Příchozí úhrady – elektronicky 6 Kč
Odchozí úhrady – elektronicky 6 Kč
Rozumím té bankovštině správně, že za příchozí platbu nově chtějí 6 Kč a za odchozí platbu také 6 Kč?
Aktivace karty přes kontaktní centrum 250 Kč, také dobrá nová mina na klienta.
Ale vlastně proč ne? Oni i s tou minulou nabídkou těžko sehnali nového klienta, tak proč nepodojit ty, co jim ještě zůstali? No né? Nakonec, kdo jim žere "vysvětlení", že za zdražení může regulace europlateb, tak si ani nic jiného nezaslouží. Dobře to dělají.
On je ten článek trochu zavádějící - jednotlivci v Unicredit užívají v podstatě jen U-konto, kterého se tyto poplatky netýkají a dokonce to vypadá, že bude nově minimálně omezeno jejich zavedení i v případě, že některý měsíc nebude splněn ten příjem 12k, takže jde dokonce o zlepšení.
Popravdě mi moc není jasné, jakých účtů Unicredit se ty poplatky za příchozí a odchozí platbu vůbec týkají, na webu to vlastně není, něco jsem našel až v ceníku, ale moc netuším, jak bych v rámci účtu pro občana vůbec k podobnému produktu dostal...
To už ve mně budí větší rozpaky ty zvýšení u všemožných upomínek či některých věcí kolem karet, sice na to normální klient prakticky nenarazí, ale když už se něco takového stane, tak to po zdražení docela zabolí...
Obecně vzato je U-konto podle mého názoru momentálně jedna z nejlepších nabídek na trhu v kategorii "s podmínkami" - pokud vám nevadí ta podmínka 12k měsíčně, tak to opravdu funguje dobře, například výběry z bankomatů jsou bezplatné v jakékoli situaci atd. Avizovaná změna odbourává jednu pastičku (hodně napálené sankce, pokud by některý měsíc nebyl zmíněný příjem splněn), což je pozitivum. Je pouze otázka, jaký dopad mohou mít ty jiné navýšené poplatky.
OK, ale když se nad tím zamyslím, tak na neatraktivnosti této banky podmínka s u-kontem nic nemění. 12.000 sice nevypadá mnoho, ale pro spoustu skupin je to problém a past. Důchodci zdaleka ne všichni mají takový důchod. Dokonce většina ho nemá. Živnostníci, tam stačí dělat větší zakázku a zrovna nic v měsící nefakturovat. Pokud je ovšem UC nevyřazuje nějakou podmínkou, že toto konto pro firmy a živnostníky není, nezjišťoval jsem. (Proč taky zjišťovat, jsou banky které takové komplikace nedělají.) Zaměstnaci s nižšími příjmy, výpadek v případě nemoci. Výpadek v případě nezaměstnanosti. A lze najít další velké skupiny.
Takže se k té neatraktivnosti opět dostáváme - jen jiným způsobem.
Nevidím důvod lovit v kategorii "s podmínkami", když mohu mít bez podmínek. Navíc, ty podmínky mohou způsobit v pro klienta krizové osobní situaci, další ránu v již nelehké situaci.
To je jako říkat "neboj se ničeho, když si tam zlámeš nohu, budeš chodit o berlích". Nic proti užitečnosti berlí, ale stejně si myslím, že je lépe si tu nohu nelámat.
Výpis z účtu poštou za 100 Kč, když poštovní známka je za dvacku? To je opravdu drahé! Lepší bude ty papírové výpisy převést na elektronické! Ale, kdybych měla doporučit, tak doporučím raději U-konto, tomu, kdo má jistý příjem nad 12000 Kč/měsícčně, než Českou spořitelnu a ti co mají pouze nad 10000 Kč/měsíčně, tak doporučuji, kde je bankomat Čsob, založit konto u Poštovní spořitelny, ale sama jsem účet u Poštovní spořitelny zrušila, když požadovali pro bezplatný účet příjem nad 15000 Kč, což jsem nikdy neměla a založila účet třeba u Equa banky.
Poštovní známka není jediným nákladem a dost často ani největším. Nejde jen o papír a obálku, ale o celou logistiku kolem tisku a zaslání. Pokud banka umožnuje změnit elektronický výpis na papírový (není to tak dávno, co to u řady bank nešlo), neviím v tom problém.
Co se týče vhodnosti které banky, tak se člověk nespálí, když bude vybírat z bank, které mají vedení účtu + kartu + převody zdarma bez nutnosti plnit další podmínky: Fio, Equa, Air Bank, Creditas/Richee, mBank, Hello. Z nich kromě Air (kde to je až u tarifu s měsíčním poplatkem 100 Kč; ale zase má sít vlastních bankomatů) všechny mají alespon 1 výběr z cizího bankomatu měsíčně zdarma (FIO), případně tři (Hello), nebo neomezeně (všechny ostatní, u mBank je nutné vybírat nejméně 1500 Kč).
Myslím, že každý normální zákazník od této banky odešel nejpozději v roce 2017 po jejich majstrštyku s přechodem na nové online bankovnictví, následovaným mnohatýdenní nefunkčností prakticky čehokoliv. Zbývající klientela si zřejmě libuje v nefunkčních službách a okrádat se nechává s masochistickou rozkoší.
Jen poznámka pro objektivitu - k tomu "vše zdarma" prostě musíte mít slušný smartphone, kde lze provozovat mobilní aplikaci jako klíč k podepisování, případně přímo pro mobilní banking.
Při použití SMS ve spojení s klasickým bankovnictvím na počítači to už zdarma nebude...
Mně tohle řešení podepisování naopak spíše přijde jako klad, tak jsem s U-kontem spokojen, ale určitě se najdou lidé, kteří s tím problém mít budou.
S hodnocením "jedno z nejlepších on-line bankovnictví" bych si dovolil nesouhlasit. Chápu, že to je hodnocení subjektivní, ale nějaké výhrady bych našel, mj.:
- dokumenty v elektronickém formátu tam jsou jenom některé, spousta jich chybí
- přehlednost samotná je mizerná, je komplikované cokoliv najít
Srovnávám s AirBank.