Jak muze banka uctovat zruseni jednotlivych polozek, kdyz zrusenim uctu musi dojit ke zruseni vsech na nem navazanych operaci automaticky?! To je jako zrusit tarif na mobil a muset zaplatit poplatek za prechod na "nizsi tarif".
Jak se takova banka zachova, pokud ji odvolate souhlas se zpracovanim osobnich udaju?
Tak to znám. Rušení účtu v GE money bank: Za zrušení účtu sice nula, ale za zrušení povolení inkasa a příkazů k úhradě a za likvidaci platební karty... Nicméně přechodem k mBank se mi odchod stejně vyplatil, za loňský rok veškeré bankovní poplatky 0 (slovy: NULA) Kč, takže přes 2.000 ročně k dobru.
Nejenom GE Money, totéž mi udělala i Poštovní spořitelna.
Dneska mám mBank a ušetřený peníz za tyto poplatky v kapse.
Navíc mne neotravujou písemnými výpisy a k nim přiloženou reklamou.
Pravda, zase musím mít internet a PC, ale to bychom měli tak jako tak.
Mě se stalo totéž v ČSOB na Slovensku. Rušil jsem u ní účet a nechal asi 10 eur na poplatky. Jenže to bylo málo, protože za rušení účtu v ČSOB na Slovensku se platí... A nejen v ČSOB, třeba takový slovenský UniCredit mě dobře obral na poplatcích, hadi.
Ale zpět k věci. Šel jsem účet zrušit s tím, že už tam nechci znovu jet. Poslal jsem peníze, nicméně pořád se účtoval poplatek za vedení účtu. Dostal jsem se do mínusu, cca -0,5 eur. A hned upomínečka s poplatečkem. Dorovnal jsem, zaplatil poplatek za zrušení účtu a s radostí utíkal od banky pryč.
Tak manželce se stalo téměř to samé co panu A. F.
Zrušila na poště účet, ale banka zaslala zůstatek účtu hned druhý den na jiný účet (proč na to nikdo v poštovní nedokázal odpovědět) - ačkoliv výpovědní doba byla 2 měsíce. Následně se ke konci měsíce dostal účet do debetu (poplatek za vedení účtu) tj. otevřel se kontokorent (zpoplatněno) a banka účet nezrušila. Po 2 měsících se banka ráčila napsat dopis, že nemohla zrušit účet. Takhle se to táhlo další 2 měsíce a zrušení účtu stálo ve finále taky těch cca 600 Kč. Jak tak koukám tak tento průběh rušení účtu je asi u poštovní standard!
No to není úplně přesné. Vždyť to tam v boxu zaprvé píšou. A zadruhé, stačí, aby si člověk s účtem u Poštovky počkal na první změnu sazebníku nebo podmínek, vyjádřil nesouhlas a má to zadarmo.
A při frekvenci změn u poštovky se vsadím, že nejpozději v únoru je nový sazebník nebo podmínky :)
Ano, ale je tam minimální zůstatek 200 Kč. Takže pokud chceš zrušit kvůli poplatkům, tak to dává smysl, protože již nebudeš platit žádné poplatky a přesto mušeš využívat alespoň bezhotovostní služby.
Pokud ale účet již dále nechceš vůbec, tak přijdeš o těch 200 Kč co tam musí zůstat jako minimální vklad.
Ale Postžiro zadarmo je skvělý účet, taky ho mám (kromě jiných :D ). Kurzy na platební kartě lepší než u mBank, Visa Electron pro placení u Ryainair bez poplatku (zatím jsem nevyužil) a Visa Classic embossovaná k Červenému kontu. Na rozdíl od mBank možnost dobíjet kredit přímo z účtu bez nutnosti "návštěvy" bankomatu.
Na druhou stranu poměrně nízký limit na platební kartě (Visa Electron - 50 tisíc týdně, dvojnásobek u Visa Classic k červenému kontu).
Nemáš pravdu, 200Kč požadují pouze jako první vklad, pak už tam může být třeba čistá nula, mám to tak už cca 10 měsíců a vše je v pohodě. Prostě Postžiro zdarma je opravdu zdarma a nedá se to nijak okecat.
U Raiffeisen, když jsem rušil účet, žádná výpovědní lhůta nebyla (ikdyž jsem k němu měl platební kartu). Trvalo to pouze 2 dny (a to s odůvodněním, že to musí poslat na pobočku, kde jsem ten účet měl vedený, ale že pokud bych si zašel tam, zruší mi ho ihned na počkání).
V ČSOB (té modré) jsem čekal také 45 dnů. V Komerční bance totéž. Když jsem rušil účet v UniCredit Bank, čekal jsem dokonce 60 dnů, ale po tu dobu byl účet mrtvý a banka mi neúčtovala žádný poplatek. Nic, nula.
A když jsem rušil účet u spořky i s kartou, zrušil se do 3 dnů. Jen jsem musel podepsat jakýsi papír, že uznávám odpovědnost za transakce kartou, které dojdou po zrušení účtu a byly provedeny před jeho zrušením, či tak nějak.
Když jsem rušil účet ještě u HVB, tak mi po zrušení poslali výpis. Zůstatek 0, ale polatek za poštovné 12 Kč, takže jsem byl rázem 12 Kč v mínusu. Takže jsem jim poslal 24 Kč abych si předplatil píští výpis. Načež mi volali ze zelené linky, že to nemůžou zaúčtovat a všechno mi vrátili....
Myslíte, že ostatní banky si nehrajou na mrtvého brouka, když se vyskytne problém? Za to jejich "zdarma" jsem ochotná jim i nějaký problém odpustit, pokud to nebude zrovna vytunelování účtu :-))
Měla jsem Poštovní spořitelnu, asi 15 let. Po 15 letech problémy a bylo jim šumák, že mají moji 15-letou historii a jako klienta mne tedy znají.
Měla jsem Českou spořitelnu. Totéž.
Měla jsem Komerční banku, tu asi 5 let, taky s ní byly problémy.
Zajímavé je, že nejméně problémů mám s FIO a s mBank.
A zatím taky s Citibank, ale od nich mám jen kreditní kartu.
Dva problémky jsem s M bank měl taky, a to neproplacení trvalého příkazu pro nedostatečný zústatek na účtu (bylo tam trojnásobek platby), odpovědi na reklamaci jsem se nedočkal, vzhledem k vyúčtování ke konci roku jsem se na to nakonec vykašlal, zdraví je přednější... Jinak s Mbank maximální spokojenost.
Měl jsem účet u Spořky, kromě toho, že byl opravdu drahý, zrušení proběhlo bez problému (dostatečný zůstatek) a od Komerčky jsem zdrhnul potom co jeden měsíc chtěli paušál140 druhý 240, třetí 80 (rok 97)
Já mám mBanku od začátku jejího působní na našem trhu, ajsem nadmíru spokojen a každému jí mohu doporučit. Pochválit lze i její mFórum, kam lze napsat jakoukoliv připomínku a dotaz, a vždy se najde někdo, kdo vám v diskuzi pomůže a poradí.
Ja mnel z mBankou taky jeden problem, neprovedla jednu moji platbu na zivotni pojistku u CSOB (kterou sem mel pat mesicu nove zalozenou). Takze mi ji CSOB zrusila a ja prisel o vsechny nasporene penize.
A co z toho plyne? No preci to, ze mi mBanka zachranila moc penez protoze uz tuhle pojistku nemam a ony "nasporene penize" sly v tu chvlili stejne jenom do provizi. Nekdy se ty chybky vyplati. Ale od te doby si pokazde kdyz odeslu platbu kontroluju jestli ji mBanka skutecne zuctovala a je provedena.
P.S.: je to zkratka, CSOB nerusi smlouvy po jednom mesici neplaceni. Ja sem zmenil zamestnani a nedoslo mi ze zamestnavatel za mne uz pojistku neplati. A diky tomu ze nedostali moji platbu vylozili si to jako "nereakci" na upominku a ucet zrusily.
Banky poplatek za zrušení účtu zdůvodňovaly tím, že jsou se zrušením účtu spojeny náklady, které musí přenést na klienta. Se zrušením účtu však až takové náklady nevznikají. Kde však vznikají, je založení účtu. Musíte bance předložit osobní doklady, dispoziční práva dalších osob, banka vás musí vybavit platebními instrumenty, elektronickým bankovnictvím, podnikatelé navíc předkládají doklad o právní subjektivitě. Tohle vše stojí čas bankéře. Jenže banky deformovaly ceny. Tam kde klient mohl platit, neplatil, a tam kde platit neměl nebo nemá, tak tam platí. Hlavně, že deformace některých cen za socialismu byla trnem v oku jistým "odborníkům", kterým, když to dělá jiný režim, to již nevadí.
Kreditni karta je sice embosovana, ale v zahranici nefunkcni protoze se nejedna o standardni verzi, ale o specialne upravenou pro CR. Pres internetove bankovnictvi z mBank nelze prevest do zahranici nic a zrejme to tak zustane az do doby prijeti EURO v CR, coz se muze tahnout jeste desitky let. mBank pochazi z Polska a proto neni prilis duveryhodna. Materska spolecnost navic prestala s expanzi do dalsich statu, coz znamena ze se ji nedari. Az mBank vyhlasi bankrot, do jake miry se vam vrati tato investice? Stale zvazuji prechod k mBank, ale nemoznost zahranicnich plateb, problemovy vklad a neduveryhodnost i dnes prevazuji.
Vklady v mBank jsou pojištěny, stejně, jako v ostatních bankách. Mateřská banka naší mBank je Polská pobočka německé Commerz bank, takže s tou nedůvěryhodností to není zas až tak žhavé v porovnání se spoustou českých bank a kampeliček, které svým klientům dluží dodnes.
Ano, ve Vídni jsem v obchodech nemohl zaplatit kartou. Stěžoval jsem si, prakticky žádná odezva. Spíš nějaká výmluva, že uvedený obchod nemá on line připojení, proto to nefunguje. Řešil jsem to tak, že naproti byl bankomat, z kterého šlo vybrat bez problémů. Jenže výběr z bankomatu v cizině je podstatně dražší než platba kartou. Ale i přes tyto problémy bych od Mbank neodešel.
Poštovní spořitelna je v našem státě legálně podporovaná zlodějina která jinde ve světě neexistuje pořidte si lidé DEVÍTKY a Řešte to po vzoru Fěrových Předků Husitů