Vlákno názorů k článku Uber a Taxify. Nehrají fér, ale lidé je přesto milují od Lada - Kdybych se zde diskutujících zeptala, co si myslí...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2017 9:30

    Lada (neregistrovaný)

    Kdybych se zde diskutujících zeptala, co si myslí o EET, nejspíš by řada z nich začala básnit, jaká je to super věc, která konečně zabrání tomu, aby zlodějští živnostníci okrádali stát nepřiznáváním tržeb a tím pádem neplacením daní. Ale všichni řidiči Uberu dělají přesně tohle - nepřiznávají tržby a neplatí daně, protože podnikají bez živnostenského oprávnění.

    Co by nikomu nepřišlo normální u provozovatele restaurace nebo prodejce obuvi, to kupodivu přijde všem naprosto normální, když se jedná o taxislužbu.

    Odůvodňují to nižší cenou, ale.. Když vám dá řemeslník za vydláždění koupelny nižší cenu v případě, že od toho nechcete doklad, všichni křičí jak je to fuj. Když to samé dělá Uber a ostatní jemu podobní, je to naopak podle nich v naprostém pořádku... Nějak tu logiku nechápu.

    Jistě, je fajn, když Pepa občas sveze Jardu cestou do práce. Ale něco úplně jiného je, když se to začne organizovat masově a ti lidé se tomu začnou věnovat pravidelně a za účelem zisku. Pak by to mělo podléhat zákonům o podnikání a řidiči by si měli pořídit živnostenské listy, nebo by je měl Uber zaměstnat.

  • 20. 4. 2017 11:10

    Patrik Chrz

    Nemyslím si, že by zde na Měšci byla nějaké převaha příznivců EET. A úniky daní se dají vyřešit - třeba jako se AirBnB dohodlo s některými městy na srážkové dani, věřím, že stejná dohoda by byla možná s Uberem - zkrátka výměnou za volné pole k podnikání. Vydělali by na tom všichni - Uber a jeho "taxikáři" by měli kšeft a to bez administrativní zátěže s daněmi, stát by měl peníze a spokojené turisty.

  • 20. 4. 2017 12:51

    Lada (neregistrovaný)

    Airbnb je podle mě trochu něco jiného. Pronajímat byt či pokoj může každý (i bez Airbnb) a nepotřebuje k tomu živnostenský list, nemusí se registrovat jako OSVČ u zdravotní pojišťovny ani u OSSZ a platit za sebe pojistné, akorát na konci roku uvede své příjmy do přiznání k dani z příjmu a zaplatí daň. Zde jsou tedy podmínky stejné, ať už pronajímáte byt sami, nebo přes Airbnb.

    Naopak pro provozování taxislužby je nutný živnostenský list, registrace na FÚ, OSSZ i ZP, taxikář coby OSVČ za sebe musí platit sociální a zdravotní pojištění, platit si účetní, musí dodržovat různé předpisy. Nic z toho řidiči, co jezdí pro Uber a pod., nedělají. A na rozdíl od chlápka, co pronajímá svůj byt, dokonce ani nezdaňují své příjmy. To mi připadá vůči taxikářům značně nefér. Řidiči Uberu mají všechny výhody taxikářů (dostávají peníze za to, že vozí lidi), ale přitom žádné povinnosti. Když neplatí daně ani pojistné a nemusí řešit běžné starosti živnostníků, pochopitelně si mohou dovolit nižší cenu.

    Jak může taxikář (nebo i jiný živnostník v jakémkoli jiném oboru), který dodržuje všechny zákony a předpisy, finančně konkurovat někomu, kdo dělá načerno a žádné zákony nedodržuje?

  • 20. 4. 2017 16:04

    * (neregistrovaný)

    Problém by nastal například v případě nehody. Dokonce takový problém, že by mohl naprosto finančně zlikvidovat celou rodinu řidiče Uberu.
    No jo, jenže řidičům to zjevně nedochází, a Uber nic neriskuje. Ten žádnou odpovědnost nenese. Vše řidič.

  • 20. 4. 2017 15:59

    * (neregistrovaný)

    Nevím, jestli je tu převaha příznivců, nebo odpůrců EET. Zato je tu dost fanatiků, pro které je to prostě dáblův vynález.
    Diskuze o výhodách a nevýhodách, a o alternativních možnostech... no zrovna si žádnou takovou nevybavuji.

    No a dohoda s Uberem? Uber prostě nemá na dohodě zájem. Veškeré riziko nesou dnes jeho řidiči, Uber nenese žádná rizika a povinnosti. Pro Uber je to vyhovující stav, nemá potřebu se na něčem domlouvat.

  • 25. 4. 2017 8:04

    v.sp (neregistrovaný)

    Ale všechny jejich platby jdou přes Uber, ten ví o všech jejich jízdách. Ať tedy MFČR/FÚ jedná s Uberem o předání těchto informací. Proti tomu (snad) lidi nebudou mít nic.

    Místo toho jen vidíme, jak úředníci brání největší spodinu, pražské taxikáře. A to se zákazníkům Uberu pochopitelně nelíbí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).