Ty třiv stovky byly opravdu hlavní bariéra. V ČR je podle posledního sčítání 30,4 % jednočlenných domácností. Větší než malé množství z nich jsou důchodci. A třeba pro mou 82 letou matku je třístovkový nákup v COOPu problém, neb denní potřeba nákupu běžných potravin je zhruba na třetině až polovině této částky. Čili splnit limit CashBacku pro ni znamenalo ve většině případů "zbytečně utrácet".
Když jsem si dával pivko v baru v Irsku, tak mi to barman nabídl při placení, jestli nechci cash-back.
Vůbec neřešil, jestli to banka podporuje, jestli mám kreditní kartu nebo debetní.
Vybral jsem si 15e cash a na výpisu se to objevilo jako jedna transakce platba u obchodníka kartou ...
Dobře,pomoc to je ale kde má menší obchod vzít potřebnou hotovost když třeba přijdou 2-3 zákazníci po sobě?To je docela nedomyšlené,když mám tržbu 5 tisíc a mám vyplatit cashback 9 tisíc,to mám použít vlastní hotovost? To je přece blbost,ne.Pánové nepřemýšlejí,jen nařizujou,dělají se hezcí a y si porad jak chceš.
Ach tak. To jen znovu připomíná, že lidé posuzují schopnosti druhých podle sebe.
Takže to vypovídá o tobě dvě věci: Nejsi schopen pochopi písemnou jednoduchou otázku. Otázka zněla CO, nikoli KDE. Považuješ za obtížné dobrat se i tak primitivní úvahy. Ale protože jsi to tentokrát dokázal, rád pomáháš.
Náklady jsou čas pokladní, který musíš zaplatit. Ve větším množství musíš přijmout další pokladní, platit větší prodejní plochu pro pokladnu. Prodlužuješ čekací dobu u pokladen, což zákazníka nepotěší. Jinými slovy, zákazníka to při volbě obchodn íka odrazuje.
S těmi penězi musíš do banky tak jako tak, pravděpodobnost že ti to "správně" vyjde je zanedbatelně nízká. Neušetříš nic.
Kromě toho, jak připomíná kdosi výše, abys mohl vydat peníze, musíš držet větší "pohotovostní" hotovost. Což zvyšuje riziko a náklady.
Myslim, ze tady se vubec neni treba se bat nejakych vetsich cekani kvuli cashbacku. Rict, ze chci cashback 3000,- (2s) a jeho vyplaceni (5s)(navic kdyby to chtel kazdy 20. zakaznik, tak je to moc), urcite nebude stat vice casu, nez kdyz pokladni hleda kod (X desitek sekund), nebo babicka lovi drobne z penezenky (klidne take x desitek sekund). Provoz to tedy urcite vyznamne neovlivni).
Nějak zapomínáš na zadání požadavku do systému.. a ono to už narůstá. Z těhle bezvýznamností se skládá práce obchodu, samé drobnosti. Když budeš chvíli sama sebe přesvědčovat, tak zjistíš, že pokladní vlastně vůbec nepotřebuješ.
Zato nezapomínáš na demagogické "babicka lovi drobne z penezenky". Uvědom si, že s tímhle tam tu babičku stále máš, s tímhle tam máš stále ty kódy, co loví pokladní, a když ještě začne dohadování o cashback, dohadování v jakých bankovkách (dvojtisícovku já nechci!), tak dohromady už to může být nepříjemné pro lidi ve frontě.
Ale proč ne, ona v principu to není špatná myšlenka. Jen je k tomu potřeba postavit se férově, a odpustit si dost fousaté demagogie o babičkách lovícících drobné (Já ukradl flašku vína, ale ti ve vládě kradou miliardy, to je vám jedno, ale na mě se vozíte - stejný proncip jako s "babičkou"). Zatím mám pocit, že banky, kterým to ušetří náklady na bankomaty a nic je to naopak nestojí, to zatím zkoušejí na obchodníky tak, jestli jsou tak hloupí, a náklady banky tímto převezmou. Férové by bylo říci, co za svoji úsporu banka obchodníkovi dá. Podělit se.
Tak to je naprosté nepochopení problému. Ty potřebuješ CB "prodat". S tím tvým "Bože, tak tu službu prostě neprovozuj aje to. Je jasné že malý obchůdek na to mít nebude." nic neprodáš. A když neprodáš, ty budeš mít problém, nesplníš plán prodeje. Obchodníček o nic dobrého nepřijde, když od tebe CB nekoupí.
Promiňte, trošku tuto konverzaci zparafrázuji.
Zpráva v tisku: Firma X vyrábí nový tahač TIR.
Diskuse:
A: Je to velký a moc to žere, proč to vůbec dělají?
B: Naopak, je to lepší.
A: Jak s tím asi odvezu rodinu na chalupu, vždyť se mi to nevejde do garáže.
B: Tak tu rodinu na chalupu odvez ve Fabce, je jasné, že na to se to nepoužívá.
A: Tak to ale nechápeš, když v tom neodvezu rodinu na chalupu, tak mi to neprodáš. A ty potřebuješ prodat.
Prostě služba Cashback není pro každého a je naprostý nesmysl požadovat, aby to vyhovovalo každému. A problém s tím má jen ten, co nedokáže pochopit, že klaždý člověk, každý podnikatel a každý obchod je jiný a je nesmysl chtít po nějaké službě, aby byla výhodná pro naprosto každého a každý ji provozoval.
Nedělej ze sebe hlupáka. Pokud nejsi hlupák, tak musíš vědět, že to co jsi napsal je úplně mimo. Problém je úplně jinde, nežli že se to pro někoho nehodí. V rámci tvého kamiónu: Kup si ode mě kamión, budeš se o něj starat, budeš platit náklady na provoz, budeš ho řídit, příjmy od zákazníků budou ovšem celé moje, a já ušetřím za to, že svůj kamión už nebudu potřebovat. A co z toho budeš mít ty? No zákazník bude spokojený. Tedy některý, jiní budou naštvaní, že jim ničíš silnice a překážíš jim.
To je dost hraběcí rada, pokud bydlíte v obci, kde žádný bankomat není.
Zhruba 3,5 mil. obyvatel ČR žijí na vesnicích a ve městech pod 2 tis. obyvatel, kde fakt žádný bankomat většinou nenajdete. A dalších 700 tis. ve městech o velikosti 2 - 5 tis. obyvatel, kde sice sem tam nějaký bankomat je, ale obecně žádná sláva (v obcích po 3 tis. lidí je to opravdu výjimka).
Takže rozumně nastavený CashBack zhruba pro třetinu obyvatel ČR může být nejlepší cestou, jak se k té hotovosti dostat. (Paradoxem je, že právě na venkově je obecně potřeba hotovosti vyší, neb auto nemaje, nedostane se babička bez "keše" ani do města k bankomatu.)
I ten bankomat by byl zbytečný, zaplatil by se? Pokud vím, tak drtivá většina lidí na vesnici nebo v menších obcích má účet u Poštovní spořitelny, která má pobočky i v malých obcích. Elektřinu a podobné poplatky zaplatí převodem a jinak jedou keš. Ono jim ani nic jiného nezbývá, protože jejich obchody karty neberou. Takže cashback by pro ně byl jen komplikací už zaběhnutých způsobů.
Mě příspěvek Míry zde smysl dává. Jarmila tvrdí, že obchody na vesnicích karty neberou a že hotovost si tam vybírají jako klienti Poštovní spořitelny na poště, což je asi pravda, pokud to není větší vesnice, kde je COOP, který karty bere. Pak ale tvrdí, že „cashback by pro ně byl jen komplikací už zaběhnutých způsobů“, což jí Míra vyvrací, protože zavedení cashbacku či úprava pravidel cashbacku se dotkne pouze těch obchodů, které přijímají karty a jejich zákazníků, což vesničky s poštou a obchůdkem, který nebere karty, o kterých Jarmila psala, nejsou.
Přesně tak.
Pokud někdo bydlí na vesnici bez pošty i bankomatu a nikdo z obchodníků / služeb nebere karty tak se na něj změna podmínek cashbacku nijak vztahovat nebude.
Jak už výše vysvětlit Karel, tak to nedává smysl.
Cashback je, pokud vím, služba navíc. Obchodník ji může ale nemusí poskytnout. Pokud nebude mít dostatek hotovosti, tak ji prostě poskytovat přestane.
Ohledně částky je stanoven horní limit. Dolní limit si zřejmě určí obchodník sám.
Obvykle si nikdo nebude každý den vybírat např. 100 Kč jako cadhback.
To je právě to. V malých městech se dost často nevyplatí mít ani jeden bankomat s tím, že ho provozuje jedna banka a všechny ostatní ji za výběry platí. V takových městech je třeba COOP, který karty bere, ale další specializované obchody ve městě, jako třeba kadeřnictví, karty nebere. Jak v takových místech vybrat hotovost na kadeřníka? Buď jako klient ČSOB či její obchodní značky Poštovní spořitelna na poště nebo cashbackem v COOPu. Někteří lidé ale cashback využít nemohli, protože třeba dělají menší ale častější nákupy pod 300 Kč. Nová pravidla cashbacku tedy pro lidi nejsou komplikací už zaběhnutých způsobů, ale rozšíření možností, jak se dostat k hotovosti.
Bankomat by se v obcích pod 3 tis. obyvatel patrně nezaplatil. Vycházím z toho, že v obcích mírně nad touto hranicí (3 - 4 tis. obyvatel) bývá zpravidla ten bankomat jeden, i když tam fungují třeba dvě či tři pobočky bank.
Jinak, pošta uvádí jako hranici rentability pobočky právě ty 3 tis. obyvatel, malé pobočky buď mají velmi omezený provoz, nebo se ruší, případně se mění na "poštovny" provozované někým jiným, a zpravidla s omezeným sortimentem služeb. COOP, pokud se týká rentability, hovoří o tisícovce obyvatel, s tím, že v menších obcích prodejny často "dotuje".
Další aspekt je ten, že výběr peněz na poště je ČSOB zpoplatněn částkou 40 Kč, tj. srovnatelnou s výběrem z cizího bankomatu. CashBack, pokud se "vylepší" tedy není pro venkov špatná věc.
Nikdy jsem tuto službu nepotřeboval. Obecně platím hotovostí jenom velmi zřídka. Zpravidla v peněžence nosím tak dvě stovky celý měsíc. Dneska je ve městě možnost platit kartou zcela jasná. Ale ten příspěvek výše, který by umožnil na jeden bankomat vybírat všem kartám bych pochválil. A banky ať si navzájem tuto službu zaplatí, stejně je to jenom o jejich rostoucích ziscích.
jo,to každý bankomat vezme,ale některý si naúčtuje nehorázné poplatky.........(proto jsem buď BEZ poplatků z cizího bankomatu,nebo jeden společný).....a ohledně hotovosti u pokladen-třeba konečně zapojí VŠECH deset pokladen,když jsem v nějakém příspěvku četla jak to zdržuje....
A co to jsou "nehorázné poplatky"? Dovolím si tvrdit, že k nadpoloviční většině účtů je alespoň nějaký výběr kdekoli úplně zadarmo anebo za částku pod 10 korun. A i když to občas někdo nemá, tak je otázkou, kolik výběrů za měsíc bude potřebovat ten "venkovan", kterým se tu ve prospěch cashbacku argumentuje - podle mne mu v řadě případů k doplnění hotovosti postačí měsíčně i výběr jediný, což zas takové rána není ani v případě "drahé banky" s poplatkem cca 30 korun. Pokud by nějaká banka chtěla ještě víc, tak bych v první řadě řešil její změnu a ne cashback :-)
Není "problematický", jen jsou v ČR bankomaty na každém rohu a masivně se platí "pípáním", tak to nikdo nepoužívá.
Bydlím v (bývalém západním) Německu, město cca 150 000 obyvatel, bankomatů dohromady asi 10, z toho 5 ve 100 m okolí hlavního náměstí.
Každá okrajová čtvrť má maximálně jeden, ta kde bydlím já třeba ne (a to má asi 10K obyvatel) a nejbližší bankomat je 3 km daleko.
Tak se tu cashback logicky používá mnohem víc, než když je v Česku v každé 50-tisícovém maloměstě 20 bankomatů.
Ano, ale to je dáno nastavením podmínek týkajících se karet. Němci mají své karty, s pro každého akceptovatelnými podmínkami - poplatky, tudíž nemá smysl za takových podmínek uvažovat, brát či nebrat (asociace Central Credit Committee.). Zlomek toho, co chce Visa/MC. A velmi pravděpodobně to tam je i jinak s podmínkami CB. Tak proto. Není možné jen prostě říci "tady je to jinak". Vždy je potřeba se ptát na podmínky, proč a co je jinak.
Jistě, že je problematický:
1) Funguje jen s některými kartami
2) Funguje jen v některých obchodech
3) Částka pro výběr je omezená
4) Člověk musel nakoupit za nějakou minimální částku (to už zrušili)
5) Člověk zdržuje frontu (protože cashback není častý, pokladním to trvá, nebo si s tím dokonce nevědí rady)
Pak jste ale neměl na mysli, že výběr je "problematický", ale "omezený".
To však rozhodně není to stejné slovo.
"Omezený" znamená, že něco nejede využít vždy a všude. Omezená je drtivá většina věcí na světě.
"Problematický" znamená, že když už se to používá, tak to nefunguje = dělá problémy.
Díváte se na to jen z omezeného pohledu technokrata. Já se na to dívám z pohledu zákazníka. Chce si vybrat peníze, jde do obchodu, chce udělat cashback a obchod mi řekne, že to nedělá. Tedy z jeho pohledu cashback nezafungoval. Potřebuje si vybrat 5000,-, jde do obchodu, ale 5000,- vybrat nemůže, protože to je nad limit. Opět z jeho pohledu cashback nezafungoval. Že to nezafungovalo "by design" a ne kvůli nějaké chybě je mu jedno, prostě chtěl vybrat peníze cashbackem a nevybral. A to je důvod malého rozšíření cashbacku.
P.S.: Bod "špatně vyškolená obsluha" je problém i podle vaší definice.
Samozřejmě že máte pravdu, ale ty "překážky" jsou relevantní právě jen proto, že je skoro všude v ČR mraky bankomatů.
Takže člověk nepoužije ten cashback, u kterého si musí něco pamatovat (kde, kolik), ale použije bankomat za rohem, kde takové omezení není.
Jenže kdyby tam ten bankomat za rohem nebyl, tak by každý znal zpaměti ty "strašně složité" podmínky cashbacku (tak jako zpaměti známe podmínky všeho, co je sice omezené divnými limity, ale nejde to snadno nahradit) a ten by se víc používal.
To je zcela netechnokratický, naprosto lidský pohled.
Protože ve skutečnosti nakonec vyhraje lenost - minimální energetický výdej pro získání hotovosti z účtu.
A ten jen v ČR pomocí bankomatu, když jsou na každém rohu, a třeba tady v Německu s daleko řidší sítí bankomatů pomocí cashbacku.
Tyto změny snižují energetický výdej (mentální energie) na výběr z cashbacku v ČR, ale pravděpodobně stejně nebude ve výsledku nižší než, u bankomatů (opět v ČR).
Tak on ten bankomat také není nějaké supergeniální všeřešící zařízení.
Třeba když budu potřebovat vybrat z účtu, ale získat mince, tak si po frontě u bankomatu dám ještě jednu v tabáku, kde mi ve třech za sebou řeknou, že nerozměňují, takže si budu muset koupit žvejku.
To asi mám daleko větší šanci získat mince z cashbacku (protože podle mě můžu vybrat třeba 1789 Kč, ale popravdě jsem to nikdy nezkoušel). Respektive rozhodně větší než v bankomatu, kde je přesně nulová.
Ale uznávám, není to úplně každodenní user-scenario.
Je problematický, tedy pro obchodníky - neznám sice podmínky, za jakých jim banky tu službu nabízejí, ale asi jim v duchu tradic žádné laskavosti dělat nebudou. Výhody pro zákazníky jsou přitom zřejmé - nakupovat musí tak jako tak, a ušetří cestu k bankomatu. Navíc, na malých městech (~5000), kde je bankomat jeden, je před ním obvykle ještě hlouček čekajících. Tedy vyberu hotovost, kde jsou minimem často bankovky 500, a stejně je musím v obchodě rozměnit.
zbytečná služba v tak malé zemiččce s víc jak 5tisíci bankomatů co jsou v provozu 24/7
https://www.kurzy.cz/banky/bankomaty/