" Podle Nachera může být údajně problém v tom, že zahraniční vlastníci, především z mateřské společnosti, nerozumí specifickému českému trhu na poli nových bank..."
Jenže tohle není žádné specifikum českého trhu. Všude na světě je nejvíc lidí lenivých, pohodlných, zabedněných až hloupých atd. A to napříč všemi věkovými kategoriemi. Fakt nevěřím, že obyčejní lidi z Rakouska, Austrálie, Japonska mají každej 6 bankovních účtů běžných a 4 spořicí (sorry, Patriku, jestli jsem tě podcenil :-) ).
Držení se tradičních bank, odmítání novinek atd. fakticky souvisí se zdravím rozumem (= prastarý instinkt předsudků coby ochranných prvků - nové (a černé :-) ) je potenciálně nebezpečné, tedy nežádoucí).
Hlavně se tu naráží na problém, že jak firmě té či oné zajistit kontinuální růst, jak naplňovat obchodní plány založené na neustálém naplňování kapacit, výroby, prodeje. Protože na tomhle je založena prosperita současné společnosti.
Bohužel osoby, které o něčem rozhodují, jsou limitovány časově, a to krátkodobě. Politik má před sebou 4 roky, najatý manažer v mezinárodní společnosti s významným vlivem zas neví, kdy bude odvolám, převelen okamžitě, pakliže neplní byznysplán.
Asi před půl rokem šéf Raiffeisenbank tvrdil, že plánují větší integraci Zuno do RF, resp. RF má být pro náročné klienty a Zuno laciná banka pro ty druhé. Tedy že sice Zuno byla zajímavá svými úroky z vkladů, to ale brzo skončí (a opravdu se tak děje). Proto pro bankovní služby používám nadále Fio, které považuji za perspektivnější a stabilnější a Zuno využívám pouze pro spoření. A až mi v Zuno zanedlouho doběhne termínovaný vklad, budu připraven kdykoliv ze Zuno odejít.
Konec konců, důvodem k založení Zuno bylo testovat nové internetové bankovnictví pro RF, aby se vyvarovala podobným malérům jako KB. A za to ty 2 mld nejsou až tak moc.
ZUNO nemám a vím o ní jenom z doslechu. Ty reklamy jsou dost připitomělé a když jsem jednou kontaktoval jejich linku s dotazem na procenta u ůvěru, která neodpovídala výpočtům (měli to blbě), dozvěděl jsem se, že to asi je špatně, ale prý je to jedno, stejně bych dostal vyšší, že na webu je to jenom reklama. Takže nemám důvod se o ní zajímat. Ale přechodem k RB by si klienti nepomohli, ta je drahá, lidi tam nejsou o moc chytřejší, s dotazem na úvěr jsem byl vyhozen rovnou a dost nevybíravě, tak co s nima. Kdyby zanikly obě, mě by nescházely. Mám v záloze mBank, FIO a další. A myslím, že klienti ZUNA jsou skutečně natolik flexibilní, že po jejím zániku by prostě šli dále. Ale zatím jede, tak proč dělat vlny.
Dobrý den, rozhodně odmítám to, že pana Nachera upřednostňujeme, pokud se jedná o citace. Poslední citaci, pokud mě mysl nešálí, poskytl pan Nacher v článku o konci AXA, tj. dne 24. 5. 2013 (http://www.mesec.cz/clanky/axa-bank-konci-a-prodava-kmen-dotkne-se-hlavne-klientu-s-hypotekou/). Pokud vím, tak se pan Okumara vyjadřoval do médií každodenně a to i na politická témata, pan Nacher se věnuje jen tomu, kde je sám odborník. S pozdravem Lazarevič
Avathare, ty už to nechlastej, víš co ti řekla doktorka a ještě to vedro navíc... Zaprvé tu Nacher neměl citaci nejmíň měsíc a to sem chodím denně, takže kec. A zadruhé, i kdyby tu byl denně, tak je podstatné, k čemu se vyjadřuje. Okamura měl vskutku široký záběr, od ekologie, přes ekonomiku, samozřejmě cestování, po korupci a odborná stanoviska pod gescí minimálně pěti ministerstev. Nacher se vyjadřuje jen k bankám, takže nechápu, o čem tu píšeš. Další možností je, že Avathar je finanční poradce (prodejce), který Nachera musí poblít, když kritizuje jejich činnost. Dodávám, že i v tomto s Nacherem prostě musím souhlasit.
Používám ZUNO necelé dva roky a služby na běžném účtu mohu jenom chválit. Posílám často peníze do zahraničí i do našich bank a nemám žádný problém. Trochu komplikované je využití vyššího úroku na spořícím účtu Spoření plus a myslím, že velmi škodí retro reklamní kampaň. Bohužel něco tak stupidního tady již dlouho nebylo.
Byla jsem spokojená do té doby, než mi začali prověřovat běžné transakce v řádu cca 10-70 tis Kč (příchozí i odchozí), které jim přišly tak nenormální, že mě očividně zařadili na listinu podezřelých dle zákona XY. Trapnost nad trapnost. Podpora zákazníkům není schopná vysvětlit, na základě jakých kritérií si dávají klienty to této kategorie. Asi je to tajné. Takže jsem si pořídila spořící účet u konkurence. Toto opravdu nemám zapotřebí. V soukromých platbách se mi nikdy žádná banka kromě Zuna nevrtala. Doufám, že na našem trhu skončí.