Podle mě jste zapomněli minimálně na virtuální kartu KB. Ta už je z principu "blokovaná" pro nákupy v obchodech a bankomaty protože karta fyzicky neexistuje.
Jinak obecně mi přijde hovadina vydávat karty default odemčené pro net. Kolik % klientů platí na netu? 2%? 5%? Není tedy lepší to pro net odemknout až na požádání?
Podle meho nazoru na Internetu nakupuje urcite vice nez 2 nebo 5 % klientu, u me napr. internerove nakupy presahuji ty "fyzicke", ale je pravda, ze z 5 karet, ktere vlastnim, pouzivam na Internetu pouze dve.
S tim, aby karty chodily "zablokovane" ale souhlasim, idealni by bylo, pokud by banky mely povinnost zavest system, kde by si klient mohl kdykoliv ZDARMA zablokovat (a opet odblokovat) transakce provadene bez fyzicke pritomnosti karty. Jedno jestli to udelaji v IB nebo na telefonni lince
Nechci se nikoho dotknout, ale kolik procent z těch milionů klientů např. ČS (vesničani, důchodci, děti, ..) asi umí platit kartou na internetu? 3/4 lidí s kartou jsou rádi, že zvládnou vybrat z bankomatu a vybranými penězi zaplatit "postaru".
Na všech rádoby odborných serverech vždy většina rádoby odborníků (opět bez urážky nemyslím nikoho osobně) trochu zapomíná, že kolem žije 10 milionů lidí, kteří opravdu nepřemýšlí jak oni..
tak já jsem vesničan a důchodce, nákupy na netu u mne také převyšují nakupy fyzické, platím paypalem, kartou. Je pravda že pro platbu kartou používám tu m-bankovou, kterou mohu přesně nastavit. Ale porozhlédnu-li se po okolí jsem opravdu vyjímka. Když už objednávka na netu, tak téměř bez vyjimky dobírkou.
Dobírka má jednu v našich podmínkách naprosto zásadní výhodu. Platíte, až zboží skutečně přijde. Je totiž známa řada případů, kdy obchodníci švidlují, typicky nemají zboží skladem, ač to tvrdí. A dokonce dodávku zboží zákazníkům platícím kartou odsouvají až za ty dobírkové, což je logické: peníze těch prvních už mají.
Ale můžeš. Pokud máš důvodné podezření, že mohlo dojít k poškození zásilky (stačí podezření), tak se u České pošty PŘED zaplacením do zásilky můžeš podívat. A za důvodné podezření můžeš třeba říct, že se jednalo o křehké zboží atd., nemusí být ani poškozená zásilka (ale vykroutit se chtít budou, to je jasné). Už jsem tak jednu zásilku "prověřoval".
POŠTOVNÍ PODMÍNKY - Článek 34 - Otevření poštovní zásilky na žádost adresáta 1.
Je-li DŮVODNÉ PODEZŘENÍ, že u poštovní zásilky, která je připravena k dodání, DOŠLO KE VZNIKU ŠKODY, podnik poštovní zásilku na žádost adresáta a za jeho přítomnosti otevře.
Budu to muset nekdy vyzkouset. Zrovna vcera jsem prebiral na poste balik, ktery jsem videl az po zaplaceni dobirkove castky a podepsani prevzeti. Navic poslano v pondeli ochodnim balikem, ve schrance samozrejme listek o nezastizeni az ve stredu a to bylo na baliku vyrazne upozorneni "zive kvetiny", takze predpoklad poskozeni by se uplatnit dal.
Ano ano, důležité je to, že stačí samotné podezření. V daném bodu se nepíše nic o roztrhaném obalu. Takže takové "podezření" může mít kdokoliv na jakýkoliv balík. A pak samozřejmě může člověk kdykoliv odejít. A pokud z palíku člověk nic neukradne, tak není co řešit, ho na poště znovu zabalí a pošlou šupem zpátky.
A já už vůbec nepřebírám balíky od neznámých osob. Nedávno se mi někdo snažil něco poslat, tak jsem to ani nepřevzal.
A rozhodně bych nepřevzal balík předem než bych věděl od koho je, a v jakém je stavu. Člověk dnes musí být opatrný. Navíc poštovné není rozhodně v ČR levné, tak chci mít za to nějaké služby.
Teď neberme extrémy (jako jsem já), kteří kupují a platí přes Internet i to, co si většina lidí kupuje v krámě a tak mají hodně internetových plateb a to třeba i víc, než těch "kamenných". Spíš jsem vyjádřil názor, že se mi nezdá, že by 95 až 98 % klientů nikdy nepoužilo svojí kartu k internetové platbě (i kdyby mělo jít jen o koupi lístku do kina, kuponu MHD, dobití kreditu do telefonu, platbu za cestovní pojištění nebo koupě jízdenky na autobus).
Každopádně v tom hlavním se shodneme - že karty by měly chodit zablokované.
Virtuální karta KB, GE a RB je jen jiný prostředek k vašemu účtu. Dá se zneužít úplně stejně jako karta fyzická, jen pouze na internetu. Tím hůř. Jó, kdyby virtuální karta umožňovala jednorázové povolování transakcí, tak jako to má virtuálka Cetelem, tak to by byla jiná a dalo by se s ní platit cokoli a kdekoli na internetu. V opačném případě vám ji stejně fraudnou, byť do výše limitu karty.
No, Virtuální karta KB má, podle barevných prospektů, umět měnit limit podle potřeby (třeba až na nulu - tedy fakticky blokovat). Nicméně se mi nepodařilo zjistit, jak to udělat, jaké jsou s tím poplatky (i ty skryté - třeba jestli je nutné volat na expresní linku) a jak je to pružné.
Mam virtualni kartu KB. Mel jsem ji registrovanou na PayPay a platil jsem s ni vsude, Jednoho dne cislo vyleakovalo, nekdo zkusil carding jestli cislo funguje, prisly mi dve instantni emailove notifikace ktere ma KB zdarma, hned jsem kartu zablokoval, objednal si novou zdarma, poslali mi predvyplnene papiry k reklamaci, stacilo podepsat, prachy zpet do 14 dni.
Kartou platim nadale vsude.
Takto presne funguje virtualni karta od RB, drive eBanky. By default je zamcena a kdyz kupuju, pripravim platbu az do posledniho kroku, vlezu do IB, odemknu kartu, odklepnu platbu a za par sekund je zas zamcena a na uctu vidim zablokovanou castku.
Ma to i sve hacky, nekteri obchodnici obcas udelaji dve blokace za sebou. Prvni na malou castku (~1 USD) a kdyz projde, tak tu skutecnou. To se da osetrit tak, ze se nastavi limit pro automaticke zamykani. Castky pod limitem kartu nezamknou.
Velmi se mi tento zpusob libi a pokud vim, da se pouzit i na skutecne karty. Stale zamcena a clovek ji odemkne mobilem v okamziku, kdy chce platit.
Všechno má svoje pro a proti. Vždy je rozumné přizpůsobit své chování účtu. MBank má první tři výběry v měsíci při nesplnění podmínek obratu na kartě za 9 Kč, to není tak strašné.
Pak je tu samozřejmě možnost mít účet bez karty a peníze si posílat na vkladní knížku (Poštovka nebo Česká spořitelna) a z té vybírat (to je zdarma).
Nebo si zařídit Era osobní účet zadarmo od Poštovní spořitelny a Červené konto. Peníze držet na ČK a na běžný účet je převést až těsně před platbou.
Nebo si zřídit FIO běžný účet a FIO konto (spořicí účet). Kartu si nechat vydat ke spořicímu účtu a převést na něj opět jen to, co chci vybrat z běžného účtu (jen je třeba myslet na to, že aktualizace zůstatku na kartě je cca 4 krát denně, může tak dojít k několikahodinovému zdržení, než bude možné peníze vybrat). Popř. chodit vybírat přímo hotově na pokladnu FIO.
Uz hodne dlouho tohle tvrzeni uvadim na pravou miru. U mBank je jeden vyber zdarma uz pri obratu 2000 Kc. Takze pro vyber zadarmo neni potreba delat obrat ctyri tisice. Prosim uvadejte to cele. Hodne lidi pak kdyz nadava na mBank v diskusich mluvi ze preci nebudou protacet 4000, ale to NENI POTREBA.
S tim 4x denne si jste jist? JIz nekolikrat se mi stalo, ze karta nevidela vubec aktualni castku a jednou bohuzel nechala ve stychu manzelku po natankovani plynu do aua...nebyly tam an 200,-, pritom za celou zivotnost uctu tam nikdy takto nizka castka nebyla. V CSOB mi rekli ze nemam dost penez na cutu, ve FIU mi rekli, ze karta vidi jinou castku kterou oni neznaji...takze si na to davam uz hodne pozor ;-/
Přes Internet nebo mobil je poplatek maximálně 3,90 Kč za odemknutí, zamknutí je zdarma. Přes telefonního bankéře se platí za oba úkony a o dost víc. Nevyplatí se ji odemykat a zamykat pro každou transakci, spíš na tento bezpečnější režim přejít až po nějaké rizikovější činnosti (třeba koupi letenky z internetové kavárny), hned a chovat se tak nějakou dobu. Jinak mám nastavené oznamování o transakcích a blokacích kartou na email do mobilu (...@vodafonemail.cz), to je zadarmo.
Docela by me zajimalo, jak je na tom AMEX, vydava KB. Mam sice pouze firemni kartu, ale podle vseho je tam velmi dobra ochrana klienta. Kdysi mi strhli platbu za hotel, zavolal jsem do AMEX. ze jsem platbu neprovedl. Oni kontaktovali hotel s tim, ze hotel musi prokazat, ze jsem transakci autorizoval. Protoze se tak nestalo, tak mi AMEX pripsal penize na kartu zpet.
AmEx je extrém ve všech pohledech.
1. KB AmEx už nevydává dobré 2 roky (přesněji k 30.11.2008)
2. V ČR lze AmEx získat pouze jako služební kartu (i v CZK)
3. Privátní osoba žijící v ČR může AmEx získat pouze přímo z Brightnu v UK. Karta je buď v EUR nebo v USD, ale kurzovně velmi nevýhodná. Zkoušel jsem ji dostat 3x, vždy to ztroskotalo na bankovní záruce, AmEx ji vyžaduje vždy a zkuste sehnat banku, která vám ji dá jen tak za Pán Bůh zaplať po dobu živostnosti karty. Drahá legrace.
4. Pro VIP klienty lze získat kartu u JT Banky nebo LBBW Bank, ale když jste hodně VIP, tak kdekoli. V podstatě za vás vylítají bod 3 a banka na sebe bere všechna rizika i procesy komunikace. Pro banku také drahá legrace.
5. AmEx je postrachem obchodníků. Když bude klient tvrdit, že on tu transakci neprovedl, přestože vedle něj bude stát americký prezident jako svědek transakce a bude ji přenášet v přímém přenosu CNN po celém světě, AmEx ji stornuje a obchodník má ztrátu.
Využívám Osobní účet zadarmo. Abych se ČSOB revanšoval, občas zaplatím její Visa elektronkou, i na netu.
Před týdnem jsem takhle platil nákup na Alza. Cca 10 litrů. Zboží mám doma. Ale zmizela mi blokace částky na účtu a ani se transakce nezaúčtovala. Disponibilní zůstatek mám tedy i s těmi 10 litry za platbu na Alza.
Dnes jsem ještě platil benzín a nějaké nákupy, takže zůstatek mi klesl pod těch 10 litrů. Tj. v tuto chvíli by nešlo provést opravné účtování té platby kartou, respektive bych sklouzl do nepovoleného debetu.
Naštěstí jsem si toho při kontrole všiml a peníze si poslal na Osobní účet zadarmo. Ale kdybych nebyl pozorný už by asi domu za pár dní přišla upomínka na nepovolený debet za pár set + minimálně 30% trestný úrok.......
ČSOB fakt jedině zadarmo. :-)))
A jste si jistý, že za to může ČSOB? Není vina na straně obchodníka, že částku neinkasoval před koncem blokace?
Toto se mi stalo už několikrát, většinou jsem něko kupoval 23. prosince, nebo 5. července, státní svátky se prodloužily o víkend a než obchodník po pěti nebo čtyřech dnech inkasoval platby, tak blokace (většinou třídenní) vypršela. Nevím, proč se penize neblokují aspoň na týden - je to vina obchodníka nebo banky?
já bych se také klidně ČSOB revanšoval za tento účet, ale vzhledem ke skutečnosti v tomto článku uvedené používám kartu pouze k výběru z bankomatu a vybíranou částku si tam posílám max. pár hodin před výběrem.
To že by se mě zneužitou kartu snad podařilo vyreklamovat je hezké, leč nemám na něco takového náladu.
Mě chodí karty z Raifky vždy zamčené, pin chodí zvlášť dalším dopisem a aktivaci provádím na internetu. Ještě by bylo dobré dodat, že nabízejí bez příplatku všechnu SMS komunikaci šifrovanou pomocí sim toolkit (pro odemykání karet i přihlašování a autorizaci transakcí). U Rajfky je jesmtě potřeba rozlišovat mezi starými účty a novými eKonty, které vycházejí z technologií eBanky.
Má vliv na bezpečnost vliv, jestli to, čím platím je embosovaná karta?