Já až doteď žil v domnění, že ten poplatek se platí od určitého data (tuším 1.1.2009) při každé registraci toho auta. Nějak mi uniká smysl proč ho platit jen jednou. A nebo proč to neudělali rovnou tak, že ten poplatek tedy zaplatí současní majitelé? Ne, že bych to tak chtěl, mě by se to taky dotklo.
A když už se má ten poplatek platit jen jednou a osoba – držitel průkazu ZTP je osvobozena, tak proč ho neplatí následný první majitel auta, který nemá ZTP? Tohle mi přijde tak účelově udělaná díra v zákoně až běda.
Ten poplatek je jakasi forma ekologicke dane za necistujici auta, proto se plati jen jednou. Stejne jako kdyz prodate harddisk, u ktereho jste pri nakupu zaplatil Ochrannemu Svazu autoru vypalne za to, ze na to muzete teoreticky zkopirovat dila, jejichz majitele OSA treba ani nezastupuje.
Tato „ekologicka dan“ se plati pri koupi „noveho“ auta (noveho i ve smyslu koupe ojeteho). Tim se zajisti, ze se nebude zpetne vybirat dan, ktera v te dobe neexistovala.
S placenim poplatku pri prvni registraci neZTP majitelem bych souhlasil. Problem vidim v tom, kdyby si ZTP koupil nove auto a pak ho prodaval, tak bude to auto bude o ten ekologicky poplatek drazsi nez porovnatelna auta a tedy neprodejne (nebo pro puvodniho majitele prodejne za o dan nizsi cenu). Nebo splnuji vsechno nova auta euro3?