Jsem přímím účastníkem nechtěného navýšení měsíční splátky. V článku se sice píše o povinném ručení a že klienti dle zákona by nemohli auta používat ale mě bylo řečeno že se jedná o pojištění havarijní. Je pravda že v obchodních podmínkách (ne ve smlouvě) je možnost úpravy výše splátky dojde-li ke změně výše pojištění. Problém vidím spíše v tom že tato hranice úpravy je v podstatě neomezená. To znamená že když budou tvrdit že nedokázali sehnat podobné pojištění tak upraví splátku jak potřebují ale jestli je to pravda se nedá dopátrat jelikož tyto informace jsou tajné. Dosud jsem platil měsíčně dle infolinky 675,- měsíčně (8100,- / rok) za havarijní pojištění a nyní měsíční splátku navýšili o 1900,- + původních 675,- = 2575,- / měsíčně (30 900,- / rok) a to psali jak se jim podařilo uzavřít nové výhodné pojištění. Tak nevím jestli téměř čtyřnásobné navýšení lze brát jako výhodné.
Jestliže se smlouva odkazuje na OP, tak jsou OP součástí smlouvy(!).
"Problém vidím spíše v tom že tato hranice úpravy je v podstatě neomezená."
Přesně tak. Tedy teoreticky, prakticky by nejspíše soud rozhodl, že je to v rozporu s dobrými mravy, nebo něco podobného. Ale i tak, takové ustanovení může podepsat jen naprostý blbec. Firma ovšem neomezeně nezvýší, "jen" o několik stovek až tisíc měsíčně, a to jí projde.
Ale gratuluji. Jsi zde asi z klientů první komu to KONEČNĚ došlo. Sice až dodatečně, ale došlo.
Domnívám se, že auta jsou pojištěna flotilově, tudíž záleží na celkové škodovosti flotily, nikoliv na jednotlivci. Vy třeba nemáte žádnou škodu, ale jiný klient má škodovost velkou. U flotil se nezohledňuje bonus jednotlivých řidičů. Prostě to pojišťovna spočítá na flotilu. Kooperativa to spočítala špatně a teď zjistili, že se jim to nevyplatí. Kooperativa patrně navrhla tak vysoké pojistné, že je nezaplatitelné. Nebo je ten důvod skutečně jiný.