Pochopil jsem to dobře, že k uskutečnění transakce potřebuji jakési čísla vygenerované bankou a tudíž je nanejvýš nepohodlné provádět transakce na cestách? To je přece úplně úděsný systém. Příliš nechápu autora, že mu to zas tak nevadí a nepřekáží mu to příliš ve vychvalování dané služby. Poukazování na výhodu, že ztráta bankovní SIMky způsobí více problémů než ztráta Transakčních čísel není příliš opodstatněné, protože bankovní SIMka je chráněna PINem stejně jako tyto Transakční čísla.
Co má společného použití seznamu čísel pro transakce s tím, jestli jsem na cestě nebo jinde? Pokud jste někde v zahraničí tak dlouho, že Vám nebude stačit 100 čísel, tak si tam asi i založíte účet.
Ztráta SIMky většinou stojí trošku více úsilí i peněz na obnovení původního funkčního stavu než prosté vygenerování nového seznamu.
Jde mi hlavně o to, že je nutno s sebou mít nějaká transakční čísla. Pokud jste doma u svého počítače, tak to takové omezení není, ale tahat s sebou někam jinam svá transakční čísla? To mi nepřijde moc user friendly. Když mám aplikace na SIMce, tak potřebuji jen ten telefon ať jsem kdekoliv.
Ztráta simky je jistě nepříjemná záležitost, ale především kvůli problémům, které nesouvisí s bankovní aplikací. Přehrání této aplikace přece je záležitost několika minut.
zdravim,
jedna se o listek o rozmerech 5*10 cm, navic si lze pres transaktionmanager objednat dopredu treba 200 nebo 300 techto cisel + zvolit adresu zaslani (ja jsem za mesic pouzil 3 TAN - jeden prevod, jeden trvaly prikaz a jednou zmena online PINu)...shodou okolnosti se mi podarilo v jednom tydnu ztatit jak osobni klic eBanky tak listek s TAN cisly - hadejte co me vyslo draz...
Argument, že ztráta TAN čísel vyjde levněji mi přijde úsměvný. Nesuďte ostatní lidi podle sebe, ztratit klíč Ebanky a TAN čísla v jenom týdnu je už opravdu solidní výkon, ale nelze to brát jako standard.
Navíc já jsem tento systém nesrovnával s Osobním klíčem Ebanky, ale s Mobilním klíčem. Osobní klíč se už snad moc nepoužívá, má smysl vlastně jen pro klienty Oskara, kteří nemohou používat GSM Banking.
Nelíbí se mi, že k provedení transakce nestačí mobil, který mám u sebe vždy tak jako tak. Ale možná mi řeknete, že vy mobil nepoužíváte, vždyť telefonní karty jsou tak skvělé a jejich ztrát nevadí ani zdaleka tolik jako ztráta mobilu:)
Slabina systému je v tom,že závisí na poště. V případě,že bydlíte pořád na jedné adrese,tak to problém není, ale já se pohybuji mezi dvěma bydlišti. Takže se mi moc nelíbí že musím udat adresu kde zrovna budu. Dále, předpokládám, že tyto čísla přijdou do vlastních rukou, čili to znamená, že pro ně budu muset někam jít na poštu atd.
Tento systém má tu výhodu, že pro něj není třeba v podstatě žádné technologie. To by byla výhoda před několika lety. Myslím, ale že vyzdvihovat to dnes, již nemá smysl, protože Mobilní klíč nabízí podstatně elegatnější přístup k účtu
Cisla tu nechodi do vlastnich rukou, ale primo do vasi schranky (stejne jako platebni karta). A zavislost na poste? Se sto transakcemi (vcetne trvalych prikazu) mnoho lidi (treba studentu) vydrzi velmi dlouho. A pro ostatni nabizi DB placeny internet banking s elektronickou certifikaci. Temer vsechno na svete ma sva pro i proti...
btw. mobilni klic nepouzivam opravdu jen proto, ze jsem klientem Oskara, takze bez obav -mobilni telefon pouzivam :-)