Pochopil jsem to dobře, že k uskutečnění transakce potřebuji jakési čísla vygenerované bankou a tudíž je nanejvýš nepohodlné provádět transakce na cestách? To je přece úplně úděsný systém. Příliš nechápu autora, že mu to zas tak nevadí a nepřekáží mu to příliš ve vychvalování dané služby. Poukazování na výhodu, že ztráta bankovní SIMky způsobí více problémů než ztráta Transakčních čísel není příliš opodstatněné, protože bankovní SIMka je chráněna PINem stejně jako tyto Transakční čísla.
Co má společného použití seznamu čísel pro transakce s tím, jestli jsem na cestě nebo jinde? Pokud jste někde v zahraničí tak dlouho, že Vám nebude stačit 100 čísel, tak si tam asi i založíte účet.
Ztráta SIMky většinou stojí trošku více úsilí i peněz na obnovení původního funkčního stavu než prosté vygenerování nového seznamu.
Jde mi hlavně o to, že je nutno s sebou mít nějaká transakční čísla. Pokud jste doma u svého počítače, tak to takové omezení není, ale tahat s sebou někam jinam svá transakční čísla? To mi nepřijde moc user friendly. Když mám aplikace na SIMce, tak potřebuji jen ten telefon ať jsem kdekoliv.
Ztráta simky je jistě nepříjemná záležitost, ale především kvůli problémům, které nesouvisí s bankovní aplikací. Přehrání této aplikace přece je záležitost několika minut.
zdravim,
jedna se o listek o rozmerech 5*10 cm, navic si lze pres transaktionmanager objednat dopredu treba 200 nebo 300 techto cisel + zvolit adresu zaslani (ja jsem za mesic pouzil 3 TAN - jeden prevod, jeden trvaly prikaz a jednou zmena online PINu)...shodou okolnosti se mi podarilo v jednom tydnu ztatit jak osobni klic eBanky tak listek s TAN cisly - hadejte co me vyslo draz...
Argument, že ztráta TAN čísel vyjde levněji mi přijde úsměvný. Nesuďte ostatní lidi podle sebe, ztratit klíč Ebanky a TAN čísla v jenom týdnu je už opravdu solidní výkon, ale nelze to brát jako standard.
Navíc já jsem tento systém nesrovnával s Osobním klíčem Ebanky, ale s Mobilním klíčem. Osobní klíč se už snad moc nepoužívá, má smysl vlastně jen pro klienty Oskara, kteří nemohou používat GSM Banking.
Nelíbí se mi, že k provedení transakce nestačí mobil, který mám u sebe vždy tak jako tak. Ale možná mi řeknete, že vy mobil nepoužíváte, vždyť telefonní karty jsou tak skvělé a jejich ztrát nevadí ani zdaleka tolik jako ztráta mobilu:)
Slabina systému je v tom,že závisí na poště. V případě,že bydlíte pořád na jedné adrese,tak to problém není, ale já se pohybuji mezi dvěma bydlišti. Takže se mi moc nelíbí že musím udat adresu kde zrovna budu. Dále, předpokládám, že tyto čísla přijdou do vlastních rukou, čili to znamená, že pro ně budu muset někam jít na poštu atd.
Tento systém má tu výhodu, že pro něj není třeba v podstatě žádné technologie. To by byla výhoda před několika lety. Myslím, ale že vyzdvihovat to dnes, již nemá smysl, protože Mobilní klíč nabízí podstatně elegatnější přístup k účtu
Cisla tu nechodi do vlastnich rukou, ale primo do vasi schranky (stejne jako platebni karta). A zavislost na poste? Se sto transakcemi (vcetne trvalych prikazu) mnoho lidi (treba studentu) vydrzi velmi dlouho. A pro ostatni nabizi DB placeny internet banking s elektronickou certifikaci. Temer vsechno na svete ma sva pro i proti...
btw. mobilni klic nepouzivam opravdu jen proto, ze jsem klientem Oskara, takze bez obav -mobilni telefon pouzivam :-)
No to je snad evidentní, ne?
Studenti (především VŠ) jsou skupinou obyvatel s nízkými příjmy, nicméně do budoucna velmi perspektivní a tak se té bance samožrejmě vyplatí pár let tuto skupinu dotovat a ve chvíli kdy tento člověk začne vydělávat a bude mít nadprůměrný plat (což je u VŠ v podstatě jisté), tak se to bance bohatě vrátí.
Jenže to má smysl, jen pokud si banka myslí, že má skutečně co nabídnout. Například ČS přišla kdysi s výhodnými studentskými účty (já jsem toho také využil), nicméně mizerné služby, neinformované úřednice na přepážce a celková zkostnatělost banky mě vedly ke změně banky. Takových lidí není v mém okolí zrovna málo (vlastně si nejsem schopen vybavit jediného člověka, který by u ČS zůstal:) )
Ja znam par lidi, ale vsichni kvuli 10000 Kc premie za cerveny diplom (pred zdanenim).
Ale rozhodne i u nas jsou studentske ucty v podstate zadarmo (zvlast, kdyz CS, KB a kdovi jeste davaji rocne nekolikastkovkovou premii /400/333).
U nas bych hlavni problem videl v tom, ze vam nikdo penize na studium nepujci. A kde je mate brat a nekrast? Nebo krast, ale aby se na to neprislo :))
Kontokorent 10000 Kc u CS a UB nic neresi.
KB sice ma uver na studium, ale ten urok je brutalni....
A komici jeste chteji platit skolne. ... ale to je zase jina kapitola
Cest praci
Tak treba k te supermoderni Geldkarte. Prijima to jen asi 5% obchodu, daji se s tim kupovat jizdenky na vlak a telefonovat v par automatech. Pri zavedeni eura jsem dostal novou Geldkarte, ktera fungovala asi v sestine pripadu. Chtel jsem ji vymenit, ale v Deutsche Bank me doporucili, at jim to odevzdam bez nahradu, protoze se tahle platebni metoda neosvedcuje.
Karta, kterou jsem dostal k uctu neni Maestro, ale jakasi pochybna plastova karta do bankomatu. Platit v obchodech se s ni neda. Abych dostal pravou platebni Eurocheckkarte (u ceskych bank samozrejmost), muselo by mi na ucet chodit 1000 EUR mesicne, coz je u studenta vylouceno.
Nekolik spoluzaku tento plastovy vyrobek dostalo dokonce bez PINu, takze by na ni mohl vybirat libovolny nalezce. Nakonec si vydupali alespon ten PIN.
S internet bankingem jsem spokojen a s tiskem vypisu z uctu v bankovnich terminalech taky.
Pocet bankomatu je rovnez dostatecny, na systemu CashGroup (pakt proti Sparkasse, ktera vlastni nejvice bankomatu) se podili asi 7 nemeckych bank. Zakaznik libovolne z techto 7 bank smi vybirat bez poplatku v 6 ostatnich.
Zdravim,
je mozne, ze se Vase zkusenosti lisi. Ja mam zkusenst s pobockou Deutsche Bank v Kostnici (Baden-Wurtenberg). K uctu jsem dostal zdarma kartu Maestro a v obchodech s ni platim. S GeldKartou platim v trafice a listky na vlak, ale urcite to neni universalni platebni nastroj a jak (zdali vubec) se prosadi ukaze cas, me to pomaha v tom, ze nemam neustale penezenku plnou protivnejch centu...