Jednoduše tady platí to, co kdekoli jinde. Nikdy se nespoléhejte na to, že někdo udělá něco za Vás. Důvěřuj, ale prověřuj.
Když paní skončila jedna smlouva, bylo naprosto logické prověřit, jestli má o podporu na příští rok zažádáno u druhé. Spoléhat na SS, které je vaše podpora ukradená, byla blbost za kterou se platí.
Ne, na starých smlouvách to takto nešlo. Pokud se někde čerpalo, tak se druhá smlouva s žádostí při schvalování zablokovala. Alespoň mě se to takto stalo.
Ten dopis je ale výživný, ta ženská prostě nečte než něco podepíše a pak se diví.
Pokud mám 2 smlouvy u té stejné stav. spořitelny, pak jsou dvě možnosti, jak by to mohlo fungovat. Buď po skončení první smlouvy se státní podporou, se tato automaticky převede na novou smlouvu a nebo o to člověk musí požádat. Já to taky nevěděl, ale šel jsem se zeptat. Kde mi zprostředkovatel řekl, jak to je. Ale kdybych si měl tenkrát tipnout, sázel bych na automatický převod podpory na novou smlouvu. Přijde mi to logičtější. Proč by se pak používalo názvu následná smlouva?
O příspěvek žádáte vy. Spořitelna nemůže žádat za vás.
Následná smlouva platí jen v případě, kdy jedna smlouva skončí a nová je založena. V tomto případě šlo o dvě souběžné smlouvy.
Nevíte někdo, jak je to u smluv po 1. 1. 2004? Podpora se může žádat u vícero smluv s tím, že v úhrnu nesmí přesáhnout 3 000 Kč. Jakým způsobem (algoritmem) se ale ty 3 000 mezi jednotlivé smlouvy rozdělí? Já mám stejně smlouvu jenom jednu, ale pro informovanost by mne to zajímalo.
Napadá mne, že podle data uzavření smluv. To znamená, rozdíl ze 3 000 co se neuplatní v plné výši u starší smlouvy, se nárokuje u smlouvy "mladší".
Jinak tenhle článek. Paní asi spoléhala, že jí spořitelna automaticky bude nárokovat podporu ihned po skončení první smlouvy. Smůla, ale měla se koukat do výpisů už před dvěma lety.
Přečtěte si výše uvedený článek, je to tam napsané, u starých smluv musela být opravdu jen jedna smlouva se SP a druhá musela být bez SP, u nových je nejlepší, když jsou všechny s SS, pokud vás nějaký poradce nabádá, abyste si novou "prozatím" uzavřeli bez SP, tak vás okrádá o budoucí možnost si na SP "předspořit". A teď jak to je: např. babička si na své jméno uzavře 3 smlouvy, protože časem chce peníze rozdělit vnoučátkům. Na všech smlouvách bude mít se SP, na všechny se připíše státní podpora podle času vzniku: nejprve se nárokuje na tu, která vznikla nejdřív, pak na další a nakonec na tu poslední, ale vždy max. do 3000 ročně, tj. když na 1. smlouvu dá řekněme 1000 za celý rok, takže dostane 150Kč, na 2. smlouvu vloží 10000, tak dostane 1500 a na třetí smlouvu nevloží nic, tak nic nedostane :-). Vždycky mě zajímalo, jak se to řeší, když uzavře všechny smlouvy najednou a bylo nám řečeno, že to stejně někdo na centrále natypuje postupně. Tak nevím :-)
No a pokud jde o paní a její "problém", předpokládám, že to mělo obvyklý průběh, poradkyně to paní všechno vysvětlila, ale té pak nějaký kamarád nebo odborník na netu nebo dokonce "nezávislý" finanční poradce poradil, že na "staré" smlouvě má určitě víc peněz, tak ať si to převede a připravil ji tím nakonec o spoustu peněz, protože už se nemůže vrátit ke staré státní podpoře, ale jen získat novou. To je tak, když je někdo přesvědčen, že tomu rozumí líp, než ten, kdo v oboru pracuje. A takoví se pak nejvíc zlobí, přestože pod každým papírem je jejich podpis.
S druhým odstavcem se nedá souhlasit. Lidi už 5 minut po návštěvě poradce netuší, o čem s ním mluvili, resp. vědí to jen v hrubých obrysech. Finanční produkty má málokdo jako hobby.
Na druhou stranu přečíst si jednou za rok výpis snad není tak těžký. Pak by byl problém odhalen daleko dříve.
»Měla bych si vodit na přepážku vždycky daňového poradce, aby mě nějaká úřednice náhodou nechtěla ošidit?«
Odpověď v případě finanční skupiny České spořitelny zní zcela jednozanečně ANO. Nebo navštěvovat serioznější banku.
Když jsem býval klientem ČS, dostalo se mi na jeden problém vždy několik variant odpovědí. Jinak to chápali na jedné pobočce, jinak na zelené lince, jinak na jiné pobočce a ombudsman samozřejmě že jsme si s úředníkem zřejmě neporozumněli. Takže i když písemnému vyjádření nerozumíte a přeptáte se (jak je některými razeno, že lidé neumí nebo nechtějí číst podmínky), mnohdy neuslyšíte pravdivou odpověď, ale takovou, kterou slyšet chcete (konkrétně u ČS je to specialita a pracovníci jsou školeni na jednání typu prodat za každou cenu, hlavně plnit plán prodejů).
Po přechodu jinam problémy ustaly. Skončily nabídky "supervýhodných superzázračných produktů. Bankomaty fungují, systémy v bance též, elektronické bankovnictví také nevykazuje častou nedostupnost, jak je zvykem u Servisu24.
Já jsem třeba ze Stavební spořitelny ČS dlouho doloval závěrečný výpis - prý to nejde (nebo aspoň tenkrát to nešlo). Tak mi pak aspoň vyjeli historii celého cyklu za pětiletku. Dnes jsem samozřejmě jinde, kde mají lepší podmínky.
Ta paní sice přišla o 3 státní podpory, ale rozhodně ne ve výši 13500 Kč.
Její požadavek na stavebko byl totiž uspokojivě nerealizovatelný. Chtěla 2 smlouvy se starou státní podporou a brzy našetřit na auto.
Měla se rozhodnout, zda chce mít zajištěnou st. podporu 4500 na delší dobu nebo auto. Obojí najednou prostě mít dlouhodobě stejně nešlo. Přišla tedy pouze o 9000 Kč a díky své hlouposti.
Tato stížnost je tedy z kategorie opravdu těch, co kopou kolem sebe, ale můžou si zato opravdu sami.
Paní chtěla mít hodně aniž by se o něco více přičinila. Už 20let platí pravidlo -Každý se stará především sám o sebe a sám za to odpovídá.
To zřejmě neuznává a tak ať se obrátí na Paroubka-ten přece všechno lidem zařídí přesně jak si přejí.
Akorát - z čeho?
Bohužel tento pán a další obdobní matou lidi. Ti pak věří,že se o ně stát postará a nemají zájem se finančně vzdělávat sami a hledět se postarat o sebe sami.
Jinak ten člověk je mi ukradený-bohužel však může výrazně další 4 roky myšlení většiny národa ovlivňovat. No a to si pak odborně může tady diskutovat tak 10 lidí,ostatní budou na jiné planetě s jeho Marťany... Proto toto ,,podivné" jméno i v této příjemné diskuzi!
Možná, že máte ekonomické vzdělání. Já kromě ČVUT mám ještě druhý diplom z ekonomky. Strašně rád bych vás viděl, kdýž budete řešit nějaký technický problém, např. nákup tepelného čerpadla prováš RD a odborná firma vám něco poradí a a ono to bude ve skutečnosti úplně jinak. A pak vám nějaký chyták v diskuzi řekne, že se každý má starat sám o sebe nebo se obrátit na Kateřinu Jaujau, aby vám poradila. To se zase já potrhám smíchy!!
U ČMSS jsem uzavíral novou smlouvu, když stará smlouva ještě běžela i se státní podporou. Na žádosti bylo "Státní podpora od", tam se zaškrtl příslušný rok, a po ukončení staré smlouvě mně automaticky naběhla podpora na nové, aniž bych musel o něco znovu žádat.
Paní asi vyrostla ještě za socialismu, kdy byl občan veen za ručičku.
V dnešní době je to boj, vše si pohlídej a 2x prověř.
Banka je zrovna instituce, která nebude člověku sdělovat aby se neošidil, ona na něm potřebuje vydělat.
Jako mnohem větší sviňárnu považuju chování ČMSS.
Při přechodu z tarifu Perspektiv na Atraktiv vám seberou již připsané úroky tak jako byste už od začátku měli tarif Atraktiv čili 1%. Přišel jsem tak o nemalé peníze od roku 2003.
Tak si dejte pozor, pokud máte nyní Atraktiv a přecházíte na Perspektiv. Kdybyste jednou přecházeli zase na Atraktiv, tak vám ty vydělané úroky opět seberou.
Takhle se chová pouze mazaná Liška :(
Ty úroky vám seberou vždy, pokud přecházíte na nové Obchodní podmínky, s tarifem to nemá co dělat.
Ale máte pravdu v tom, že Liška je opravdu mazaná. Chcete meziúvěr? Ale jistě... Ovšem poplateček je 0,5%, a ten poplateček si Liška podšitá strhne právě z onoho meziúvěru.
Potřebujete, aby na meziúvěr bylo vyplaceno 800 kKč, takže poplateček je 4 kKč, musíte uzavřít meziúvěr na 804 kKč. A pak, až do doby splacení úvěru, pěkně platíte úroky i u těch 4 kKč, které si Liška podšitá strhla jako poplateček za meziúvěr :-/.
1. Poplatek za úvěr je v každé SS. A poplateček standardně činí 1 % za smlouvu i úvěr. Takže když si někdo uzavře smlouvu a hned na ni vyřizuje meziúvěr, tak by při úvěru 2 mil zaplatil na poplatcích třeba 40 tisíc, za které by si třeba raději vybavil domácnost.
2. Když máš ty 4 tácy na poplatek v peněžence, tak je můžeš použít na splacení části dluhu a snížit o ně meziúvěr, protože už budeš potřebovat půjčit jen 796 tisíc. Tohle je příklad z praxe, kdy se malá záloha (několik tisíc korun) realitce započítala do splátky kupní ceny bytu.
Klientům se smlouvou s 3% úročením vkladu (BON VOP, 3/6 a KLASIK) nebude při zvýšení CČ účtována úhrada za přechod do tarifů Invest nebo Perspektiv. Při přechodu do tarifu Atraktiv bude účtována zvýhodněná úhrada ve výši 1/3 dosud připsaných úroků oproti standartně účtovaným 2/3. :-D
Jak ctu pribeh pani se zminovanymi smlouvami XY, vubec me to neprekvapuje, ja mela nejen stejnou,ale i horsi zkusenost se stavebni sporitelnou Ceske Sporitelny. Nejen ze pri zalozeni uctu, me "financni dez-poradkyne" spatne informovala, a ouha, kdyz koukam na vypisy z predchozich let, nejenom ze me vzali vice penez za navyseni castky, i presto ze mi "poradkyne" zarucovala odecteni jine penezni castky (!!!!) ale navic mi ani nepripsali statni podporu taky (dodavam za rok 2007,kterou jiz nemohu narokovat). Kdyz jsem se informovala a rozcilovala na pobockach,psala na email a volala na eLinku, tak me odbyli, ze me pani spatne informovala a ze dostanu penize az letos. Proboha, kdo v teto instituci nese za svoje rozhodnuti odpovednost, kdyz cloveku na jejich pobockach poradi, ale pak nikdo za nic nenese odpovednost. Clovek nejenom ze prijde o statni penize,ale i o svoje s duverou v tuto instituci (nebot to co vlozite do stavebka,si nemuzete jen tak vybrat). Jiz doufam, ze nikdy nebudu mit nic do cineni s Ceskou sporitelnou, zrusila jsem u ni vsechny ucty a kdyby slo prevest stavebko tak udelam i to. At se na mne nikdo nezlobi, ale jde tu o princip, nastesti na trhu je spousty jinych, proaktivnejsich, peneznich ustavu s lepsim pristupem(!!!) a spolehlivosti. Doufam ze si to v te ceske sporitelne jiz nekdo uvedomi, ale to bude pravdepodobne az s poklesem klientu.
Mám naprosto stejně špatné zkušenosti s Českou spořitelnou. Na co sáhnou, to zkazí. Při řádném ukončení stavebního spoření nebyli schopni vyplatit státní příspěvky, internetové bankovnictví stále nefungovalo a blokovalo se, při řádně podané a na jejich tiskopise jejich pracovníkem sepsané mé výpovědi sporožirového účtu nebyl účet v řádném termínu ukončen a převeden na účet u jiné banky. Až po písemné reklamaci a pohrůžce "reklamy" v masmediích účet ukončili a převedli. Nyní jsem u mBank - internetové bankovnictví bez jakýchkoliv problémů, neplatím žádné poplatky, vše je maximálně přehledné a já spokojená.
Co tím myslíte?
Stavební spořitelna ČS je dceřinou společností České spořitelny, takže Stavební spořitelna využívá prodejních kanálů ČS. Takže jestli vám bude stavebko prodávat "odborník" - bouchač smluv na přepážce ČS, věřte, že to bude opravdový "odborník". Vedle stavebka totiž musí plnit i plán prodeje penzijního připojištění, Flexi, karet a ovládat složitou spořitelní činnost... Pokud od každého prodá trochu, nemůže o těch produktech vědět detaily, důležité je, že prodá a plní.
Lepší jsou externí prodejci ČS, kteří nemusí znát celou překomplikovanou činnost ČS a vůbec nejlepší jsou poradci nezávislí na jednom ústavu, tzn., že nabízejí produkty více institucí. Zde je ale nutná obezřetnost, aby poradce nenutil produkt, za který je nejvíce honorovaný, ale který nemusí být pro klienta tím nejvhodnějším.