Já toho pána vůbec nechápu - já kdybych měl ve své bance půl hodiny čekat, tak to udělám jen jednou, a to bych ten účet rovnou zrušil. Pokud mu nevadí stát půl hodiny v jedný pobočce, pak půl hodiny ve druhý, tak ať tady pak nepláče. V tom případě má spoustu času a nevidím důvod, proč by nemohl zajet i do Kolína.
Nebojte se, já si ten článek přečetl. Zásadní problém není ale v tom, že úřednice nebyla schopná "vyřídit normální žádost", ale v tom, že ve spořce nikdy nevěděli a nevědí ani dneska, jak má normálně banka fungovat. To co je popsáno, je prostě jen konkrétní drobnost. Bezesporu skoro každý její zákazník by byl schopen si vzpomenout na rekord, jak dlouho čekal u přepážky, nebo jakou jinou lahůdku mu provedli (další lahůdka je třeba popsaná na www.peníze.cz). Mě třeba zase měnili adresu pro zasílání výpisů asi 3/4 roku, ty fronty byly příšerný, však už dávno nejsem jejich zákazník.
Pokud lidi budou jen takhle skuhrat, tak se nic nevyřeší. Kdyby každý po 1 - 2 takových situacích kopnul do vrtule a zakotvil u normálně fungující banky (a taky tady jsou, dokonce mnohem lacinější), tak buď zkrachují nebo se srovnají, bude pokoj. A pokud má někdo k tý bance nostalgický vztah a ty fronty a služby mu nevadí (třeba to má jako zábavu), tak ať tady nepláče.
Já nikomu nic radit nebudu: jednak má každej jiný potřeby, nároky, liší se místní podmínky. Žádná banka není perfektní a to, že má banka dneska funguje opravdu slušně, není důvod, abych ji nějak propagoval, ty fronty ze spořky by se mohli přesunout tam. A pak nikde není záruka, že nenastoupí ambiciózní nový management a služby půjdou zase do pr****, jak jsem to zažil v ČSOB. Takže hledejte sami.
Ani trochu Vás nechápu. Někde píšete "firemní účty", to znamená, že jste asi podnikatel. Co potom ty Vaše fronty na přepážkách? Také jsem podnikatel a mám účty ve třech bankách. Mohu trochu porovnávat. V poslední době ale jednoznačně vede ČS. Pro zprávu běžného účtu používám od roku 1998 HomeBanking a k plné spokojenosti. Pokud to lze, tak platím pomocí karet. Pokud potřebuji nějaké peníze, tak jsou bankomaty. Úvěrové záležitosti řeším na schůzce s osobním bankéřem v čase, který mi vyhovuje. Totéž se týká dalších investičních záležitostí. Nechápu tedy, kdy a proč bych měl stát ve frontě? Samozřejmě jsou lidé, kteří se nechtějí naučit třeba telefonní či internetové bankovnictví a s každou složenkou běží do banky. Je ještě minimum lidí, kteří nepoužívají kreditní karty a pro každou stovku si zajdou na přepážku banky. Těchto lidí bude postupem času méně a méně. Většinou ti starší jsou na to zvyklí a považují to za "svůj" styl života. Zajedou z vesnice do města něco koupit, navštívit kadeřníka, vyzvednout léky v lékárně a přitom skočit do České spořitelny, nebo jiné banky. Mají na to třeba celé dopoledne.