Děkuji za výborný a aktuální článek, mám ale několik dotazů:
1. k informaci ohledně nutnosti návštěvy pobočky VÚB na Slovensku kvůli změny defaultně nastaveného limitu pro transakce max. 10.000€ denně.
Na stránce https://www.vub.cz/sporeni-bez-limitu/faq/ je k této otázce uvedeno:
"Limit pro bezpečnostní funkci se nevztahuje na platební transakce, které banka vyhodnotí jako bezpečné, tj. toto omezení se nevztahuje na převody z účtu Spoření bez omezení."
2.Můj druhý dotaz se týká informace, na kterou ve svém článku odkazujete a to https://www.mesec.cz/produkty/sporici-ucty/sporeni-bez-limitu-vub/
Zde je uvedeno měsíční úročení, ale v článku je uvedeno denní úročení. Dle info z www.vub.cz je správně varianta denního úročení.
3. A do třetice - nezkoumal jste náhodou možnost případného bonusu za doporučení a pod.? Narážím tím na kolonku "Voucher", která je při zakládání účtu k dispozici.
4. Můj poslední dotaz je spíše prosbou o podrobnější popsání způsobu transakcí prostřednictvím sběrného (evidenčního) účtu zejména s ohledem na dobu, kdy převáděné prostředky nejsou úročeny. Použití tohoto účtu při výběru z VUB chápu, jde o vyhnutí se poplatkům za výběr, ale proč tento sběrný účet používat pro vklady, když je ve článku uvedeno, že příchozí zahraniční platby jsou bez poplatku? A jak ten výběr prakticky probíhá, tj. co se stane poté, co dám pokyn k výběru - peníze jsou nejprve převedeny na sběrný účet a z něj je musím znova někam převést, nebo rovnou zadávám výběr na nějaký svůj účet u české banky?
Pekný deň,
v mene VÚB Vám veľmi rád dopoviem na všetky otázky. V tomto prípade ste správne podotkla, ako to funguje, pri štvrtej otázke doplním, že pri výbere nie je žiadny medzikrok, rovno si peniaze prevediete na svoj český účet. Vklady aj výbery, teda všetky prevody sú bez poplatku, Ďakujeme, že Vás sporenie bez limitov zaujalo :) Dominik
Také přeji pěkný den a děkuji za Vaši snahu o odpověď jménem banky. Pokoušeli jsme se získat odpovědi i přímo na infolince banky, ale moc úspěšní jsme nebyli. Nejprve nám bylo sděleno, že informace z médií nebudou komentovat, následně tyto dotazy předali k dalšímu zpracování. Takovýto přístup u produktu, který je zaměřen zejména na bonitní klienty, protože kvůli pár drobným, jak se objevilo v této diskusi, opravdu nemá smysl tento produkt zakládat, bych u jedné z největších bank nepředpokládala. Děkuji i za sdělení, že jsem "správně predpokladala, ako to funguje), ale já v podstatě stále nevím, jak to funguje, pouze jsem poukázala na rozdílné informace v článku a na stránkách banky. Rozhodně vítám, že se do diskuse zapojuje přímo pracovník banky, to není příliš obvyklé a budu velmi ráda, pokud dostanu jasnou odpověď na tyto dotazy:
1. Platí pro online převody bezpečnostní limit 10.000€ tak, jak je uvedeno v článku, nebo neplatí, tak jak je uvedeno na stránkách banky https://www.vub.cz/sporeni-bez-limitu/faq/ a jak mi bylo sděleno i na infolince, kde mi navíc bylo tvrzeno, že tento limit je pro potvrzování SMS maximální?
2. Platí denní úročení, jak je uvedeno na stránkách banky i v článku, nebo měsíční úročení, jak je uvedeno na https://www.mesec.cz/produkty/sporici-ucty/sporeni-bez-limitu-vub/? Toto je spíše dotaz na Měšec, domnívám se, že platí denní úročení.
3. Co znamená kolonka "Voucher" při zakládání účtu? Pokud je to možnost odměny za doporučení, budu ráda, když se dozvím bližší info, jak to funguje.
4. Děkuji za informaci, že při výběru není žádný mezikrok a peníze jdou rovnou na můj český účet, tato informace se totiž liší od informace, uvedené v článku, kde je uvedeno "Přes sběrný účet lze peníze bezhotovostně vkládat i vybírat."
Pekný deň, veľmi radi Vám pomôžeme, ako sme spomínali :) Takže k Vašim otázkam:
1. Tento limit je aplikovaný pre bežné SEPA prevody, ale pre toto Sporenie bez limitov môžete vložiť a vybrať akúkoľvek sumu a potvrdíte ju prvkom, ktorý máte k dispozícii, teda ak máte len internet banking - SMS autorizáciou, ak máte aj mobil banking - tak aj napríklad Mobilným PINom.
2. Sporenie bez limitu je denné úročenie a dokonca platí, že ak prevediete peniaze v piatok podvečer a peniaze sa pripíšu teoreticky v pondelok / utorok , neprichádzate o úroky. V tomto prípade sa úročí od piatku, čiže vždy už od momentu, kedy urobíte prevod.
3. Voucher je prvok, ktorý bude banka neskôr využívať pri marketingovej kampani na oslovovanie ďalších klientov.
4. Ako klientka tieto procesy nepostrehnete. Vy si jednoducho vložíte prostriedky na svoj zberný účet vo VÚB, ktorý ste si vytvorila, vďaka tomu, že VÚB má českú pobočku, je zberný účet vytvorený pod ňou a keď si prostriedky vyberáte, tak to opäť ide cez tento účet. Procesne je to vďaka tomu bez poplatkov, aj keď sme zahraničná banka a vy nerobíte žiadne iné medzikroky. Presúvate si len prostriedky medzi svojim českým účtom v inej banke a našim VÚB sporiacim účtom.
Ak by ste mali ešte nejaké postrehy, pokojne sa pýtajte a my Vám všetko radi vysvetlíme :) Dominik