Existuje vůbec nějaký dodavatel energií, který neokrádá zákazníka pokutami za svobodu a nechce po něm zaplatit "škodu", která nemohla vzniknout (škoda by vznikla odebráním elektřiny a nezaplacením, nikoliv neodebráním elektřiny)?
V článku chybí informace o společnostech, které naopak takovéto legální okrádání nepraktikují - pakliže vůbec nějaké takové společnosti existují. Minimálně tabulku se seznamem takových společností by článek obsahovat rozhodně měl.
Mnozí stále argumentují tím, že jde o dohodu... Jakou svobodu v dohodách mají klienti? Tady existují dohody pouze jednostranné - energetické společnosti vám předloží jedinou variantu, na kterou jsou ochotni přistoupit, a pokud nesouhlasíte, nemáte energie. A když se prostě všechny společnosti mezi sebou "domluví" (přičemž ty uvozovky možná ani nejsou na místě), budou prostě okrádat zákazníky všechny stejným způsobem a zákazník nemá na výběr, než na jednu z těch zlodějin přistoupit - alternativou je žít bez elektrické energie či plynu.
Ovšem pakliže ten systém dohod, který máte na mysli, skutečně funguje, dejte mi prosím tip na společnost, u které se opravdu mohu dohodnout, že jí prostě žádné takovéto poplatky za svobodu volby nebudu muset platit.
Asi si nerozumíme, to co popisujete je buď zneužívání dominantního postavení nebo kartelové dohody a to jsou jevy negativní a stát (i společenství států) by proti nim měl bojovat. Ovšem když někdo změní dodavatele energií a vyjde mu to – ušetří, tak je ekonomický machr, když mu to nevyjde – prodělá, tak vykřikuje něco o tom, co dělal (spíš nedělal) stát. Podobně jako kampeličkáři.
To co popisuje pan se politicky nekorektne nazyva zlodejina. Nebyt komunistu, co zde postavili elektrarny a rozvodnou sit, ktera pak byla "zprivatizovana", tak se tu dnes sviti petrolejkou, protoze vsichni tihle paraziti nejsou krom zbytecneho pseudoochodovani schopni cokoli skutecne vybudovat.
Nebojte, nejsem volicem CSSD ani KSCM, ovsem to co se v teto zemi predvadi u sluzeb jako energie, telekomunikace nebo vodarenstvi se jinak nez zlodejina proste nazvat neda.
Hlavně se tady motá dohromady dodávka a distribuce energie.
Mimochodem, Transgas byl privatizován za vlády ČSSD. Takže voličem ČSSD opravdu nebudete - tipuji vás na voliče ODS (ODA) či TOP 09 případně Svobodných.
Distribuce plynu se Praze zase dostává do "rukou lidu" resp. města.
Akvizice Transgasu a 8 distribučních plynárenských společností
http://www.eeip.cz/akvizice-transgasu-a-8-distribucnich-plynarenskych-spolecnosti/
- nejúspěšnější privatizace v historii České republiky
- největší privatizační výnos dosažený v zemích střední a východní Evropy v roce 2001
- historicky největší výnos z privatizace energetiky ve střední Evropě
- největší výnos z privatizace sektoru plynárenství ve všech zemích Evropy za poslední 3 roky
ČSSD prostě privatizace uměla - např. banky, MUS atd.
Uvědomte si, že dodavatel nekupuje elektřinu ze dne na den. Podle podepsaných smluv a očekávaného odběru má nasmlouvané nákupy na měsíce až roky dopředu. Kdyby každý koncový zákazník mohl odcházet, jak se mu zlíbí, bylo by mnohem složitější tyto objemy dopředu odhadnout. Proto je vcelku logické, že když podepíšete smlouvu třeba na dva roky a po půl roce se rozhodnete odejít, měl byste za to zaplatit.
Je jasné, že odchod jedné domácnosti nehraje roli (to by byl předpokládám další argument), ale když by se těch domácností sešlo víc, tak už nějaký vliv má.
Takže možností je například uzavírat smlouvu vždy na rok a včas před koncem období se porozhlédnout jinde. Pokud uzavřete smlouvu na 2 roky, protože je výhodnější, než ta roční, ale rozhodl byste se po roce odejít, protože zrovna konkurent má lepší nabídku, tak se nedivte, že se to dodavateli nelíbí, protože on počítal s dvěma roky a v tom měl zakalkulovanou nějakou slevu oproti pouze ročnímu kontraktu.
Asi tak. Obecně mi vadí jak všichni zmiňují vyloženě negativní věci. Pak je to těžké, když máte učinit výběr mezi jedním zlem a druhým zlem. My jsme to učinili nakonec tak, že jsme si zadali podmínky do cenových kalkulaček, vyšel nám u nás Centropol. U jiného člověka to může být jiné. Autor zde například nezmiňuje žádné z výhod, kteréhokoliv dodavatele. Třeba Centropol má skvělou asistenční službu, je optimální hlavně pro rodiny. Ostatní dodavatelé budou mít jistě různé jiné nabídky, podle toho na koho směřují.
Já mám osobně pocit, že to je spíše o klientech než o distributorech. Když jsme si uzavírali smlouvu s Centropolem, který je zde také zmíněn, v klidu jsme si smluvní podmínky pročetli a věděli za jakých podmínek s nimi dodávku energie uzavíráme. A trochu mě zaráží jak tady zmiňujete, že někdo někoho okrádá, cítí-li se někdo okraden, měl by nahlásit trestný čin, nikoli si stěžovat v diskusích.
Od roku 2009 platím ve vlastním panelákovém bytě 600-640kč měsíčně zálohy, každý rok to dodavatel (pražská en.) upravuje nahoru nebo dolů podle předchozí spotřeby. 2 lidi, běžná rodina s běžnou technikou (TV, počítač, pračka, lednice, spotřebiče v kuchyni atd.). Zvoní nám na dveře několikrát do roka podomní obchodníci elektřiny a nabízejí přechod k nim. Sleva 20-50kč měsíčně je směšná, to mě stál víc čas, který jsem jim mezi dveřmi věnoval. Má vůbec význam přecházet k jinému dodavateli? Co vlastně nabízí? Do teď to nechápu.
Ne kazdy plati za elektrinu 600 Kc mesicne. Zeptejte se nejlepe tech, co s ni topi. Tihle "obchodnici", ci spise podomni zlodeji jsou jen bezni zamestnanci, ktere plati za to, kolik lidi jem to podepise. A nektere firmy pri nabizeji k elektrine i jakysi servis po internetu, jako kontrolu doslych plateb, vyse zaloh, atd., coz je jakysi doplnkovy servis navic.
Sankce: nevypadá to nějak závratně, dodnes jsem si myslel a všude okolo slyšel, že za přerušení a opětovné zapojení jsou částky kolem 20-30tis., ale třeba Centropol to má jen za 900,-:-) Mám však jiný problém, třeba na zmíněného Centropolu se nedá nijak kontaktovat, telefony bere záznamník, na klientskou linku napište nám - nikdo neodpovídá. Tak mi řekněte, jak je možné některé problémy ohledně distribude vyřešit, když se tam s Vámi nikdo nebaví???
"Tak mi řekněte, jak je možné některé problémy ohledně distribude vyřešit, když se tam s Vámi nikdo nebaví???"
Problémy s distribucí řešte s příslušným distributorem. Centropol Energy je dodavatel, nikoliv distributor.
Ceny a smlouvy Centropolu? Radši no comment! Takového obchodníka bych si tedy určitě nevybral.
Distributoři elektřiny v ČR:
ČEZ Distribuce, a.s.
E.ON Distribuce, a.s.
PREdistribuce, a.s.
Distributoři plynu v ČR:
RWE GasNet, s.r.o.
E.ON Distribuce, a.s.
Pražská plynárenská Distribuce, a.s.
Tak minulý týden začalo se mnou klientské centrum Centropolu komunikovat. Asi měli nějaký výpadek v provozu. Koupili jsme dům, ve kterém byl dodavatel (ten největší) a chtěli jsme přejít k nějakému alternativnímu, první nabídka padla na BE a Centropol a podle všech dostupných porovnání jsme zvolili Centropol, vše vyřízeno přes mail. Proč nechcete volit mezi alternativními dodavateli?
Dobrý den,
za normálních okolností není žádný problém nás telefonicky kontaktovat. Nicméně v polovině ledna jsme zaznamenali zvýšený zájem o naší zákaznickou linku, takže docházelo k enormnímu přetížení. Provedli jsme dostatečná opatření, aby se již podobná situace neopakovala. Další cestou, kterou je nás možné kontaktovat, je zákaznický formulář na našich www stránkách, kde vyřizujeme požadavky do 2 pracovních dnů.
Pokud byste potřeboval ještě nějak poradit, napište mi prosím na můj email. Rád se Vám budu věnovat.
Díky za spolupráci.
Jaromír Vrchota
online@centropol.net
V lednu došlo ke snížení cen elektřiny a tak jak je uvedeno ve smluvních podmínkách je možnost díky změně smluvních podmínek (tedy ze strany dodavatele změnou ceny) je možno odstoupit od smlouvy. Během ledna letošního roku změnilo dodavatele 60tis. domácností (většina od BE k Centropolu a naopak). Alternativní dodavatel je zatím lepší než běžný a je schopen nabídnout lepší cenu, je pravda, že co se týká informačních center a podpory pokulhává za velkými firmami, ale i to je důsledek snížení cen, dnes už ani na infolince CEZu se s vámi nikdo moc nevybavuje a je to přesměrováno na online, nebo záznamník (snižování stavu zaměstnanců z důvodů ušetřit:-()