Vlákno názorů k článku Složenky z více aut. Jak se bránit proti lžím v inzerci? od AAA - alespon letmo precist automechanikem, pote co si je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2015 10:22

    AAA (neregistrovaný)

    alespon letmo precist automechanikem, pote co si je vycucate z prstu.
    Nebo muzete nam rict co je to CERPADLO SPOJKY, jak funguje a jak muze nastat situace "Jak se to čerpadlo snažilo dohnat ztráty, tak se nakonec prý odpálilo" ?

  • 30. 1. 2015 10:34

    tdvorak (neregistrovaný)

    Ale o to tolik nejde, ne? Hlavně, že se dostatečně zmínila Cebia a její certifikáty. Tak, jako v mnoha článcích za poslední dobu (http://www.mesec.cz/vyhledavani/?qs=cebia§ions=articles).

  • 30. 1. 2015 12:57

    Dalibor Z. Chvátal

    Tak až nám bude Cebia platit PR články, určitě se to dozvíte. Jenže když se podíváte na realitu českého trhu, zjistíte, že moc alternativ Cebie není. Ani mě to netěší.

    Jedinou kounkurencí, lze-li to tak nazvat, je polská společnosst VIN-Info Sp. z o.o. provozující web http://cz.vin-info.com. A několik kliků, kdy jsem použil svoje auta či auta přátel, mi ukázaly, že za informace zaplatím sice 261 Kč, tj. méně než u Cebie (499 Kč), ale přímo úměrně ceně se dozvím i množství informací. Tedy méně.

    Jinou věcí je, že Cebia z toho těží a nic ji nenutí ceny snížit, a to je špatně. Dát za prověření 10 aut pětitisícovku si každý rozmyslí. Jenže i Cebia chce z něčeho žít. Prostě takto podniká. Nebráním, konstatuji.

    Alternativa v podobě veřejné databáze STK http://www.kontrolatachometru.cz/ naráží z mého pohledu na nesmyslný požadavek posledního čísla STK, ale jako první vlaštovku ji vítám.

    Když zajdete do autorizovaného servisu z pozice zájemce o koupi auta, tak dokud vám auto neříká pane anebo pokud v tom servisu nemáte známého, pošle vás servis do buše a neřekne vám ani ň. Až si vůz koupíte, dozvíte se vše, co má servis v databázi za údaje, pakliže ten vůz tam někdy zajel. Vyzkoušeno osobně na různých značkách. Naposledy při snaze koupit VW Crafer v ceně 1,6 mil. Kč. Krásný vůz, ale uvnitř pokladnička.

    Ta situace v ČR je prostě špatná a o tom autor píše. Cebia není spásou, ostatně předchozí texty několikrát poukázaly na situace, kdy certifikát Cebie vycházel z chybných informací. Jenže v současné době moc alternativ není. Pokud onich víte, budu rád za Vaše tipy. Upřímně.

  • 30. 1. 2015 14:02

    tdvorak (neregistrovaný)

    S takovou frekvencí zmiňování by vám platit měla :-) Má reakce byla poněkud přehnaná, omlouvám se. Máte pravdu, že moc na výběr není.

    Kontrolatachometru je lepší než nic. Dovedl bych si představit API, napojení na bazarové systémy, automatizaci. Cebia má ale k takovým datům nejspíš už dávno přístup. Nevíte, na jakém základě? Dostávají data tak nějak šikovně, jako to bylo u CHAPS a jízdních řádů?

  • 30. 1. 2015 14:11

    Dalibor Z. Chvátal

    Řekl bych, že si vytvořila smluvní vztahy s přímými provozovateli/ma­jiteli STK a servisů, jsou to přece také komerční subjekty. Mravenčí práce se stovkami smluv, co se nakonec může vyplatit. Ale to jen můj odhad, ne fakta.

  • 30. 1. 2015 14:57

    tdvorak (neregistrovaný)

    To by bylo docela zajímavé téma na článek. Musí STK takové záznamy evidovat a poskytovat? Platí jim za to někdo? Jaká data dávají (v podstatě za zády majitelů vozů) komerční firmě? Co všechno se vlastně za údaje eviduje a může být použito? A jak dobře jsou chráněna? Přece jen, mají kompletní informace o člověku, o vozu, historii, data z prohlídek. To musí být hodně zajímavá množina dat i jen pro marketingové účely.

  • 30. 1. 2015 15:08

    AAA (neregistrovaný)

    Presne tak a zajimava by byla i otazka zda je vubec nekomu poskytovat MUZE. Ostatne ambulatni lekari jsou dnes take povetsinou komercni subjekty a presto by informace o pacientech nikomu poskytovat nemeli krome pripadu kdy to narizuje zakon.
    Ostatne i Cebia v nejakem clanku pripoustela ze overovani udaju v Nemecku je problem, protoze VIN se tam povazuje za osobni udaj!

  • 30. 1. 2015 11:53

    Ondřej Špulák

    Dobrý den,
    nejedná se o žádný „blábol“, jak píšete. Hydraulická spojka je druh spojky, která pro přenos kroutícího momentu využívá kapalinu. Skládá se z čerpadla (vstupní části) a turbíny (výstupní části). Na obou částech naleznete radiálně umístěny lopatky.

    K přesnému popisu funkce hydraulické spojky si dovolím citovat informace uvedené na Wikipedii – „Čerpadlo je roztáčeno motorem, čímž se rozpohybuje olej uvnitř spojky, který se pomocí lopatek a odstředivou silou dostává od středu spojky k jejímu okraji, kde působí na lopatky turbíny, kterou tím roztáčí. Tím, že působí na turbínu se zpomaluje a po jejích lopatkách putuje opět ke středu spojky. Nastavením lopatek se mění převodový poměr. Převodovka umožňuje reverzovat otáčky.“

  • 30. 1. 2015 13:11

    AAA (neregistrovaný)

    Aha, Wikipedie :) No a proc rovnou neocitujes i ten zbytek?

    Nevýhody
    vždy je ve spojce alespoň malý prokluz což zvyšuje spotřebu paliva
    velká hmotnost
    vysoká cena
    velké rozměry
    lze jí použít pouze s planetovými převodovkami
    vozidla s touto spojkou nelze zajistit proti pohybu zařazením rychlostního stupně při vypnutém motoru

    Do osobaku se toho skutecne nedava!

  • 30. 1. 2015 15:05

    Ondřej Špulák

    Dobrý den,
    v článku jsem možná použil technicky nepřesnou formulaci, za což se omlouvám. Nejsem automechanik a vycházel jsem z informací, které jsem o daném případu obdržel přímo od majitele vozidla. Ten byl takto s popisem a vývojem závady srozuměn od osoby, která vůz v servisu opravovala. Zda člověk, který prováděl servisní úkony při opravě, majiteli závadu popsal nějak zjednodušeně, to bohužel opravdu nevím. Za chybnou interpretaci spojky v mém předchozím diskusním příspěvku se tedy omlouvám.

  • 30. 1. 2015 18:55

    AAA (neregistrovaný)

    Podívejte, to není technicky nepřesná formulace, ale úplný nesmysl.
    Asi jako by mu vyměnili svíčku a psalo se že měl fatální závadu na warpovém pohonu.
    Žádné čerpadlo spojky tam prostě není. Ani jiné čerpadlo ve voze není propojeno se spojkovým systémem. Jo, takto to měly Citroeny, ale poslední modely co se vyráběly s touto specialitou byly Xantia a XM. Hydraulicky ovládanou spojku má samozřejmě řada aut včetně Mondea, ale to je jiný a mnohem prostější princip než je popsané v té wikipedii. Můžou tam odejít a taky odcházejí spojkové válce, ale to je záležitost za cca 1 - 4 tisíce, podle typu a značky výrobce.
    Tedy buď intepretujete vymyšlenou nebo alespoň přibarvenou historku, neboť toho věcí co tam znějí dost zvláštně je tam víc. Znáte pana Aloise osobně? A znáte ho dobře?
    Druhá možnost je že pan Alois je ňouma, který si nechal dovézt auto pochybného původu a pak se ještě nechá odrbat v pochybném autoservisu.
    Ale obě varianty prostě důvěryhodnost celého článku dost srážejí.

  • 30. 1. 2015 21:37

    Ondřej Špulák

    Dobrý den,
    pana Aloise znám osobně, je to můj dlouholetý kamarád. Bohužel si pořídil špatnou ojetinu, se kterou měl skutečně velké potíže, jež jsem popsal v článku. Byl bych velice nerad, abyste Vy nebo kdokoliv jiný považoval popsaný případ za jakkoliv smyšlený, jedná se opravdu o skutečný příběh. Jak jsem jej získal, tak jsem jej také zaznamenal. Podle Vašich příspěvků usuzuji, že se servisem vozidel profesně zabýváte. Domnívám se tedy, že by Vás uspokojil jen přesnější technický popis závady, který by Vám musel poskytnout nějaký servisní technik. Jak jsem uvedl, nejsem mechanikem a více k technické stránce věci tedy uvést nemohu.

    Chtěl bych Vás ubezpečit, že všechny příběhy, které jsou v tomto seriálu o ojetinách uvedeny, se skutečně staly. Nemám žádný zájem na tom, abych si cokoliv do článku vymýšlel či přibarvoval. Mrzí mne, že technické podrobnosti jednoho z popsaných případů zastínily zde v diskusi podstatu problému, tedy to, že se s ojetými automobily „šmelí“ a zájemci o vůz z druhé ruky jsou záměrně uváděni v omyl, jsou oklamáváni a dokonce podváděni. A to v některých případech dost nechutným způsobem.

    Upřímně, právě současný velmi špatný stav na trhu ojetých vozů, kdy několik lidí z mého okolí bylo při koupi ojetiny záměrně oklamáno a byly jim zatajovány podstatné informace o skutečném stavu automobilu, mne přimělo k tvorbě rozsáhlejšího pojednání, které se snaží praktiky podvodníků podrobněji zmapovat. Chtěl jsem celý problém pojmout komplexně ze všech úhlů pohledu a věřte mi, že sháněním uvedených příběhů lidí, kteří byli v souvislosti s koupí ojetiny jakkoliv oklamáni, jsem strávil hodně času. Tyto příběhy jsem pak do textu zaznamenal. V rámci seriálu o podvodech s ojetinami jsem se především snažil nalézt odpovědi na časté otázky kupujících a upozornit je na možná úskalí. Pokud tento seriál pomůže alespoň jednomu zájemci o koupi ojetiny, aby se vyvaroval vozu se stočeným tachometrem na pokraji své životnosti, nebo aby si nepořídil příslovečnou „pojízdnou rakev“ bez deformačních zón svařenou z více aut, pak, dle mého názoru, splní svůj účel...

  • 30. 1. 2015 23:38

    xf (neregistrovaný)

    Tak ono je to skutečně přesně tak.....

    Autor na měšci problematice nerozumí. Když je upozorněn, tak nejprve trvá na nesmyslu. Když už je to neudržitelné, tak se omluví. Hory, doly, černý les, jedeme dál.

    Nu což, není zde jediný. Tento server až příliš připomíná zklamání vojáka základní služby za minulého režimu, co se doslechl, že v kině dávají švédský pornografický film "Dala baba vojákovi". Na místě zjistil, že se nejedná o film švédský, ale sovětský, není to pornografický, ale panoramatický, a jmenuje se "Balada o vojákovi". A taková je odborná úroveň článků na Měšci.

  • 30. 1. 2015 12:06

    mondeista (neregistrovaný)

    to:AAA
    nejdřív si o autech něco přečtete a pak spamujte v diskuzích.

  • 15. 2. 2015 10:17

    Michal (neregistrovaný)

    Můžete se vyjádřit, co se Vám nezdá? To, že by Mondeo nemělo automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem momentu? Nebo, co konkrétně je špatně?
    V zásadě všechny články na internetu popisují základní díly hydroměniče jako čerpadlo a turbínu.

    Zkuste se tedy vyjádřit přesněji.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).