Já bych měla dotaz. V současné době si žáci i studenti kupovali žákovské jízdenky měsíční - půlroční do školy. Jak to bude fungovat nyní? To si budou denně kupovat lístky, nebo se sleva vypočte z měsíční žákovské jízdenky. Děkuji
Můažete mi prosím odpovědět na e-mail jarka.mys@seznam.cz
Jo, nejlepší je, když vám začne někdo, kdo je v důchodu třetinu až polovinu života, vykládat, jak jste strašnej zloděj a hento a tento a von takový věci dělá zadarmo a kecy. To se jinak dělají věci zadarmo v bytě co dostal a s důchodem na kterým už dostal víc, než co kdy odvedl, oproti tomu, když v dnešním bordelu se 70% zdaněním z té práce člověk musí přežít (nebo snad dokonce živit víc lidí, než sebe).
Jsem uživatelem IN karty senior již řadu let,protože má pro mne,jako důchodce s bolavýma nohama tyto hlavní výhody:
a) možnost cestovat v rozsahu její platnosti po celé republice
b) možnost volby rozdílného spojení i v průběhu již započaté cesty
c) odpadá nutnost jít na nádraží o několik minut dříve jakožto reserva na stání ve frontě před pokladnou
Z těchto výhod po nové úpravě jízdného pro mne zůstane jen ta první,která je však minimální.
Naopak přijdu o dvě ,pro mne nesmírně důležité ,výhody ad b) a c) a přepokládám,že takto to bude hodnotit i řada dalších důchodců,držitelů IN karty Senior.
Proto bych navrhoval,aby se nám nějakým jednoduchým způsobem zachovala možnost pohodlí,které nám poskytuje karta in Senior - viz výhody ad body b) a c).
Doufám,že k mé připomínce bude při finální úpravě změny jízdného pro důchodce přihlédnuto,neboť jinak to pro nás,seniory nad 75 let bude podstatné zhoršení využívání vlaků a to ve všech směrech:
1) finančním
2) časové náročnosti
3) volby a změn spojení v průběhu započaté cesty (na př. při výlukách a pod.)
Děkuji a jsem s pozdravem Jiří Balcar,Lesní 110 DOKSY u M.j. tel.723191498
Že vás to pořád baví, to s tím otročením.... prezentujete to opravdu již mnoho let tak, že vám někdo drží pistoli u hlavu.
Menší rada: teď je ekonomická situace ideální pro změnu pracovní pozice ( = v dnešní době "za lepším" i na jednodušších dělnických pozicích) i pro ty, co si v chudších dobách nemohou příliš vybírat.
Mne by zajímalo, jestli to už někdy někoho napadlo udělat naopak. Tedy místo slev pro děti a důchodce zavést přirážky pro pracující? V zásadě jde o to samé - aby lidé v produktivním věku platili více, než děti a důchodci. Ale prošla by ta změna rétoriky? Jde jen o maličkou změnu slovíček - místo "děti platí polovic" by se říkalo "dospělí platí dvojnásobek". Šlo by to?
Nešlo, to už by byla diskriminace.
Na koupališti v Dubí taky drasticky zdražili vstupné, ale domácím je nechali v původní výši. Kdyby uvedli, že pro přespoláky zdražují, tak by z toho ombudsmanku kleplo. Sleva je ale povolena, a že ten rozdíl není zrovna malý:
https://usti.idnes.cz/koupaliste-dvoji-ceny-drazsi-pro-prespolni-coi-diskriminace-p5p-/usti-zpravy.aspx?c=A180811_420283_usti-zpravy_vac2
Na libovolném nádraží na Slovensku. Dříve to šlo bez fotografie, nyní chtějí fotografii trochu exotického rozměru 2 x 3cm.
http://www.mujduchod.cz/cesti-seniori-mohou-cestovat-po-slovensku-vlakem-zdarma-729
https://www.i60.cz/clanek/detail/12368/na-slovensku-maji-seniori-vlaky-zdarma
Dobry den,
článek, resp. informace o snížení ceny jízdného pro naše děti mne velmi potěšila. Jelikož máme děti tři, je ušetřená částka nemalá. Mám jen jednu připomínku, kdy mám za to, že se autor článku mýlí ve věci prokazování věku u dětí do 15 let. U těchto dětí budou určitě řidiči chtít věk prokázat. Mám empirickou zkušenost u řidičů Arriva, kdy tito byli schopní mé tehdy 13 leté dceři naúčtovat plnou cenu, když zapoměla průkazku s věkem a fotografií.
Bylo by vhodné, kdyby tedy pro důchodce nechali cestovné klidně bez poplatku, ale omezili jim to časově jako v Německu. Jezdí zdarma v MHD, ale jen od 9:30 do 13:00 (přibližně, je to dle kterého poskytovatele). Totéž matky s kocarkama, mají čas celý den a v odpolední špičce jsou v trolejbuse kočárky hned 3 a důchodců zbytek. Jsem z Brna.
Sleva by měla být i pro pracující, kteří jsou odkázáni denně cestovat vlakem.Jezdím denně 60 km a měsíčně utratím za vlak a autobus 2500Kč.Je to hrůza.Věčně zpoždění, vlaky špinavé a téměř denně jsem svědkem toho, že Cikáni nastoupí do vlaku bez jízdenky, v ruce drahý mobil/já si ho nedovolím koupit/ a průvodčí je nechá, protože má strach se s nimi pustit do potyčky. A tak si říkám:u nás platí rčení: "Já jsem Cikán a kdo je víc?"
Pokud stát bude kompenzovat dopravcům 75 % ceny jízdného podle počtu cestujících, tak je to špatně, protože při nárůstu cestujících, což se očekává, by kompenzace měla být podle dosažených tržeb nikoliv na cestujícího, jinak na tom dopravci vydělají víc než za starého systému.
Uvedu příklad :
dříve 100 cestujících a 100 Kč jízdné se rovná 10000 příjem peněz
nyní 100 cestujících a 25 Kč jízdně se rovná 2500 příjem - kompenzace 7500 je správná
nyní 500 cestujících a 25 Kč jízdné se rovná 12500 příjem - kompenzace 37500 je chybná, protože dopravce má tržbu vyšší než dříve a kompenzace mu zlepší příjem neoprávněně, protože bere v úvahu počet cestujících, který by ovšem za starého režimu ceny nikdy tak vysoký nebyl.
Pokud je takto systém kompenzací koncipován nemá logiku. Nehledě na to, že dopravci budou mít zájem i vozit černé duše za které zaplatí 25 % ceny, a stát jim vrátí 75 %.
V tom má Kalousek pravdu, kterou napsal na svém twiteru tento týden.
Dobrý den, tak to je fakt dobrý nápad slevy pro studenty a důchodce. Teď chodím do práce a předchvíli jsem byl studentem, tak jsem hodně platil oproti předchozím, když jsem měl průkaz ZTP atd........ Používám kochleární implantát. Dodnes už nemám žádnou průkaz a jiné věci pro nás a jsem neslyšící a mám mnoho kamarádi, co mají kochleární implantát. Tak všechno sebrali průkazy pro KI, a máme hodně náklady pro pomůcky jako přístroje a platíme všechno drahé než teď slevy pro důchodce a studenty využijí úplně skoro za pár korun než jsem měl předtím. Tak vláda pěkně přestali pomáhat neslyšícími lidmi i hlavně pro KI. Málokdo mají slevu jako průkaz atd... Tak to je úplně nespravitelně.