Všechny ty karty a bonusy jsou jen k vytažení co největšího množství peněz ze zákazníků. Třeba takové telefonní tarify: Když mi volají s nabídkou, odpovím jim, že když chtějí, abych ušetřil, ať mi prostě fakturují méně. Samotný fakt, že někdo nabízí bonus kartu jen signalizuje, že ta firma platí marketingové oddělení a tudíž její zákaznik musí uživit tyto přiživníky navíc. Nejlépe to dělá Kaufland, že o tyto peníze prostě sníží ceny všem, neobtěžuje zákazníka kartou. Teď nějaká banka nabízí vylosovat Mercedes za placení kartou. Chudáci klienti, místo aby měli vyšší úrok z vkladu budou dotovat nějakého šťastlivce, kdoví, jestli náhodného.
Tesco samo o sobě nemá nic moc ceny, 1 % slevy to nezachrání (to byl i důvod neúspěchu Delvity, ani po slevě nebylo jejich zboží konkurenceschopné). Ale uvidíme, s čím přijde. Např. si dokážu představit adresné nabídky akčního zboží (tedy např. zákazníkům kupující čokoládu A nabídne jako „ochutnávku“ čokoládu B se slevou (nebo i zdarma) – a může za to klidně i zkasírovat výrobce/dodavatele čokolády B. Pro toho to bude efektivnější, než dávat slevu / vzorek zdarma všem (tedy i těm, kteří čokoládu vůbec nekupují, nebo stejně kupují „B“ (a nemá tedy smysl pokoušet se je přetahovat)) a nebude muset řešit omezení odběru na "množství obvyklé pro domácnost, atd).
Osobně ale dávám přednost rovnou nižším cenám (viz třeba ten Kaufland).
Do podobného programu bych se v současnosti nezapojil, i kdybych dostal desetkrát více – celé 4 tisíce. Kvůli maximálně 4 stovkám (spíše jen 1/2–2/3 ze 4 stovek) – ani náhodou! Myslím, že ani rodiny, které nechají v Tescu ročně statisíce, tuto nabídku nebudou považovat za žádné terno…
Navíc, vzhledem k tomu že Tesco stále zdražuje (věci které jsem zvyklý u nich kupovat) a u mnoha svých výrobků má čím dál horší kvalitu, nakupuji u nich letos mnohem méně. Tento trend bude u mne patrně pokračovat i v letech následujících, budou se podle mého názoru, rušit stravenky…
Přitom, Tesco mělo letos tuším větší zisk než loni. Je tedy klidně možné, že levné zboží má (jak tu v diskusi někdo tvrdil), akorát to není zboží které já kupuji. Prostě se Tesco zaměřilo na „jiné“ zákazníky.
no, bacha na kreditní karty, každá banka má spočítáno, že to, co vám vrací z nákupu, se jí několikrát otočí kvůli lidské neschopnosti si své nákupy kontrolovat, na úrokách za kreditku pak zaplatíte mnohem víc, než kolik by vás stály nákupy bez kreditky, když už ale nakupuju tolik čokolády měsíčně, tak není špatný nápad, dostat na ni taky někdy slevu… :-) ale s kreditkou nikdy!!
Například Elektro Spáčil vám na zákaznickou kartu (kterou ani nemusíte nosit sebou) dává slevu jejíž hodnota někdy přesáhne i deset procent z původní ceny výrobku.
Cena pro majitele zákaznických karet je uvedena u každého výrobku zvlášť, její hodnota je stanovena a zákazník si ji nemůže sám vypočítat. Navíc je tato sleva často kombinovaná s jinou slevou na zboží – promo akce výrobce, či výhodná nabídka elektro-domu. Některé zboží lze takhle zakoupit třeba i s padesáti procentní slevou.
Podle mě cesta ke krachu.
Tohle jsem zažil v jednom sportu. Pro členy tohohle 5%, támhletoho 10%, v kombinaci s tímhle 20%, a studenty 30%.
Student nejsem, člen či klient onoho taky ne, a nehodlám kvůli nesmyslům být. Tak co s tím? Mám si vyjednat u kasy slevu individuelně? Nebo mám vysolit za stejný hadr o 1000Kč více?
Ale co se tím budu trápit, když mě mají za hejla a kafku k oškubání. Vykašlal jsem se na ně. Nakupuji jinde, kde mají stejné ceny pro všechny a za plusmínus jako se slevou. Nejsou jediní.
Jo, jednám podobně. Pokud vidím, že má obchod slevu pro určitou skupinu, začnu se více o cenu zajímat, jestli náhodou není vyšší, než jinde. Ovšem věřím, že v některých případech to pomůže.
Např. když obchod s učebnicemi bude mít slevu pro studenty (=tedy vlastně pro většinu svých klientů). Studenti budou rádi, „že to mají se slevou“ a těch ostatních „naštvaných“ moc nebude.
Dobrý obchodník také často oceňuje stálé zákazníky. Nakupuji například stále jen v jednom fitness-shopu a také mám slevu.
P.S. Navíc, spokojený zákazník dříve nebo později přivede další podobné zákazníky i bez sbírání nějakých pochybných bodů.
Řetězce potřebují analýzu toho, co se nejvíce prodává a co tedy mají objednávat. Získávat je z vlastních dat je drahé, tak slíbí ovečkám lízátko a ovečky ochotně poskytnou potřebná data, pěkně adresně, včetně uvedení bydliště, věku, věku dětí, obvodu přes prsa, napíšou tam snad i psa, aby dosáhly na jediné procentíčko slevy.
Delvita svého času měla slevový program, ale její sleva činila směšné 1–2 promile, to byla sleva jako brko. Tesco – stejně jako jiní (např. Interspar) – si uspořádá slevu podle svého: nabídne něco, co zákazník nepotřebuje. Zákazník je možná přilákán na slevu, ale co z toho, když si z nabídky bonusů nevybere? Tím firmě všechno zůstane v kapse, zato získaná data mají pro obchodníky obrovskou hodnotu.
Připomíná mi to známou písničku: houfem ovečky, seberte se všecky, houfem ovečky, seberte se.
Když teda všichni za tu svou úžasnou kvalitu slevují, tak proč rovnou neprodávají o trochu levněji a bez bombastické akce (která taky není zadarmo)?
Nikdo není nucen slevu využívat. Někomu to 1 % za to stojí, někomu ne. Jak nakonec karty a získaná data Tesco využije, je jen na nich. Může skutečně dávat jen to 1 % slevy (podle mého názoru je na to škoda těch karet a náklady na zavedení systému se nezaplatí) nebo skutečně využije adresné nabídky, jak jsem psal výše (a tahle data může výrobcům prodávat za opravdu zajímavé peníze).
No a lidi? Zase záleží na tom, jestli jim to za to stojí. Jestli chtějí adresné nabídky slev nebo zboží zdarma.
Nemusíme je prodávat. Na netu jich je nepřeberně. V obchodním rejstříku máte rodných čísel, až vám oči přechází. Komu to nestačí, může zabrousit do živnostenského rejstříku, protože DIČ u FO vychází z rodného čísla. No, a tady k tomu můžete dostat ještě přehled toho, jestli má dotyčný dítě, psa nebo nějaké hobby.
Nevim proc bych si mel porizovat napriklad v Bille nejakou kartu, za kterou si pak muzu koupit se „slevou“ jen nejake predem vybrane vyrobky.
Co to zkusit jinak ? Nabidnout misto „ceske slevy“ zbozi za „plne“ ceny jako v Nemecku, pouze prepoctene z EUR na CZK, samozrejme zbozi ve stejne kvalite. To by byla panecku sleva …
Treba mimiklub od Globusu je OK, minimalne na pliny – kdyz je maji v akci, minimalni uspora je 2 Kc/plina proti standardni cene, a to je pomerne velka rocni uspora… Staci pouzivat mozek a nekupovat neco jen kvuli „bodum“, a proto, ze je to ve sleve, ale kupovat to, co potrebuju a co je zrovna ve sleve. Takhle se velmi jednoduse daji usetrit desitky tisic rocne (nemyslim ted jen na plinach).
To nechápu. Co je na tom tak klubu v Globusu skvělého?
Takhle mají náklady na provozování „klubu“ + sleva. A co je ještě horší, přicházejí o náhodné zákazníky. Rodiče, co obvykle do Globusu nejezdí a náhodou když tam zajedou, tak si to zřizovat nebudou. Soused, příbuzný, co vidí zboží a mohl by je koupit… ale nekoupí, nemá kartu. A bez karty to nemá smysl. Koupí jinde, když na ně v akci náhodou narazí.
Nechapu, co Vasim komentarem sledujete. Pisu, ze mimiklub je OK. Nevim, kde jste vycetl slovo skvely. OK je pro mne z toho duvodu, ktery popisuji. Co to znamena pro Globus je mi uplne jedno. Resim svoji potrebu. Mimo to, je to pravdepodobne zamer Globusu, nalakat rodice k pravidelnemu nakupu, tzn. aby ti rodice, kteri tam jedou nahodou, tam priste jeli cilene. Aby ten soused, pribuzny, co si ted to zbozi nekoupi, tu kartu priste jiz mel.
Její postoj? To, že ani není schopná pochopit, o čem je řeč?
Přiznávám, že takový „postoj“ upřímně respektovat neumím. Mohl bych předstírat, ale to by bylo jen pokrytectví. Což považuji za ještě horší možnost.
Tedy se alespoň snažím na celé věci najít něco pozitivního. Proto jsem chudák? To zase nechápu já.
Tak jsem včera vyzkoušel a mám hned i s bonusem 360 bodů. Platím popukázkymi přes lyoness ze kterých mám hotové peníze zpátky a ještě kombinuji s tesco club card. Myslím že to není zlé jsem jen zvědavý co mi pošlou. Jinak cigarety se do toho nepočítací ani benzín což je škoda. Proto cigarety budu kupovat i nadále v interparu i s kreditem a podobně protože se mi díky lyoness vrací dvojnásobek co v tescu. Ale každá koruna dobrá.
Jsem rád za tyto výhody protože to jsou peníze navíc. Vřele doporučuji tyto kombinace
Jsou i vernostni programy, ktere maji partnery ve vsech odvetvich a pak se da usetrit nejen 1% v tescu ale i jinych obchodech jako baumax, kika, interspar, OMV, bata a tak dal... a navic za doporuceni pratelum se ziskavaji dalsi procenta z jejich nakupu. Clanek najdete na http://www.setritpenize.com