Všechny ty karty a bonusy jsou jen k vytažení co největšího množství peněz ze zákazníků. Třeba takové telefonní tarify: Když mi volají s nabídkou, odpovím jim, že když chtějí, abych ušetřil, ať mi prostě fakturují méně. Samotný fakt, že někdo nabízí bonus kartu jen signalizuje, že ta firma platí marketingové oddělení a tudíž její zákaznik musí uživit tyto přiživníky navíc. Nejlépe to dělá Kaufland, že o tyto peníze prostě sníží ceny všem, neobtěžuje zákazníka kartou. Teď nějaká banka nabízí vylosovat Mercedes za placení kartou. Chudáci klienti, místo aby měli vyšší úrok z vkladu budou dotovat nějakého šťastlivce, kdoví, jestli náhodného.
Tesco samo o sobě nemá nic moc ceny, 1 % slevy to nezachrání (to byl i důvod neúspěchu Delvity, ani po slevě nebylo jejich zboží konkurenceschopné). Ale uvidíme, s čím přijde. Např. si dokážu představit adresné nabídky akčního zboží (tedy např. zákazníkům kupující čokoládu A nabídne jako „ochutnávku“ čokoládu B se slevou (nebo i zdarma) – a může za to klidně i zkasírovat výrobce/dodavatele čokolády B. Pro toho to bude efektivnější, než dávat slevu / vzorek zdarma všem (tedy i těm, kteří čokoládu vůbec nekupují, nebo stejně kupují „B“ (a nemá tedy smysl pokoušet se je přetahovat)) a nebude muset řešit omezení odběru na "množství obvyklé pro domácnost, atd).
Osobně ale dávám přednost rovnou nižším cenám (viz třeba ten Kaufland).
Do podobného programu bych se v současnosti nezapojil, i kdybych dostal desetkrát více – celé 4 tisíce. Kvůli maximálně 4 stovkám (spíše jen 1/2–2/3 ze 4 stovek) – ani náhodou! Myslím, že ani rodiny, které nechají v Tescu ročně statisíce, tuto nabídku nebudou považovat za žádné terno…
Navíc, vzhledem k tomu že Tesco stále zdražuje (věci které jsem zvyklý u nich kupovat) a u mnoha svých výrobků má čím dál horší kvalitu, nakupuji u nich letos mnohem méně. Tento trend bude u mne patrně pokračovat i v letech následujících, budou se podle mého názoru, rušit stravenky…
Přitom, Tesco mělo letos tuším větší zisk než loni. Je tedy klidně možné, že levné zboží má (jak tu v diskusi někdo tvrdil), akorát to není zboží které já kupuji. Prostě se Tesco zaměřilo na „jiné“ zákazníky.
no, bacha na kreditní karty, každá banka má spočítáno, že to, co vám vrací z nákupu, se jí několikrát otočí kvůli lidské neschopnosti si své nákupy kontrolovat, na úrokách za kreditku pak zaplatíte mnohem víc, než kolik by vás stály nákupy bez kreditky, když už ale nakupuju tolik čokolády měsíčně, tak není špatný nápad, dostat na ni taky někdy slevu… :-) ale s kreditkou nikdy!!