Názory k článku Šikana na pracovišti a jak se jí bránit

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2010 10:00

    Flasi (neregistrovaný)

    Bossing je nepochybně prasárna. Jenže co má dělat šéf, když někoho nechce? Český zákonník práce fakticky neumožňuje dát výpověď člověku, se kterým nejste spokojeni, ale který nedělá velké kiksy. Takže zbývá ho přesvědčit k dohodě.
    Připadá mi to podobné, jako když majitelé domů dělají hnusné prasárny svým nájemníkům (vypínání vody, plynu), kterým nemohou legálně dát výpověď z nevýhodného nájmu.
    Běda tomu, koho se stát rozhodne chránit…

  • 27. 1. 2010 10:29

    hm (neregistrovaný)

    Co to je za blbost? Když ho nechce, proč ho nechce? Protože pro něj nemá práci? Tak normálně propustit pro nadbytečnost? Protože na práci nestačí? Tak se s ním normálně dohodnout a rozejít se buď dohodou, nebo, chce-li být hodný, propustit opět pro nadbytečnost. Bossing přece není nutný. A nebo se mu prostě nelíbí, protože je ošklivý nebo protože mu nepodlézá? Pak tam nemá co dělat ten „šéf“.

  • 27. 1. 2010 10:34

    Flasi (neregistrovaný)

    Protože na práci nestačí. Nepracuje tak, jak si zaměstnavatel představuje. Nevěří mu. A zaměstnanec na dohodu přistoupit nechce.
    Co teď? Propustit pro nadbytečnost? Haha. Soud o neplatnosti propuštění pro nadbytečnost (pokud se opravdu nejednalo o skutečnou nadbytečnost) ten zaměstnanec vyhraje celkem snadno.
    Takže co zbývá kromě bossingu?

  • 27. 1. 2010 11:05

    hm (neregistrovaný)

    V případě, že zaměstnanec na práci nestačí (má neuspokojivé pracovní výsledky), lze mu z tohoto důvodu dát výpověď (po předchozím písemném upozornění). Ovšem je-li šéfem blb, začne ho místo toho buzerovat.

  • 27. 1. 2010 11:19

    Flasi (neregistrovaný)

    Napsal jsem celkem tři důvody. Vy jste zareagoval jenom na jeden. Předpokládám, že pro druhé dva neznáte korektní řešení.
    Ano, když jsou zaměstnancovi pracovní výsledky neuspokojivé objektivně, tak lze postupovat vaší cestou. A co když jsou neuspokojivé jenom subjektivně? Ono to hodně prolíná s tím, když zaměstnanec pracuje, ale ne tak, jak chce šéf.

  • 27. 1. 2010 12:00

    hm (neregistrovaný)

    Protože Vám asi dobře nerozumím. Jako co dělat, když výsledky práce objektivně uspokojivé jsou, ale subjektivně ne? No, to je tedy otázka, spíš proč se šéfovi zdá, že výsledky jsou neuspokojivé.
    Ale abychom se tu spolu nedohadovali: Je možné, že má šéf nějaký pocit a prostě určitého zaměstnance nechce, aniž by k tomu měl objektivní důvod. S normálním zaměstnancem by asi stačilo promluvit a brzy by se na odchodu dohodli (málokdo chce být zaměstnán pod šéfem, který je proti). S někým by třeba dohoda možná nebyla a pak máte pravdu v tom, že chybí nástroj, jak takového zaměstnance propustit. Ale využívat k tomu bossing mi prostě přijde nefér už proto, že šéf se v tu chvíli opravdu opírá jen o své pocity.

  • 27. 1. 2010 12:20

    Flasi (neregistrovaný)

    Slovem objektivně jsem myslel – tak objektivně, že to uzná i soud. I soudce, který nikdy v životě nepracoval v systému, kde se vytváří hodnoty.
    A rozhodně to není jenom o pocitech. Co uděláte s pracovníkem, který vždy, když se blíží konec nějakého projektu, tak onemocní (a donese korektní neschopenku). Na takového člověka se nemůžete spolehnout a nechcete ho. Soud vám maximálně přezkoumá ty neschopenky. A shledá, že jsou v pořádku – to víte, záda, to chytne člověka hned… Ale podporu ve věci neuspokojivých pracovních výsledků tam fakt nečekejte.

    No takže jsme se shodli, že existuje situace, kdy člověka, kterého potřebujete propustit, propustit nemůže.

    No já psal už v prvním příspěvku, že bossing je prasárna. Ale taky je to reakce na to, na současný stav v pracovním právu. To je moje pointa.

  • 27. 1. 2010 14:15

    Sona (neregistrovaný)

    Krasna pointa, so zaujmom som si toto precitala… Dufam ze sefov s takymto zmyslanim je malo, ked je niekto na manazerskej pozicii, tak ma mat aj urcite predpoklady… vyuzit bossing na to aby sa zbavil zamestnanca je naozaj ubohe a myslim ze 95% pripadov nema nic spolocne s popisanou situaciou… zbytok, ok, beriem ze je to zlozite niekedy cloveka ukocirovat, kto to ale nevie nech nerobi sefa…

  • 28. 1. 2010 10:00

    : (neregistrovaný)

    Nevím, kdo si v dnešní době lajskne simulovat a hodí se marod. Naopak, lidé se k lékaři bojí chodit a jdou tam až když je pozdě, léčba se pak velice prodražuje. Nemoc občana nezatíží jen v podobě almužny (a první dny vůbec zdarma), ze které nepokrýje základní platby domácnosti (nájem či hypo, elekřina, plyn, topení, jídlo …), ale třeba i krácení dovolené, nenárokových odměn atd. Jo, pokud vás vystříhají z auta a ležíte půl roku na Aru, tam se asi neschopence nevyhnete a dovolenku na ni i se zpětnou platností nevypíšete.

    Znám dost lidí, co skončili poslední dobou díky neustále stoupajícím a hlavně nesmyslným nárokům zaměstanavatelů v blázincích, v lepším případě dali výpověď sami. Ono když např. pracujete s kvalitními polistopadovými zákony a každý si zákon vykládá po svém nebo aby v Praze mohli vykazovat nějakou činnost, tak neustále vymýšlejí často vyloženě nesmyslnou práci těm dole na venkově, tak ten člověk dole je fakt za zcvoknutí. Nebo ve velkých společnostech levá neví co dělá pravá, někde se udělají personální audity s předem daným cílem vyházet 20 % lidí, aniž by se tam tito lidé flákali, pak se zbytek firmy svíjí v křečích, aby pak nabrali 25 % lidí, aby to mohlo jakž takž fungovat jako to fungovalo před auditem. Někdy mi připadá, že pravice tu chce dokázat, že po socialisticku to zkrátka nejde, že vše se musí dělat zbytečně složitě, i když by to šlo jednodušeji.

    Občas si na netu něco objednám. Následuje telefon, jestli uvedené opravdu chci. Ano chci. Po nějaké době další telefon, že to nemá ani dodavatel, i když na netu byla informace „skladem“. Tak vybírám něco jiného. Další telefon či mail, že to posílají. Když to dlouho nejde, ptám se na osud. Jé, ono nám to tady někde zapadlo, ještě dnes to odesíláme. Po nějaké době mne ráno budí telefonem jakási přepravní společnost, že mají pro mne zásilku, kterou jsem ale požadoval dodat poštou, protože se přes den v místě bydliště nevyskytuji, tak abych si ji mohl vyzvednout až budu doma. V určenou dobu čekám, nic se neděje. Odjíždím tedy z domu a večer mám lístek, že mne nezastihli. Volám tedy na sdělené tlf. číslo, nikdo to tam nebere. Zkouším opakovaně, dívám se i na web přepravce, žádný kontakt pro náš region tam nemají, nová, „uživatelsky přívětivá podoba“ Zlatých stránek ví taky prd. No, po nějaké době se tam dovolávám a dohaduji se na osobním vyzvednutí v depu, ještě se ujišťuji, že zásilku nevrátí odesilateli, i když by měli. Po všech těhle peripetiích zásilku skutečně přepravce nevrátil a já ji mám! Doma ji rozbalím a obsahauje něco jiného! Píšu mail, je to už měsíc a žádná odpověď. Naštěstí šlo jen o cca 250,– Kč za zboží a přes 100,– Kč za přepravné. Něco ze zásilky se využít dá, příště zkusím jiný obchod.
    Další věc: potřeboval jsem něco k topení a něco k splachovači. Výrobci náhradní díly vedou, ovšem neobchodují s „normálními“ lidmi. Musím se tedy obrátit na velkoobchod, který je schopen dodávku zboží zprostředkovat. Ještě se vyjadřuji, že takovéto prostředníky nemám moc rád, že to zbytečně prodražují a hlavně po převratu tyhle socialistické mezičlánky byly velice kritizovány a odsuzovány. Tentokrát zboží dorazilo v pořádku, dostávám jej v krabicích s dodejkami přímo od výrobců, kteří jej nemohli zaslat přímo mne. Jaký je v tom rozdíl, napsat adresu na mne nebo na obchod? Chápal bych, když v zásilce bude zboží ještě pro 5 dalších zákazníků, ale šlo o náhradní díly, které obchod normálně neodebírá a tak v obou obchodních případech šlo jen a jen o vykrytí mých požadavků.
    Když vídávám, jak mnohé obchody jsou zásobovány kusovými zásilkami od jednotlivých přepravních společností, „nepřijde zboží“ v podobě celého náklaďáku, jak tomu bývalo za socíku, pak se nedivme, že je všechno tak drahé. To jsem ale odbočil, ale je to stále o novodobém bordelu, proč to dělat jednoduše (a levně), když to jde složitě (a draze). A v takových podmínkách pracovat …

    Pro experta Jezevce: Otrokářství již bylo zrušeno. Jsme (nebo bychom rádi byli) civilizovaná společnost 21. století a nějakou Ameriku si strčme kamsi. . O jejich úrovni snad hovoří jejich zdravotní pojištění, kdy miliony lidí nejsou pojištěny. Dá se vůbec mluvit o vyspělé společnosti? Domnívám se, že až budou mít i pracovní právo na úrovni civilizovaného světa, bude to za sto let a budou tomu tleskat, jako kdyby objevili Ameriku. Tím se nezastávám nemakačenků, ale dovolí si dnes v práci někdo nemakat? Spíš je otázkou, zda někdo produkuje něco hodnotného a to po něm zůstane nebo zda vyrábí tabulky, hlášení a statistiky či jinak ničí hlavně papír a toner, které se brzy skartují a nikdo tuto „důležitou“ práci postrádat nebude.

  • 8. 11. 2010 3:09

    Zolej (neregistrovaný)

    S Váším příspěvekem nemohu, kromě posledního odstavce, jinak než souhlasit a sám bych to nenapsal lépe.

    Jenže, co má společného s Vaším příspěvkem Amerika?
    Proč bychom si jí měli strkat kamsi?
    Bossing/Mbing je americké slovo, protože byli první, kdo s tím něco začali dělat, a ne, že by v Americe byla nejdříve či největší. Obávám se, že takový mobing je nejtypičtější pro pro kancelářské prostředí a z toho nejvíc pro střední evropu. Bossing je rozšířený po celém světě, zřejmě bez rozdílu.
    Ten poslední odstavec naprosto změnil smysl celého Vašeho příspěvku, na útok proti USA. Mně se moc věcí DNES v USA moc nelíbí, bohužel. Stále však úroveň praktické politiky a schopností občanů USA domoci se svých práv daleko, daleko přesahuje úroveň politiky a dovolání se práv občanů v ČR.

    Mimochodem jak jste zmínil otrokářství, tak z něho bossing nepocházi. Nebudu přece bossovat svůj majetek. Vůbec, představy otrokářství z filmů, dobrodružných knih nebo učebnic jsou zkreslené. Otroci byli MAJETEK, a to dost drahý majetek. To nebylo jako třeba pes za pár šupů, byli o dost dražší než kráva nebo dokonce luxusní kůň, a to je co říct. O takovou věc přece nechceš přijít, svůj majetek naopak pečuješ, aby ti vydržel co nejdéle a třeba se i rozmnožil. Takže bossování je nesmysl. Co se týče mobingu mezi otroky, nevím, ale nemá-li smysl, tj. nezbaví-li se ho bude omezený jen na určité případy boje o přízeň otrokáře nebo "šéfotroka".

  • 14. 5. 2011 19:03

    aja (neregistrovaný)

    Bossing je prasárna .A také je to věc celé společnosti .Vemte si jen politiky ti hrají bossing s námi .Žijeme v nevědomosti někteří se brobouzí a i tak cítí bezmoc .Žijeme v archetypálních vzorcích chování jak z toho ven, začít u sebe ,ale není to jednoduché .Zatím likvidujeme sami sebe .aja

  • 18. 5. 2011 18:36

    Lenka (neregistrovaný)

    Pokud někdo onemocní vždy před předáním nějaké práce, je potřeba postavit hodnocení na výsledek práce a ne na sezení na pracovišti. Pak si rozmyslí, jestli bude nemocný a práci za něj nejenom dodělá někdo jiný, ale i dostane zaplacenou někdo jiný. Většinou proto aby dostal peníze, bude raději tahat práci domů nemoc nenemoc. Peníze jsou nejlepší páka na světě a funkční. Šikana je stupidita, mám kamarádku která se s tímto nyní potýká a opravdu je to marný boj. Není jí co poradit, aby to fungovalo. Malí lidé jsou i na vysokých postech. L.

  • 6. 10. 2014 11:03

    zrzka (neregistrovaný)

    Promiňte, ale ta Vaše nelidskost je odporná. Když někdo onemocní nesmí se léčit. Vy jste doktor? Jsem teď na neschopence kvůli šéfové, která mě málem zakopala pod kytičky. Tou její psychologickou šikanou. Můžete mi říct, jak se má bránit podřízený, když má šílenou šéfovou a patří do blázince? Majitele ji z toho vyseká, když ji zažaluji na policii, protože je milionář.

  • 18. 5. 2011 18:30

    Lenka (neregistrovaný)

    Vaše názory se mi líbí, jsou konstruktivní. Také sedím na managerském místě a takovému jednání jsem nikdy nemusela sáhnout.

  • 14. 5. 2011 13:31

    petra (neregistrovaný)

    jste mimo mily Flasi, resit odchod nekoho mobingem ci bossingem, nebo jak jste uvedl ze "chudacek "majitel musi vypinat vodu aby se najemnika zbavil...svedci vazne o vasi hlouposti.

  • 27. 1. 2010 14:12

    Jára (neregistrovaný)

    I já si myslím, že zaměstnavatel má dost regulerních způsobů, jak se s nevyhovujícím zaměstnacem slušně rozloučit. A dlouhodobé neuspokojivé pracovní výsledky můžou zahrnovat i vámi zmíněné problémy se zaměstnancem – prostě má dlouhodobě neuspokojivé pracovní výsledky – tím je řečeno vše. Ovšem znamená to také,že nadřízený má opravdu schopnosti svoji funkci nadřízeného plnit a tím pádem i schopnost slušného chování k podřízeným (i těm méně výkonným) a to v rámci zákonných norem. Není nic jednoduššího než na neuspokojivé pracovní výsledky několikrát písemně upozornit a poté jednat dle zákoníku práce – výpověď dohodou či výpověď s odstupným.
    Ovšem hlavně to odstupné, bývá většinou hlavním jádrem problému -než by zaměstnavatel vyplatil odstupné, tak to raději bude někomu systematicky několik měsíců ničit život a ještě si k tomu za „mimořádné prémie“ sjedná patřičně tvárné nádeníky z řad spolupracovníků. To mu není peněz navíc líto!!

  • 27. 1. 2010 14:23

    Flasi (neregistrovaný)

    Máte pravdu, že existuje určitě spoustu případů, kdy bossing je prováděn proto, aby se ušetřilo na odstupném i když by se zaměstnance dalo zbavit jinak (jenže s odstupným).
    Nicméně, jak jsem popsal, existují situace, kdy to prostě podle zákona nejde.

    Cituji:
    „Není nic jednoduššího než na neuspokojivé pracovní výsledky několikrát písemně upozornit a poté jednat dle zákoníku práce – výpověď dohodou či výpověď s odstupným.“

    To může být někdy pravda. Ale pokud ten zaměstnanec nedělal opravdu velké kiksy a pokud jeho práce není nějak objektivně normována (což mnoho typů práce prostě není), tak zase není nic jednoduššího pro toho propuštěného, než takovou výpověď zpochybnit u soudu a uspět.

    A mimochodem výpověď dohodou neexistuje. Ale to je formalita.

  • 8. 2. 2013 21:49

    Pitr (neregistrovaný)

    Chtěl bych se přiklonit k Járovi. Ano jsou dle zákoníku práce definována pravidla,i když dle mého názoru spíše fandící zaměstnavateli. S flákači a výkuky není problém se rozejít. Bohužel to není problém i s příkladně pracujícím zaměstnacem, který je přínosem firmě, ale nechce trpně přihlížet k libovůli generálního ředitele doslova si hrát s osudy slušných lidí. (lépe by to zřejmě osvětlil psychiatr).Pokud bych měl finanční možnosti se bránit bossingu na své osobě s pomocí fundovaného právníka, neváhal bych jít do toho byť s vědomím pravděpodobné prohry, ale s pocitem že se po mně rozhodnou další.

  • 27. 1. 2010 18:54

    jezevec (neregistrovaný)

    je zajímavé, že „bossing“ pochází z ameriky – tento styl jednání i jeho pojmenování.
    přitom v usa je obvyklá výpovědní doba 0–3 dny a k výpovědi nemusí být důvod, prostě fujfujfujnechcitě je dost dbrý důvod pro zrušení pracovního poměru.

  • 28. 1. 2010 11:10

    Flasi (neregistrovaný)

    Bossing pochází z Ameriky? Máte nějaké důkazy tohoto tvrzení? Netvrdím, že to tak není, jenom nevím odkud to pochází, intuitivně jsem předpokládal, že to nepochází odnikud, že se to existovalo všude. Možná z Ameriky pochází ten název, nebo se tam o tom začalo nejdřív veřejně mluvit.

    Nicméně já píši o bossingu jako prostředku donucení zaměstnance k odchodu v případě, kdy se ho nelze zbavit výpovědí. To pochopitelně nepokrývá všechny formy bossingu, to je pouze jedna jeho výšeč.
    Spousta lidí má nějaké mindráky a mnoho z nich je i šéfy. A spousta šéfů s mindráky prostě šikanují své podřízené, protože je baví zneužívat moc.
    Pak je spousta lidí, kteří sice mají přímé podřízené, ale nemají kompetence někoho z nich propustit (maximálně poslat návrh výš). A někdo se jim nelíbí třeba proto, že chápou, že je schopnější než on, nebo se bojí, že jim ten podřízený přijde na nějakou levotu.

  • 28. 1. 2010 17:27

    Marionnette (neregistrovaný)

    Nikdy to nedělám, ale musím reagovat.
    Jsem sama v situaci, kdy se kolem mne začíná roztáčet sspirála bossingu. Ač odvádím dobrou práci (podotýkám, že v mé profesi je to těžké, protože nic „nevyrábím“, ale mám podněty od lidí zvenčí, kteří si mé práce cení) jsem svou nadřízenou „týrána“. Zatím to je „jen“ neodpovídání na pozdrav, kradmé pohledy, přesouvánní na jinouu práci, krácení odměn… To vše „jen“ pro to, že si nechci nechat líbit překračování práva, omezování vlastního rozhodování a také proto, že osmítám podlézat a donášet na své kolegy.
    Docela by mne zajímmalo, jaký problém se svým zaměstnance máte vy, protože má šéfová by s vámi asi souhlasila. Objektivně dobrá jsem, ale subjektivně se mne potřebuje zbavit…

  • 25. 2. 2010 7:17

    zoufalec (neregistrovaný)

    Přesně to je trefené, jsou prostě šéfové ,kteří si libujou v ponižování lidí,aby zakryli svou neschopnost .A rady které tady dáváte jsou ubohé- dejte výpověď. Na toto ti jmenovaní hřeší a jednou to někde špatně skončí.Zde se prostě nikdo nezajímá o lidi a nikdo neřeší ,aby se tohle nemohlo stávat.Na takových pracovištíš většinou lidi dlouho nevydrží, jen ti co jsou na tom špatně finančně se drží co jim síly stačí.Zajimavé je,že se nikdo na vyšších místech na takových pracovištích nezajímá ,proč tam mají stále málo lidí.Je velká nezaměstnanost a není možné ,aby lidé takhle odcházeli.Prostě vaše rady jsou k ničemu.

  • 19. 5. 2010 22:27

    Lilith (neregistrovaný)

    Pročetla jsem si všechny příspěvky a jejich reakce a nemůžu jinak než reagovat.
    Jsem vedoucí jednoho obchodu a mám pod sebou 4 podřízené. Dnes jsem se dozvěděla informace o jednání jedné své podřízené a musím říct, že jsem byla v šoku. Nejednalo se o žádné donášení, spíše svěření se s nespravedlivým a odsouzeníhodným chováním. A tak hledám na internetu dostupné informace, než začnu situaci řešit s mou nadřízenou.
    Zajímavé je, že se zde dočtu o mobbingu a bossingu, ale neexistuje nic jako šikana ze strany podřízeného. Výsledky práce i vztahy s ostatními zaměstnanci jsou výborné. Nejsem člověk, který by se snížil k bossingu, ikdyž se takové „řešení“ přímo nabízí.
    S danou osobou byly problémy již dřív, několikanásobná napomenutí a řešení problémů však byla jen ústní – bez výsledků! A dnes jsem zjistila, že situace dále graduje.
    Neprosím vás o radu, jen jsem se chtěla přiklonit i k „druhé straně mince“. Ne vždy je šéf člověk, který si dělá, co se mu zachce… ale dělá to, co má v pospisu práce, snaží se, dosahuje úspěchu a objeví se někdo, kdo se rozhodne mu to zkazit..

  • 8. 11. 2010 2:42

    Lothar (neregistrovaný)

    Šikana od podřízeného zřejmě nemá svoji kolonku, zřejmě prot, že nadřízený přece jen má nějaké možnosti. Bohužel ale není nijak vzácná: donášení na nadřízeného nadřízeným nadřízeného je běžným českým sportem; pomlouvání nadřízeného mezi podřízenými i jinde, je snad základní povinností podřízeného na celém světě. To je řekněme nic proti tomu, když máte za podřízeného "chráněnce/kyni" nějakého Vašeho nadřízeného a dovolíte si po něm/ní chtít normální práce a nedejbože odpovědnost. To je v podstatě kombinace bossingu a mobingu, nebo spíš násobek, něco jako super-mobossing :-(.

    Slušné řešení, stejně jako u ostatních forem šikany není.

    Napadají mne jenom tři způsoby, bohužel nutně extrémní:

    1) Stát se (aspoň zpočátku) totálním rektálním alpinistou vůči nadřízeným a podplácet (aspoň některé) podřízené.
    2) Objevit původce a důvody, ostranit původce a následně důvody.
    3) Co nejrychleji vypadnout, dokud nenabude účinnosti nový zákoník práce.

  • 14. 12. 2010 21:55

    Dana (neregistrovaný)

    Mě zas kolega zapřel 14 dní dopředu nahlášenou dovolenou, pomluvil mě u ředitele, již 7 neděl mě ignoruje, nepromluví na mě, dovolání nemá člověk nikde, ředitel věří pomluvám. Snad boží mlýny dokáži to co lidé ne...

  • 27. 7. 2015 22:42

    Petra (neregistrovaný)

    Znám případ ze zámku Zbiroh.Pracovala tam paní Jana,poctivě a svědomitě,v záznamech samá pochvala.Neznala odpočinek.
    Bohužel vadila některým lidem na zámku,byla to nejschopnější průvodkyně co jsem kdy zažila.
    Pomluvy,šikana byla na denním pořádku,nechápu jak to mohla vydržet.Nakonec s ní nekompromisně zametli prý hrubým způsobem.
    Ráda bych se s ní ještě někdy potkala,působila jsem na zámku jednu sezonu.Když je zmínka o božích mlýnech měly by to urychlit,
    proč jim to trvá tak dlouho?

  • 22. 5. 2011 21:48

    george (neregistrovaný)

    Existuje cesta jak podřízeného donutit k odchodu bez prasáren: hodnocení, premie, osobní pohovor.

  • 28. 3. 2013 22:31

    truhlik (neregistrovaný)

    Kdyz tedy zamestnanec nedela velke kiksy, tak proc by se ho zamestnavatel chtel zbavit, to jako ze se mu nelibi, jak vypada? V praci jsme snad kvuli praci. Jeste ze to je, tak jak to je.

  • 28. 1. 2010 12:00

    Thyme (neregistrovaný)

    Moje kolegyně mě šikanovala na pracovišti 6 let. Všichni to věděli, ale nikdo se mně nezastal. Za jejími zády ovšem ano – to jsem slyšela i názor, že „takové lidi je třeba řezat bičem“. Když jednou prohlásila, že jí někdo dělá zásahy do jejich programů a že si dovede představit, kdo to je, to už jsem nevydržela ani já a řekla jí, že nikdo z nás to rozhodně nebyl. Nic se pochopitelně nevyřešilo, protože se tenkrát nevedly logy. Ona říkala – „vidíte, já jsem to říkala, že se na to nepřijde, kdo to byl“. Vyhodili nás obě při reorganizaci.
    Nový šéf byl můj známý, ale myslím, že dost trpěl mindráky. Strašně rád předváděl, jak je výborný programátor a se mnou jednal tak, že mi např. předhodil 1000 stránkovou knihu s Excelem a řekl mi,ať se naučím dělat makra. Obzvláště rád mi dával akutní úkoly ke konci pracovní doby, a musela jsem s ním sedět třeba do deseti v práci. Nebo v pátek, kdy jsme měla odjet z Prahy s mojí zahraniční návštěvou a on to věděl, mi dal úkol, který jsem nemohla splnit – vytisknout mzdové lístky pro jinou firmu na tiskárně, kterou bylo nutno přeštelovat, sledovat, zda se nezasekává a ještě to tisknout vzdáleně, bez možnosti cokoliv opravit, když se lístky v tiskárně pomuchlají. Všichni IT technici si odešli domů a já zůstala v pátek ve firmě jako poslední. Samozřejmě to dopadlo tak, že se to nedalo vytisknout a já jsem odešla. Když jsem to telefonovala šéfovi,řekl mi, že bych si měla uvědomit, kdo mě platí,apod. Vrchol byl, když po mně chtěl napsat program, kompatibilní s aplikací jiné firmy, přitom věděl, že to neumím. On se mi chlubil, že on nemá problém to zařídit se šéfem oné firmy, aby to někdo udělal u nich, a když jsem se ptala, proč to neudělá, řekl mi, že chce, abych to udělala já. A na závěr mi dal šibeniční termín. Dala jsem výpověď, přestože se všemi ostatními zaměstnanci firmy jsem měla výborné vztahy a práce mě bavila..

  • 8. 11. 2010 4:15

    Tought (neregistrovaný)

    Thyme, na Vaši kolegyni bych připravil past, nebo aspoň, jak jste psala tehdy neběžnými logy. Pokud to nebylo ještě v době děrných štítů/pásek, tak logovat její činnost samozřejmě šlo (pokud sama nebyla hacker).

    O novém šéfovi zpočátku píšete: dal vám "1000 stránkovou knihu" - to je normální, programítor takové knihy čte do druhého dne (tajemmství je, že přeskakuje jemu již známý balast), dával Vám akutní úkoly před koncem pracovní doby, akutní úkoly vždy přichází koncem pracovní doby, to je prostě nějaký "přírodní zákon". Z toho bych na bossin' neusuzoval.

    Potom se to zřejmě změnilo. Napadá mně, jestli jste si to zpočátku(!) trochu nezavinila sama. Třeba čekal, vzhledem k tomu, že byl Váš známý, větší vstřícnost či pomoc v řešení pro něj problémových úkolů nebo zejména pomoc s jeho problémy s ukočírováním kolektivu. Píšete, že byl nový, tak pro něj byla pomoc mimořádně důležitá. Jistě udělal (jako každý) na začátku spoustu bot, z toho mohl mít ty mindráky, protože mu nikdo nepomohl.

    Není důležitější konec než začátek či průběh. Dokonce bych řekl, že konec je to nejméně důležité. Ti co tvrdí opak lžou a skončí špatně, neboť zemřou.
    - To jenom tak, pro obveselení.

  • 9. 11. 2010 22:26

    Thyme (neregistrovaný)

    Děkuji, opravdu jste mě pobavil :-)
    Asi hlavně proto, že už to mám za sebou :-)
    Věřte nebo nevěřte, ale vlítla jsem do toho znova :-)
    Když jsem psala svůj příspěvek, netušila jsem, že dojde k x-té změně na pozici šéfa a ve snu mě nenapadlo, jakým šéfem bude můj ruský kolega:-).
    Nevím, čím jsem si naběhla tentokrát.
    Psala jsem technickou dokumentaci v angličtině, a šéf mi zakázal opravovat gramatické chyby ve stávající dokumentaci, jestliže to není v zadání úkolu - dokonce mi to dal písemně :-). Zato jestliže jsem popisovala aplikaci, a na obrázku z aplikace byla hrubka, měla jsem to ve Photoshopu odstranit :-). Protože firmu ovládli Rusové, byla skoro všechna zadání ve firemní TFS aplikaci v ruštině, a protože kromě mě neuměl nikdo z kolegů rusky, všechny úkoly šéf přiděloval mě, a všechny pochopitelně měly tu nejvyšší prioritu.
    A zase jsem nestíhala, a tak mě neustále dělal kázání, jak jsem neschopná, nedůsledná, nerozumím zadání, a že on má kromě mě na starosti další podřízené,...A kolega se nudil a nabízel se, že mi pomůže, tak jsem mu jeden úkol přeložila a dala ke zpracování. Dostala jsme vynadáno, že mu přiděluji úkoly. A pak mi dal šéf úkol napsat 4 dokumenty v ruštině za jeden týden. A to jsem si měla sama zjistit, o čem mám psát a kdo mi v Moskvě dodá v daném termínu potřebné informace.
    Odmítl moje argumenty, že neumím tak dobře rusky, a že nevím, na koho se mám obrátit a nerozumím tomu, o čem mám psát.
    Takže jsem mu dala výpověď. Šéf nejdřív oněměl, pak jsme se pohádali.
    A druhý den se přišel zeptat, komu má teda ty moje úkoly dát:-)
    Nevím, kdo tu práci za mě dělal, já jsem odmítla a kolegové to nepsali.
    Pustil mě do měsíce a naštěstí v tom měsíci byl tři týdny na dovolené a zbytek já.

    A myslím, že máte částečně pravdu. Za mnohé si můžu sama svojí možná přehnanou ochotou a vstřícností. Ale ne za všechno. Náhodou jsem se potkala se svým, teď už bývalým kolegou, který pracoval pod mým ruským šéfem 4 měsíce. Měl s ním podobné problémy.

    Měla jsem obrovské štěstí, že jsem celkem rychle sehnala pohodové zaměstnání. A šéfa mám až v Liptovském Mikuláši, heč! :-)

  • 8. 2. 2011 12:41

    Thyme (neregistrovaný)

    Reaguji po delší době. Tenkrát prý opravdu nebyla možnost z logu vyčíst změny v programu, nehledě na to, že jí do toho programu nikdo nelezl. Šéf despota je despota i nadále, ale raději ho povýšili a odsunuli do Polska. Já jsem změnila zaměstnání, dá se říci, že dva a půl roku bylo vše báječně, pak jen dobré, pak jakž takž, šéfové se velmi rychle střídali, všichni byli v pohodě, až na posledního. Bývalý kolega, Rus, neunesl tíhu zodpovědnosti a tvrdé, absurdní nároky kladené nejen na něj. Jak postupně odcházeli další kolegové, chtěl po mně více a více práce, a nešlo o kvalitu, ale množství "splněných" úkolů. Místo psaní dokumentace pro zákazníky v angličtině jsem opravovala ubohou dokumentaci psanou Rusy, s hrubkama, a nesměla jsem ty hrubky opravovat, protože to nebylo v zadání. Vždy jen opravit část, které si někdo všiml, že není v pořádku. Zadání byla v ruštině, ale šéf je nepřeložil kolegům, kteří rusky neuměli,raději všechny úkoly přiděloval mě a buzeroval mě, že nestíhám a že ho obtěžuje mě neustále poučovat, jak mám pracovat. Obvinila jsem ho před kolegy ze šikany, nepomohlo. Když mi dal napsat 4 dokumenty v ruštině v šibeničním termínu, a měla jsem si sama zjistit, kdo mi podá informace a o čem mám psát, dala jsem mu výpověď. Nejdřív oněměl, ale pak jsme se pohádali a já mu řekla, ať mě pustí co nejdřív, že pro něj už nic dělat nebudu. Naštěstí měl pak celý měsíc dovolenou - mě nechtěl pustit ani na týden, a to jsem měla dovolenou včas naplánovanou a zaplacenou - a bez něj firma mohla být celý měsíc.
    Měla jsem štěstí jako hrom. Byla jsem nezaměstnaná jen měsíc a teď mám báječnou práci, kolegy i šéfa a ten je ještě daleko, takže ho vidím jednou za měsíc.

  • 31. 1. 2010 10:29

    Lída (neregistrovaný)

    Po 25 letech u jedné firmy se stal mým šéfem bývalý důstojník armády – skutečně zelený mozek až na půdu. O práci nevěděl nic, ale velel. Pro své dokazování si své moci si vybral mne, asi proto, že mne zaměstnaci pro mé zkušenosti uznávali. Později se zjistilo, že ve spolupráci s mou kolegyní, která byla jeho milenkou a chtěla se dostat na lepší pozici. To v té době nikdo nevěděl. Navenek se tvářila, že je hrozné, co mi šéf provádí, na druhou mu donesla každé slovo.Paradoxem je, že jsem ji zapracovávala, neuměla nic. Výsledek jejich „práce“: onemocněla jsem těžkým zápalem plic, po návratu nová šikana, další nemoc, ve které jsem to vzdala a raději z firmy odešla. Zdraví především. Kolegyně se ze strachu stáhly, Odbory – táhly s vedením.Srážka s blbcem je to nejhorší, co může člověka potkat. Podala jsem žalobu, ale mocní firmy dokázali vše tak natahovat, protože věděli, že dojde k reorganizaci, že byla nakonec zamítnuta s tím, že tito lidé nemají s mou věcí nic společného. Ať žije spravedlnost.....

  • 4. 3. 2010 19:28

    prožívám to samé (neregistrovaný)

    Taky přišel nový šéf,vybral si nejhloupější kolegyni která donášela za každého vedoucího a ona mu pak pěkně esemeskovala co jsme která řekla.Nastalo zadávání horší a špatně placené práce,izolování od kolektivu,kdy mě vytvořili pracoviště na samotě v bývalém kravíně.Nevydržela jsem a šla marodit s nervama.Po návratu,opět na samotku,opět horší práce,atd.Jsem zoufalá,dovolat se pravdy nikde nemůžu.

  • 29. 11. 2010 9:42

    PAM36 (neregistrovaný)

    Ano taky jsem si tím prošla naše Šéfová byla arogantní a měla ráda donašečku já byla sice nejlepší pracovnice po pracovní stránce ale ona nesnášela blondýnky a když má starší žena dlouhé vlasy každý jsem jsem slýchala čím starší tím kratší a dala mi ultimátum prý se nechám ostříhat a dám melír nebo do té doby nebudu chodit na kasu prý jsem jak čarodějnice přesto že jsem prodávala v oděvech a vlasy nosila sepnutý krátila mi odměny protože jsem odmítla a peníze bohužel mi nezbylo nic jiného než odejít ze zaměstnání protože mi udělala ze života peklo kdykoliv se na mě obrátili lidé o pomoc a radu mě pak vynadala že ona je tam vedoucí ne já a kde se člověk dovolá pomoci nikde ano slyšíte změňte pracoviště ale kde tu práci najít to už nikdo neřekne a v dnešní době se člověk stane bezdomovcem ani neví jak a díky státu protože nemáte na zaplacení bytu a podobně s pozdravem PAM36

  • 13. 2. 2010 14:20

    Lucie (neregistrovaný)

    I mě se bossing týká, a jak vidím, u lékaře je stále více lidí na nervy.
    Vyhrát nad ním je strašně těžké, zvlášť když kolegové strkají hlavu do písku, anebo ještě hůř,věří pomluvám a chovají se už taky "podivně, neboť jsou časem nakaženi. Ryba smrdí od hlavy- ministři, poslanci,rádoby podnikatelé si dělají ,co chtějí, takže i šéfové na nižších místech si také dělají, co chtějí.Jsem zvědavá, jak dlouho tohle vydrží.

  • 14. 2. 2010 14:01

    jimcv (neregistrovaný)

    je strašné chodit do zaměstnání s pocitem strachu co opět bude. Jakou práci Vám šéf přidělí i když Vaše mašimna jede Vás dá na jinou s problémi a své koničky dosadí na Vaši mašinu. Pak máte dost starostí sprovoznit druhý stroj , který nemá nikdo přidělen a problém je na světě. Šéfa nic nezajímá a své miláčky upřednostňuje nenechá si nic vysvětlit prostě má jednu odpověď s opovržením s nadřazeností „mě to nezajímá“ i když u každého se zastaví pokecá a Vás při pohledu propíchne očima. Nedělat si hlavu a kdy ž odejí tak s plnou parádou dát mu přes hubu přímo na pracovišti když už tak už. S parchantem nikdy nevídete když nechcete být lesprdelka.

  • 16. 7. 2010 16:06

    Blanc (neregistrovaný)

    No, bude to trvat do té doby, než někomu rupnou nervy, ale tím myslím „opravdu“ rupnou, vezme do ruky zbraň a půjde to tam vystřílet. Jen si vzpomeňte na managery H – Systému, když jim domů přišlo pár celkem neškodných dopisových bombiček, které jen tak lehce začmoudili, jak si najednou začali uvědomovat, že nejsou nedotknutelní a začali se sami hlásit na policii a žádat o ochranku a podobně. Najednou dostali strach.....

  • 15. 4. 2010 16:04

    Petra (neregistrovaný)

    Pracovala jsem u neskutečně zlého člověka. Jeho manželce jsem se nelíbila a tak mi dělala neschvály. Třeba mi smazala comandru soubory a on je druhý den chtěl a já je nenašla. V textech měnila slova atd. Bylo to strašné. Bála jsem se chodit do práce. V noci jsem nemohla spát. Nemohly se mě zbavit, vše jsem vydržela. Nakonec mě vyhodil na hodinu s připomínkou, že jestli proti němu půjdu, udělá mi pořádnou ostudu. Bohužel žijeme na malém městě. Takže jsem zticha.

  • 7. 1. 2011 15:17

    iwuska19 (neregistrovaný)

    Jo mě zase tak dlouho znepříjemňovali život měla jsem zkrácený úvazek ve smlouvě, 2 roky jsem pracovala měsíčně 160-180 hodin potom prý nemám na tyto hodiny nárok ,vytýkací dopisy s dobou napravy 9-14 dní což je podle zákona neplatné po 5 měsících jsem nemohla pracovat o víkendu(s příplatkem),in­spektorát práce.....další instituce pro umělá pracovní místa nikdo neporadil ,víc jsem si našla na internetu nakonec jsem byla donucena 20.12. 2010 podepsat dohodu o ukončení pracovního poměru k 28.2.2011 a ještě mě budou trestat na pracovním úřadě sníženou podporou no spravedlnost jak má být......

  • 21. 1. 2013 19:51

    simonka (neregistrovaný)

    Hrozné podmínky panují v řetězcích marketů. Donášení,podrazy a zneužívání tzv.vytýkacích dopisů. Ve slavném Globusu(kde prý je svět v pořádku-jak trapné heslo),když se znelíbíte nadřízenému,tak 3 vytýkací dopisy a letíte.Bránit se nemáte jak. Donutí vás na dohodu a máte jen pachut´na jazyku a bezmoc.Vyvarujte se práce v marketech Globus,pokud to jen jde.

  • 17. 5. 2013 15:01

    Lucifix (neregistrovaný)

    To samé se děje v Geco Tabak...šikana od oblastních managerů nezná hranic....tedy alespon v karlovarském krajie....moje mamina tam dělá, její prodejna plní veškeré akce, prostě to, co mají v prodeji splnit...přesto ji jsou brány premie a denodenní buzerace přes mobil, emaily pokračuje...výmluva managera při sebrání premií: Vaše prodejna sice splnila, přesto premie nedostanete, jelikož jiná prodejna akci nesplnila....no rozumíte tomu???? Jak by tomu hovádkovi bylo, kdyby mu jeho šéf řekl....vše jste splnil, ale manager SM kraje nesplnil, proto nemáte premie ani vy...tento pan manager porušuje veškerá jak morální tak pracovní práva, k zaměstnancům se nechová jako k lidem, ale jako ke strojům nebo jako k dobytku..již jedna vedoucí prodejny v KV kraji podala výpověd, další o tom uvažuje...nic jiného s tím asi nikdo neudělá...tako­výmhle blbečkům nikdo na prachy nešáhně a ani je nijak nepotrestá, proč by se tak nechovali dál, že?

  • 8. 5. 2015 17:50

    slavik (neregistrovaný)

    Jo hlavně prodat dannemanny a ronhilky a pak je vše ok. znám a jsem rád že jsem už jinde

  • 16. 3. 2014 18:21

    RADKA (neregistrovaný)

    Globusů existuje v republice spousta a určitě v každém panují jiné podmínky,tak,jako všude.Tohle je jen tvůj ublížený vzdech,já mám s prací v Globuse naopak jen ty nejlepší zkušenosti.

  • 15. 1. 2015 21:06

    simi (neregistrovaný)

    Dočkej času, i ty půjdeš:-) A budeš se divit, a to nic nepřeju. Ale i natebe padne los :-)

  • 6. 12. 2014 14:18

    Monika (neregistrovaný)

    Dobrý den. V Globusu v Havířově jsem taky pracovala zažila jsem si taky pěknou šikanu a následně mě donutili podepsat výpověď dohodou. Jestli je vás více s touto zkušeností nebojte se a ozvěte se. Já se nyní bráním soudní cestou a když nás bude více tím lépe. Pište mi nebo volejte na 725656123

  • 1. 2. 2015 12:29

    fans (neregistrovaný)

    Nebojte, to není jen v Globusu.... Já pracovala v Bille a platili pro nás stejné podmínky...3 dopisy a sbohem, bez šance na obranu. Bylo to hodně primitivní opatření jak se zbavit nežádoucích zaměstnanců. Zvlášť pokud byli kladeny požadavky, které se jednosuše nedali plnit v plné míře. Pokud člověk nikomu nevadil, kontrola tyto malé nedostatky přehlížela. Bohužel, pokud se někoho potřebovali zbavit, první mu nabídli dohodu. Pokud ji zaměstanec nepodepsal, tak si mohl být jistý, že po něm budou šlapat tak dlouho a hledat sebemenší chybičku. Pak tři vytýkací dopisy .....

  • 10. 5. 2010 8:25

    michaela (neregistrovaný)

    mám dotaz: je normální, aby nadřízený kontroloval šuplíky zaměstnance, kvůli tomu, aby zjistil, že má pořádek v šuplíkách? naše vedoucí nám toto na pracovišti dělá a vůbec se mi to nelíbí, je to pro mě zásah do soukromí. má na to právo vůbec?

  • 15. 5. 2011 23:03

    Aneta (neregistrovaný)

    Zažila jsem šikanu na pracovišti. Vzhledem k tomu, že stále jsem v 3-měsíční zkušební lhůtě, dala jsem výpověď. Teď ale nevím, co mám uvádět na dalších pohovorech. Všude se mi totiž zeptají, proč jsem odešla ze zaměstnání, které mě tolik bavilo. Říct pravdu? U pohovoru se nemá přeci říkat o bývalé firmě nic negativního.

  • 19. 9. 2011 18:25

    Vilma (neregistrovaný)

    Mám osobní zkušenost s mobbingem v práci. Před půl rokem se u nás zněmilo vedení a s ním se zněmilo chování mých spolupracovníků, Začali se bát o svá místa, lezli vedoucímu kamsi. Mně to přišlo velice hloupé, jsem jaká jsem a tak se budu chovat i dál. To byla ale ode mně velká chyba. Velice brzy jsem se stala obětí šikany a to dost kruté, donášení, obviňování ze zpronevěry peněz, z alkoholismu atd..Brala jsem to s nadhledem, ale neustále se tlak stupňuje a já právě zítra podávám výpověď.
    Dostala jsem nabídku na skvělou práci, ale mnoho lidí nemá to štěstí.
    Necítím se poražená, našla jsem odvahu odejít na pracovat v jiném oboru.
    -)

  • 16. 11. 2011 20:36

    cosma (neregistrovaný)

    Jsem denně šikanovaná v práci. Klienti naší firmy si toho již všimli a otevřeně o tom mluví. Vedoucí mi řekla, že v našem městě žádné místo neseženu ( jsme maloměsto a již více lidí s ní má tyto zkušenosti). Je mi naprosto špatně, jsemna pokraji nervového zhroucení a nevím jak dál. jsem samoživitelka a nesmím být bez práce, ale je to neúnosné.

  • 17. 12. 2011 16:47

    bez přezdívky

    odejděte a to hned bez ohledu na následky!!Právě jsem byla odejita po dobu pěti let jsem se snažila vyřešit bossing za pomoci všech dostupných informací, pomoci odborů a různých poradců i personálního odboru neúspěšně a napsala jsem i magisterskou práci na toto téma, ale nic nepomohlo. Nyní budu pracovat za půl platu v profesi kterou jsem nikdy nedělala. Utečte okamžitě dokud nejste pacientem na psychiatrii.

  • 15. 2. 2012 20:48

    Katka (neregistrovaný)

    Sikanu musis zlikvidovat hned na zacatku u zrodu, tzn. podat oficialni stiznost, kterou se budou muset zabyvat na personalnim oddeleni. Ja to neudelala a tvrde jsem na to doplatila. Podruhe-kdyz mi dali tu samou sefovou, jsem podala oficialni stiznost, ji pokarali a jede se dal. Mam e neutralni vztahy, uz me nesikanuje.Furt lepsi mit neutralni vztahy, nez ty spatne. Tahle krava mi treba nezvysila plat io inflaci, ackoli podle pravidel firmy musela zvysit plat o inflaci. A vsichni ostatni zvyseni dostali.ZLIKVIDOVAT HNED U ZRODU. Ona si pak bude davat pozor, az budou human resources proverovat pres jeji nadrizene. Musis o tom uvedomit jeji nadrizenou, bez si stezovat i nadrizenemu.

  • 28. 11. 2011 15:19

    Martina (neregistrovaný)

    V současné době píši bakalářskou práci na téma mobbingu. Prosím o pomoc v podobě vyplnění dotazníku na této adrese:
    http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/nezadouci-jevy-v-pracovnich/
    Předem děkuji za Vaši ochotu a Váš čas.

  • 11. 5. 2012 20:21

    Zuzana (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    nám též v kanceláři kontrolují uplíky a zajímalo by mně, zda to už není šikana, nepřipadá mi normální aby mi v mé nepřítomnosti kdokoli lezl do šuplíků a připomínkoval, že tam nemám uklizeno atd
    Nevíte někdo, jestli to není nezákonné?

    děkuji

  • 10. 6. 2012 16:32

    bez přezdívky

    Jsem devět let vychovatelka na ZŠ. Po nástupu nové ŘŠ byl na mě vyvíjen nátlak, nejen na mě, týká se to více zaměstnanců, bezdůvodná kontrola, zdůrazňování a vytýkání sebemenších chyb, hlídání, pozorování a znevažování mé práce.
    Neustále jsem musela něco zdůvodňovat a poslouchat, jak většinu věcí dělám špatně. Pracovala jsem ve stále větším strachu, bála se chodit do práce, až jsem začala mít psychické a zdravotní problémy. Pod tímto tlakem jsem určité chyby opravu dělat začala, ale kdo by v takové atmosféře nezačal.
    Za minulého vedení jsem pracovní problémy neměla a to 8 let.
    Bylo mi ústně oznámeno, že pro příští školní rok budu mít pouze poloviční úvazek, přičemž do školy byla přijata vychovatelka na úvazek plný.
    Zvažovala jsem svou situaci, kdybych přijala poloviční úvazek, stejně by ředitelka dosáhla svého a vzhledem k moci a nečestným praktikám, které používá, by se mě stejně zbavila, jako to udělala již určitým lidem přede mnou. Bude pro mě lepší být na ÚP a pobírat podporu ze současného
    platu, než potom z polovičního.
    Podepsala jsem tedy výpověď dohodou, zlomená a vyčerpaná.
    Cítím to jako nespravedlnost vzhledem ke své dlouholeté pedagogické praxi, ale pravda je, že v této škole vládne despotismus a teror ze strany vedení , uvědomují si to téměř všichni zaměstnanci, týká se to i jich. Nikdo neví, kdo bude další, i když přednost mají ti starší, protože jsou prý
    opotřebovaní.
    Jsem momentálně tak psychicky zlomená, že nevím co dál. Je mi 54 a ztratila jsem pracovní sebevědomí a jako člověk si připadám, že nestojím za nic.
    Je smutné, jak málo stačí, aby se z vás stala troska, když se zneužívá moc a funkce.
    Nikdo etiku a způsoby vedení a chování ředitele k podřízeným nekontroluje.
    Poraďte co s tím, kvůli těm ostatním, co tam zůstávají a musí v těchto
    destruktivní atmosféře pracovat.
    DĚKUJI Eva

  • 10. 6. 2012 21:23

    thyme (neregistrovaný)

    Asi vás nepotěším, ale v naší době při platnosti současných zákonů,nemá obyčejný člověk šanci na spravedlnost. Z mých osobních zkušeností, rad právníků i zkušeností jiných platí jen jedno jediné: "Kdo uteče, vyhraje". Věřte, že jednou se to těm lumpům jednou vrátí. A Vaše zdraví je důležitější než spravedlnost.Držím Vám palce, abyste to zvládla v pohodě a našla si jiné zaměstnání.

  • 22. 11. 2012 12:24

    Lenka...K (neregistrovaný)

    Dobrý den, mohla bych Vás moc poprosit o vyplnění krátkého dotazníku k mé bakalářce na téma "Násilí na pracovišti" Omlouvám, se za tento příspěvek, ale potřebuji hodně respondentů a dotazník vám zabere ani ne 2.minuty. Předem Vám všem, strašně moc děkuji.
    http://pruzkum-forem-nasili-na-prac.vyplnto.cz/

  • 17. 5. 2013 15:04

    Lucifix (neregistrovaný)

    To samé se děje v Geco Tabak...šikana od oblastních managerů nezná hranic....tedy alespon v karlovarském krajie....moje mamina tam dělá, její prodejna plní veškeré akce, prostě to, co mají v prodeji splnit...přesto ji jsou brány premie a denodenní buzerace přes mobil, emaily pokračuje...výmluva managera při sebrání premií: Vaše prodejna sice splnila, přesto premie nedostanete, jelikož jiná prodejna akci nesplnila....no rozumíte tomu???? Jak by tomu hovádkovi bylo, kdyby mu jeho šéf řekl....vše jste splnil, ale manager SM kraje nesplnil, proto nemáte premie ani vy...tento pan manager porušuje veškerá jak morální tak pracovní práva, k zaměstnancům se nechová jako k lidem, ale jako ke strojům nebo jako k dobytku..již jedna vedoucí prodejny v KV kraji podala výpověd, další o tom uvažuje...nic jiného s tím asi nikdo neudělá...tako­výmhle blbečkům nikdo na prachy nešáhně a ani je nijak nepotrestá, tak proč by se tak nechovali dál, že?

  • 18. 9. 2013 7:19

    miloš (neregistrovaný)

    Dobrý den mám dotaz. Moje mladá pracuje brigádně u Technických služeb má nad sebou starší paní jako partačku a ta ji psychicky šikanuje,poni­žuje,systematic­ky vyvolává intriky,a v některých případech se snaží i dávat rozkazy ze ji nesmím přivézt jídlo na pracoviště atd . Poraďte jak se proti takovému jednání bránit

  • 26. 11. 2018 17:08

    PROTI MOBBINGU (neregistrovaný)

    Zdravám,
    taky zažívám mobbing.Ze strany kolegy ten proti me poštval celý kolektiv 6 lidí.Hodně lidí tu píše o nasledcích a tak.Jediný způsob jak vyhrát a vrátit vše do starych kolejí je ten.
    Po pracovní době si najít toho nevetšího "frajera" z kolektivu a ukazat ručně stručně jak se věci mají.
    Jinak se bojovat nedá.
    Potom všichni pochopí a nikdo na mobbing ani nepomyslí :) hezký den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).