Zajímavá nabídka jen na první pohled. CEZ zrovna nepatří k nejlevnějším poskytovateům, takže ty ušetřená 2% bych pravděpodobně docílil tím, že bych přešel jinam. Ale pokud máte ještě jiný důvod být u CEZ (např. solárku od nich), tak pak asi jo.
Ale souhlasím, jestli je to aktivní nabídka měla by být v přehledu.
Jestli správně chápu princip, tak to není 2 % sleva z faktury ČEZ, ale 2 % z obratu na kartě jdou použít na úhradu faktury, takže ve výsledku to může znamenat až energie úplně zadarmo :).
A k té ceně ČEZ - nemám ho, tak o nich nemám úplný přehled, ale mívali tarif s nulovým paušálem (běžně si dodavatelé účtují za fakturaci (většinou je poplatek nazýván "za odběrné místo") kolem stovky měsíčně, někdy je to i více), což se u lidí s nízkou spotřebou může pekelně vyplatit (aktuálně mám podobný tarif ale u jiné společnosti). Pak je jedno, jestli silová elektřina stojí i o 10 % víc, když ročně ušetřím na paušálu 1200 Kč. Ono to chce totiž porovnávat všechny náklady.
ČEZ má teď nejlevnější e-tarif či e-tarif fix pro maloodběratele, kde ten poplatek je 12kč/měsíc.Dobrý přehled na http://kalkulator.tzb-info.cz/
Tohle Patriku umí srovnávací kalkulačky. Když máš minimální odběr, tak ho tam zadáš, a ono ti to vyplivně výhodnost včetně těch započítaných nulových paušálů.
A pozor: ČEZ nemá slušné smlouvy, tedy standardní výpovědní lhůtu 3 měsíce bez háčků. Narazili jsme na to v rodině, plyn od ČEZu, a když potom rychle hodně zdražili, byl problém to s nimi skončit. Prý výpověď jen k jakémusi výročí, v intervalu od do... no prostě šmejdské praktiky, které bych od nich nečekal.
Ty šmejdské podmínky má i Pražská plynárenské. Zrovna se s nima dohaduju. Tentokrát si to datum napíšu do kalendáře a hned jak to půjde od nich zmizím. Byl jsem tenhle týden na tom jejich zákaznickém centru a hrůza - naprosto nulová spolupráce, odmítli cokoliv sepsat, vypsat jakékoliv potvrzení,... nikdy více.
Jo, mě z Pražské plynárenské volali, jestli bych se k nim nechtěl vrátit, dali by mi výhodné ceny (jen asi o 30% vyšší než u stávajícího dodavatele). A když jsem nechtěl, tak prý kdybych si to rozmyslel, tak mohu kdykoliv zavolat. A to ještě když jsem od nich odcházel, pokusili se mě podvést a za asi 2 týdny mezi odečtem a datem převodu k novému dodavateli se mi pokusili naúčtovat další skoro celoroční spotřebu a na reklamaci tvrdili, že to vychází z průměrných spotřeb a výpočtů dle zákona. Ale hrozba energetickým regulačním úřadem naštěstí zafungovala.
Tak to bych tak sebevědomě netvrdil. Aktuálně mám dodavatele, kde nemám vůbec žádný paušál "za odběrné místo" (tedy ani těch 12 Kč) a vím ještě minimálně o jednom.
Co se týče ceny za silovou elektřinu, to nevím, mám tak nízkou spotřebu, že i 10 % rozdíl v ceně u mne má menší význam, než těch 12 Kč měsíčně.
u Fosfy a Pražské plynárenské. Té PP se ale chci zbavit (nechával jsem si opravovat sporák, tak jsem se musel uvázat, to mi má končit a je s nima příšerná domluva, nebo spíše nedomluva, takže budu taky vybírat někoho s nulovým paušálem).
Nulový paušál na elektřinu má i Pražská energetika, tam jsem to měl dřív, pak když mi skončil úvazek, tak ten nulový tarif zrovna neměli, tak jsem šel k Fosfě, nyní ho snad opět nabízejí.
Je, jen to člověk v žádné oficiální nabídce nebo ve srovnávači nenajde.
Před pár měsíci jsem chtěl od ČEZu odejít k jednomu dodavateli, kterého jsem si vybral dle TZB srovnávače. Když za mne nový dodavatel vyřídil výpověď, tak mne ČEZ nejprve poslal dopis, pak e-mail a když jsem ani na to nijak nereagoval, tak mi volali.
Prý proč odcházím.
No protože mám lepší nabídku.
Oni prý jsou schopní mi dát taky dobrou.
Ale žádnou takovou na stránkách nebo srovnávačích já nenajdu.
Ale tam nemáme všechny nabídky a tarify...
Následně jsem obdržel do emailu nabídku "individual", která výslednou cenou těsně lízala tu nejlepší nabídku dle TZB. Cena silovky garantovaná do konce roku 2017, shodná pro VT i NT, a to na úrovni 0,92 Kč/kWh s DPH.
Já s těmi srovnávači mám také negativní zkušenost. Nevím jak teď, ale když jsem si FOSFU zakládal, tak tam vůbec nebyla, dozvěděl jsem se o ní z diskusního fóra.
S tím nulovým paušálem také ne vždy umí správně pracovat.
Jako zdroj informací dobré, nějaké základní srovnání také, ale vždy je lepší si výsledky ještě ověřit.
Doplním údaje o Premia kartě (a stejné platí pro všechny kreditky ve skupině Home Credit, tedy i Tesco nebo Datart kartu).
Sice není teoretický strop pro výši odměny, ale kartou nejde zaplatit více než 60 000 Kč týdně, tedy maximální bonus je 600 Kč týdně.
Navíc to platí jen do konce srpna, od září je bonus ve výši max 500 Kč měsíčně, ale zase je vyplácen hotově, ne v poukázkách
Cetelem mi neúčtuje poplatek za vedení kreditní karty, pokud splatím dluh před koncem měsíce (tj. účetního období). Čili má "až" 48 denní bezúročné období a kratší "až" 31 (resp. 30) denní období bez poplatku. Když si to člověk hlídá, a ještě např. více používá tuto kartu pro zahraniční platby, je to dost dobrá karta. Ale spadnout do úročení je docela darda...