...je Ceska Sporitelna - fronty u bankomatu, fronty na pobocce, neprofesionalni zamestnanci s nizkou efektivitou prace, donedavna nebezpecny internet banking (=prihlasovani jmeno+heslo). Nejvetsi for je, ze si prave klienti CS mysli, ze ostatni banky jsou stejne spatne...
Klienti bank, kteří přichází do styku s vícero bankami působících na tuzemském trhu, snad ani jiný názor na ČS mít nemohou. Napsal jste to výstižně, jen se obávám, že budete napadán urážkami ve smyslu, že ČS je nej, nikdo jiný kromě Vás s ní nemá nagativní zkušenosti. A ještě bych dodal, že systémy často nefungují. Ať bankomaty, IT síť, servis24 ...
Klienti ČS mají (nebo musí mít díky dobře vyškolenému personálu) pocit, že byli obslouženi kvalitně, rychle, fundovaně ... přičemž se nesetkali s něčím lepším. Kde a kdy také, když na řadě vesnic či malých měst bohužel nic jiného kromě ČS a pošty není?
Tak tohle me fakt bere. Prosim napiste sem, kde a kdy a v ktere konkretni pobocce. Jsem klientem CS jiz od roku 1995 a nemuzu si na nic z vyse uvedeneho stezovat. Proc? Nu protoze jsem to nezazil. Dva tri klienty u bankomatu nepocitam za problem, jsou banky, ktere ani bankomaty nemaji. :-) A pobocky? Klidek, stabilita, ochota a usmevy, velke saly a jasne, pred vanoci obcas fronty, ale kde ne? Mel jsem konto u CSOB a nic moc, drahe, rizikove a problematicke. Zruseno. Servis24 je velice solidni, zabezpeceni spickove (mam autentikacni kalkulator jiz mnoho let). A sluzby jinych bank? Znam jenom CSOB, coz je mizerie a zlodejskou KB. Jine neznam, proc taky, nepotrebuju to. Mam samozrejme ING konto a vyznam se jak v IT, tak i trochu v ekonomii. A mohu srovnavat. Nemam rad takovehle vykriky do tmy, kdovi, zda-li mate v CS vubec konto. Pobocka CS Plzen.
Dost často cestuji po ČR, takže ty negativní zkušenosti, mohu jen potvrdit a nejsou z jedné pobočky, ale z různých koutů ČR. Jak vesnice, tak malá města, tak okresní města i Praha. Dopoledne, odpoledne ... Je fakt, že občas se nějaká výjimka vyskytne, ale těch je opravdu malinko. Mohu i porovnávat s jinými peněžními ústavy, a tam bohudík takové fronty opravdu nejsou, a obsluha je dobrá. Pod dobrou obsluhou si představuji to, že mi neustále něco nenabízí a když něco nabídne, tak něco výhodné pro mne. A ne něco pro mne výhodné pouze první měsíc a o dalším se mlčí nebo dokonce lže (v případě případné stížnosti na chování banky: obsluha si s klientem patrně vyjímečně "neporozumněla") - tzn., že je to výhodné pouze pro banku.
Mohl bych tady uvést řadu negativ, která jsem s ČS zažil, ale už jsem to na Měšci uváděl. Opakování je sice matkou moudrosti, ale abych nějaké zavylé příznivce ČS nerozzuřil k nepříčetnosti ...
Jako student jsem kdysi bezplatne vyzkousel CS, KB, CSOB a kvalita sluzeb na pobocce byla vzdy zavisla na lidech. Takze jednou prijatelne, podruhe otresne atd. Dnes mam ucet v CS, urcite si umim predstavit nejaka zlepseni, ale strizlivy a pri plnem vedomi rikam, ze pro me je nabidka CS nejlepsi na ceskem trhu.
PS: Co vsichni na tech pobockach potrebujete? Za posledni dva roky jsem byl v bance jednou a to pro platebni kartu. A kdybych nebyl liny, tak jsem si zaridil doruceni te karty do postovni schranky a do banky jsem nemusel vubec.
Banky jsou řízeny centrálně. Tzn., že pokud vám vnucují produkt na pobočce A, zrovna tak budou činit v pobočce B i Z. Zrovna tak metody nátlaku se učí všichni pracovníci banky. Mají předepsaný scénář, jak vás oslovit, jak zavést řeč na produkt, který de facto nepotřebujete. Pokud vás tedy na nějaké pobočce neobtěžují, a/ mají splněný plán a nechtějí si na sebe dělat další bič b/ kašlou na plán a brzy je vymění za perspektivnější kádry.
Je řada činností, které se musí dělat jen na přepážce.
Pokud vezmete v úvahu poplatky za internet u kyslíku, je to tisícovka měsíčně. Pokud nejste hacker z povolání a net k ničemu jinému nepotřebujete, spočítejte si, co je pro klienta levnější a hned se nebudete divit, že lidi lezou na pobočky. Někteří "chytří" manažeři objevili Ameriku: že na netu lidi žádný pro ně nepotřebný produkt nekoupí, za to na přepážce jsou udoláni.
Nevím, jestli vám kartu z banky pošlou obyčejně. Moc bych za to nedal, kdyby byla zaslána do vlastních rukou (aspoň mne tak chodí, a to ještě neaktivovaná) a pak pro ni musíte - jedno jestli stojíte frontu na poště nebo ve spořce. Pošta má naštěstí větší otevírací hodiny. U nás aspoň pošťáci vhazují do schránek oznámení o uložení zásilky, bezkoumají, jestli náhodou nejste doma, když máte zařezávat v rachotě.
Zapomněl jsi na C - Pracovník za přepážkou dokáže odhadnout, kdy má cenu si "třepit hubu" s nabídkou a kdy ne, prostě a jednoduše zná už své portfolio klientů natolik dobře a nových klientů se dokáže zeptat tak, aby zjistil, který produkt je vhodný k nabídce pro toho či onoho.
Klidek brachu, neberu ti tvoje zkusenosti. Mam jine. Jine zkusenosti, jine penize, jine moznosti a v neposledni rade patrne i jine vzdelani...."zavyle a neporozumnet". Ono je to presne jak tu uz nekdo napsal, je to o lidech. Je asi rozdil,kdyz si tam nekdo prijde vybrat socialni davky a nebo kdyz jde nekdo o patro vys investovat par milionu. Prosel jsem vsemi stadii. A muzu take srovnavat. A CS z tohoto srovnani nevychazi jako uplne spatna banka.
No, koukám že i lidé se vzděláním považující se za "chytré" a zazobané šlápnou občas s volbou banky nebo auta pěkně vedle!
Pokud se kouknete do front v ČS, tak tam téměř nikoho jiného než příjemce sociálních dávek nenajdete. Naše pobočka má v patře půjčky pro socky, tak tam vy teda chodíte ...
Bál bych se mít u spořky i pětník. Když vidím, jak si vylepšují ekonomický výsledek tu prodejem aut, tu prodejem nemovitostí, tu prodejem konvic a mikrovlnek, nevěřil bych, že mají vůbec nějaký majetek. Ostatně, i v minulosti bylo dost bank, které na tom byly víc než "výtečně" /včetně požehnání od různých papalášů z pravice, ČNB, vlády i MF/ a následoval pád a nucená správa ...
Ostatně, existují podrobné, dosti nelichotivé studie o zákaznících, kteří jsou klienty ČS nebo si kupují auta zn. Škoda /samozřejmě i jiných služeb a výrobků/ - ale když je tu řeč o těchto subjektech ... No, nechtěl bych do této skupiny patřit ...
Protoze mi nic dobreho nikdy neudelaly. Myslim ted banky jako system, zmena podminek plateb a uroku, problemy s devizakem a dalsi "hlouposti" , ktere si dovolovaly v ponekud drivejsich dobach. Je ale pravda, ze treba na jedne male pobocce CSOB v Plzni nebyli spatni lide, ovsem kvuli nekolika prijemnym lidem nebudu riskovat realtivne nemale penize.
Potvrzuje se Joeuvův názor,že "Nejvetsi for je, ze si prave klienti CS mysli, ze ostatni banky jsou stejne spatne..." - a jejich je ta nejlepší.
A jak uvádí SocPredátor 30.10. 10:22 "Vzhledem k tomu, že jejich nový osobní účet je dražší než byly staré balíčky, a sama spořitelna se chlubí tím, že nově si ho pořídilo přes 50000 lidí, tak je snad jasné, že to budou klienti :-" - to svědčí o "úrovni" klientů ČS. Jsou spokojeni, nemají rozhled o konkurenci, nedovedou nebo nechtějí si představit, že někde to může být i lepší.
To je pravda. Většina se zde hádá o tom, která ze zlodějských bank je nejmenším zlodějem. Ta, co, podle nich, nejméně okrádá, je pak považována skoro za Boží......
Všechno je to o tom, že 1+1 jsou 2 a že je třeba umět počítat. A přitom je to vlastně jednoduché. Kdo nemá možnost využívat bezplatně vedené účty v zahraničí, tak u nás má pouze dvě možnosti. Jednak eBanku, ale jen za určitých podmínek a pak Fio družtevní záložnu. Po novém roce možná ještě mBanka. To ostatní jsou jen podvodné, velice dobře marketingově připravené, rejžáky od finančních žraloků.
Mam CS a ze bych byl uplne spokojeny, to se rict neda. Ale mam taky kvuli hypotece KB a to je jeste mnohem horsi nez CS. Hlavne, co se tyka cen za sluzby, internetoveho bankingu, ktery je podporovany jen v IE a male site bankomatu.
A to má KB druhý nejvyšší počet bankomatů. Ale teď slíbili a už to i zveřejnili, že od půlky listopadu bude internetové bankovnictví fungovat v čemkoliv.
Co se týká cen, v tom bych polemizoval, protože jsem na tom obdobně - v rodině máme účet v ČS i v KB (a dcera také v e-B (RB)), takže máme co srovnávat. No a KB vychází alespoň z mého hlediska výrazně lépe než ČS. Jde asi o to, co kdo využívá.
Fronty u bankomatu : aby ne, když má největší počet bankomatů v republice a frontu tam tedy stojí i klienti jiných bank
Fronty na pobočce - nevím, nechodím tam, taky proč, že ? Navíc tam je privátní bankéř, se kterým si lze dohodnout termín schůzky a pak nečekáte. Jenom nebýt líný.
Nebezpečný IB - co si pamatuji, tak vždy byla možnost aut. kalkulátoru - pravda, za poplatek, ale možnost to byla. Hovoříme o době, kdy některé banky ani IB neměly
A poslední věta platí obecně - pro všechny klienty všech bank. Neznám nikoho, kdo by přiznal, že si banku vybral špatně a tak si svoji volbu dovede zdůvodnit
Já to tady přiznávám, že jsem si ČS vybral, byla špatná a proto jsem přelezl jinam. Pokud Italové u ŽB budou dělat negativa, která jsem zažil u ČS, budu hledat zase něco jiného. Není problém. Zatím tomu tak není - ba naopak - zmírnili poplatek za výběr z cizího bankomatu na 9,-- (z vlastních bankomatů neomezený počet výběrů zdarma) nebo zavedli u platebních karet (ně těch sockových elektronek, ale embosovaných) ručení za škodu při ztrátě již 48 hodin před.
Fronty na pobočce - ale vždyť řada úkonů si jinak než na pobočce opravdu řešit nedá! Asi toho o bankovnictví moc nevíte ...
Fronty u bankomatu nejsou z důvodu, že by tam byli i klienti jiných bank. Spořitelna si vymyslela poplatek, který vzápětí okopírovaly i ostatní banky - za výběr z cizího bankomatu. Takže v současné době je minimum "cizích" klientů - každý jde raději ke svému mateřskému, kde poplatky tak vysoké nejsou. Navíc ve velkém počtu případů jsou bankomaty různých bank hned při sobě - takže např, ATM komerčky nebo obchodky jsou hned vedle ČS a to opravdu bez front, u ČS se stojí fronta podobně jako vevnitř úřadovny na přepážku. Navíc ten ČS bankomat často nedá peníze či jinak nefunguje - reakce nespokojených klientů ČS se nedají nepřehlédnout. Navíc řada bankomatů je v blízkosti obchodů, kde můžete platit kartou, což je pohodlnější a pro klienta i levnější /poplatky hradí obchodník/, takže je magořina si vybrat (výběr z ATM i u vlastní banky je většinou zpoplatněn), pak jít do obchodu a zde vybranými penězi platit. Až spořka vymyslí poplatek za platbu kartou i u klienta, pak budíž. Ale i ten poplatek za platbu kartou nebude zřejmě tak vysoký jako poplatek za samotný výběr z vlastního bankomatu.