Hlavní navigace

Názory k článku Rychlé služby pod taktovkou České spořitelny

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 30. 10. 2007 0:50

    Marek Turnovec (neregistrovaný)
    Dovedete si také v té dnešní záplavě úvěrů a půjček představit, že tu existuje někdo, kdo nemá žádnou půjčku? To by byl takový problém, jako jednu z možností na poslední anketní otázku dát "žádnou"?
  • 30. 10. 2007 6:17

    joe (neregistrovaný)
    ...je Ceska Sporitelna - fronty u bankomatu, fronty na pobocce, neprofesionalni zamestnanci s nizkou efektivitou prace, donedavna nebezpecny internet banking (=prihlasovani jmeno+heslo). Nejvetsi for je, ze si prave klienti CS mysli, ze ostatni banky jsou stejne spatne...
  • 30. 10. 2007 10:30

    anonymní
    Klienti bank, kteří přichází do styku s vícero bankami působících na tuzemském trhu, snad ani jiný názor na ČS mít nemohou. Napsal jste to výstižně, jen se obávám, že budete napadán urážkami ve smyslu, že ČS je nej, nikdo jiný kromě Vás s ní nemá nagativní zkušenosti. A ještě bych dodal, že systémy často nefungují. Ať bankomaty, IT síť, servis24 ...
    Klienti ČS mají (nebo musí mít díky dobře vyškolenému personálu) pocit, že byli obslouženi kvalitně, rychle, fundovaně ... přičemž se nesetkali s něčím lepším. Kde a kdy také, když na řadě vesnic či malých měst bohužel nic jiného kromě ČS a pošty není?
  • 30. 10. 2007 18:35

    Pavel (neregistrovaný)
    Tak tohle me fakt bere. Prosim napiste sem, kde a kdy a v ktere konkretni pobocce. Jsem klientem CS jiz od roku 1995 a nemuzu si na nic z vyse uvedeneho stezovat. Proc? Nu protoze jsem to nezazil. Dva tri klienty u bankomatu nepocitam za problem, jsou banky, ktere ani bankomaty nemaji. :-) A pobocky? Klidek, stabilita, ochota a usmevy, velke saly a jasne, pred vanoci obcas fronty, ale kde ne? Mel jsem konto u CSOB a nic moc, drahe, rizikove a problematicke. Zruseno. Servis24 je velice solidni, zabezpeceni spickove (mam autentikacni kalkulator jiz mnoho let). A sluzby jinych bank? Znam jenom CSOB, coz je mizerie a zlodejskou KB. Jine neznam, proc taky, nepotrebuju to. Mam samozrejme ING konto a vyznam se jak v IT, tak i trochu v ekonomii. A mohu srovnavat. Nemam rad takovehle vykriky do tmy, kdovi, zda-li mate v CS vubec konto. Pobocka CS Plzen.
  • 31. 10. 2007 4:47

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Dost často cestuji po ČR, takže ty negativní zkušenosti, mohu jen potvrdit a nejsou z jedné pobočky, ale z různých koutů ČR. Jak vesnice, tak malá města, tak okresní města i Praha. Dopoledne, odpoledne ... Je fakt, že občas se nějaká výjimka vyskytne, ale těch je opravdu malinko. Mohu i porovnávat s jinými peněžními ústavy, a tam bohudík takové fronty opravdu nejsou, a obsluha je dobrá. Pod dobrou obsluhou si představuji to, že mi neustále něco nenabízí a když něco nabídne, tak něco výhodné pro mne. A ne něco pro mne výhodné pouze první měsíc a o dalším se mlčí nebo dokonce lže (v případě případné stížnosti na chování banky: obsluha si s klientem patrně vyjímečně "neporozumněla") - tzn., že je to výhodné pouze pro banku.

    Mohl bych tady uvést řadu negativ, která jsem s ČS zažil, ale už jsem to na Měšci uváděl. Opakování je sice matkou moudrosti, ale abych nějaké zavylé příznivce ČS nerozzuřil k nepříčetnosti ...
  • 31. 10. 2007 7:27

    ja (neregistrovaný)
    Jako student jsem kdysi bezplatne vyzkousel CS, KB, CSOB a kvalita sluzeb na pobocce byla vzdy zavisla na lidech. Takze jednou prijatelne, podruhe otresne atd. Dnes mam ucet v CS, urcite si umim predstavit nejaka zlepseni, ale strizlivy a pri plnem vedomi rikam, ze pro me je nabidka CS nejlepsi na ceskem trhu.
    PS: Co vsichni na tech pobockach potrebujete? Za posledni dva roky jsem byl v bance jednou a to pro platebni kartu. A kdybych nebyl liny, tak jsem si zaridil doruceni te karty do postovni schranky a do banky jsem nemusel vubec.
  • 31. 10. 2007 11:11

    neuvedu (neregistrovaný)
    Banky jsou řízeny centrálně. Tzn., že pokud vám vnucují produkt na pobočce A, zrovna tak budou činit v pobočce B i Z. Zrovna tak metody nátlaku se učí všichni pracovníci banky. Mají předepsaný scénář, jak vás oslovit, jak zavést řeč na produkt, který de facto nepotřebujete. Pokud vás tedy na nějaké pobočce neobtěžují, a/ mají splněný plán a nechtějí si na sebe dělat další bič b/ kašlou na plán a brzy je vymění za perspektivnější kádry.
    Je řada činností, které se musí dělat jen na přepážce.
    Pokud vezmete v úvahu poplatky za internet u kyslíku, je to tisícovka měsíčně. Pokud nejste hacker z povolání a net k ničemu jinému nepotřebujete, spočítejte si, co je pro klienta levnější a hned se nebudete divit, že lidi lezou na pobočky. Někteří "chytří" manažeři objevili Ameriku: že na netu lidi žádný pro ně nepotřebný produkt nekoupí, za to na přepážce jsou udoláni.

    Nevím, jestli vám kartu z banky pošlou obyčejně. Moc bych za to nedal, kdyby byla zaslána do vlastních rukou (aspoň mne tak chodí, a to ještě neaktivovaná) a pak pro ni musíte - jedno jestli stojíte frontu na poště nebo ve spořce. Pošta má naštěstí větší otevírací hodiny. U nás aspoň pošťáci vhazují do schránek oznámení o uložení zásilky, bezkoumají, jestli náhodou nejste doma, když máte zařezávat v rachotě.
  • 31. 10. 2007 14:00

    Pan D. (neregistrovaný)
    Zapomněl jsi na C - Pracovník za přepážkou dokáže odhadnout, kdy má cenu si "třepit hubu" s nabídkou a kdy ne, prostě a jednoduše zná už své portfolio klientů natolik dobře a nových klientů se dokáže zeptat tak, aby zjistil, který produkt je vhodný k nabídce pro toho či onoho.
  • 1. 11. 2007 18:04

    Pavel (neregistrovaný)
    Klidek brachu, neberu ti tvoje zkusenosti. Mam jine. Jine zkusenosti, jine penize, jine moznosti a v neposledni rade patrne i jine vzdelani...."zavyle a neporozumnet". Ono je to presne jak tu uz nekdo napsal, je to o lidech. Je asi rozdil,kdyz si tam nekdo prijde vybrat socialni davky a nebo kdyz jde nekdo o patro vys investovat par milionu. Prosel jsem vsemi stadii. A muzu take srovnavat. A CS z tohoto srovnani nevychazi jako uplne spatna banka.
  • 2. 11. 2007 0:00

    anonymní
    No, koukám že i lidé se vzděláním považující se za "chytré" a zazobané šlápnou občas s volbou banky nebo auta pěkně vedle!
    Pokud se kouknete do front v ČS, tak tam téměř nikoho jiného než příjemce sociálních dávek nenajdete. Naše pobočka má v patře půjčky pro socky, tak tam vy teda chodíte ...
    Bál bych se mít u spořky i pětník. Když vidím, jak si vylepšují ekonomický výsledek tu prodejem aut, tu prodejem nemovitostí, tu prodejem konvic a mikrovlnek, nevěřil bych, že mají vůbec nějaký majetek. Ostatně, i v minulosti bylo dost bank, které na tom byly víc než "výtečně" /včetně požehnání od různých papalášů z pravice, ČNB, vlády i MF/ a následoval pád a nucená správa ...
    Ostatně, existují podrobné, dosti nelichotivé studie o zákaznících, kteří jsou klienty ČS nebo si kupují auta zn. Škoda /samozřejmě i jiných služeb a výrobků/ - ale když je tu řeč o těchto subjektech ... No, nechtěl bych do této skupiny patřit ...
  • 2. 11. 2007 12:43

    Mex (neregistrovaný)
    Prosím o odkaz na zmíněné "podrobné studie". Velice by mě to zajímalo. Sociologie mě letos čeká na VŠ, takže by to byl dobrý a neotřelý materiál.
  • 31. 10. 2007 10:17

    Manasek (neregistrovaný)
    A nechováš se stejně, jako ten, koho kritizuješ? Proč máš pro ČSOB a pro KB jen hanlivá přízviska? Konkrétní příklady, prosím!
  • 1. 11. 2007 18:09

    Pavel (neregistrovaný)
    Protoze mi nic dobreho nikdy neudelaly. Myslim ted banky jako system, zmena podminek plateb a uroku, problemy s devizakem a dalsi "hlouposti" , ktere si dovolovaly v ponekud drivejsich dobach. Je ale pravda, ze treba na jedne male pobocce CSOB v Plzni nebyli spatni lide, ovsem kvuli nekolika prijemnym lidem nebudu riskovat realtivne nemale penize.
  • 30. 10. 2007 20:34

    anonymní
    Měl jsem tři banky a zakotvil jsem v ČS a naprostá spokojenost nemohu než chválit, chválit a chválit.
  • 30. 10. 2007 22:06

    Tamara (neregistrovaný)
    Potvrzuje se Joeuvův názor,že "Nejvetsi for je, ze si prave klienti CS mysli, ze ostatni banky jsou stejne spatne..." - a jejich je ta nejlepší.
    A jak uvádí SocPredátor 30.10. 10:22 "Vzhledem k tomu, že jejich nový osobní účet je dražší než byly staré balíčky, a sama spořitelna se chlubí tím, že nově si ho pořídilo přes 50000 lidí, tak je snad jasné, že to budou klienti :-" - to svědčí o "úrovni" klientů ČS. Jsou spokojeni, nemají rozhled o konkurenci, nedovedou nebo nechtějí si představit, že někde to může být i lepší.
  • 31. 10. 2007 6:14

    fany (neregistrovaný)
    To je pravda. Většina se zde hádá o tom, která ze zlodějských bank je nejmenším zlodějem. Ta, co, podle nich, nejméně okrádá, je pak považována skoro za Boží......

    Všechno je to o tom, že 1+1 jsou 2 a že je třeba umět počítat. A přitom je to vlastně jednoduché. Kdo nemá možnost využívat bezplatně vedené účty v zahraničí, tak u nás má pouze dvě možnosti. Jednak eBanku, ale jen za určitých podmínek a pak Fio družtevní záložnu. Po novém roce možná ještě mBanka. To ostatní jsou jen podvodné, velice dobře marketingově připravené, rejžáky od finančních žraloků.
  • 30. 10. 2007 21:54

    KejPi (neregistrovaný)
    Mam CS a ze bych byl uplne spokojeny, to se rict neda. Ale mam taky kvuli hypotece KB a to je jeste mnohem horsi nez CS. Hlavne, co se tyka cen za sluzby, internetoveho bankingu, ktery je podporovany jen v IE a male site bankomatu.
  • 31. 10. 2007 10:23

    Manasek (neregistrovaný)
    A to má KB druhý nejvyšší počet bankomatů. Ale teď slíbili a už to i zveřejnili, že od půlky listopadu bude internetové bankovnictví fungovat v čemkoliv.

    Co se týká cen, v tom bych polemizoval, protože jsem na tom obdobně - v rodině máme účet v ČS i v KB (a dcera také v e-B (RB)), takže máme co srovnávat. No a KB vychází alespoň z mého hlediska výrazně lépe než ČS. Jde asi o to, co kdo využívá.
  • 31. 10. 2007 22:20

    anonymní
    Fronty u bankomatu : aby ne, když má největší počet bankomatů v republice a frontu tam tedy stojí i klienti jiných bank

    Fronty na pobočce - nevím, nechodím tam, taky proč, že ? Navíc tam je privátní bankéř, se kterým si lze dohodnout termín schůzky a pak nečekáte. Jenom nebýt líný.

    Nebezpečný IB - co si pamatuji, tak vždy byla možnost aut. kalkulátoru - pravda, za poplatek, ale možnost to byla. Hovoříme o době, kdy některé banky ani IB neměly

    A poslední věta platí obecně - pro všechny klienty všech bank. Neznám nikoho, kdo by přiznal, že si banku vybral špatně a tak si svoji volbu dovede zdůvodnit
  • 1. 11. 2007 10:18

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Já to tady přiznávám, že jsem si ČS vybral, byla špatná a proto jsem přelezl jinam. Pokud Italové u ŽB budou dělat negativa, která jsem zažil u ČS, budu hledat zase něco jiného. Není problém. Zatím tomu tak není - ba naopak - zmírnili poplatek za výběr z cizího bankomatu na 9,-- (z vlastních bankomatů neomezený počet výběrů zdarma) nebo zavedli u platebních karet (ně těch sockových elektronek, ale embosovaných) ručení za škodu při ztrátě již 48 hodin před.
    Fronty na pobočce - ale vždyť řada úkonů si jinak než na pobočce opravdu řešit nedá! Asi toho o bankovnictví moc nevíte ...
    Fronty u bankomatu nejsou z důvodu, že by tam byli i klienti jiných bank. Spořitelna si vymyslela poplatek, který vzápětí okopírovaly i ostatní banky - za výběr z cizího bankomatu. Takže v současné době je minimum "cizích" klientů - každý jde raději ke svému mateřskému, kde poplatky tak vysoké nejsou. Navíc ve velkém počtu případů jsou bankomaty různých bank hned při sobě - takže např, ATM komerčky nebo obchodky jsou hned vedle ČS a to opravdu bez front, u ČS se stojí fronta podobně jako vevnitř úřadovny na přepážku. Navíc ten ČS bankomat často nedá peníze či jinak nefunguje - reakce nespokojených klientů ČS se nedají nepřehlédnout. Navíc řada bankomatů je v blízkosti obchodů, kde můžete platit kartou, což je pohodlnější a pro klienta i levnější /poplatky hradí obchodník/, takže je magořina si vybrat (výběr z ATM i u vlastní banky je většinou zpoplatněn), pak jít do obchodu a zde vybranými penězi platit. Až spořka vymyslí poplatek za platbu kartou i u klienta, pak budíž. Ale i ten poplatek za platbu kartou nebude zřejmě tak vysoký jako poplatek za samotný výběr z vlastního bankomatu.
  • 30. 10. 2007 6:37

    (neregistrovaný)
    Nevím proč by měla být poslední anketa blbá. To si neumíte představit, že jsou lidi kteří nepotřebují být zadluženi. My si zkrátka umíme opatřit peníze jinak než půjčkou.
  • 30. 10. 2007 7:13

    anonymní
    Poslední ankteta byla blbá s tom smyslu, že tam nebya možnost "žádná půjčka", což bylo později opraveno.
  • 30. 10. 2007 9:40

    anonymní
    Když jsem byl u ČS, a.s., KTK jsem neměl, protože jsem jej ani nepotřeboval. Pak však přišla hurá akce s vnucováním tohoto produktu. Nechal jsem se obelstít - tenkrát nestálo nic ani vedení, ani zřízení či schválení. Po nějaké době, aniž bych kontokorent využíval, se objevila na výpisech položka za vedení KTK. Chápal bych, když bych KTK čerpal (i když by čistě teoreticky měla ČS stačit procenta, ale zřejmě v rámci hamižnosti nestačila).
    Jelikož podobných prasáren se ČS na svých klientech dopouštěla často, řekl jsem si dost! Zrušení účtu předcházelo mnoho dalších peripetií, ale dnes jsem rád, že jsem jinde.
    Tam mi sice po nějaké době přišlo písmo, kde mi KTK nabízeli, já nereagoval a tak mne kontaktovali telefonem a pak pozvali k osobní schůzce. Objasnil jsem jim, jaké negativní zkušenosti mám s českou spořitelnou, oni se dušovali, že takové podpásovky jsou jim cizí, nicméně mne ke sjednání KTK nedohnali. Na jejich čest musím ale říci, že skutečně za těch několik roků, co u nich jsem, se v jejich sazebníku takováto položka neobjevila, a úroky mají (nebo aspoň donedávna měli - nyní jsem neprověřoval) nižší než ČS.

    ------------

    Ke zdravému zadlužování: pro banky, které mají z půjček kšeft, bude situace vždy zdravá. Odlišný názor k zadlužování domácností ale mají jiné instituce. Zadlužit se na pořízení předraženého bydlení budiž, ale půjčovat si na spotřebu (vyjma asi nutností koupit chladničku či mrazák při nenadálé poruše, nerentabilnosti opravy a nechtění vyhození obsahu do kafilerky) bude hloupostí. Bohužel cenový růst všeho, klesající úroveň reálné mzdy a chuť vyrovnat se těm lépe vydělávajícím (zvláště těžké je odepírat - aby nebyli out - dětem školou povinných mobily, MP3, oblečení) lákají méně výdělečné obyvatele k bezhlavému zadlužování.

    ------------

    Na závěr bych se chtěl zeptat, kdo slibovaná vylepšení u ČS zaplatí? Akcionáři ze svých zisků ? Managment či zaměstnanci v uskrovnění se u svých nehorázných odměn? Nebo se vším se smířivší klienti ve formě ať již nových či skrytých poplatků? Odpověď si každý soudný člověk najde mezi řádky článku, v diskuzích a i jinde.
  • 30. 10. 2007 10:02

    Jan (neregistrovaný)
    Mám podobnou zkušenost. A to nejen s ČS. Pak jsem objevil Fio a dnes bych za nic na světě neměnil. Většina bank jsou zloději a zkouší, co naivní čecháček vydrží. Jak je vidět, tak ještě mají pár let veget před sebou.
  • 30. 10. 2007 10:22

    SocPredator (neregistrovaný)
    Kdo to zaplatí? To není tak těžké odhadnout. Vzhledem k tomu, že jejich nový osobní účet je dražší než byly staré balíčky, a sama spořitelna se chlubí tím, že nově si ho pořídilo přes 50000 lidí, tak je snad jasné, že to budou klienti :-)
  • 30. 10. 2007 13:36

    anonymní
    A ještě se capí neúměrně rostoucím, rekordním ziskem!!!
    Jen blázen by mohl živit tuhle partu příživníků!!!
    A klienti se cítí skvěle!!!
  • 31. 10. 2007 12:53

    Petr (neregistrovaný)
    V době, kdy bylo v ČS vedení kontokorentu zdarma, jsem jej měl také (využil jenom jednou asi na 3 týdny). ČS ovšem PŘEDEM informovala, ze zavedou 15 Kč měsíční poplatek za pouhé vedení kontokorentu. Tak jsem tam zašel a ktk zrušil.

    Nechápu tedy slova: "Po nějaké době, aniž bych kontokorent využíval, se objevila na výpisech položka za vedení KTK." Prý překvapení. To jsou kecy, byl jsem ve stejné situaci a žádné překvapení se nekonalo, věděl jsem to předem.
  • 1. 11. 2007 7:13

    anonymní
    k mému příspěvku "uživatel si přál zůstat v anonymitě 30. 10. 9:40": nebyl jsem nijak dopředu informován, že KTK bude zpoplatněn. Všiml jsem si toho až na výpisech. Takže žádný kecy, ale opravdové překvapení! NA TOM TRVÁM !!!
    Spořka nikdy neuváděla konkrétní zdražení, maximálně někde na konci výpisu dovolujeme si vám oznámit, že se něco mění /ale nic konkrétně/ - bližší informace na pobočce. Když jsem ale zrovna na pobočku nepotřeboval, tak proč bych tam lez? Navíc na internetu v té době nebyly kompletní sazebníky, ale pouze "výcuc" některých položek, které tolik "nekřičely". Na pobočkách byly sazebníky dobře schovány - pokud jste do něj chtěl nahlédnout, musel jste 1) osobně do pobočky 2) vystát si frontu a o sazebník požádat. Navíc jste neměl možnost si překomplikovaný sazebník odnést domů k podrobnému prostudování - v minulosti měla ČS vytištěny sazebníky v menším vydání, pro klienty. Navíc bych neviděl problém, když vám k výpisu cpou mnoho jiných kravin, proč by nemohli pro daný produkt přibalit i sazebník - u sporožita sporožiro, platební styk, u půjčky půjčkový sazebník, u CP poplatky za operace s cennými papíry atd.

    Stále mi připadá poplatek za službu, kterou nevyužívám a která už je zatížena nemalým úrokem z čerpání do mínusu, absurdní. Asi jako když mám auto a musel bych mít dálniční známku, i když dálnici nepoužívám...
  • 30. 10. 2007 13:28

    vizuna (neregistrovaný)
    I já mám své zkušenosti s ČS, když mi onehdá před lety sami od sebe srazili z účtu vyučtování za služby v souvislosti s nájmem. Při oznámení, že jsem jen podepisovala povolení na měsíční platby bez vyúčtování, mi bylo sděleno, že to jinak nejde, že mají smlouvu s družstvem o vybírání i vyúčtování. Tak jsem účet zrušila a teď si s penězi hospodařím sama (v jiné bance).
  • 31. 10. 2007 16:00

    (neregistrovaný)
    Dnešní Hospodářské píší:
    Česká spořitelna zvýšila svůj zisk za tři čtvrtletí o 10 a půl procenta na 8,12 miliardy korun.

    »Dvouciferný nárůst zisku je úspěch, ve kterém chceme pokračovat i v příštím roce,« řekl včera předseda představenstva ČS Gernot Mittendorfer.
    Letos spořitelna počítá s celoročním nárůstem zisku mezi patnácti až dvaceti procenty, stejné zvýšení výdělku podle Mittendorfera plánuje i na rok 2008.
    Pokud jde o další vývoj poplatků, šéf spořitelny Mittendorfer včera prohlásil, že ani v souvislosti s ambiciózními cíli roku 2008 žádné zdražování nechystá: »Nemůžu vyloučit, že zvýšíme dva tři poplatky, ale plošně služby nezdražíme.«
    Příští rok bude spořitelna pokračovat v rozšiřování pobočkové a bankomatové sítě. »Během dvou let otevřeme šedesát nových poboček,« říká Gajdušková. Část současné sítě 637 poboček plánuje banka rekonstruovat, do konce roku 2008 půjde zhruba o stovku filiálek.
    --------------------------------
    Tak tomu říkám, že levá neví co dělá pravá. Nejdříve vyhazovali lidi od přepážek, uzavírali pobočky a redukovali pokladní hodiny. Když zjistili, že jim nemá kdo kupovat jejich supervýhodné produkty, objevili Ameriku a vrací se k původnímu. Když tyto kroky klienti kritizovali, nezajímalo je to, prý připomínky že jsou ojedinělé. A najednou obrací!
    Ke zdražení poplatků - moc bych jim nevěřil se zdražením jen u asi 3 položek. Ostatní zdražení bude skryté - obdobně jako "že jejich nový osobní účet je dražší než byly staré balíčky, a sama spořitelna se chlubí tím, že nově si ho pořídilo přes 50000 lidí, tak je snad jasné, že to budou klienti" - kdo zaplatí nehorázný zisk. To svědčí o "úrovni" klientů ČS. Jsou spokojeni, nemají rozhled o konkurenci, nedovedou nebo nechtějí si představit, že někde to může být i lepší.
    Potvrzuje se Joeuvův názor,že "Nejvetsi for je, ze si prave klienti CS mysli, ze ostatni banky jsou stejne spatne..." - a jejich je ta nejlepší.


    Jako akcionář bych mohl být spokojený, ovšem jako klient bych musel být cvok, abych se vydával na milost takovýmto šlendriánům!
    ____________________________________________________________________

    A včerejší Hospodářský:
    Spořitelna má míň lákadel


    Své současné skóre se přitom finanční instituce chystají vylepšit předvánočními kampaněmi. Například Česká spořitelna plánuje v předvánočním období poskytnout nové půjčky za devět miliard, vloni takto rozpůjčila »jen« 7,6 miliardy korun. Spořitelna bude mít však míň lákadel. Oprášila loňský recept půjček se splatností sedm let, nemá však nabídku bezúročných úvěrů, které se daly získat při splacení do tří měsíců. Nejčastěji žádaná vánoční půjčka na 50 tisíc korun se tak dá u ní získat už za měsíční splátku 888 korun. Za sedm let splácení za ni ale klient zaplatí zhruba 75 tisíc korun. »Sázíme na snadnost a rychlost při vyřizování žádostí a na široký výběr měsíční splátky, která se zájemci nejlépe hodí. Při volbě půjčky se lidé rozhodují podle rychlosti, kdy dostanou peníze na účet, a podle jména banky,« tvrdí ředitel úseku rozvoje obchodu České spořitelny Martin Techman. Největší banka pro drobné klienty je pod tlakem svého hlavního akcionáře - rakouské Erste Bank. Její výsledky za první polovinu roku totiž mírně zaostaly za očekáváním, a banka tak musí ještě víc hlídat náklady.

    No a z půjčování vydedukuji, že klienti ČS jsou převážně lidé, kteří jsou na štíru s rozumem. Hypotéku na předražené bydlení lze pochopit, ale na spotřebu ne. Zvláště pokud spořitelna neumožňuje úvěr bez úroku. Dávat čtvrtinu ceny výrobku navíc (nebo kolik to vlastně RPSN dělá) je opravdovu luxus.
  • 31. 10. 2007 23:20

    anonymní
    To je teda síla! U spořky může být fakt jen magor.
    Je to asi jako někdo nedá dopustit na předražené škodovky a myslí si, jak je in, když se v takové hnusné kraksně předvádí. Taky si ji nemůže pořídit člověk, který má všech pět pohromadě.
  • 1. 11. 2007 8:59

    Pan D. (neregistrovaný)
    Tvůj rozum bych chtěl mít! Kdo má jiný názor než ty, je magor nebo nemá všech pět pohromadě. Škoda, že nejsem taky tak neomylný a dělám si hlavu s tím, že když má někdo na něco jiný názor než já, snažím se zjistit, co ho k tomu vede a na doplňovat si tak svoje vlastní znalosti.

    Víš, nejhorší je, že vůbec nedokážeš pochopit, že někdo může být spokojen i s tím, s čím ty nejseš. To je stejné u všeho, někomu chutná špenát a jiný by ho nevzal do úst, někdo udělal se spořkou dobrou zkušenost a jiný jim po svých zkušenostech nemůže přijít na jméno, jeden je naprosto spokojený s Fiaty a další už by do auta téhle značky nesedl, další miluje dovolenou v Chorvatsku a druhý tam byl jednou a už o tom nechce nikdy ani slyšet atd. atd. atd. Ale, nikdo z nich si (narozdíl od tvé neomylné svátosti) nemyslí o tom, kdo má jiný názor na stejnou věc, že je to magor, který tomu nerozumí. Leda snad kdyby to byl člověk s duševní poruchou, ale to se zase dá pochopit, protože jde přece o nemoc.
  • 1. 11. 2007 15:15

    neklient ČS (neregistrovaný)
    Srovnávat dovolenou v Chorvatsku s úrovní služeb a cenovou politikou ČS může snad jen člověk s duševní poruchou. Pokud jsou základní služby bank obdobné, nepochopím, proč by měl člověk chodit k té nejdražší a nejméně schopné.

    Lidi se durdí nad vysokými cenami všeho a jsou s tímto stavem nespokojeni. Tak proč bych si měl kupovat Colu 2 l v Delvitě za 30 CZK, když tu samou mohu mít v Kauflandu třeba jen za 17,90. Proč bych měl platit bance zy výběr z bankomatu 6,90, když jej mohu mít zcela zdarma?

    Buď jste tak bohatý nebo tak blbý, že to pane D. nepochopíte... Ale co sleduji ty bohatší, tak zrovna ti nejvíce škudlí ...
  • 2. 11. 2007 11:14

    Pan D. (neregistrovaný)
    Taky jsem neklient ČS a co? Kdybych měl lidi posuzovat a především odsuzovat, že mají na něco jiný názor než já, tak bych se opravdu musel považovat za blbce. Do Kauflandu nechodím, protože mi nevyhovuje jejich styl a kvalita prodeje. No a co z toho usoudíš?
    Když mi u něčeho nevyhovuje cena, tak budu hledat levnější zboží. Když mi ale nebudou vyhovovat jiné parametry, tak oželím i vyšší cenu.
    Lidé jsou konzervativní, mají-li měnit banku a za to platí. No a co? Je to jejich volba, ale rozhodně to z nich nedělá debily. Že vám se v Chorvatsku líbí, to je fajn. Líbí se tam dalším statisícům Čechů. Ale určitě se najde i pár tisíc lidí, co se jim tam nelíbí a děsně se diví, proč radši nejzdíte do Bulharska, kde je levněji. Když vás k tomu ještě nazvou idiotem je pro tenhle názorový rozdíl, co si o nich budete myslet?
    Nevím, jaké máte auto a fakticky je mi to jedno. Přece vás podle značky auta nezaškatulkuju mezi magory, co nerozumí kvalitě, protože jste se svým autem spokojený a já jsem s ním kdysi udělal špatnou zkušenost.

    Je mi jasné, že jste mě vůbec nepochopil, jak je vidět z vašeho prvního odstavce, ale snad se mi to podařilo vyložit ještě víc polopatycky.
  • 1. 11. 2007 9:13

    xXx (neregistrovaný)
    Tak to jste trefil do černého! Klienti ČS i řidiči škodovek jsou velice konzervativní, myslí si o sobě, že jen to jejich je nej a klienti jiných ústavů či řidiči jiných značek jsou idioti. A ono je tomu přesně naopak! Vaše ohodnocení naprosto sedí a charakteristika do sebe dokonale zapadá!
  • 1. 11. 2007 14:54

    Mex (neregistrovaný)
    .... a všechny blondýnky jsou hloupé, všichni policajti idioti, všichni Skotové škrti, všichni baleťáci teplouši, všichni cikáni zloději, všichni podnikatelé tuneláři apod. Opravdu máte jednoduchý náhled na svět! Jo, jednoduší lidé by prostě složitější uvažování nezvládli. Z vás by měli Machiavelli, Hitler, Stalin, Gottwald, Le Pen, a jiní manipulátoři a populisté radost. Stačilo by říct a hned byste byli se vším hotoví a nové křišťálové noci by byly na světě!

    Soudit člověka podle banky, podle auta, podle oblečení, podle víry, podle barvy kůže, jak prosté, ale jak neskutečně hloupé a ubohé.
  • 1. 11. 2007 17:58

    Pavel (neregistrovaný)
    Co je na konzervativnosti spatneho? Priteli, az budes mit novy Superb, prijd, budeme se merit. Je to take skodovka. Nemam rozhodne nouzi o penize a CS uznavam a preferuji. Je jasne, ze se tam nechodim kazdy den ptat, zda-li nedosly uz socialni davky, sve konto kontroluji pres S24. Jiste mam tam pouze drobne, investicni kapital mam ulozeny jinde a jinak.
  • 1. 11. 2007 21:20

    anonymní
    No tak superblba si může koupit snad jen idiot. Tak přehnusné auto . to fakt radši jezdit v Trabantu. To jste Pavle nedal dobrý příklad.
  • 2. 11. 2007 11:27

    Pan D. (neregistrovaný)
    Tak tak. A věřit v nějakého boha může jen slaboduchý trouba. Jo a lyžovat na Sportenech může jen neskutečný pitomec. Pít gambáče dokáže jenom ubožák. No a kupovat si PC od Dellu, to snad dokáže jen absolutní imbecil. No a co bys k tomu ještě dodal?

    Ne, jediné, co platí je to, že nazvat idiotem někoho jiného jen proto, že používá výrobky a služby určitých značek, do dokáže jen naprostý duševní ubožák, který nezaslozží ani to opovržení, ale pouze a jen lítost, protože život s takovou poruchou musí být bezpříkladné peklo.
  • 2. 11. 2007 12:41

    čtenář Měšce (neregistrovaný)
    Když někdo bude vyzdvihovat Hitlera a fašismus, zoofilii a nekrofilii, tak to taky bude OK? Každý má přece právo využívat, co chce, že ehm ... Je zkrátka hranice, kam až je člověk normální a kde už ne. Že spadáte tavarišči D. už za tu hranici a dotklo se vás to, za to nikdo jiný než vy nemůže!
    V životě asi máte pěkné peklo vy, když vás tak rozdmychá názor jiných.
    Upřímnou soustrast ...
  • 2. 11. 2007 15:00

    Pan D. (neregistrovaný)
    No, jestli máš hranici postavenou na tom, že někdo využívá služeb ČS nebo že jezdí ve škodovce, tak to je tvoje věc. A jestli využívání produktů určité značky stavíš na stejnou úroveň s fašizmem, to je minimálně důvod k zamyšlení.

    Víš, já nikoho neodsuzuju za to, že má na určitou věc jiný názor než já, až na drobnou výjímku - pokud si někdo myslí, že má právo označovat za debila toho, kdo si nemyslí, že žvýkačky XY jsou hnusný, tak to se mi teda ekluje.

    Ale na tohle téma asi nemá cenu diskutovat. Vždycky se totiž najde demagog, který to absurdně obrátí. Třeba tím, že vyznávání fašistické idelologie a preferenci zubní pasty Z postaví na stejnou úroveň.
  • 5. 11. 2007 12:12

    Pan D. (neregistrovaný)
    Nepreferuju. Diskutuju pouze o tom, zda mám nárok označit za pitomce toho, kdo ji preferuje. Já tvrdím, že tomu tak není. Stejně jako za idiota nemohu označit někoho, kdo si koupí auto určité značky, o níž já si myslím, že je to šunt. Někdo si tady myslí, že to vhodné je, ale já to nejsem. Mohu se domnívat, že ten člověk si mohl vybrat lépe, ale neznám jeho kritéria výběru ani nevím, zda on neudělal špatnou zkušenost právě se značkou, kterou preferuji já, ale to nezakládá v žádném případě důvod k tomu, abych ho veřejně označil za duševné méněcenného. A ačkoliv to bude znít jako protimluv, tak si naopak myslím, že o nízké inteligenci takového jedince vypovídá právě takové chování a jednání.
    Ale třeba se najde člověk, který mi tenhle názor dokáže vyvrátit jako nesprávný a přesvědčí mě, že je naopak velmi správné a chytré říkat lidem, že jsou debilové, když si založili účet u banky X a ne u banky Y.
  • 3. 11. 2007 23:13

    anonymní
    "asi nemá cenu diskutovat."

    Tak co tady furt kafráte, Pane d.? Ukájíte se, řešíte své komplexy odsuzováním jiných, kdo nesdílí ten váš názor?! Tykáte všem - proč, když oni s vámi mluví slušně a netykají vám?
  • 5. 11. 2007 12:03

    Pan D. (neregistrovaný)
    Jak rozbiješ názor, že označovat vulgárně toho, si třeba o autě konkrétní značky myslí něco jiného než ty, je tolerováníhodné. Není.
    Nechci si dělat licenci na nejlepší názor, ale mám prostě dojem, že jde o poněkud nesrovnatelné věci. Když budu diskutovat s odborníkem na atomovou fyziku a on mě označí za hlupáka, protože budu tvrdit nějakou kravinu, prosím, ale když jde o subjektivní dojmy, které se liší člověk od člověka, potom nemá nikdo nejmenší nárok používat na ty druhé urážlivé výrazy. Proč neodsuzujete to, ale vozíte se po tykání-vykání?

    Jo a k tomu tykání - co to má co do činění se slušností? Kdybychom zde uváděli svoje skutečné osobní údaje, včetně věku a pohlaví, potom prosím, to by se daly uplatňovat standardní společenská pravidla, ale jsem na anonymním internetu a vynucovat si zde vykání, to pro mě spíš zavání léčením komplexů. A prosím budu Vám vykat, když si to tak výslovně přejete, teda, pokud budete používat stále stejný nick.
  • 5. 11. 2007 16:00

    jediný pravý jezevec (neregistrovaný)
    No, trochu slušnosti by pane D neškodilo. Pokud Vám někteří přispěvatelé vykají, považoval bych za adekvátní chování také vykat. Nevím, jestli v práci tykáte všem nadřízeným i podřízeným (kteří také jistě ne všichni sdílí váš jedině "správný" názor) nebo jste tak uvědomělý soudruh a nepostřehl jste, že se píše už rok 2007. Zatím jste svým hulvátstvím nikoho nepřesvědčil a připadá mi, že se snažíte co nejvíc lidí vyprovokovat a pak vám dělá dobře, že na váš blábol někdo zase zareagujete a toho že opět vaší "slušností"můžete vytočit.
  • 5. 11. 2007 17:42

    Pan D. (neregistrovaný)
    Blábol? Takže výzva k respektování názorů jiných bez jejich urážení je blábol? Tak to pardon, zabrousil jsem asi do jiné společnosti, než na jakou jsem zvyklý.

    A k tomu soudružství. Už jsem to mnohokrát zopakoval - jen málo člověk s omezeným rozhledem může tykání přisuzovat pouze členům KSČ. Pokud jde o tohle, já si svůj mindrák léčet na netu nemusím. Snažím se vnímat celý obsah sdělení a ne se jen z nedostatku argumentů uchylovat k povhybným berličkám typu chytání za slovo.

    To mi ale nebrání, abych zde neprohlásil, že SE OMLOUVÁM VŠEM, KOHO SE TYKÁNÍM Z MÉ STRANY DOTÝKÁ A SLIBUJI, ŽE SE BUDU TOHOTO SVÉHO (JEDNOHO Z MNOHA) NEŠVARŮ MAXIMÁLNĚ VYVAROVAT! JEŠTĚ JEDNOU MÁ VELKÁ OMLUVA.
  • 5. 11. 2007 17:44

    Pan D. (neregistrovaný)
    A ještě něco, prosím vysvětlit - co nazýváte, pane "jediný a pravý jezevče" krom toho tykání hulvátstvím? Prosím konkrétně, abych mohl své chování případně korigovat.
  • 31. 10. 2007 20:12

    anonymní
    Mno tak to pevně doufám, že se jim (a to nejen ČS) konečně podaří realizovat mezibankovní převody do 24 hodin... V dnešní době vysoce výkonných počítačových systémů je otřesné, že ve středu večer zadáte příkaz přes web a peníze jsou na kontě adresáta až v pondělí dopoledne. Je to běžná věc. A to si banky nechávají zaplatit každé h...o a drze zpoplatňují příchozí platbu z jiné banky, jejíž realizace jim přitom trvá celou věčnost. Takže zákonem - povinnost uskutečnit převody do 24 hodin a tuto "inovaci" provést na vlastní náklady, nikoli na úkor klientů.
  • 31. 10. 2007 23:19

    anonymní
    Kdysi bylo běžné, že banky vám platbu zadaly do systému v den podání (pokud jste nepožadoval pozdější datum) příkazu. Pak však vyšel zákon o platebním styku a banky využily lhůt daných zákonem k tomu, aby platbu v den podání příkazu nazvaly urgentní a vyžadovaly za to extra příplatek. Sviňárnám dnešní doba přeje ...
  • 1. 11. 2007 9:04

    Pan D. (neregistrovaný)
    Kdy to bylo běžné? Nějak jsem tu dobu asi prospal. Jo, pamatuju se doby, kdy i vnitrobankovní platby (skoro ve všech bankách) byly prováděny nejdříve do druhého dne, ale aby mezibankovní platby byly někdy standardně rychlejší než je tomu v současnosti, to teda nepamatuju. Jestli si to nepleteš s tím, že banky už často jen sbírají příkazy na pobočkách a zpracování se provádí až druhý den centrálně. V tom případě se ovšem nejedná o stejnou situaci, protože až doby zpracování toho papírového příkazu zůstávají peníze na účtě odesilatele a už v nočním zpracování se dostávají do clearingového centra ČNB, stejně jako tomu bylo vždy.
  • 1. 11. 2007 13:00

    anonymní
    Když jsem asi před 5 roky dělala ve Spořitelně, tak se skutečně příkazy braly a typovaly téhož dne, kdy nám je klient podal (pokud neměl uveden pozější datum splatnosti), a to až do konce pokladních hodin. Někdy to byl docela šrumec, když klient ve třičtvrtě donesl štus příkazů, aby se to dalo stihnout. Protože pak v určitou dobu byla uzávěrka systému, kdy si data odebírala centrála, aby je mohla předat do CC ČNB. Nevím, jak dlouho se to praktikovalo, ale když jsem tuhle byla podat ve Spořitelně zcela výjimečně jeden příkaz na papíře přes sběrný box a ptala se, zda to půjde ještě týž den, tak se mi bývalé kolegyně vysmály, jestli jsem nespadla z višně, že už tomu tak není. No, hold krok nazpátek ...
    Asi jste měl opravdu dobu temna, pane D!
  • 1. 11. 2007 14:03

    Pan D. (neregistrovaný)
    A nebo taky ne. Víte, on zmíněný zákon nemá ale zhola nic co do činění s tím, kdy banka zpracuje příkaz, ale řeší pouze to, do kdy musí být peníze převedeny od chvíle natypování.

    Nebyl jsem v ČS nikdy zaměstnán, ale ve svém putování po bankách jsem pracoval i jako přepážkový pracovník v jiné velké bance, kde se dříve také příkazy standardně zadávaly do systému na pobočkách (v den předání). V době výplat jsme běžně dělali cca 500-1000 položek denně (kolegyně, která přešla později do ČS vyprávěla jako veselou historku, že jí na tamnější pobočce řekli, že dneska mají hodně příkazů a vytáhli na světlo balíček s třiceti položkami).
    Vím, že ČS na tom byla se systémy dost mizerně (oproti konkurenci), ale bohudík jsem dělal jen v bankách, které minimálně v rámci svých účtů účtovala vždy v reálném čase.
  • 3. 11. 2007 9:19

    Pan Z (neregistrovaný)
    Jsem obyčejný člověk, který rád využívá všechno nové. Takže: Internetové bankovnictví CS mám od počátku a bez problémů. Do banky nechodím a když, tak mailem kontaktuji svého člověka a rychle dostanu kvalifikované informace ve sjednaný čas. A naopak:
    Osobní účet je podraz. Poměr mezi zisky CS a poplatky je superlumpárna. Vzpomínám na jednoho politika, který před léty kritizoval nízké úroky tehdejší spořitelny. Dnes nejsou prakticky žádné a zlodějské poplatky k tomu. A jediné co se k tomu dá dělat jsou ankety o nejdebilnější poplatek.
  • 21. 11. 2007 14:45

    JK (neregistrovaný)
    U ČS a.s. jsem si loni zařídil Snadnou půjčku, u ČS hlavně kvůli tomu, že zde existovala možnost mimořádných splátek bez jakýchkoliv sankcí. Včera jsem poslal mimořádnou splátku 900,- Kč a dnes koukám, že mně z toho 500 Kč strhli (nový poplatek za zpracování). Co mně ale připadá jako největší SVINSTVO, že mně o tom nedali vědět předem - mají na klienty všechny možné kontaktní údaje, ale poslat mail "pozor, od zítřka platí nový sazebník", to by je asi připravilo o velké zisky. Tohle si budu pamatovat hodně dlouho...
  • 21. 11. 2007 15:11

    zabza (neregistrovaný)
    To neni podraz, kdyz to maji v ceniku, to je o tom, ze neumite cist.

    JInak souhlasim, ze je to nemravne, nechutne a svinstvo (ale ne podraz!), nebot tuto pujcku taky mam a diky temhle neustale se menicim podminkam uz si u nich zadnou pujcku nikdy nevezmu...
  • 21. 11. 2007 15:20

    JK (neregistrovaný)
    Myslím že číst umím. Ovšem pokud klienty banka naláká na svůj produkt vychvalováním určitých vlastností (např. možnost mimořádných splátek bez sankcí), které bez upozornění(!) záhy změní, tak je to u mě podraz. Svinstvo atd. samozřejmě taky.
  • 21. 11. 2007 18:32

    Q (neregistrovaný)
    No, já právě pro takovéto časté sviňárny ze strany České spořitelny od nich odešel a nelituji. To víte, zisk je zisk a aby se spořitelna mohla stále capit neustále rostoucím dvojciferným ziskem, tak pro to musí něco udělat. A jelikož už nestačí poplatky, které si lidé mohou na netu zjistit a porovnat s jinými bankami, tak musí dělat takovéto podpásovky s tím, že když zavádí nějaký nový produkt nebo inovují, naslibují lidem de facto lži, protože vědí, že poplatek bude záhy zaveden. Mne takto třeba vyjebali s kontokorentem ke sporožiru - jen si ho sjednejte, nic vás to stát nebude. Po čase nevyužívání KTK se objevila na výpise položka. Domnívám se, že poplatek za KTK mohl být aplikován při využívání KTK (i když by teoreticky měl stačít nehorázný úrok).

    Skoro 20 let po převratu, a nemáme tu zákony na ochranu spotřebitele, protože slibovaný trh nic vyřešit nedokáže. Mělo by platit, že pro jakoukoliv změnu po podpisu smluvního vztahu (poplatky, nemožnost splatit úvěr dřív nebo jeho sankcionování) by byl nutný souhlas obou stran. Informace o "úpravě" poplatků někde na výpise není průkazné a konkrétní - vyžaduje vždy návštěvu pobočky, kde vás psychologicky zpracují ke koupi dalšího nového supervýhodného produktu. A o změně podmínek vás neinformuje nikdo ani odkazem na výpise, ani to snad nenaleznete na netu.

    Proto ještě jednou: PRYČ Z ČS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 19. 12. 2007 16:05

    anonymní
    Dnešní hospodářský: Klienti spořitelny se před týdnem čtyřicet minut nedostali ke svým účtům a i poté je systém odkazoval, ať zkusí přihlásit se později...
    A takto je to furt! Občas se nějaká ta nefunkčnost do médií provalí, ale většinou se to podaří ututlat s tím, že závada je na klientově počítači případně je chybou mezičlánek mezi klávesnicí a židlí.

    »Banky mají systém dimenzovaný na určitý standardní počet transakcí. Jedenáct měsíců běží v pořádku, a v ten dvanáctý, nejnáročnější, se začnou objevovat problémy. Banky ale limity nezvyšují, protože se jim to nevyplácí,« domnívá se nezávislý odborník na informační systémy Petr Koubský.
    Nebylo by lepší, aby banky měly systém předimenzovaný a ten by pak vše v průběhu roku i na závěr roku zvládal bez problémů? S tím, že jak údajně kvete ekonomika, musí nutně přibývat i počet transakcí, takže objem transakcí ve 12. měsíci roku 2007 by se mohl stát standardem např. v 11 měsících roku 2009. Pak by byla ČS možná připravena. Problémem je to, že k častým výpadkům nedochází jen v závěru roku, ale v průběhu celého roku. Kdo pracuje se Servisem 24 v práci, ví, o čem mluvím. Mož ná se někdo trefí do doby, kdy to zrovna funguje nebo tam leze ve dvě ráno, ale přes den je to děs a běs!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).