Pan Roman Sysel v podstatě nechtěně "vysvětlil", že nic takového jako taxi ani neexistuje. Jestliže nejsou oni taxi, tak potom žádné taxi neexistuje. Všechno to jsou jen technologie, co spojují lidi. Stějně tak by mohl vysvětlit, že neexistuje třeba kráva. Je to jen účelné spojení kopyt, rohů, bachoru, čepce a vemene, ale kráva to rozhodně není.
No nic, když ho za to někdo platí, ale můj dojem je z něj dost zoufalý.
Základem problému je, že stát strká svoje pracky do věcí, do kterých mu nic není. Co je tlustému úředníkovi potom, s kým se vezu?
Je jasné, že když někdo vydělá peníze, má je zdanit. Daňová sazba je nízká, pouze 15 %. S daněmi nikdo problém nemá. Vydělám 5000 Kč, podám daňové přiznání a odvedu státu jeho 750 Kč.
Všichni by mohli být spokojení (stát i řidič).
Jenže stát spokojený není, státu nestačí, že mu pošlu 750 Kč, stát musí buzerovat, otravovat, obtěžovat, nutit lidi vyplňovat stokrát za měsíc nesmyslné formuláře, podávat žádosti, odvolávat se, běhat po 160 úřadech, ponižovat se, platit za léčbu žaludečních vředů, které člověku způsobí stres pro nesprávně vyplněný formulář....
Píšete že stát strká pracky do něčeho do čeho mu nic není? A v případech kdy vás řidič zraní, přepadne ,zmrzačí atd budete křičet, co dělá úředník, že tu nechá jezdit takové lidi. Jste jen pokrytec který křičí A a nedomyslí B. Státu do toho co děláte nic není než se vám něco stane nebo přihodí. Pak budete volat o pomoc a chtít náhradu ......Jo jo jako většina čecháčků. Chce se mi zvracet !!!!!!!
No státu do toho něco být musí. Už jen proto, že taxikář musí mít i pojištění pro vozidlo taxi, které s havarijním pojištěním hravě udělá i přes 50 tisíc za rok. U nového Superba je to k 70 000/rok. Tím že řidič TaxiFy veze lidi za peníze, porušuje tím svou smlouvu o povinném ručení, čím je vozidlo tedy nepojištěné. Ve výsledku tedy okrádá i Vás
Ne, tak to není. Vozidlo je samozřejmě nadále pojištěné (do výše limitu sjednaného ve smlouvě). Pokud by se zjistil rozpor s použitím/účelem vozidla v praxi oproti tomu, co bylo v pojistné smlouvě sjednáno, pojišťovna pojistníkovi doúčtuje rozdíl pojistného. Na výplatu pojistného plnění to vliv mít nebude, resp. ten rozdíl z pojistného plněné případně strhne. Jinou věcí je, na jaký limit je kdo pojištěn, lidé obecně škudlí a volí ty nejnižší pojistné částky. To funguje do doby, než se stane pořádný průšvih. Ale to je už jiné téma.
No tak ono by na spoustu věcí mohlo stačit i to zákonné nejnižší. Ty limity se vztahují na
- nejméně 35 mil. Kč za každého zraněného nebo usmrceného,
- nejméně 35 mil. Kč za škodu na majetku
Takže pokud je při nehodě zraněno 10 lidí s náklady 10 M každý + hmotná škoda 5 M, celkem 105 M, tak nejnižší zákonné pojištění stačí.
Zároveň to ale znamená, že ani nejvyšší u nás nabízené pojištění odpovědnosti, což je aktuálně 150/150 M, nemusí stačit. Například pro zmíněné Pendolino bude asi oprava a škody z výluky dražší, nežli 150M.
Tak to mě fakt pobavilo. Tím, že ta cena je tak nízká, musíte vidět, že se nejedná o taxislužbu, ale o spolujízdu.
Dlužno dodat, že pro taxify jezdí i taxikáři se zapnutýn taxametrem. Tak ať si udělá každý sám názor, o co se jedná. A taxify řidičům jízdy opravdu dotuje. Nejedná se o nic jiného než velmi špinavou konkurenční válku za účelem získání určitého segmentu trhu. Až ho taxify získá, tedy zničí konkurenci svou nízkou cenou, ceny si začne diktovat. Jak já to vidím, taxify a jemu podobní se pouze snaží generovat zisk bez skrupulí a bez etiky.
Prosím může mi někdo vysvětlit tu část:Cenu účtuje řidič,aplikace funguje pouze jako algoritmus určující odhad ceny,jak tedy může dojít k prodražení jízdného vinou řidiče kterou firma Taxify zákazníkovi kompenzuje??Takže chápu-li to správně tak aplikace Taxify funguje jako zprostředkovatel zakázky pro řidiče s odhadem ceny jízdného za které si strhne procenta,tak co potom chce kompenzovat zákazníkovi pokud ho řidič obere což vlastně ani nejde protože to účtuje řidič a dochází potom jenom nesprávnému odhadu aplikace která má nejspíš v podmínkách nějaké sazby ale to by potom už neúčtoval řidič ale ta aplikace a z řidiče by to dělalo zaměstnance bez pracovní smlouvy :D ..nějak se v tom ztrácím,může mi to někdo objasnit?!