Hlavní navigace

Rok s Hello bank!: Nakupování se změní, ovládnou jej technologie

Autor: COOP
Dalibor Z. Chvátal

Bez pokladen a bez prodavačů. Jen vezmete zboží, třeba jej i na místě sníte a odejdete. Zaplatí se automaticky. Nakupování se od základů změní, digitální technologie už nyní pronikají do všech segmentů obchodů. Chytré mobily jsou naší nedílnou součástí a s pomocí biometrických prvků zaplatíme i bez platebních karet.

Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Rok působení Hello bank! v České republice přinesl i neformální setkání se zástupci inovativní laboratoře Echangeur by BNP Paribas Personal Finance. Ti ukázali další možné cesty, kterými se nakupování může vydat. Hello bank! se inovace nakupování zboží a služeb přímo dotýkají. V Česku je to jediná banka, která nabízí finanční služby v místě prodeje, prostřednictvím jejich obchodních partnerů (např. IKEA, Alza apod.). Trendy v zákaznické zkušenosti přímo tam, kde lidé nakupují, jsou proto pro banku významným zdrojem inspirací.

Co se chystá v roce 2019

  • Banka bude dál prohlubovat spolupráci s Rekola Bikesharing.
  • Ve spolupráci s Planet Cash přibudou bankomaty s logem Hello bank! První bankomat je v pilotním provozu od listopadu 2018 s cílem mít nejméně 50 bankomatů do konce prvního pololetí roku 2019.
  • Vzniknou nové kontaktní kiosky. Prvním místem, kde tento koncept již funguje, je stánek v centrále Alza.cz v pražských Holešovicích. Kromě splátkových úvěrů si tady můžete otevřít i bankovní účet a zařídit si další služby.
  • Banka chystá další inovace, které pomohou vylepšit spokojenost zákazníků ve všech kanálech s důrazem na digitální řešení, jednoduché, rychlé a bezpečné aplikace. Ukázky možností si představujeme níže.

Původní nabídku úvěrové společnosti Cetelem pod taktovkou Hello bank! po roce působení na trhu doplnily i moderní bankovní produkty, služby a technologie. A právě technologie v následujících letech podle Hello bank! výrazně změní nákupní zvyklosti a v konečném důsledku i způsob platby. Banky tady nebudou jen pro to, aby vydávaly plastové karty, ty v zásadě ani nebudou potřebné. Zaplatíte automaticky. Na setkání s novináři některé z technologií pro nakupování prezentovali zástupci vývojářů.

Zajímavosti z digitálního světa Hello bank!

  • Většina uživatelů mobilní aplikace Hello bank! žije ve Středočeském a Moravskoslezském kraji.
  • 1/3 z nich používá operační systém iOS a 2/3 Android.

„Před rokem se Cetelem změnil na Hello bank! a začal vedle původní úvěrové nabídky poskytovat také bankovní produkty a digitální řešení. Česká republika se tak stala již šestou evropskou zemí, kde skupina BNP Paribas realizuje svůj bankovní byznys pod značkou moderního bankovnictví Hello bank! Společně se všemi našimi zaměstnanci chceme pokračovat v naplňování naší mise a pomáhat dál klientům plnit své sny a potřeby skrze jednoduchá a dostupná řešení. To vše samozřejmě tak, abychom náš byznys dělali i nadále zodpovědně,” říká Emmanuel Bourg, CEO Hello bank! by Cetelem.

Nicolas Diacono, digitální projektový manažer z Echangeur prezentuje nové trendy nakupování a placení. (10/2018)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Nicolas Diacono, digitální projektový manažer z Echangeur, prezentuje nové trendy nakupování a placení. (10/2018)

Virtuální realita v nakupování

Zajímá vás, jak vypadá postavená stavebnice, kterou si právě chcete zakoupit? Obrázek vám sice napoví, ale vidět to na vlastní oči je lepší, ne?

Virtuální realita v praxi. Přes aplikaci v tabletu namíříte kameru na prodejní katalog a vidíte, jak vypadá složená stavebnice. A může se i hýbat a natáčet na strany. (Tisková konference Hello bank!, 10/2018)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Virtuální realita v praxi. Přes aplikaci v tabletu namíříte kameru na prodejní katalog a vidíte, jak vypadá složená stavebnice. A může se i hýbat a natáčet na strany. (Tisková konference Hello bank!, 10/2018)

Nemáte představu, jak a kam umístit nábytek z katalogu? Pomocí rozšířené reality to zvládnete snadno. A když na něj nebudete mít peníze, někdo se na půjčku jistě najde. Vše online, samozřejmě.

Technické parametry:

Řešení rozšířené reality (AR) jsou založená na Apple ARKitu a na formátech Google ARCore. To umožňuje digitalizovat objekty v 3D, aby je zákazníci mohli vidět doma přes rozšířenou realitu. Umožňuje distributorům spolupracovat se zákazníky přes AR v širším obchodním vztahu. Tím se zmenšuje rozdíl mezi fyzickým světem a elektronickým obchodem.

Vývojář: iStaging Corp. (Francie)

360° 3D video, jinak také nazývané jako volumetrické video, umožňuje marketingovou formou vyprávět příběh v úplně jiném měřítku. Skrze virtuální obchody by tak mohla odstartovat nová forma e-commerce.

Vývojář: JYC (USA, Francie)

Ukázka 360° videa. (JYC.io)
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Ukázka 360° videa. (JYC.io). Pro přehrání videa klikněte na obrázek, budete přesměrováni na stránky Facebooku (lze přehrát bez registrace).

Chytré brýle vám ukážou svět jinýma očima. Jde o brýle s rozšířenou realitou, které jsou kompatibilní s Alexou, osobní asistentkou od firmy Amazon. Když se Alexy zeptáte na otázku, výsledky se vám promítnou přímo na vnitřní plochu brýlí. V obchodě jsou díky rozšířené realitě pomocí brýlí přenášeny podrobné informace o produktech.

Vývojář: VUZIX (USA)

Zahrajte si virtuální holografickou hru, kde budete aktivními účastníky. Platforma holografické rozšířené reality umožňuje velmi rychle vytvářet obsah a příběhy stimulační AR (rozšířené reality). Pomocí rozšířené reality během pár minut můžete vytvářet interaktivní obsah. Ten se podle vývojářů stává „pohlcujícím“ a spotřebitelé si mohou ke značce vytvořit ještě „bohatší“ vztah.

Vývojář: Integem Inc. (USA)

Umělá inteligence pro Messenger

Na Messengeru od Facebooku nemusíte jen psát zprávy, ale můžete přes něj i nakupovat. Společnost Robin vytvořila řešení s umělou inteligencí, která na Messengeru umí nákup a dodávku široké škály spotřebních výrobků během jedné hodiny. Robin načte položku z obchodu. Produkt je dodán donáškou, na kole či autem, a to během jedné hodiny, či později, v případě požadavku. Čas ušetřený nakupováním v obchodě můžete investovat do něčeho jiného.

Vývojář: Robin App AS (Norsko)

Na Messenger se zaměřuje i další nákupní aplikace. Nákupní chatbot od vývojářské skupiny Mode.ai se zaměřuje na módu.  Uvedete velikost, styl a barvu, které dáváte přednost. Chatbot vám pak okamžitě nabídne několik výrobků, které by vám mohly vyhovovat. A když pošlete fotografii požadovaného stylu, chatbot vám najde odpovídající výrobky.

V současné éře „konverzačního“ obchodu se z tohoto chatbota stala platforma elektronického obchodování přímo z Facebook Messengeru.

Vývojář: Mode.ai (USA)

Umělá inteligence v reálném světě

Nebaví vás zkoušet oblečení v kabinkách obchodů? A co kdybyste si jej vyzkoušeli ve virtuální kabince přes mobil? Přes videohovor si ověříte, že vám oblečení padne. Pomůže vám k tomu lidský avatar, který zároveň zajistí platbu, jako byste v obchodě byli fyzicky.

Aplikace pro elektronické obchodování umožňuje vyzkoušet si oblečení, které si chcete koupit online, a to díky lidskému avataru. V aplikaci jednoduše vyplníte své míry a avatar je vytvořen.

Vývojář: Labs XD (Argentina), projekt Provashop

Představte si, že jdete do obchodu bez prodavaček a bez pokladen. Nakoupíte si a odcházíte. Vše za vás vyřeší umělá inteligence. Mobilní aplikace propojená s platformou vám umožňuje opustit obchod bez nutnosti jít ke kase. Položky odnášené z obchodu jsou vám přímo naúčtované. S touto technologii mohou být obchody zcela autonomní – ať už s ohledem na řízení skladových zásob, zákazníky, či platby. Prodavači či pokladní budou minulostí.

Vývojář: Poly AI Inc. (USA)

FIN19