Vlákno názorů k článku Rodí se v Česku nová banka pro bohaté? od Dusan - Neni pravda, ze se Zivnobanka s nekym slucuje....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 8. 2007 18:27

    Dusan (neregistrovaný)
    Neni pravda, ze se Zivnobanka s nekym slucuje. Ve skutecnosti je Zivnobanka zrusena bez nahrady s tim, ze klienti budou prevedeny do nove ceske pobocky Unicredito. Ze Zivnobanky nezbude vubec nic, novy "ustav" bude pouze pobockou zahranicni banky v podstate vse co u bank oznacujeme terminem "centrala" bude v Italii.
    Co se tyce smerovani, tak zamereni se na bohatsi obcany a firmy je v podstate to same co rusena Zivno delala doted od let devadesatych let s neprilis velkym uspechem. Jednickou v tomto segmentu je u nas Citi a tezko ji nekdo bude konkurovat obzvlaste, kdyz svuj cesky business bude delat z Rima.
  • 23. 8. 2007 23:59

    Q (neregistrovaný)
    Takto dopadla i Česká spořitelna - z té původní, bezpečné, státní nezbyl kámen na kameni. Vlastní jí úplně někdo jiný - dobrodruzi experimentující s nemožným, ale to ty babičky a další, hlavně konzervativní občané stejně nepochopí. Ale nechali název a ten název asi dělá hodně. Ale vlídná a znalá obsluha byla vystřídána dravými, mladými nicneuměly papouškujícími našprtané fráze a neschopné se řídit vlastními názory a znalostmi.

    Já jsem od ČS utek právě k ŽB, doufám, že nebudu muset zvedat kotvy a jít zase o dům dál ... Zatím jsem byl s ŽB spokojen, se zdražováním poplatků přicházela vždy mezi posledními a a skoky nebyly až tak závratné. Sice tu na Měšci kdosi tvrdil, že ŽB zdražila vedení účtu 10x, což by při dnešní ceně za vedení účtu 50 CZK / měsíc znamenalo původní cenu za vedení 5 CZK, což se mi zdá jako velmi nepravděpodobné.

    Zaměření na bohatou klientelu je přáním snad každé banky. Ale kde v této zdevastované zemi brát nové a nové boháče? Nebude snadné přetáhnout je od jiných bank - u občanů to až tak složité není, ale u firem - změny v účetnictví, fakturace s novými čísly účtů , někde dobíhají staré, zapomenuté platby i několik let - tzn. držet vedle nového i staré účty, kde všude má firma číslo bankovního účtu nahlášeno ...Tuhle jsem někde četl, že právě ČS chce, aby k ní přešly velké podniky - že jim nabídne "výhodné" úvěrování. Takto to v minulosti udělala u obcí a měst - pro obce to výhodné bylo jen chvíli - pobočka skoro v každém městě - ale pak přišli Rakušáci s tvrdým rušením poboček a snižování otevírací doby u těch stávajích. A obcím nastal problém - ne vše se dá řešit elektronicky, a tak obce měly smůlu např. s hotovými penězi - ať s vklady či s výběry. A tak sice ušetřili pajdu za vedení účtu, ale daleko více prodělali v nákladech a časově při dojíždění do nejbližší fungující pobočky či bankomatu. A funkčnost čehokoliv v době, kdy to zrovna klient ČS potřebuje, je kapitola sama o sobě. Někdo u ČS vydržel, někdo šel tam, kde si klientů váží nejen při lapání ptáčka, ale i později v průběhu běžného smluvního vztahu bez vnucování nových obchodů a produktů...
  • 24. 8. 2007 11:58

    Dusan (neregistrovaný)
    To neni pravda. Ve skutecnosti CS dopadla presne obracene nez ZB. Zatimco CS je nejenom svebytna banka byt s cizim vlastnikem, ale naopak diky svemu prominentnimu postaveni v ramci skupinu ma opravdu velkou miru autonomie pri rozhodovani. Oproti tomu ZB uz fakticky neexistuje a je z ni jen pobockova sit, kde vsechno je dodavano z Italie.
  • 25. 8. 2007 12:33

    Q (neregistrovaný)
    Nevím, co je na ČS svébytného. Ty 2 nebo 3 mrakodrapy v Praze 4 u dálnice z Brna - abych viděl, kolik neproduktivních kancelářských šotků platím v poplatcích? ČS dopadla jak dopadla. Peněžní ústav vlastněný státem se přetransformoval v těžkopádný moloch, kde levá neví co dělá pravá. Rakušáci využili původně dobrého jména a histori bývalé České státní spořitelny. A ty babičky, co tam nesou stovku, aby z ní zpátky dostaly 80 Kč, to bohužel nepochopí. Stejně tak to nepochopí příjemci sociálních dávek, kteří jsou schopni dávky utratit ještě před příchodem na účet - a to jim ulehčí vnucovaná kreditní karta s bohatými úroky. A pak samozřejmě lidé, kteří nemají schopnosti nebo nechtějí něco měnit - třeba z důvodu, že ve městě či na vesnici jiný ústav není, a než jet někam 20 - 50 km založit jiný, výhodnější účet, tak raději budou stát v nekonečných frontách a nadávat na nefunkčnost čehokoliv. Když slyším požadavek klientů ČS, že "chtějí něco, aby jim tam mohly chodit peníze" - tak snad ani nevědí, která bije. Pak ty samé klienty vidím u bankomatu nebo u přepážky, jak vybírají celý obnos, abych je o kus dál spatřil na poště s hafo složenkami. Tady snad není už co dodat - internet, telefon a někdy i bankomat je cosi futuristického. Chápu to u těch babiček, ale u lidí v produktivním věku ...
  • 24. 8. 2007 12:02

    JirkaZ (neregistrovaný)
    U ČS jsem již docela dlouhou dobu a s úrovní jsem docela spokojen - až na ty poplatky. Protože nepovažuji za logické platit poplatky cca 100 CZK/měsíc, když jinde je to zadarmo, tam jsem banku změnil. Fakt je, že jsem vždy používal pobočku v malém městě - takže je možné, že ve větších může být bankovní servis horší.

    Ale k věci. Aby fúze byla úspěšná, musí se při ní realizovat úspora nákladů, nebo zvýšení výnosů nebo obojí. Úspora nákladů tam asi bude, na druhou stranu vlastní provedení fúze taky něco stojí - a není to málá částka.

    A zvýšení výnosů ? V retailu těžko, trh je rozdělený a není žádný důvod, aby klient (byt movitý) přešel do UniCredit. Chce-li nízké poplatky, zamíří jinam. Chce-li lepší pobočkovou sít, jde taky jinam. Chce-li banku s vysokým renomé, tak asi též jinam (ikdyž toto je dost individuální).

    A korporátní trh ? Tady je tlačenice ještě větší. Změnit firemní banku není zase taková komplikace, jak píšete. Ale jediným důvodem, proč měnit firemní banku, je snížení poplatků, případně nabídka produktů, které stávající banka nemá. A nedokážu si představit, které by to mohly být. A nižší poplatky ? Dost pochybuji. Pokud už banka nabídne lepší podmínky, stávající banka je obratem dorovná.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).