Jakékoliv zneužití karty by měl být problém banky, ne můj. Od toho si banka i asociace berou od obou stran ty poplatky. Já bych měl platit jen nějakou spoluúčast, například těch 50$, co v US omezuje federální zákon. A pak už si jen kontroluju výpisy a reklamuju položky.
Systém platebních karet nikdy nebyl vyvíjen jako bezpečný. Byl vyvíjen s tím, že procento fradulentních transakcí lze uhlídat a tedy náklady na fradulentní transakce pokrýt z poplatků.
A pokud tomu české banky nerozumějí, tak holt mám a používám karty vystavené v zahraničí.
Mohl bych s vámi i souhlasit, ale to bychom nemohli být v Čechách. Jestliže v USA je běžné, že banky reklamované transakce bez dalšího okamžitě vracejí, je to dáno jednak tím, že tamní provize z karetních transakcí jsou 2-3x vyšší než je běžné v Evropě, potažmo i u nás. Dále i procento podvodů je na celkový objem mizivé. A to je hlavní kámen úrazu. Nechci Čechy zbytečně osočovat, na to jsem moc velký patrion, ale myslím, že bychom se u podvodů s reklamacemi dočkali řádových rozdílů než je tomu v USA. A je otázkou, jak dlouho by bankám trvalo a kolik by je to stálo, než by si vytvořily dostatečnou databázi "reklamovačů" u nichž se následně prokázalo, že šlo o reklamaci neoprávněnou, resp. přímo podvodnou. Americké banky obdobný systém využívají už léta a tudíž jejich riziko i povědomí klientů jsou na naprosto jiné úrovni.