Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Řidičské průkazy pro nezletilé: drahé a je problém je získat od Jarmila - Mne jen fascinuje, že součástí zkoušky je stále...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 7. 2010 13:09

    Jarmila (neregistrovaný)

    Mne jen fascinuje, že součástí zkoušky je stále část o konstrukci a údržbě. Moderní auto má v sobě počítač a na koleně opravit nejde. Řada řidičů má asistenční službu a jedinou znalostí z konstrukce je, kde má auto díru od benzínové nádrže. Stejně tak nepotřebuju vědět, co to je karburátor, na co má auto svíčku a už vůbec ne, co to jsou kardany. Auto odvezu do opravny a řeknu, co se mi nezdá. Další znalosti by měl mít automechanik.

  • 10. 7. 2010 13:59

    mikis (neregistrovaný)

    podle Vaší teorie by tedy měl uživatel počítače umět pouze pustit PC a když by chtěl něco nainstalovat měl by si pozvat IT specialistu ? Rozhodně by běžný uživatel auta měl vědět alepsoň základy( které stačí na splnění techniky u zkoušek) a další věci nechat na autoservisu

  • 10. 7. 2010 16:21

    Patrik Chrz

    podle Vaší teorie by tedy měl uživatel počítače umět pouze pustit PC a když by chtěl něco nainstalovat měl by si pozvat IT specialistu ?
    A proč zrovna ne, když na to má? Já sice nejsem tenhle případ (na svém počítači mám Linux, který jsem si sám instaloval), ale pro někoho je PC jen pracovní nástroj, kde má svůj Word a internetový prohlížeč a nic jiného nechce. Určitě bych nebyl pro to, aby byl zákonným způsobem omezen přístup k PC pro ty, kteří neumí nainstalovat program, nebo dokonce postavit PC, nebo vyměnit jeho část, instalovat nějakou PCI kartu nebo i jen připojit tiskárnu a skener.
    Také se domnívám, že zkouška z technické znalosti automobilu je zbytečná. V moderních autech už značná část jejich uživatelů ani nevymění žárovku (protože se kvůli tomu musí rozebrat půlka auta), v některých to dokonce bez porušení záruky ani nejde (např. některé vyšší modely BMW). Když jsem dělal na asistenční lince pojišťovny, tak jsem volal asistenční služby ABA a ÚAMK i třeba na výměnu kola (a proč ne, když to mají klienti v některých případech zdarma (dle rozsahu pojištění), proč by si měl špinit šaty? A nebo to jednoduše neuměli (tady bych měl použít spíše „neuměly“ :D), nebo na to neměli (-y) sílu :D ).

  • 10. 7. 2010 19:11

    Jarmila (neregistrovaný)

    „Rozhodně by běžný uživatel auta měl vědět alepsoň základy( které stačí na splnění techniky u zkoušek)“ = přesně proto se ptám, na co by měl znát základy techniky. Na vyplnění několika otázek u zkoušek? Promiňte, já třeba dělala řidičák v pol. 70. let min. století a dodneška si neskutečně vážím našeho autoškoláka. přišel do hodiny, uviděl 70 dívek, na chvilku se zamyslel a pravil: „měl bych vás učit techniku. Jak tak na vás koukám, vy to stejně v životě nebudete potřebovat. Když budete potřebovat na autě cokoli opravit, oblečte si minisukně a stopujte, bude to nejrychlejší“. Jedna z hlubokých pravd a životních mouder!!
    PS: v životě jsem na autě nic neopravovala, ba dokonce ani nevyměňovala kolo. A to už dneska ani ty mini nenosím.
    Nesrovnávejte to s PC. Víte, kolik je uživatelů, co jen sednou k PC a pracují? Navíc řada zaměstnanců na služební PC ani nic instalovat nesmí.

  • 11. 7. 2010 8:58

    Jacoby (neregistrovaný)

    Pravda :o) Sice něco ze základů techniky je dobré vědět, ale mně v autoškole před deseti lety paní instruktorka sdělila, že ona mi ukáže motor, řekne co je co a připraví na to, co obvykle u zkoušek chtějí po holkách, ale že to mám brát tak, že krom povinné výbavy a MOBILNÍHO TELEFONU (který je nejdůležitější součástí povinné výbavy) a teorie výměny kola stejně nikdy nic nepoužiju. Měla pravdu. V současné době mám autíčko s automatickou převodovkou, svíčky jsem našla, ale měnit je rozhodně nebudu, olej zkontroluju, ale nepouštím se ani do jeho dolívání. Vodu do chladiče nebo směs do ostřikovačů v případě nutnosti i zkontroluju doliju do správných otvorů, ale to zvládne i cvičená veverka. Nejdůležitější otvor je ten pro čerpání benzinu a znalost paliva, které auto vyžaduje. Žárovky sice vozím, ale vyměnit je lze pouze po demontáži půlky auta, takže nic pro mě, trojůhelník je jediná součást povinné výbavy, kterou jsem už použila a to ještě při nehodě, které jsem ani nebyla účastníkem, protože jeden šikula znalý techniky opravoval neoznačené auto u krajnice a další do něj šťouchnul. Nikomu se nic nestalo, tak jsem ani nemusela vytahovat lékárničku, jen ten MOBIL. Jo a ještě jednu věc jsem použila. Lano, ale taktéž ne pro sebe, ale pro jiného motoristu, neb moje vozítko s automatem se tahat nesmí.
    Z toho vyplívá – díky za to, že jste mě v autoškole naučili základy techniky, ale proč z toho zkoušet.

  • 11. 7. 2010 9:43

    Patrik Chrz

    Přesně tak. K autu patří mobil a platební karta (popř. hotovost). Nic jiného člověk nepotřebuje :D

  • 12. 7. 2010 11:24

    benzin (neregistrovaný)

    To vubec neni pravda. Ridic nesmi vyjet na silnici bez toho, aby vedel ze je jeho auto v radnem technickem stavu, protoze by mohl nekoho ohrozit na zdravi nebo zivote (to se u PC nestava). Takze musi vedet jake kola ma mit obute, jak hluboky dezen ma mit. Musi vedet jak zkontrolovat stav oleje a kde zkontrolovat stavy ostatnich provoznich kapalin.


    Dale se pocita s tim ze velka cast ridicu kteri se dostanou do uzkych (dojde voda v ostrikovacich, blika kontrolka oleje) udela jednoduchou opravu (doliti vody, nebo trochu oleje koupeneho na pumpe, namontovani kola) sama a dojede do nejblizsiho servvisu, kde pripadne opravu dokonci profesionalne.

    Problem ale je, ze pri techto malinkych opravach muze dojit k pomerne zavaznym pochybenim. A clovek musi byt poucen jak se pripevnuje kolo (ze je potreba dotahovat do krize a poradne utahnou), ze neni mozne otevrit chladici kapalinu hned po zastaveni (muze dojit k opareni), ze olej muze byt zahraty a ze tam je potreb dolit pokud mozno stejny jako tam byl predtim, protoze jinak se rozpusti karbon a mue dojit k zadreni motoru. Ze v kole musi byt urcity tlak a kdyz nasadite letni rezevu k zimnim kolum, muzete se dostat do hroznych smyku. A vsechny tyto drobnosti muzou zpusobit vazne komplikace, nekdy i se smrtelnymi nasledky. <b>A prave proto je potreba to bud plosne zakzat a nebo lidi poucit a nasledne samozrejme i prezkouset</b>. Ta druha cesta mi prijde lepsi.


    Priklad za vsechny. V autoskole se uci jak spravne tankovat benzin do auta. Proto kazdy muze prijet k pumpe a natankovat si. Kdezto tankovani LPG se v autoskole neuci a pritom tankovat o smi jenom poucena osoba (v podstate staci slovy, dejte ruku pric jak to psikne muze vas to zastudet) a proto si vzdycky pri tankovani LPG musite pockat na obsluhu.

    Proste potrebujeme mit jistotu, ze ten kdo provozuje pomerne nebespecny stroj vi jak zkontrolovat, ze je ve spravnem stavu a ze zvladne beznou opravu spravnym zpusobem (protoze se dost dobre neda zabranit tomu aby si ji sam udelal).

  • 12. 7. 2010 11:49

    Patrik Chrz

    Ridic nesmi vyjet na silnici bez toho, aby vedel ze je jeho auto v radnem technickem stavu, protoze by mohl nekoho ohrozit na zdravi nebo zivote (to se u PC nestava). Takze musi vedet jake kola ma mit obute, jak hluboky dezen ma mit.
    Od toho jsou servisy, aby mu tam odborníci auto zkontrolovali. Souhlas s tím, že musí znát předpisy (tedy kromě dopravních i to, že kola musí mít určitou hloubku dezénu), ale už nemusí být schopen to kolo vyměnit – a třeba u takových off roadů to většina lidí skutečně nezvládne.

    Musi vedet jak zkontrolovat stav oleje a kde zkontrolovat stavy ostatnich provoznich kapalin.

    O toho jsou kontrolky, aby na případnou závadu upozornily (ona stačí jedna – „navštivte servis“). A jsou už i auta (např. Audi A2), kde lze kapota otevřít pouze v servisu, řidič tak nedoleje ani vodu do chladiče.
    Dale se pocita s tim ze velka cast ridicu kteri se dostanou do uzkych (dojde voda v ostrikovacich, blika kontrolka oleje) udela jednoduchou opravu (doliti vody, nebo trochu oleje koupeneho na pumpe, namontovani kola) sama a dojede do nejblizsiho servvisu, kde pripadne opravu dokonci profesionalne.
    A nebo si zavolá odtahovku, ať mu pro auto přijedou a spraví.
    Problem ale je, ze pri techto malinkych opravach muze dojit k pomerne zavaznym pochybenim. A clovek musi byt poucen jak se pripevnuje kolo (ze je potreba dotahovat do krize a poradne utahnou), ze neni mozne otevrit chladici kapalinu hned po zastaveni (muze dojit k opareni), ze olej muze byt zahraty a ze tam je potreb dolit pokud mozno stejny jako tam byl predtim, protoze jinak se rozpusti karbon a mue dojit k zadreni motoru. Ze v kole musi byt urcity tlak a kdyz nasadite letni rezevu k zimnim kolum, muzete se dostat do hroznych smyku. A vsechny tyto drobnosti muzou zpusobit vazne komplikace, nekdy i se smrtelnymi nasledky. <b>A prave proto je potreba to bud plosne zakzat a nebo lidi poucit a nasledne samozrejme i prezkouset</b>. Ta druha cesta mi prijde lepsi.
    A nebo to právě svěřit odborníkům. Právě proto jsou auta, kde řidič nemůže ani dolít ani vodu, ani olej nebo brzdovou kapalinu (zmíněné Audi A2), které ani nemají rezervu (mají např. pneumatiky typu „runflat“), atd.
    Nepopírám, že pro řidiče je výhoda, pokud tyto věci zná, ušetří mu to spoustu peněz (pokud si k tomu koupí odpovídající vůz a ne zrovna to Audi A2), ale to už je jeho soukromá věc. Pokud mu nevadí za to platit, tak si ušetří spoustu starostí, které za něj vyřeší servis a on se může věnovat pro něj důležitějším věcem (např. vydělávání peněz – proč dělat méně kvalifikovanou práci mechanika, když si jako kvalifikovaný odborník vydělá mnohonásobně víc ?). Tady prostě mluvíme o tom, že tomu, kdo tyto věci nezná chceme zákonným způsobem zakázat řídit automobil. Takže se to musí naučit, aby pak v případě, že se do této situace dostane stejně nakonec ten servis nebo odtahovku bude volat, protože to kolo prostě nevymění (a s takovými případy jsem se setkal hodněkrát a nebyly to jen ženské).

  • 12. 7. 2010 13:32

    benzin (neregistrovaný)

    To jsou zcela zcestne argumenty. Servis neni schopen garantovat stav auta kazdou minutu provozu od toho je zde ridic, ktery je povinen toto zajistit. A taky se to uci v autoskole, pred kazdou jizdou zkontrolovat, jestli sviti vsechna svetla, a stavy provoznich kapalin. Navic kontrolky jsou ruzneho druhu, od sviticich ledek, pres budiky az po risku na nadrzi, nebo zelezneho plisku pro kontrolovani hladiny oleje. Vsechny vyzaduji pozuceni o tom jak se maji spravne pouzivat (odecitat hodnoty). A dokud zde nebude zakon, ketery naridi, ze vsechna auta musi mit urcity type ledek na palubni desce, musi to ridic zjistovat otevrenim kapoty.

    <b>STAV AUTA NENI SOUKROMA VEC</b> a nikdy nebude. Stav vozidla je dulezity pro bezpecnost vsech ucastniku provozu. Pokud nebude ze zakona prikazano aby si <b>KAZADY ZAVOLAL ODTAHOVKU, NEBO POJIZDNY SERVIS</b> musi byt zajisteno, ze bezne opravy provadene povinnou vybavou (proto je povinna, protoze ridic je povinnen auto v nejkratsim moznem case opravit, autem odjet a tim uvolni vozovku) budou provedeny bespecne.

    P.S.: Myslite si ze veskera povinna vybava je zbytecnost? Nebo ze by ridic nesmel opravu pomoci povinne vybavy provadet, protoze nebyl o jejim pouziti radne poucen? Tady jde o zivoty ne o penize.

  • 12. 7. 2010 13:40

    benzin (neregistrovaný)

    Zakony a vyhlasky tady jsou proto, aby zajistili bezpecnost provozu. Takze jsou navrhovany v souladu i s minimalnima pozadavkama na dane vozidlo. Dokud stat neuzakoni Audi A6 jako jedine vozidlo pro nase komunikace, neni mozne se na vybavu Audi A6 ohlizet.

  • 12. 7. 2010 15:00

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    "nebo zelezneho plisku pro kontrolovani hladiny oleje. "
    Kuwa, asi jsem v tý autoškole nedával pozor… Kontrolka oleje funguje podle výšky hladiny oleje, tedy u 4taktních motorů?? A proč se tedy po zapnutí zapalování rozsvítí a po nastartování motoru zhasne (teda pokud v tom motoru je dost oleje), to jako ta hladina oleje po nastartování vyskočí?

  • 12. 7. 2010 15:13

    Jirka P (neregistrovaný)

    Chápeš slova „železný plíšek“? Právě proto tam ten železný plíšek je, protože kontrolka mazání neindikuje hladinu oleje (stejně jako kontrolka dobíjení neindikuje napětí/vybití baterie).

  • 12. 7. 2010 15:49

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Chápeš slova „hladiny oleje“? Kontrolka oleje se ti totiž rozsvítí, i když tam bude oleje hafo, ale bude třeba vyběhaná klika nebo ucpaný filtr. Takže kontrolka oleje nemá s hladinou co společného, železný plíšku.

  • 12. 7. 2010 18:00

    Jirka P (neregistrovaný)

    Chápu to, i vím, jak to funguje. Ale z toho, že Méďa Béďa to nepochopil, usuzuji, že neumí číst, neví, jak se kontroluje hladina oleje (a že se k tomu používá jakýsi železný plíšek), anebo je úplný blbec. To, že se hladina oleje kontroluje svícením čehosi na palubce, tu totiž propaguje jen on.

  • 12. 7. 2010 17:05

    Patrik Chrz

    Tohle je přesně to, co mi vadí – odděluje se praxe od legislativy. Značná část řidičů (dobře, řidiček :) ), pro které auto není koníčkem, ale jen dopravním prostředkem, tyhle věci prostě nezná, neumí, nebo alespoň nechce dělat. Ví, kudy se do auta lije palivo a jestli je to benzín nebo nafta (a často ani to ne :( ) a tím o ně starost o auto končí. Docela bych chtěl vidět statistiku, kolik řidičů před každou jízdou (tak, jak to ukládá vyhláška) skutečně kontroluje stav vozidla a kolik jich to začne řešit až když je nějaký problém, nebo až když auto opravdu nejede.
    A tak máme stále přísnější (ve smyslu rozsahu toho, co je regulováno, ale naopak benevolentnější v oblasti postihů, protože už se jaksi počítá s tím, že se budou porušovat) zákony (nejen v oblasti dopravy), které čím dál tím více lidí porušuje (i kdyby šlo o jen o překračování povolené rychlosti), protože je považuje za zbytečné, opruzující a právě odtržené od reality. Takže lidé se učí v autoškole technické znalosti o vozidle, které nikdy nevyužijí, jen proto, aby uspěli (spíše uspěly) u testů. A většině tohle přijde normální. A přenáší se to i do jiných oblastí. Dnes bez nějakého překračování zákonů, pravidel a omezení nelze v podstatě vůbec žít :(.
    To jsem raději pro „přiznat barvu“ a na rovinu si říct, že budu volat při poruše servis, než se nadrtit kam se co do auta leje, abych to hned po absolvování zkoušky hodil za hlavu. Co mi třeba u nás chybí, je možnost dělat zkoušky z jízdy v autě s automatickou převodovkou.

  • 13. 7. 2010 8:22

    benzin (neregistrovaný)

    Jenze ta znacna cast ridicu a ridicek dostala opravneni ridit i starsi vozidla. Jejich licence se nevztahuje jenom na moderni vozy. Kdyz temto ridicum pak klekne jejich super hifi auto, tak dostanout od super hifi servisu nahradni auto a to vetsinou az tak super hifi neni a uz tu beznou udrzbu a znalost vyzaduje. Zatim je praxe takova, ze devadesat devet procent ridicu nekdy ridila, nebo bude ridit i auto, ktere proste tuto znalost potrebuje a pokud nechcete zavest jeste jednu skupinu rydicskych prukazu, jenom na moderni vozy, tak proste musite zajistit, ze ridic bude bezpecne provozovat vsechna vozidla na ktere se vztahuje jeho licence.

  • 13. 7. 2010 8:29

    Patrik Chrz

    Ale ani ti, co tou zkouškou prošli to stejně neumí/nedělají (většina z nich). Prostě se nadrtili pár technických pouček, které ihned po absolvování zkoušky hodili za hlavu. Takže – má to vůbec smysl?
    Když bude používat nějakého „veterána“ :) , tak se to stejně bude muset naučit, bez ohledu na to, jestli to u zkoušek bylo nebo nebylo povinné (a nebo se o kontrolu a doplňování servisních kapalin bude starat někdo jiný – zaměstnavatel, manžel,.. stejně jako je to u těch počítačů). No a když bude používat moderní auto, tak to potřebovat nebude a zapomene to.

  • 13. 7. 2010 12:30

    benzin (neregistrovaný)

    To je pak otazka jestli ma autoskola jako takova vubec smysl. Podle ceho se hodnoti co si student zapamatuje a co ne? Co hodi za hlavu a co ne? Zakladni
    technicke informace jsou pro bespecny provoz vozidla dulezite stejne tak jako pravidla silnicniho provozu a zaklady silnicniho provozu. Hodne ridicu hodi okamzite za hlavu maximalni rychlost, ze maji davat na parkovisti a nebo na pravidlo zipsu. Skutecne to vsechno chcete ze zkousek vyhazet?

    Auta ktere maji deset let jeste nejsou veterany a jsou bezne provozovany na silnicich, jsou to treba felicie, nebo fabie a u vsech je potreba mit zakladni znalosti. Proste jenom v Audi A6 a zadnem jinem autu jezdi jenom velmi malo ridicu.

  • 12. 7. 2010 15:10

    Jirka P (neregistrovaný)

    <b>A prave proto je potreba to bud plosne zakzat a nebo lidi poucit a nasledne samozrejme i prezkouset</b>. Ta druha cesta mi prijde lepsi. A nebo to právě svěřit odborníkům

    Svěřit péči o auto odborníkům samozřejmě může. Ale nezávisle na tom, v kolika servisech auto kdy bylo, odpovídá za jeho technický stav i za nehody, které případně způsobí, řidič. Kvůli tomu ta výuka techniky v autoškole taky je, tzn. neslouží k tomu, aby si mohl každý opravit cokoli na cestě, ale aby věděl, co v tom autě je, proč se o to má určitým způsobem starat, a to i když to svěří odborníkům.

    proč dělat méně kvalifikovanou práci mechanika, když si jako kvalifikovaný odborník vydělá mnohonásobně víc ?

    V tom případě bych se zeptal, proč ten člověk vůbec dělal práci řidiče (která je mnohem méně kvalifikovaná než práce automechanika).

    Jinak k odborníkům: Koupil jsem si nové auto a jen ze zvědavosti jsem si ho oběhnul s manometrem. Všechny pneumatiky byly o půl atmosféry podhuštěné…

  • 12. 7. 2010 11:51

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    „ze tam je potreb dolit pokud mozno stejny jako tam byl predtim, protoze jinak se rozpusti karbon a mue dojit k zadreni motoru“.
    Vsadím se, že 80% řidičů vůbec netuší, jaký mají v motoru olej. A M6A se snad používá leda tak na mazání motorových pil…

  • 12. 7. 2010 11:56

    Patrik Chrz

    Přesně tak. Když začne blikat kontrolka, dojedu do servisu. Za ten olej tam dám to samé jako na benzince, tak co?
    Doba, kdy se dělala generálka motoru na kuchyňském stole je už naštěstí za námi :)

  • 12. 7. 2010 13:36

    benzin (neregistrovaný)

    To je ale spatne. Pokud zacne blikat kontrolka nesmite s vozidlem vyjet na komunikaci, protoze neni zpusobile k jizde. Takze jedine co smite je zavolat odtahovku a nebo si tam olej dolit sam. (Nebo zjistit jestli neni kontrolka vadna, napr. pomoci olejove merky). Jinak totiz hazardujete se zivoty ostatnich ucastniku silnicniho provozu (i svym).

  • 12. 7. 2010 15:51

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Pomocí olejové měrky se zjišťuje, zda není vadná kontrolka? Tady se jeden fakt nestačí divit…

  • 12. 7. 2010 16:10

    benzin (neregistrovaný)

    V tuto chvili exituje pouze kontrolka mazani. Nicmene pan Chrz ma asi i kontrolku celkoveho mnozstvi oleje (nebo by si ji pral), kdyz chce vse zjistovat jen podle kontrolek. Kazdopadne kdyz jakakoli kontrolka sviti, muze to znamenat vzdy dve veci. Nastala porucha indikovana kontrolkou, nebo je kontrolka porouchana (btw. kvuli porochane kontrolce uz padaly i letadla). Takze kdyz bude v aute ona hypoteticka kontrolka je mozne jeji poruchu odhalit pri pouzitim olejove merky.

    P.S: To ze kontrolka mazani nesviti, neznamena ze auto dobre maze, to taky muze znamenat ze je kontrolka pokazena (a stava se to). My sme takhle spekli hlavy, protoze kontrolka mazani nesvitila a olejovou merku sme nepouzili, jinak bychom vedeli ze v motoru uz skoro zadny olej neni.

  • 12. 7. 2010 19:17

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Na druhé straně ovšem to, že kontrolka svítí, ale podle měrky je v motoru oleje dost, ještě neznamená, že je motor mazán…

  • 12. 7. 2010 22:59

    Luk (neregistrovaný)

    Přesně, už jsem to nevydržel. Měrka zjišťuje jestli je tam dost oleje. Kontrolka indikuje funkci mazání (oběhu maziva) (jestli olej cirkuluje a maže co má). Když bude plná palivová nádrž, ale nic palivo do motoru nedodá, taky to nepoběží. Takže měrka oleje má s kontrolkou mazání společné jen to, že je to v autě.

  • 12. 7. 2010 16:21

    Jarmila (neregistrovaný)

    Na silnici se může pohybovat i vozidlo k jízdě nezpůsobilé. Pokud mám auto pojízdné, dám za zadní okno trojúhelník, rozsvítím blikačky a ploužím se do servisu. Pokud auto nenastartuju, doufám, že mne někdo na laně odvleče (a nějaký moula se přitom nebude snažit při předjíždění nacpat mezi tažné a vlečené vozidlo, jako se nám stalo. Dáma se děsně divila, proč tak zuřivě troubíme a gestikulujeme, než si toho lana konečně všimla).
    Jinak pokud nebudu mít v autě olej nebo jiné kapaliny, většinou neohrožuju jiné účastníky silničního provozu, ale především sebe a svůj majetek.

  • 12. 7. 2010 13:48

    benzin (neregistrovaný)

    No mate stesti, ze ostatni ucitele naucili jak se to kolo ma vymenovat aspon ty chlapi. Jinak by vam mini tak maximalne poholi k tomu, aby ti chlapi (kteri by to kolo taky neumeli opravit) nebili nasrani, ze jim pul hodiny bolkujete cestu, nez prijede opravar, ktery to kolo opravi.

  • 5. 9. 2010 11:22

    Pavel (neregistrovaný)

    Stímto názorem plně souhlasím a hlavně v případě žen.Jsem vyučen v příbuzném oboru okolo aut a vím o čem mluvím.Dnes i zručný muž sám opraví doma velice málo.

  • 10. 7. 2010 22:21

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Ano, běžný uživatel to taky s tou instalací tak dělá. Nebo víte o firmě, kde by si BFU mohl cokoliv sám instalovat?
    K čemu jsou základy techniky u zkoušek? Žárovky se dnes nezřídka mění tak, že se musí odmontovat nárazník a/nebo podběh, když motor vynechává, tak bez diagnostiky nikdo není schopen poznat, jestli to dělá svíčka, vstřik, nějaké čidlo nebo cokoliv jiného…

  • 11. 7. 2010 13:03

    Jarmila (neregistrovaný)

    Když už jsme u těch zkoušek, zajímavá je taky část znalostí z první pomoci. V testech je např. jedna z otázek: co to je nausea? Nechápu, proč je tam ta otázka latinsky. I některé další otázky jsou ňamky.
    Stejně tak by mne zajímalo, kolik lidí je schopných poskytnout první pomoc, nikoliv poslední. Zvláště pak starší lidé, co už jsou nějaký ten pátek ze školy.

  • 11. 7. 2010 22:50

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    První pomoc? Nikdo, snad kromě absolventů medicínských fakult a středních zdravotnických škol… A neuměl jsem to ani po absolvování autoškoly před více jak 30 lety, bohužel… Pro soudruha instruktora autoškoly Svazarmu (BTW tehdejší ředitel oné autoškoly má dnes svoji dost velkou autoškolu, když v začátcích z onoho Svazarmu zprivatizoval, nebo spíš ukradl, co se dalo) bylo důležitější shánět před Vánocemi vánoční stromek a kapra, než něco učit…

  • 11. 7. 2010 23:02

    bez přezdívky

    Pokud máš PC koupený v celku a budeš se v něm hrabat, přijdeš o záruku. Zakazovat lidem používat počítač proto, že ho nedovedou rozebrat a složit je pitomost.

  • 12. 7. 2010 11:30

    benzin (neregistrovaný)

    Aneb prispevek typu: Jak udelat nesmyslnou paralelu na ktere muzu dokazat nesmyslnost puvodniho tvrzeni.

    Take ste mohl pouzit jinou paralelu. Co tak treba porovnat auto s letadlem? Podle mne to ma daleko vice podobnych znaku nez s PC.

    I kdyz s vami souhlasim, Proste auto je nebespecna vec, ktera muze ohrozovat zivoty a ten kdo ji chce provozovat o ni neco musi vedet a to nejen jak ji pouzit, ale take jak zjistit aktualni stav a posoudit jestli je vhodny k provozu, pripadne drobne nedostatky odstranit. Narozdil od PC u ktereho k besprostrednimu ohrozeni nedochazi a pouzivat ho smy i ten kdo neni jak jej pouzit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).