Hlavní navigace

Názor k článku Řidičské průkazy pro nezletilé: drahé a je problém je získat od Patrik Chrz - Ridic nesmi vyjet na silnici bez toho, aby...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 12. 7. 2010 11:49

    Patrik Chrz

    Ridic nesmi vyjet na silnici bez toho, aby vedel ze je jeho auto v radnem technickem stavu, protoze by mohl nekoho ohrozit na zdravi nebo zivote (to se u PC nestava). Takze musi vedet jake kola ma mit obute, jak hluboky dezen ma mit.
    Od toho jsou servisy, aby mu tam odborníci auto zkontrolovali. Souhlas s tím, že musí znát předpisy (tedy kromě dopravních i to, že kola musí mít určitou hloubku dezénu), ale už nemusí být schopen to kolo vyměnit – a třeba u takových off roadů to většina lidí skutečně nezvládne.

    Musi vedet jak zkontrolovat stav oleje a kde zkontrolovat stavy ostatnich provoznich kapalin.

    O toho jsou kontrolky, aby na případnou závadu upozornily (ona stačí jedna – „navštivte servis“). A jsou už i auta (např. Audi A2), kde lze kapota otevřít pouze v servisu, řidič tak nedoleje ani vodu do chladiče.
    Dale se pocita s tim ze velka cast ridicu kteri se dostanou do uzkych (dojde voda v ostrikovacich, blika kontrolka oleje) udela jednoduchou opravu (doliti vody, nebo trochu oleje koupeneho na pumpe, namontovani kola) sama a dojede do nejblizsiho servvisu, kde pripadne opravu dokonci profesionalne.
    A nebo si zavolá odtahovku, ať mu pro auto přijedou a spraví.
    Problem ale je, ze pri techto malinkych opravach muze dojit k pomerne zavaznym pochybenim. A clovek musi byt poucen jak se pripevnuje kolo (ze je potreba dotahovat do krize a poradne utahnou), ze neni mozne otevrit chladici kapalinu hned po zastaveni (muze dojit k opareni), ze olej muze byt zahraty a ze tam je potreb dolit pokud mozno stejny jako tam byl predtim, protoze jinak se rozpusti karbon a mue dojit k zadreni motoru. Ze v kole musi byt urcity tlak a kdyz nasadite letni rezevu k zimnim kolum, muzete se dostat do hroznych smyku. A vsechny tyto drobnosti muzou zpusobit vazne komplikace, nekdy i se smrtelnymi nasledky. <b>A prave proto je potreba to bud plosne zakzat a nebo lidi poucit a nasledne samozrejme i prezkouset</b>. Ta druha cesta mi prijde lepsi.
    A nebo to právě svěřit odborníkům. Právě proto jsou auta, kde řidič nemůže ani dolít ani vodu, ani olej nebo brzdovou kapalinu (zmíněné Audi A2), které ani nemají rezervu (mají např. pneumatiky typu „runflat“), atd.
    Nepopírám, že pro řidiče je výhoda, pokud tyto věci zná, ušetří mu to spoustu peněz (pokud si k tomu koupí odpovídající vůz a ne zrovna to Audi A2), ale to už je jeho soukromá věc. Pokud mu nevadí za to platit, tak si ušetří spoustu starostí, které za něj vyřeší servis a on se může věnovat pro něj důležitějším věcem (např. vydělávání peněz – proč dělat méně kvalifikovanou práci mechanika, když si jako kvalifikovaný odborník vydělá mnohonásobně víc ?). Tady prostě mluvíme o tom, že tomu, kdo tyto věci nezná chceme zákonným způsobem zakázat řídit automobil. Takže se to musí naučit, aby pak v případě, že se do této situace dostane stejně nakonec ten servis nebo odtahovku bude volat, protože to kolo prostě nevymění (a s takovými případy jsem se setkal hodněkrát a nebyly to jen ženské).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).