Hlavní navigace

Názor k článku Řidičské průkazy pro nezletilé: drahé a je problém je získat od benzin - To vubec neni pravda. Ridic nesmi vyjet na...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 12. 7. 2010 11:24

    benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---

    To vubec neni pravda. Ridic nesmi vyjet na silnici bez toho, aby vedel ze je jeho auto v radnem technickem stavu, protoze by mohl nekoho ohrozit na zdravi nebo zivote (to se u PC nestava). Takze musi vedet jake kola ma mit obute, jak hluboky dezen ma mit. Musi vedet jak zkontrolovat stav oleje a kde zkontrolovat stavy ostatnich provoznich kapalin.


    Dale se pocita s tim ze velka cast ridicu kteri se dostanou do uzkych (dojde voda v ostrikovacich, blika kontrolka oleje) udela jednoduchou opravu (doliti vody, nebo trochu oleje koupeneho na pumpe, namontovani kola) sama a dojede do nejblizsiho servvisu, kde pripadne opravu dokonci profesionalne.

    Problem ale je, ze pri techto malinkych opravach muze dojit k pomerne zavaznym pochybenim. A clovek musi byt poucen jak se pripevnuje kolo (ze je potreba dotahovat do krize a poradne utahnou), ze neni mozne otevrit chladici kapalinu hned po zastaveni (muze dojit k opareni), ze olej muze byt zahraty a ze tam je potreb dolit pokud mozno stejny jako tam byl predtim, protoze jinak se rozpusti karbon a mue dojit k zadreni motoru. Ze v kole musi byt urcity tlak a kdyz nasadite letni rezevu k zimnim kolum, muzete se dostat do hroznych smyku. A vsechny tyto drobnosti muzou zpusobit vazne komplikace, nekdy i se smrtelnymi nasledky. <b>A prave proto je potreba to bud plosne zakzat a nebo lidi poucit a nasledne samozrejme i prezkouset</b>. Ta druha cesta mi prijde lepsi.


    Priklad za vsechny. V autoskole se uci jak spravne tankovat benzin do auta. Proto kazdy muze prijet k pumpe a natankovat si. Kdezto tankovani LPG se v autoskole neuci a pritom tankovat o smi jenom poucena osoba (v podstate staci slovy, dejte ruku pric jak to psikne muze vas to zastudet) a proto si vzdycky pri tankovani LPG musite pockat na obsluhu.

    Proste potrebujeme mit jistotu, ze ten kdo provozuje pomerne nebespecny stroj vi jak zkontrolovat, ze je ve spravnem stavu a ze zvladne beznou opravu spravnym zpusobem (protoze se dost dobre neda zabranit tomu aby si ji sam udelal).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).