sice revizoři pracují a zřejmě mají i výsledky, ale pokud načapají např. cikána, jsou výsledky kontroly prabídné. Je všeobecným tajemstvím, že toto etnikum zásadně nikde nic neplatí a valná část jeho členů se vás ještě v HMD pokusí okrást. Do nedávné doby existoval v MHD institut, nazývaný průvodčí. Takže těch
černých pasažérů bylo poměrně méně. Je otázkou, zda-li se příp. obnovením těchto náklady na MHD zvýšili či naopak. Autor příspěvku se domnívá, že by bylo úplně nejlepší ponechat jízdu v MHD zcela zdarma a hradit jí z městských prostředků. Na úhradu MHD by pak město mohlo získávat prostředky zvýšením různých městských daní, zvýšením pobytového poplatku u návštěvníků města apod.
Souhlas. MHD by melo byt zadarmo, jestlize se za jiznde vybere 3 miliardy a je potreba dlasich 8 miliard, penize za jizne predstavuji asi nejakych 27 % nakladu. Navic by se zrusila masinerie kolem vyroby a prodeje jizdenek a cernych pasazeru, tim by dal klesly naklady. A MHD by casteji pouzivali i lidi bez predplatneho...
V Praze revizori nekontroluji bezdomovce. Bezdomovec se v tramvaji, hrozne smrdi, kolem neho je hromada mista, protoze k nemu nikdo nechce. Nastoupi revizor a kontroluje druhou, nebezdomovskou cast tramvaje...
Plus úspory na údržbě označovačů jízdenek, prodejních automatů, zrušit lze také prodejny časových jízdenek, peníze na platy pracovníků starajících se o prodej a kontrolu jízdenek. Jenže v tom je zainteresováno tolik lidí, že se to nikdy nestane. :(
Asi tak a nebo je mozna druha extremni moznost a to platit vzdy a vsude a nedotovat dopravu vubec - napriklad v cizine neni problem zaplatit za jednu jizdu treba i 45 Kc u ridice a to za neprestupni jizdenku a i pres to takto spousta lidi jezdi
Naprostý souhlas! V některých městech v ČR je MHD zdarma a potřebné dotace jsou nižší, protože náklady na provoz jízdenkové agendy, revizorů a p. jsou značné. Jenže v Praze to nejde, protože DP je akciová společnost (dotovaná státem!!!) a pokud by se jezdilo zadarmo, akcionáři by neměli dividendy. Ostatně to není nic nového. Když se spouštělo metro, (tehdy se jezdilo za korunu), bylo spočítáno, že město na každého cestujícího doplatí devět korun. V případě, že by se jezdilo zdarma, doplácelo by město na každého cestujícího pouze šest korun. Také nechápu, proč se zrušily v Praze trolejbusy, jejichž provoz je mnohem tišší a levnější, než provoz autobusů.
"Některé návrhy jdou dokonce až do krajního případu, kdy by MHD měla být zcela zdarma. Už tři roky na tomto principu funguje hromadná doprava v jihočeském městě Třeboň, a to bez závažnějších ekonomických škod. Naopak, vzrostl počet přepravených osob a pokleslo množství automobilů v centru města."