No dobře, podvodníci jsou vynalézaví. Ale ani ten článek nevypadá dle mého názoru moc důvěryhodně.
To "Stačí vyplnit údaje své platební karty a můžete se rozloučit se všemi penězi, které máte na účtu." dost dobře nechápu, protože dneska musíte prakticky každou internetovou platbu potvrdit přes smsku nebo v aplikaci. A jak by se takhle dostali ke všem penězům na účtu?
Kromě toho, pokud je to podvod a vy byste tu platbu i potvrdili, tak to máte právo reklamovat u banky (chargeback) - a to s vysokou pravděpodobností úspěchu. Pokud to nepotvrdíte, tak tím spíš. Ono se vám totiž může stát, že vám někdo peníze z karty stáhne i bez vaší hlouposti, protože si údaje zajistí od zpracovatele plateb, banky, bankovní asociace nebo někoho jiného v platebním řetězci - zase stačí reklamovat.
Tohle obvykle funguje tak, že banka potvrzení nevyžaduje, pokud platba vypadá "normálně", tj. např. e-shop, kde nakupuji pravidelně, případně nízká částka v kombinaci se známým příjemcem apod. V tomhle konkrétním případě jsem si celkem jistý, že by potvrzení bylo vyžadováno už pro ten "vstupní poplatek" a i kdyby ne, tak pro následný pokus stáhnout si výrazně větší částku docela určitě.
Dobrý den,
je to přibližně týden, co nám člen představenstva ČSOB Petr Hutla potvrdil, že reklamace u platby kartou nefungují, viz https://www.mesec.cz/clanky/za-deset-tisic-dostanu-milion-takto-internetovi-podvodnici-vydelavaji-skutecne-pribehy/
Jakmile zaplatíte kartou, banka už transakci nemůže zastavit, i když jsou peníze fyzicky ještě v bance.