Vlákno názorů k článku Registrace auta trvala úřadu téměř dva roky. S náhradou škody občan neuspěl od jezevec - případ je zestručněn možná až na úkor srozumitelnosti,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 9. 2017 12:52

    jezevec (neregistrovaný)

    případ je zestručněn možná až na úkor srozumitelnosti, možná jsem blbej já.
    ale pokud to správně chápu - pán si zvenku dovezl auto s VIN, který už někdo před ním objevil že toto VIN je venku, a zaregistroval si na toto VIN, průkazně vyrobené ale u nás neevidované v provozu, nějakou čorku či dvojičku. následně si někdo zvenku dovezl auto, kterému toto VIN reálně patřilo, a dožadoval se jeho zápisu, což už ale podruhé nešlo. je tak?
    škodu tedy ve skutečnosti způsobil majitel toho prvního vozidla, které už bylo zaregistrováno - neboť úřad prostě zapsal první doručený údaj, nemajíc důvod pochybovat o jeho pravosti. ale pachatelem a způsobitelem škody byl vložitel toho (prvního zapsaného) falešného VIN. pan poškozený tedy může být rád, že dostal vůbec něco. možná dostal skutečně jen nějaké symbolické odškodné za součin morální újmy - ale že prověření, které ze dvou stejných VIN je to pravé, mohlo trvat až dva roky - to je fakt blbá smůla, za kterou těžko někdo může.

    mimochodem, mně se tohle stalo taky - takže duplicitní VIN, kdy ´VTP auta, které jde na export, namísto skartace vysublimuje, a postaví se na něj nějaká čorka, není zas taková exotika. dokonce se v devadesátých letech hovořilo o skupině renomovaných prodejců, která na tom měla vystavěnou živnost.

  • 4. 9. 2017 20:30

    xf (neregistrovaný)

    "škodu tedy ve skutečnosti způsobil majitel toho prvního vozidla"
    Přesněji řečno ten, kdo to registroval (ten o tom mohl a nemusel vědět), nebo ten kdo mu to auto před registrací prodal. V každém případě je skutečný viník dohledatelný.

    " úřad prostě zapsal první doručený údaj, nemajíc důvod pochybovat o jeho pravosti"
    Dodal bych, že na základě registrační kontroly v STK. Takže jestli někdo pochybil, tak firma provozující STK. Ti to měli prověřit.
    Ale pokud STK za nic neodpovídá, nikomu za nic neručí, tak by bylo zcela na místě celou povinnou registrační kontrolu u STK zrušit. Jsou to jen povinně peníze do kapsy soukromých firem za nic. Úplně by stačilo čestné prohlášení, a dokonce by se tím situace zlepšila - odpadlo by dohadování "kdo za to může".

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).