Cituji: "Za 129 Kč měsíčně vám žádný stávající účet v jiné bance nenabídne služby all inclusive včetně výběrů bankomatů v zahraničí." Toto je hloupost-služby "All inclusive" nabízí Air Bank za 100 Kč měsičně včetně výběrů z bankomatů v zahraničí. mBank má výběr z bankomatu v zahraničí zdarma, pokud je objem vybíraných prostředků vyšší než 2500 Kč.
Píšu z Raiffky, tak to asi nebudete brát jako adekvátní názor. Myslím, že kromě těch výběrů z bankomatů celosvětově nemá AirBank v ceně ani kreditku (v RB jsou v ceně dvě). A teď už máme i lepší sazbu na spořáku (pravda, s 21denní výpovědí), protože nesnižujeme úroky každých pár týdnů :-) Tím, že kreditka vrací 2% (a má Sphere program a dobrý pojištění), tak ve výsledku klient může být každej měsíc několik set v plusu.
Jasně, můžete mít účet zadarmo třeba ve Fio a k tomu podobnou "vracecí" kreditku třeba v Citi a někde jinde spořák se sazbou o dvě desetiny vyšší....ale troufám si říct, že přes 90 % lidí nechce mít účet ve víc bankách, ale chce mít všechno pohromadě - a pro takový klienty tady fakt nevidím pro eKonto Komplet konkurenci. Navíc v článku chybí zmínka, že Komplet může být na doporučení stávajícího klienta i za 89 Kč.
No, banka si může v rámci synergií začít své pohledávky na účtu blokovat a podobně... taky může mít problém jedna nebo druhá banka... případná změna poskytovatele služby méně bolí... ne, prostě to mám radši nakombinované z více zdrojů. Možná je to jenom paranoia, ale mi to za tu možná iluzi stojí. Navíc jsem schopen si nakombinovat ty produkty, které chci já, a ne to, co mi bude cpát "moje" banka.
Třeba může mít banka výpadek zúčtovacího systému a pak nejde žádnou jejich kartou zaplatit (ani debetní, ani kreditní). Pak se hodí mít debetku i kreditku u jiné banky (ideálně jednu MasterCard a druhou Visa).
V podstatě u každé karty, kterou jsem trochu víc používal, se mi stalo, že jsem s ní někde nezaplatil a jak se hodila karta jiná (od jiné banky).
No tak zrovna argument, že je všechno lepší mít v jedné bance, považuju za prosto mimo. Doba je holt taková, že je lepší mít bezplatné a co nejlepší produkty a na nesmysly typu 10,- Kč měsíčně za nálepku, 45,- za elektronickou debetku, platit 6,- za operaci platebního styku, tučný měsíční poplatek a ještě se nechat buzerovat - to je opravdu nabídka jen pro otrlé. Stavět to tak, že to není nabídka pro šetřílky, ale pro aktivní, je naprostý nesmysl, ukážu na příkladu.
Tak si vezměme dobře vybranou uvedenou alternativu FIO + Citi. Protože jsem aktivní uživatel, tak mám hodně, opravdu hodně různých typů platebních operací, kromě soukromého účtu i na firemním FO a firemním PO, ke všemu samozřejmě karty, atd. U Fio za tohle všechno neplatím nic (kromě toho, že si připlácím za pojištění), Rb bych se z toho každý měsíce normálně pos**l.
Se slavnou kreditkou je to to samé. Platím hodně, platím rád. Při cca stejných nákladech není Rb schopná poskytnout IB ani bezplatně nálepku, omezení na maximální částku znamená, že u Citi mám vráceno letos cca 20 tisíc, u Rb by to byla při stejné útratě asi čtvrtina.
Doufám, že to tady nakonec Rb zabalí, má stejnou taktiku jako měl Telekom s pevnými linkami: ty, co nemůžou nebo jsou líní utéct, obrat co nejvíce bez jakékoli rozumné protihodnoty. Naštěstí zákazníci nejsou tak blbí a kromě hypotékářů mohou kopnout do vrtule rychle všichni. U ostatních (hlavně nových) bank dostanou to samé za zlomek peněz při lepší kvalitě.
ano, přesně to jsem udělal, byl jsem na pobočce dát výpověď, pak mne telefonicky kontaktoval pracovník RB a domluvili jsme se na ročním užívání ekomplet zdarma, u RB jsem již více let a vždy mi vyhovovalo její zabezpečení internetbankigu, nikdy jsem zde neměl nějaký problém, proto bych nerad odcházel, ale v současné době platit 129,-Kč měsíčně, to se mi tedy nechce a rozhodně nejsem šetřílek, pokud by se jednalo o částku do 50,-Kč asi bych to zkousnul a zůstal, to je můj názor kterým nechci nikoho přesvědčovat