Banka, která se nuživí půjčováním peněz, ale chce žít s paušálů nemá právo na existenci - a o tom to je. Ruším účet a mé peníze i za platby kartou do stane www.creditas.
Vaše zobecnění je buď hodně zjednodušené nebo je váš rozhled zoufale omezený. Banky, které se starají o opravdu velká aktiva žijí jen z paušálů. Jejich jména nenajdete na dresech upocených fotbalistů, neobjevují se v reklamních spotech po boku Prostenalů apod. Jejich předností je právě to, že s aktivy klientů nijak nepracují, protože jejich klienti se o zhodnocení dokážou postarat sami. Tyto banky mají poplatky, které byste označil za nehorázné, přesto být jejich klientem dává větší kredit, než přijet na obchodní jednání v tatrovce s plnou korbou Rolexek... Pokud patříte do kategorie lidí, v jejichž rozlišovací schopnosti je zisk z bankovního účtu a náklady na jeho vedení, tak bych doporučoval méně bohorovnosti a sebejistoty...
Mne pripada, ze jste si ten odkaz ani nezkontroloval... Stranka plna odkazu na CSOB a Erste mi tedy neprijde jako uplne nejlepsi priklad.
Nemuze byt ani rec o tom, ze by se uvedene ustavy nijak neprezentovaly na dresech upocenych sportovcu nebo by mely (ne)vysilani svych reklamnich spotu na haku. Na druhou stranu, asi se shodneme na tom, ze tyto banky maji nehorazne poplatky (pripadne, ze s aktivy klientu nijak nepracuji), ale opravdu si myslite, ze byt jejich klientem Vam dava _nejaky_ kredit? V tom pripade bych doporucoval mene bohorovnosti a... no, vzdyt vite :)
Pokud jste mel na mysli jine spolecnosti, nestydte se je vyjmenovat.
Tak mě nenapadlo, že vám uteče hned druhý odkaz....
http://en.wikipedia.org/wiki/Private_banking
Jenže pořád je nejlevnější vzít sebou hotovost směněnou ve směnárně. Pokud všechnu neutratím, stále je levnější zbylé devizy vyměnit zpět (například na Euru je ve směnárně rozdíl mezi nákupem a prodejem 30 haléřů), než si vybírat potřebnou částku z bankomatu kursem banky. A pokud vím, RB patří k bankám s nejhoršími kursy.
Prostě výběr z bankomatu v zahraničí, i když je zadarmo, je stále nevýhodný a lze ho použít jen jako nouzové řešení.
Nejlevnější je zřídit si u svýho účtu v RB eurovou složku, takže když vyberete Eura z bankomatu v zahraničí, strhne se vám to automaticky z eurové složky. Tedy, pokud tam nějaká Eura mít budete. Pak žádný kurs řešit nemusíte a máte to fakt zdarma. A jak dostat Eura na tu složku? Třeba vložením na pokladně. :o)
Není to tak dávno, co Kunert mluvil na Ihned.cz o tom, že některé menší bankovní domy čelá v ČR zánik. Následně to zabalila Axa a vrhla se Kunertovi do náruče.
Mám dojem, že Raifka je další na řadě. Cítím to v kostech :-)
Žalman dobře věděl, proč z tama odchází, věděl toho totiž více, než ostatní.
Vubec nechapu jak autor clanku muze nazyvat lidi co jim nebude vyhovovat novy cenik setrilky. To mi pripada velmi neuctive.
Jsem u teto banky od doby kdy se jeste jmenovala Expandia. Byla to vzdy moje hlavni banka a mel jsem ji hodne rad. Ted budu muset hledat jinou, protoze proste nebudu platit 250,- Kc za mesice kdy nesplnim podminky vedeni uctu se slevou. Ne vsichni jsme zamestnanci s trvalym mesicnim prijmem.
Je to hodne smutne musim rict. Necekal bych neco takoveho od RB. Rovnez bych necekal od Mesce takhle tendencni clanek.
4. května 1998 jsem stál u pobočky Expandia banky, abych si otevřel eKonto s cenovým programem Drive. Samotného se mě všechny další změny dotýkaly včetně stávajícího eKonta Premium. Ale emoce stranou, eBanka už není, Raifeisenbank má vlastní strategii. S tím se buď smíříme (my, staří klienti Expandie), nebo půjdeme jinam. eKonto Komplet je dobrý účet a RB ukázala, jaké chce klienty. Pokud do toho nepasujeme, můžeme jít jinam (já šel před 4 lety), je z čeho vybírat. Nemylte se, ostatní velké banky také dělají kouzla se svými účty, jen se o nich tak moc nepíše (mea culpa pro Měšec, musíme to napravit).
IMHO rb jen potvrzuje, že stojí i ty klienty, co tu byli v době Expandie... Mám učet u Expandie/E-Banky/Raifky od roku 1999, a nemohu si stěžovat. Pro mě, při mém stylu používání účtu , platím za služby stále méně.
Kde jsou ty časy, kdy jsme platili 169 za nejlevnější program , a tato částka neobsahovala zhola nic navíc... Jen samotné vedení účtu.
Přesně tak. V době, kdy tu byla Expandia, tak lidé byli ochotni si připlatit za možnost obsluhovat svůj účet přes Internet. Dnes je to nejenom standard, ale naopak se připlácí za operace na přepážce.
Expandia byla první bankou (před ní to už ale uměly záložny, např. DZ Pria a tuším, že i FIO), která toto nabídla a nabídla to v rozsahu, kterému dlouho nešlo konkurovat a některé služby dosud žádná jiná banka nenabídla - např. odeslat ze svého účtu "složenku" k vybrání hotovosti (tehdy to byl typ "B", dnes, tuším "H").
Jestli jsem to pochopil dobře, tak když budu na účtu točit měsíčně 25000 jako doposud, tak budu pořád mít eKonto Premium a jedinou změnou bude zdražení odchozích plateb ze 4 Kč na 6 Kč?
Už po posledním zdražení jsem všechny platby kromě hypotéky a SIPO převedl do mBank. Jediné, co mě u eKonta drží, je nulový poplatek za přistavený kontokorent.
Jde tedy o zdražení jednorázové platby o 50% a přímého inkasa o 100%? To je tedy docela masakr:)
Přiznávám se, že jsem článek dočetl tak do půlky. Z toho všeho zdražování mi bylo tak nějak smutno (a to učet v Raiffce nemám). 129 Kč měsíčně může dát za účet jen finanční negramot a nebo náročný klient, který využije nějaké nevšední služby. Běžný klient si vystačí s účtem v jiné bance, kde těch 129 Kč měsíčně (1548 Kč ročně) ušetří a může si za tyto peníze pořídit něco smysluplného.
taky sem mel eBanku, pak kdyz to vzala raifka tak zacaly poplatky, uz predloni sem odesel, a kdyz sem rusil ucet, tak pani za prepazkou uz tenkrat mezi reci prohodila, ze se raifka stejne zameruje na movitejsi klientelu, takze muj odchod defacto vita. Takze i ten aktualni cenik je videt, ze je to proste strategie banky, ze chce klienty kteri budou platit slusny pausal a tim banku zivit a ostatni klienti pro ni nejsou z financniho hlediska zajimavi. Takze reci o tom, ze banka konci protoze prave vsichni vy co tam nedelate zadne velke obraty odchazite, tak myslim, ze s tim banka pocita a je to zamer. Pokud ji zbyde slusna zakladna tech movitejsich tak z tech pausalu bude Raifka zit kralovsky dal.
aha takze ja byl u eBanky kde sem platil hodne, pak prisla raifka a podle Vas mi poplatky snizila a proto sem odesel :-))) Dekuji, ze ste mi to objasnil :-) ... bud mluvite jeste o Expandii nebo o nejakem zacatku ebanky, ja kdyz tam byl bylo vedeni zdarma samozrejme za podminky obratu na uctu, ktery jsem splnoval, kdyz to prevzala Raifka, vydelaval jsem jeste vice, ale vedeni zdarma raifka zrusila
Tak mi to nedalo a vykopal jsem starý sešit Excelu... Takže poplatečky prosinec 2002:
3,90 sestavení výpisu
20,- zaslání výpisu
3,90 SMS o zůstatku
8,10 odchozí a příchozí platba
4,90 výběr z vlastního bankomatu
24,90 výběr z cizího bankomatu
64,- poplatek za vedení účtu
Slušnej oddíl, ne?
eKonto Premium má kromě zdražení jednorázové platby ze 4 na 6 a zrušení bonusu i další změny, zdražení platby přes přímé inkaso ze 3 na 6 a zrušení dvou výběrů z vlastního bankomatu zdarma.
Dále eKonto Extra (obrat v pásmu 20 000 - 24 999) přestalo být za nula už od Dubna 2011, zdražilo z 0 na 99 Kč, čímž v podstatě přestalo mít smysl, takže nynější zrušení tohoto pásma už je nepodstatné.
eKonto Komplet je sice obstojný all inclusive účet, pro ty co to využijí, nicméně i tam zůstávají absurdní poplatky 50 Kč za žádost o změnu limitů na kartě nebo 39 Kč za změnu PIN.
Pro mě ale tyto změny znamenají zdražení zhruba z 15 Kč na 50 Kč měsíčně, tedy o více než 300 %, KOMPLET se mi ale nevyplatí a MINI je naprostá zrůdnost, o tom vůbec nemá cenu mluvit. Takže eKonto utlumím a v budoucnu pravděpodobně i zruším.
Cituji: "Za 129 Kč měsíčně vám žádný stávající účet v jiné bance nenabídne služby all inclusive včetně výběrů bankomatů v zahraničí." Toto je hloupost-služby "All inclusive" nabízí Air Bank za 100 Kč měsičně včetně výběrů z bankomatů v zahraničí. mBank má výběr z bankomatu v zahraničí zdarma, pokud je objem vybíraných prostředků vyšší než 2500 Kč.
Píšu z Raiffky, tak to asi nebudete brát jako adekvátní názor. Myslím, že kromě těch výběrů z bankomatů celosvětově nemá AirBank v ceně ani kreditku (v RB jsou v ceně dvě). A teď už máme i lepší sazbu na spořáku (pravda, s 21denní výpovědí), protože nesnižujeme úroky každých pár týdnů :-) Tím, že kreditka vrací 2% (a má Sphere program a dobrý pojištění), tak ve výsledku klient může být každej měsíc několik set v plusu.
Jasně, můžete mít účet zadarmo třeba ve Fio a k tomu podobnou "vracecí" kreditku třeba v Citi a někde jinde spořák se sazbou o dvě desetiny vyšší....ale troufám si říct, že přes 90 % lidí nechce mít účet ve víc bankách, ale chce mít všechno pohromadě - a pro takový klienty tady fakt nevidím pro eKonto Komplet konkurenci. Navíc v článku chybí zmínka, že Komplet může být na doporučení stávajícího klienta i za 89 Kč.
No, banka si může v rámci synergií začít své pohledávky na účtu blokovat a podobně... taky může mít problém jedna nebo druhá banka... případná změna poskytovatele služby méně bolí... ne, prostě to mám radši nakombinované z více zdrojů. Možná je to jenom paranoia, ale mi to za tu možná iluzi stojí. Navíc jsem schopen si nakombinovat ty produkty, které chci já, a ne to, co mi bude cpát "moje" banka.
Třeba může mít banka výpadek zúčtovacího systému a pak nejde žádnou jejich kartou zaplatit (ani debetní, ani kreditní). Pak se hodí mít debetku i kreditku u jiné banky (ideálně jednu MasterCard a druhou Visa).
V podstatě u každé karty, kterou jsem trochu víc používal, se mi stalo, že jsem s ní někde nezaplatil a jak se hodila karta jiná (od jiné banky).
No tak zrovna argument, že je všechno lepší mít v jedné bance, považuju za prosto mimo. Doba je holt taková, že je lepší mít bezplatné a co nejlepší produkty a na nesmysly typu 10,- Kč měsíčně za nálepku, 45,- za elektronickou debetku, platit 6,- za operaci platebního styku, tučný měsíční poplatek a ještě se nechat buzerovat - to je opravdu nabídka jen pro otrlé. Stavět to tak, že to není nabídka pro šetřílky, ale pro aktivní, je naprostý nesmysl, ukážu na příkladu.
Tak si vezměme dobře vybranou uvedenou alternativu FIO + Citi. Protože jsem aktivní uživatel, tak mám hodně, opravdu hodně různých typů platebních operací, kromě soukromého účtu i na firemním FO a firemním PO, ke všemu samozřejmě karty, atd. U Fio za tohle všechno neplatím nic (kromě toho, že si připlácím za pojištění), Rb bych se z toho každý měsíce normálně pos**l.
Se slavnou kreditkou je to to samé. Platím hodně, platím rád. Při cca stejných nákladech není Rb schopná poskytnout IB ani bezplatně nálepku, omezení na maximální částku znamená, že u Citi mám vráceno letos cca 20 tisíc, u Rb by to byla při stejné útratě asi čtvrtina.
Doufám, že to tady nakonec Rb zabalí, má stejnou taktiku jako měl Telekom s pevnými linkami: ty, co nemůžou nebo jsou líní utéct, obrat co nejvíce bez jakékoli rozumné protihodnoty. Naštěstí zákazníci nejsou tak blbí a kromě hypotékářů mohou kopnout do vrtule rychle všichni. U ostatních (hlavně nových) bank dostanou to samé za zlomek peněz při lepší kvalitě.
ano, přesně to jsem udělal, byl jsem na pobočce dát výpověď, pak mne telefonicky kontaktoval pracovník RB a domluvili jsme se na ročním užívání ekomplet zdarma, u RB jsem již více let a vždy mi vyhovovalo její zabezpečení internetbankigu, nikdy jsem zde neměl nějaký problém, proto bych nerad odcházel, ale v současné době platit 129,-Kč měsíčně, to se mi tedy nechce a rozhodně nejsem šetřílek, pokud by se jednalo o částku do 50,-Kč asi bych to zkousnul a zůstal, to je můj názor kterým nechci nikoho přesvědčovat
Myslím, že jsem nejen zde na Měšci poměrně známý šetřílek :). Zrušit účet u Rajfky nemůžu, protože jsem ho tam nikdy neměl, nikdy se totiž neocitla v mém "zorném poli", vždy jsem našel ekvivalentní služby jinde.
Mám jen kreditku Style (ovšem jen díky akci www.bankovnipoplatky.com/kreditni-karta, kde ji mám na 2 roky zdarma, pak ji, samozřejmě zruším, pokud nebude nějaká retenční nabídka).
Snažím si tak dát dohromady, pro koho může účet u RB být vhodný - vezmu ono nabízené Komplet konto.
129 Kč měsíčně, to je 1548 Kč ročně. Za tu cenu mám vedení účtu a neomezené platby (to samé mi ale nabídne
bez podmínek: Air Bank, Equa, FIO, mBank, Zuno
s podmínkami: GE, Poštovní spořitelna
výběry z vlastních bankomatů zdarma (nabídne většina výše zmíněných bank, některé i z cizích za určitých podmínek) a kreditní kartu (nabídne mBank, GE (za určitých podmínek i vracecí zdarma) a Zuno.
Zbývají ty výběry z bankomatů v zahraničí, které nabídne mBank (špatný kurz, podmínka výběru minimálně ekvivalent 2,5 tisíce Kč) a Zuno (u PLUS účtu, který ale při splnění podmínek může být zdarma) a když přimhouřím oko, mohu sem přidat i Equa, která si za výběr ze zahraničního bankomatu účtuje 9 Kč. Air Bank bych asi nepočítal, protože bezplatné výběry u Velkého tarifu se vztahují pouze na EU.
Suma sumárum si říkám, že člověk by se musel "hodně otáčet", aby za rok dokázal na některém ze zmíněných účtů "vyrobit" poplatky převyšující 1500 Kč. I kdyby si vybral banku, která si účtuje za výběr v zahraničí "standardních" 100 Kč, tak by těch výběrů muselo za rok být 15. Neříkám, že to nejde, ale kolik je takových klientů, kteří tak často vybírají ze zahraničních bankomatů? A nevyplatí se jim i pro tento konkrétní účel zřídit např. u Equa banku?
Nevím, co si v RB představují, že tímto dokáží - podle posledních statistik bance klesá zisk a ubývají klienti http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=9668577#p9668577 a ona spustí takovýto frontální útok na ně? To by mě fakt zajímalo, co od toho čeká.
No, alespoň rada pro ty, kdo z nějakého důvodu u RB chtějí zůstat a jen neplatit těch 129 Kč. Dle informací na diskusních fórech banka každému, kdo požádá o zrušení účtu nabídne vedení kompletkonta na rok zdarma (někdy jen na půl roku a po odmítnutí na rok).
Bych rek, ze to prestava fungovat, nebot zaba uz je pekne nasrana ... ;D. Spousta lidi jeste ted ceka, co jim vlastne banka nauctuje, nebot jejich informovani o zmenach stoji (prinejmensim) zahowno. A pocitam, ze jich spousta v prubehu listopadu/prosince dorazi stim, ze at si to nabouchaj.
Samo, pokud ma nekdo stovky operaci mesicne, tak mu platba pausalem muze prijit fajn ... ale kolik takovych osob existuje ... rek bych, ze znacna vetsina klientu bude mit tak do 10ti operaci(mineno prevodu) mesicne + nejaky platby kartou. A vsem temhle defakto zdrazuji a to celkem vyrazne.
Navic vzhledem k bordelu ve zmenach nikdo nevi, co vlastne bude/nebude muset plnit aby platil/neplatil.
Ještě je ale třeba přidat veškeré výběru z cizích bankomatů zdarma. U RB jsou v podstatě výběry z jakéhokoliv bankomatu zdarma, např. Air Bank to má omezené na EU (mimo EU za kilo). U mBank je nahlavu to rozlišování podle vybrané částky.
U mně např. přesně ty bankomaty byly věc která nrozhodla proč jsem na komplet konto přešel hned jak ho začali nabízet. Ono pokud se člověk pohybuje ve větších městech tak si můlže vybrat, ale stačí vyjet mimo a většina bankomatů jsou od spořky.
A těch 15 výběrů v zahraničí se dá docela snadno, nic si nemusím měnit předem, pak si vyberu z bankomatu větší částku a během pobytu ji doplNuju menšíma. Nemusím pak řešit nějakou zpětnou výmenu apod.
Jasně že bych to mohl nakombinovat od různých bank, vyzvednout si prachy předem apod. ale je mně líto ztraceného času. Taky nejezdím přes celé město do Lídlu abych tam koupil levnější mlíko a rohlíky a vezmu to co mám blízko.
No můžeš mít Equa a tam než po 9 korunách nasbíráš patnáct stovek za výběry v zahraničí, tak zešedivíš stářím :)
Ale jinak nic proti, prostě ti z nějakého důvodu tahle banka vyhovuje a jsi s ní spokojen, fajn. Já těch 15 stovek raději využiji někde jinde (a úplně pochopím, když to někdo bude považovat za mnohem větší vyhazování peněz :D )
Jako obvykle u vas porovnani zacina i konci vyberem hotovosti z bankomatu a poplatky za platby. Pokud vezmete do uvahy tento zlomecek, pak se samozrejme bez jakekoliv diskuze najdou banky, ktere toto maji levnejsi nebo i zdarma. Kez by svet byl tak jednoduchy. Ale samozrejme, pro 90% lidi je toto srovnani dostacujici, protoze nic jineho nevyuzivaji. Tem se pak nevyplati u takove banky zustat a necht jdou radeji jinam. Ale pouzit tato kriteria jako jedina pro srovnani je nedotazene a tim padem zavadejici.
Ale tak je to správně. Základní služby mají být levné (ideálně zdarma) a "extra fíky" extra zpoplatněné.
Pokud někdo potřebuje účet pro příjem výplaty, rozeslání trvaláků a jednorázových příkazů, strhnutí inkasa, vyzvednutí z bankomatu a kartu se kterou zaplatí u nás či v zahraničí, tak ten nemusí za účet zaplatit ani korunu (samozřejmě ne u RB).
Kdo vybírá více než jednou měsíčně v bankomatu v zahraničí, potřebuje kreditní kartu s rozsáhlým pojištěním (a nestačí mu ta zdarma případně s měsíčním pojištěním za 30 Kč, např. u mBank), případně další nadstandardní platby, tak si je prostě nadstandardně zaplatí.
Nevidím v tom problém. Jen si říkám, že jestli RB cílí na tuhle klientelu, tak by měla hoooodně přidat, protože v oblasti private banking je docela tlačenice a není jednoduché tam uspět.
Mel byste rozlisit mezi svym nazorem a objektivni pravdou. Vy sve nazory vydavate za pravdy a pak odvozujete zavery, ktere nemaji oporu v nicem jinem, nez vasem internim pocitu. Tedy neni objektivni a nezpochybnitelnou skutecnosti, ze zakladni sluzby by musely byt zdarma. To je pouze vas nazor, ktery neni zalozeny na nejakem exaktnim 'vypoctu' ci logickem odvozeni.
Základní služby zdarma má u nás spoustu (záleží na tom, jak budeme počítat podíl na trhu, ale z určitého pohledu by se dalo říci i že většina) bank.
Bez podmínek: Air Bank, FIO, mBank, Zuno
S podmínkami: Citi, Equa, GE, Poštovní spořitelna (takže vlastně ČSOB)
a v omezeném rozsahu (nemá karty) - Wüstenrot
Takže by se to za objektivní pravdu možná i vzít dalo. Nebo obráceně - kolik bank s retailovými službami nemá základní účty zdarma? Z těch významných jen ČS (i když u starých účtů přes Program výhod to jde, případně jsou tu ještě vkladní knížky) a KB (ta oficiálně bezplatný účet v nabídce nemá, ale přes retenci je možné ho získat). Jenže ČS v rámci služby PREMIER (kam asi RB chce cílit svým účtem za 129 Kč) má (při splnění podmínek) zdarma nejen ty základní služby, ale i ty nadstandardní.
Zbývá LBBW (ta je ale na prodej, takže uvidíme jak s ceníkem zamíchá nový majitel) a Sberbank (ta se snaží na trhu teprve uchytit, vedení účtu je zdarma, ale účtuje za transakce, Air Bank to ze začátku zkoušela také a nevydrželo to, podle mého názoru se přizpůsobí i Sberbank).
To, že Rajfce ubývají klienti a na požádání dává rok vedení Komplet konta zdarma to, myslím, jen podtrhuje.
Objektivni pravda je uplne jednoducha, defakto vsichni lide, kteri pouzivaji ucet k zasilani vyplaty maji prevazne jednu prichozi platbu mesicne, a nekolik (do 10ti) odchozich plateb + nekteri SIPO + platby kartou + 1-2 vybery z bankomatu.
To je neco, co bych naprosto samozrejme ocekaval zcela gratis. bez jakyhkoli dalsich podminek. Pokud nekdo chce kontokorent, at si ho zaplati, pokud chce nekdo levne vybirat v zahranici ... at si to zaplati ...
Vazne totiz nevim, proc bych mel bance platit za to, ze ji davam sve penize ... nechte mi taky kazdy mesic poslat svou vyplatu? Vemu si z ni petikilo a zbytek vam kdykoli vratim, OK?
Díky za shrnutí.
Cca měsíc zpátky proběhly webem marketingové žvásty jak máme přejít na ekonto komplet, že jinak bude všechno strašně drahé, ješte to u RB pojistili veřejnou zprávou u účtu, kde těch žvástů bylo dvakrát tolik a nakonec při hloubání nad novými obchodními podmínkami zjitím, že se vlastně (pro mne) nic moc nemění.
Ale i tak až přijde vhodná chvíle pošlu je k šípku, třeba už jenom kvůli tomu že se mi 'osobní bankéřka' dva roky snaží nacpat něco co nepotřebuji (nechci platit víc než je nutné) a ani se pořádně nepodívá za co platím.
...ucet u RB (tedy puvodne u Expandia banky) mam od roku 1999, aktivni uzivatel, ale i tak by se mi pouziti noveho eKonta za 129 Kc oproti stavajicimu stavu prodrazilo o cca 50 Kc. Zavolal jsem na infolinku, jak postupovat, kdyz chci zrusit ucet a ejhle, za par dni mi volali zpet a nabidli vse bez poplatku, dokonce bez podminky kreditniho obratu, vybery i v zahranici zdarma, jedinou podminkou jsou tri jakekoliv operace mesicne (prevodaky, platby kartou apod.) Takze jsem zustal :-)
Podotykam, ze rezervni ucet jsem si zalozil v lednu u Airbank i mBank, u RB mam jen bezne provozni finance, mesicni obrat do 20 kKc, zadne stamiliony...
No, jsem docela zvědavý, jak v tomto dopadnu já... Vidím to totiž také na zrušení účtu, změny u RB jsou naprostým výsměchem. Pravděpodobně bych jako primární účet použil FIO, kde mám už účet založen pro některé specifické operace, takže to bude poměrně snadné.
Přitom se nedá říct, že bych byl člověk, který šetří do extrému, účet u RB jsem neměl zadarmo ani teď - sice vraceli 20 korun měsíčně, ale za transakce jsem dal více, takže minimálně jsem měsíčně platil 20 korun, spíš lehce přes 30. Ale přišlo mi to jako docela férová nabídka a nestěžoval jsem si. Bohužel nové ceny to posouvají někam úplně mimo realitu :-(
Nechám se překvapit, pokud jako reakci na zrušení nabídnou zachování stavu, tak proč ne, ale pokud ne, tak zkrátka na odchod po dlouhé době dojde, dělat ze sebe blbce nebudu...
Co si tak vzpomínám - fond solidarity, kolo pro Vietnam, na vejšce odpracovat 5 směn zadarmo každý semestr, jarní chmelová brigáda se skvělým výdělkem 150 Kč za týden, podobně výhodná byla bramborová brigáda (kde nám do skladu napřed navezli valník shnilých brambor a pak okamžitě přišla kontrola a kvůli těm shnilým bramborám nám dala pokutu ve výši našeho výdělku), atd, atd. Nemám pocit, že by komunisti po mě nic nechtěli.
Ježiš jak já jsem rád že tyhle zprávy můžu pustit k vodě a neřešit to, protože účet mám někde jinde.
Ale u Raifky mi bohužel skončilo stavebko, které jsem onehdá zakládal ještě u Hypo stavební spořitelny, kterou raifka spolkla. A letos zdražili čtvrtletní poplatek za vedení účtu myslím na 160 korun. Myslím že býval asi 90.
Šmejdi to jsou, jeden z nejhorších poměrů cena/výkon.
Zbytečně to tu řešíte. Úplně stačí zavolat na infolinku RB 800 900 900, že chcete vypovědět smlouvu kvůli poplatkům. Do dvou dnů vám zavolá milá paní z retenčního oddělení a bude vás ukecávat, že dá kompletkonto na půl roku zdarma. Odmítněte to! V další větě už vám to nabídne na rok zdarma :)
A to už se dá vzít, uvidíme co bude za rok, zrušit se to pak zase dá.
Stejně je hezký, jak se klienty nejdřív snaží obrat a pak jim lezou do prdele, aby u RB zůstali aspoň zadarmo :) Ta banka na tom už musí být hodně špatně, když má tohle zapotřebí...
A ted mi reknete jednu vec ... proc by nekdo mel za rok absolvovat dalsi dohady kolem ceny ... kdyz muze banku zmenit rovnou. Me to prijde takovy na hlavu postaveny ... a hlavne mi to prijde extremne neseriozni ... coz v pripade banky ...
Ja bych naopak (trebas) ocekaval, ze banka svym dlouhodobym klientum nabidne vedeni uctu gratis ... tak nejak sama ... jakozto odmenu za vernost.
Jop ja vim, sme v CR, tady se musi kazdorocne vypovidat kazda smlouva, aby clovek zustal aspon na svym ... natoz aby ziskal neco lepsiho ...
Navíc si tím postupem jen uškodí - po změně ceníku jsem požádal o slevu, odpovědí byla nabídka schůzky bez jakéhokoliv náznaku souhlasu.
Nemyslím, že je nutné ztrácet čas povídáním si o produktech banky, takže jsem přešel do jiné (mimochodem lepší nabídka než eKonto komplet a zdarma) a dal výpověď.
Pak teprve volali s nabídkou účtu na rok zdarma, ale to už mi výplata chodí jinam a platební kartu též používám jinou...
Proč? Jaké nehorázné zdražení? Četl jste co jsem psal výše? Vždyť je tam návod, jak to mít úplně zdarma, čili ještě levněji než dřív, levnějc už to prostě nejde :)
Takže ano, po telefonu požádat o zrušení účtu a za dva dny ho budete mít úplně zadarmo. A to už se vyplatí.
A že to zdarma slíbí jen na rok nevadí. Bůhví co bude za rok a vypovědět se to dá i pak. Ale předpokládám, že za rok už budou mít všechno zdarma standartně, nebo žádné zákazníky. Ubývají jim docela fofrem, proto při pohrození zrušením účtu lezou každému do análu, aby u nich vůbec zůstal :)
I kdyby skončily bezplatné běžné účty u mBank a FIO, pořád snad budou bezplatné spořící účty, a to i takové, kde jsou možné neomezené odchozí platby za srovnatelnou cenu s běžnými účty. Takže "šetřílci", kterým zaměstnavatel odmítne výplatu v hotovosti budou moci použít aspoň ten spořící účet a vybírat mohou třeba na pokladně v pobočce banky.
Pokud všechny banky zpoplatní vedení platební karty, tak se bez té karty prostě dá obejít. Stejnou ještě pořád neberou karty všechny obchody, řidiči v autobuse, řemeslníci apod. A pořád ještě některé obchody mají za kartu přiřážku.
Tuším, že jsem celkem movitý klient, ale současně mám kvůli rozložení rizika vícero účtů u několika bank či kampeliček.
S avizovanou změnou ceníku jsem se s RB rozloučil, ovšem po pár dnech mne slečna z call centra přemluvila, abych zůstal. Mé požadavky byly jasné - nic měsíčně neplatit a bez kreditního obratu. 3 odchozí příkazy bych zvládl.
Takže jsme se na rok domluvili, slečna mi v emailu potvrdila, že už září budu mít "zdarma" (doposud jsem dostával 20 Kč a platil 15, to je tedy fakt výhoda), v říjnu provedu tři platby a od listopadu na rok zadara.
Realita zatím vypadá jinak: za září si strhnuli poplatek kolem 140 Kč (!) a account manager mi na můj dotaz s sdělil, že mám standardní eKonto Premium a když splním podmínky (kreditní obrat + odchozí platby), tak mne to příjde jen na oněch cca 130 Kč.
Přiložený email od slečny z call centra ignoroval a další dotaz je prozatím bez odpovědi. Kdyby si koupili odpovídací automat od nějaké univerzity zabývající se programováním umělé inteligence, mohli vyházet všechny account managery a výsledek by byl stejný.
Každopádně už mne to trochu vytáčí, nemám chuť se s někým handrkovat. Měli mě nechat odejít, a ne slibovat hory doly a místo toho tahat poplatky.
Kde se u eKonto Premium píše o nutnosti odchozích plateb?
Našel jsem jen toto:
Při splnění Věrnostní výhody Prémium navíc nebudete platit žádné paušální poplatky.
Používejte alespoň 3 služby, mezi kterými bude běžný účet, přímé bankovnictví a debetní platební karta, a splňte některou z níže uvedených podmínek, získáte tak zvýhodněné ceny.
eKonto Prémium:
•součet příchozích plateb za měsíc je min. 25 tisíc, nebo
•Vaše úspory a investice v bance jsou min. 500 tisíc
Poněkud mě překvapuje, že v článku ani v diskusi není zmíněna zásadní změna ve využívání kreditních karet. RB s velkou slávou spustila kreditky, které Vám vrací až 2% z každého nákupu a teď je velmi potichu znehodnotila.
V avizovaném novém ceníku poměrně dlouho visela malá změna u ceny za vedení kreditní karty. Přibyla tam malá noticka pod čarou "Do objemu útraty se nezapočítávají e-commerce transakce" o které mi nikdo z dotázaných zaměstanců RB nebyl schopen říct cokoli bližšího. Zvlášť kouzelná byla paní na pobočce, která když po několika minutách pochopila na co se vlastně ptám, vytáhla tlusté desky s novým ceníkem a zjistila, že v její verzi žádná taková poznámka není.
No nic řekl jsem si nevadí, banka chce prostě za každou cenou vydělat na poplatcích za kreditky zvlášť u DE LUXE karet. S tím bych se ještě nějak smířil. Nicméně velké bylo moje překvapení, když se tato poznámka objevila tento měsíc i v dokumentu "Podmínky benefitu „Věrnostní prémie“ ke kreditním kartám STYLE a DE LUXE".
Zkrátka a jasně řečeno RB posílá svým klientům hezký vzkaz. Nakupujete s našimi kreditkami podstatně více na internetu než v kamenných obchodech? Máte smůlu. Nejen že zaplatíte ve většině případů poplatek za vedení u DE LUXE karty, ale my Vám ani nedáme to co jsme slibovali u všech karet, tedy věrnostní prémii až 2 % z bezhotovostních plateb. Naše sliby za nic nestojí...
Celkem by mě zajímalo vysvětlení RB. Pokud si není schopna připravit nový produkt, tak aby ho během pár měsíců po spuštění nemusela zásadně omezit, je to na pováženou.
Jak je možné, že produkt, který bez problému funguje u Citibank u RB fungovat nemůže?
Možná proto, že Citi s tím přišla dříve, a tak už z trhu vysála ty "jednodušší" klienty. Ona ta Citi funguje proto, že údajně přes 70% držitelů její kreditky, nalákaných na ta 2%, čerpá úvěr a z jeho úroků dotujou ty ostatní. Na RB pak zbyli už jen ti klienti, do do úvěru nespadnou, a s tím RB nemůže se stejným obchodním modelem přežít.
Nu, RB není rozhodně můj šálek kávy, drahá, lidé neochotní a vůbec, nemám důvod tam chodit. Nicméně k té Citi kartě, nesouhlasím s těmi jednoduššími klienty. Těch 70% (některé zdroje udávají i více) je standardní počet na každou kreditku v každé bance. Ale třeba jenom CitiLife umí přes tu kreditku protahovat SIPO jako platbu od obchodníka. Což v mém případě mi udělá takový bonus, na který bych v případě běžných útrat nedosáhl ani náhodou. A mám nastavené 100% inkaso z účtu, kdybych si třeba nevšiml, že jsem to zatím nedorovnal. Ale to se mi ještě nestalo.
Kdysi jsem u nich měl i firemní účet. Stálo to nějakou korunu, ale fungovalo to dobře. Dokonce měli slevu v případě, že na účet chodilo měsíčně tuším víc než 100k. Pak se rozhodli zdražit. Prostě minimální paušál pro firemní účet 400Kč. Přemýšlel jsem, zda se to vyplatí - výhoda byla dobré e-bankovnictví zděděné ještě po Expandia Bance a také okamžité online převody v řadě českých e-shopů. Nakonec jsem si spočítal, že tohle prostě ne. Udělal jsem firemní účet u Fia s tím, že uvidím, jak je na tom tahle zadarmobanka a pokud se osvědčí, udělám z ní hlavní firemní účet a RB zruším.
Lenost by byla důvodem, proč bych jinak k Fiu nečuchnul - RB fungovala dobře na to, co stála. Nicméně díky nenažranosti (pardon, orientaci na movitější klientelu) jsem zjistil, že Fio umí prakticky totéž, bankovnictví perfektní (žádné bazmeky v Javě nebo ActiveX), návštěva pobočky víceméně po založení zbytečná a hlavně nejen nulová cena, ale ještě jsem v plusu díky úrokům. Takže RB šla do pryč hned po prvním měsíci a světe, div se, nestalo se vůbec nic, naopak díky notifikacím mailem (zdarma, ne za 2 koruny) se pár věcí zautomatizovalo.
Soukromé eKonto Premium jsem si tam nechal. Nechám i nadále, ty bankomaty zdarma jsou mi ukradené a poplatek za odchozí platbu taky. A uvidíme, co bude dál, protože jestli začnou utahovat kohout, už přesně vím, kam se soukromým účtem jít. U Fia ho nemám zatím proto, že na rozdíl od RB nenabízí levné a hlavně *funkční* cestovní pojištění pro celou rodinu.
Výluky. Napříkad lyžování je až v té prostřední variantě, vysokohorská turistika je pouze do 3500m. Docela jsem ocenil, když jsem v La Pazu (3600m n.m.) dostal horskou nemoc a pojišťovna (tenkrát jsem byl u eBanky a pojišťovna byla tuším Amcico) vyplatila vše do posledního haléře. A že pojištění platilo i pro cesty amazonskou džunglí daleko od civilizace a garantovalo i případnou leteckou pomoc (vše jsem si před odletem ověřoval, abych se pak nedivil).
U Fia by mi řekli, že do La Pazu jezdit nemám, protože procházka po náměstí je vysokohorská turistika po vyznačených trasách.
Pojištění tak, jak ho má Fio nastavené, není vhodné ani pro typického paštikáře jezdícího do Chorvatska, protože ani nejdražší varianta se nevztahuje na ".... plavání a šnorchlování", pokud jsou jedním z hlavních cílů cesty. Nápodobně úrazové pojištění - explicitně vylučuje vše vzniklé při sportu.
Dobré pojištění poznáte tak, že podmínky jsou jednoznačné a seznam výluk minimální plus když si v praxi ověříte, že se pojišťovna nevytáčí a nezkouší vás "udělat". Již první podmínka u Fia splněná není, ty výluky jsou brutální. Aby ne, když to pro ně dělá Česká pojišťovna. Znáte reklamštinu - jak je někde napsáno "může být uplatněno", znamená to "bude uplatněno" (je-li to ve váš neprospěch). Je-li tam "může omezit plnění až o ...", znamená to "plnění bude omezeno o ..." atp.
Bohužel neznám. Když jsem zagooglil, tak na stránce produktu vůbec není odkaz na všeobecné podmínky:
http://www.unicreditbank.cz/web/obcane/pojisteni/cestovni-pojisteni-travel
Z toho usuzuju, že cílí na hejly, kteří se o podmínky nezajímají a stačí jim reklamština typu "pojistné limity od 1,7 mil. Kč u varianty TRAVEL Basic a od 3 mil. Kč u varianty TRAVEL Plus", takže za mě bych se tomu už z principu vyhnul. Nebudu čtvrt hodiny hledat, zda někde VOP budou zašantročené, podstatné pro mě je, že banka se za ně stydí - a asi má proč.
..muze napsat jen nekdo kdo o konkurenci nema ani paru.
Je SPOUSTA bank, ktere poskytuji vedeni ZDARMA, za transakci chteji 50% toho co RB. A ze vim o cem mluvim, jeden z uctu byl dlouha leta RB Premium - nevadila mi lehce vyssi cena, rad jsem ji obetoval za bezpecnost, ktera je bezkonkurencni!
Hlavni a v podstate JEDINA vec proc prejit na komplet, NENI usmudlanych 130, 160, 200kc... ale smluvni podminky, takze nejdrive cist, pak psat nepresne clanky na mesec prosim!!
Výraz "šetřílci" má jistý pejorativní nádech a neměl by se v seriózním článku o klientech banky objevit. Šetřílek je pro mě smradlavý bezdomovec, který nedává kromě smradu společnosti nic, ale chce od ní jídlo, dopravu, lékařskou péči, zajištění bezpečnosti a navíc v zimě útulek.
Když od banky požaduji prakticky jen služby přes internet, banka má za to k dispozici moje peníze, které může za velmi slušný úrok půjčovat. S šetřílky to nijak nesouvisí a poplatky navíc jsou jen pro ty, kdo si je nechají líbit. Rajfku jsem prokoukl hned potom, co přebrala moje konto v eBance. A snažila se mě nacpat do nového druhu konta tím, že staré zdražovala. Opravdu jsem se eKonta vzdal - a s ním i RB. Těch cca 5 plateb ročně v mBance za výběry z bankomatu (většinu výběrů mám zdarma) je směšných proti více jak 2000 Kč na poplatcích, které jsem platíval.
Takže raději nepoužívejte výraz šetřílci, my na oplátku nebudeme používat výraz "tupé ovce, co si dají ostříhat vlnu".
Mám rychlou půjčku u R.k ni byl zřízen zdrama běžný účet. Musela jsem splatku vkládat na BU a z té se převedl na rychlou půjčku. 2roky mě bakeřka do oči na česke v Brně tvrdila, že BU nejde zrušit. Jednou jsem se z duvodu nemoci dostala do zprodleni. Paní na vymahaci lince se smála a řekla, že mohu tento účet zrušit za poplatek. 1000 kc To mě tedy velmi znechutilo. Přišla jsemna jinou pobočku, byla tam velmi hloupá slečna ta mě BU zrušila zdarma!!!! Divíte se :) já ne. Podivivala jsem když se mě snížila splátka na rychle půjčce za zrušeny účet co byl kurrrr... Zdarma. Běžně klientům lžou a o tomhle bych mohla natočit již reportáž. Možna je to doména Brna .....