Vy jste se ještě nepoučil z reakcí pod jedním z vašich předchozích článků, že komerční články mají být jasně označeny? Netvrďte mi, že si nadpisy jako "Doporuč a získej účet nebo mobil" Reiffeisenbank nezaplatila. To vám nikdo neuvěří, ani kdybyste se snažil sebevíc. Tento "článek" je zcela evidentní leták Reifky, nic jiného.
Já se za to přeci nijak nestydím a jsem jasně podepsaný jako "Z RB". Tak proč mě podezříváte z nedostatku moudrosti? To se mám přihlašovat ze soukromého počítače tajně a dělat spokojeného klienta? To by bylo trochu laciný, ne? Ale je vidět, že Vás nepřesvědčím, k tématu článku nic nemáte, tak si tady poslužte dle libosti...
Musí vám být jasné, že zaměstnanec RB prostě nebude důvěryhodná osoba, která může tvrdit, že ten článek není zaplacený. Pokud vám to jasné není, pak vskutku nemůžete mluvit nic o soudnosti.
A máte pravdu, k tématu článku samotnému nic nemám. Jen mě docela uráží, když mi někdo předkládá reklamní leták jako seriózní článek. Já pak ztrácím čas tím, že čtu namísto seriózního článku. A ještě mi jeho autor bude tvrdit, že takhle propagativně napsaný článek napsal zcela nezávisle a bez motivace ze strany RB... To prostě musí urazit každého zdravě uvažujícího.
A tím spíš, když se historie opakuje navzdory tomu, že p. Chvátal to pořádně schytal od nespokojených čtenářů pod jiným, podobně propagačním článkem. Vůbec nijak se nepoučil, a to dokonce ani z toho, jak moc se ztrapňoval svou snahou obhájit v onom článku uvedené lživé informace. Což pouze utvrzuje velmi odůvodněnou domněnku, že je článek (ten předchozí i tento) zaplacený.
A to je právě ono - vy máte svojí pravdu a ani já ani Dalich ani nikdo jiný vás nepřesvědčí, že to je jinak. Mně prostě přijde nefér, že když podobný článek vyjde o Fiu, Air nebo třeba mBank, tak je to v pořádku, protože to jsou "cool" banky (protože cool mezi bankami je lowcostová kvalita za lowcostovou cenu). A diskuze jsou plný nadšených zastánců těch bank a nikdo mi nevymluví, že mezi nimi nejsou "tajní agenti" z těch bank.
Ale když něco dobrého (konečně!) uděláme my, tak to hned musí být placená reklama, protože prostě patříme do kategorie "zlý velký starý banky", o kterých se dobře psát nemůže a každý pozitivní článek je hned placenej. Přitom (a teď to klidně berte jako PR kecy z mý strany) teď máme asi nejlepší účet na trhu....a proto si myslím, že je v pořádku, že mesec nebo jakejkoli jinej server o něm píše, aby o něm klienti věděli. Stejně jako o tom, že i ve spořitelně lze mít dobrý podmínky, u toho článku se myslím strhla podobná diskuze.
To je celý, víc přesvědčovat vás nebudu, nechám prostor diskutujícím o tématu.
Nemůžu hodnotit článek o nové "cool" bance, protože si žádný takový nepamatuji. Nicméně jako vyloženě komerční články mě tady na Měšci trkly právě ten o ČS a teď o RB, proto na ně reaguji. Pokud se takový objeví i o Equa nebo ČSOB, jejichž služeb krom RB také využívám, pak se proti tomu ohradím úplně stejně - pokud vůbec budu ještě Měšec číst.
Moc nechapu co resite. Prijmeme hypotezu ze je to reklamni clanek. No a? Zmeni se tim nejak text?
Navic co je vam do toho jak si redakce/majitel oznacuje svoje clanky? Pokud vam to vadi tak server nectete, pokud vam prijde ze porusuji zakon jednejte podle zakona a ohlaste je. Psat pod clanky vykriky o tom ze to je reklama je dementni.
Samozrejme, kazdemu bude vyhovovat něco jineho, mozna jsem měl napsat "jeden z nejlepsich". Ale nez jsme Smart spustili, tak jsme si udelali fak detailni srovnani a v pomeru cena (nula) vs. Vykon toho umi Smart z bezplatnych opravdu nejvic (sporak s 1,5 %, kreditka, bezurocna rezerva, sleva na hypotece, vsechny domaci platby i vsechny vybery z ATM). Hodne toho umi i UCB, ale jakmile nesplnite podminky, tak se nedoplatite...
Fajn, beru. Abych řekl pravdu, tak detaily toho účtu Plus jsem neznal, srovnávali jsme se hlavně s tím základním účtem. A Plus nevypadá vůbec špatně, jednoduchý podmínky ke splnění a hezká cena. Možná výhoda u Smartu, že těch 1,5 % je až do 5 mega, u Zuna jen do 300 tisíc + sleva na hypotéce.
Poznámka na okraj - mám pocit, že existence Zuno se v RB před zaměstnanci s trochou nadsázky až tají. Já na to narazil při zmíněném rušení účtu v RB - musel jsem zadat číslo účtu, kam poslat zbytek peněz. Nějak jsem neměl po ruce čísla svých primárních účtů a tak jsem slečně strčil kartu Zuno, která má na sobě uvedeno i číslo účtu, sice Zuno moc nepoužívám, ale z minulosti mám, tak se dalo použít. Dotyčná (mimochodem jinak mi přišla schopná, nemám námitky) na to doslova vytřeštila oči, že tohle ještě nikdy neviděla. Na mou pobavenou reakci, že to je vlastně karta RB se tvářila silně nechápavě, až po chvíli ji došlo, kam mířím.
Docela mě to zaujalo - při vzniku Zunu jsem trochu čekal, že do ní budou posílat klienty i přímo z RB (když někdo bude mít snahu utéct "kvůli poplatkům"), ale zdá se, že tohle se neděje a místo synergie se spíš jedná o konkurenci.
Víte, tou poslední větou jste vaši jinak docela chvályhodnou snahu v diskusi totálně zabil... Při nesplnění podmínek v UCB totiž zaplatíte o 50 korun méně než při nesplnění podmínek u eKonta Komplet případně o 50 více, než když u eKonta ty podmínky splníte. Sice můžete argumentovat, že k základu budou u UCB ještě poplatky za platby, ovšem normální uživatel má za tři spolehlivé měsíce u UCB rozdíl proti eKontu natolik předplacen, že se mu to vyplatí i když nějaký měsíc podmínky případně nesplní.
Vaši snahu sice chápu, ale asi vám nikdo neuvěří, že nejste z UCB pěkně rozhození - ono se proti mBank či FIO dá argumentovat daleko snáze, než kdy bezplatnou variantu nabídne banka podobné velikosti jako RB :-)
Ano, je to právě o té větě "budou ještě poplatky za platby" - za každou transakci zaplatíte a pak normálně aktivní člověk nemá šanci dostat se pod 300 Kč, u Smartu i při nesplnění podmínek budete na 99 Kč (srovnávám účty "zdarma" - tedy nikoli Komplet, ale Smart). Ale taky jsem psal, že UCB je povedenej účet, ano, je to pro nás konkurence a rozhodně větší než všechny ty lowcosty - to vůbec nikdo nezpochybňuje. Pořád se píše jen o lowcostovejch bankách, ale to, že my nebo UniCredit (anebo za jistejch podmínek i spořka) umí nabídnout hodně povedený účty je hned považováno za reklamu...
Podle mě se to takhle jednoduše ve stylu "musí být zdarma" brát nedá, podstatná musí být celková výhodnost/nevýhodnost. Dám vám příklad od sebe - abych měl UCB zdarma, tak musím plnit jistý obrat, který ale plním tak jako tak (kdybych neplnil, tak bude poplatek UCB tím nejmenším problémem), takže mě vlastně neomezuje nijak. Vedle toho třeba Zuno má sice vedení účtu zadarmo, ale abych mohl občas taky vybrat z bankomatu, tak buď platím, anebo musím zaplatit aspoň 3000 debetkou. No jo, ale to je reálně 60 korun měsíčně poplatek, protože právě tolik bych dostal zpět v případě, že ty 3000 zaplatím kreditkou od City...
Dávám to jen pro ilustraci toho, že se opravdu nedá počítat jen s cenou za vedení účtu, nakonec vždycky jde o celkové náklady a ty se mohou hodně lišit i u stejného účtu mezi různými lidmi s různými potřebami.
Ano, pořád dokola. Pořád nejste schopen označit komerční články jako komerční a urážíte své čtenáře myšlenkou, že jsou tak hloupí, že zaplacený článek nepoznají.
Řekněte, kam to chcete takto dotáhnout? Chcete přivést Mešec ke svému konci, že takto systematicky podrýváte jeho důvěryhodnost?
Bože můj, do čehos to dal duši...
Přiznejme si to otevřeně.
Článek o RB je zaplacený RB.
Článek o ČS financuje ČS.
Článek o UCB platí UCB (vyjde asi za hodinu).
Air bank si to píše sama, my to jen vydáváme.
Equa jakbysmet.
:-)
Ale teď už vážně.
Je to krátká aktualita reagující na tiskovou zprávu RB, žádný analytický článek. A upřímně, podmínky jsou dobré, nabídka dobrá, jsme tu od toho, abychom to lidem řekli.
Nerozšlišuji, zda jde o RB, ČS, mBank, Fio, ČSOB. Prostě produktová novinka, tady je, takové a makové parametry, ber, nechej být. It´s easy.
So, since we are speaking English now, why is it so difficult to simply leave out the so-damn-obvious commercial ways of presenting "information"?
Proč je článek psán jako reklamní leták?
"Za stejné peníze více služeb a mobil k tomu. To je ve zkratce nová nabídka Raiffeisenank."
"A můžeme je hned uklidnit, že nejde o zdražení, nýbrž o vylepšení služeb pro soukromou klientelu."
"Doporuč a získej účet nebo mobil"
"eKonto Mini končí a bude nahrazeno eKontem Smart. Nejde o žádnou škodu..."
Toto není článek, to je prostě čistý marketing. Nechápu, jak jakožto šéfredaktor můžete nevidět ten do očí bijící rozdíl.
Jenže to, co jsem napsal, tak opravdu je.
- Za stejné peníze více služeb.
- Nejde o zdražení (většinou při změně sazebníků je to opačně a speciálně u RB tomu tak bylo snad vždy :))
- Chcete mobil? Tady máte návod.
- Chcete účet zadarmo? Šup s návodem.
Ježkovy voči, když je produkt prostě dobře postavený, co mám s ním dělat? :) (Ano, mohu jej ignorovat.)
Ale jinak mají děsně drahé zahraniční platby, vysoké úrokové sazby u kontokorentu, spotřebáky také drahé, kurzy nic moc, dealing až od 5000 eur, poplatek 1500 Kč za storno platby, 500 Kč za každou upomínku pro chudáky dlužníky. Na tom bych mohl Rajfku začít smažit. Byl byste pak spokojený? :)
Nicméně končím, další reakce na podobné téma vzdávám. Pokud chcete, pojďme si to vyříkat osobně. Kontakt na mě je veřejný.
Nebudu se kvůli vám trmácet z Ostravy do Prahy. Nehledě na to, že se nezdá, že byste byl kritice otevřen, ačkoli tvrdíte opak. Dostalo se vám jí v posledních dnech habaděj, ale neodnesl jste si z ní vůbec nic, navíc jste se drtivé většině z ní bránil, stejně jako nyní.
A chcete mi tedy říct, že je ten produkt od RB tak skvěle postavený, že článek nejde napsat jinak než jako propagační leták? Pak ok, zkusím to já, když dovolíte (a využiju k tomu i vašich myšlenek uvedených zde v diskuzi):
"Za stejné peníze více služeb a mobil k tomu. To je ve zkratce nová nabídka Raiffeisenank." -> "Raiffeisenbank zavádí novou nabídku, v níž lze za stejné peníze získat více služeb. Kromě toho můžete být za doporučení odměněni mobilem."
"A můžeme je hned uklidnit, že nejde o zdražení, nýbrž o vylepšení služeb pro soukromou klientelu." -> "Ačkoli je v dnešní době běžné spíše zdražovat než zlevňovat (u RB to platí obzvlášť), nejde v tomto případě o změny cen směrem nahoru, nýbrž o zkvalitnění služeb pro soukromou klientelu."
"Doporuč a získej účet nebo mobil" -> "Účet nebo mobil za doporučení nového klienta"
""eKonto Mini končí a bude nahrazeno eKontem Smart. Nejde o žádnou škodu..." -> zde lze prostě vypustit ten reklamní kec "Nejde o žádnou škodu" (byť uznávám, že toto je v článku asi nejméně škodlivý prohřešek).
Samozřejmě pro dobrou čtivost by bylo asi potřeba upravit i věty kolem, nicméně takto by článek působil rozhodně vyváženěji a stravitelněji.
Ale když jste přesvědčen, že to prostě nejde jinak než jako reklamní spot...
Pane Dalichu, když už u nás máte ten Spotřebitelský úvěr bez splácení, tak já Vám ještě poradím, aby jste si nechal zdarma uzavřít TMA smlouvu s dodatkem ROBOT a můžete využívat výhodnějších kurzů od 1000eur ;) -REKLAMA
Jak tak čtu ty diskuze (podotýkám v přestávce-protože detektivové přijdou na to,že jsem z RB :) ), myslím si, že se po Vás chce jediné, přestat psát články.
Což nedělejte,protože já osobně využívám měšec k tomu,abych se dozvěděla o reklamních nabídkách konkurence :D
Hezký den všem :)
Ono je spis na miste se ptat "proc clanek ctete jako reklamni letak?"
Ze by proto, ze nahodou neni o bance, kterou byste mel rad? Nebo proste jinak neumite uvazovat o pozitivnich textech (to by bylo opravdu smutne, protoze z zadneho hezkeho cteni uz nemuzete mit radost)? Nebo proste nemate rad Mesec? Kazdopadne tohle vlakno nazoru vic vypovida o vas nez o Mesci :)
Kdybyste četl výše, věděl byste, že RB využívám taky, tudíž nejde o to, kterou banku mám nebo nemám rád. Kdybych RB neměl rád, už u nich nejsem.
Jen mi vadí, když se ze mě někdo snaží udělat hlupáka. Nehledě na to, že už jen to, že někdo má podezření, že článek je komerční, znamená to, že autor udělal něco velmi špatně. Ovšem pokud se tu sejde tuna názorů, že jim článek jako komerční nepřipadá, pak klidně řeknu, že je moje vnímání odlišné od většiny a pravděpodobně i chybné...
Podezreni, ze je clanek komercni, ma zakonite vzdycky nekdo ze ctenaru, v Cesku zvlast - to staci, kdyz neni na kazdem radku kritika (takhle pokrivene se tu totiz posuzuje tzv. objektivita).
A tuna nazoru naopak pozitivnich se tu nikdy nesejde, opet ze zakoniteho principu, ze mlcici vetsina je spokojena (do diskusi prispiva cca 2 % ctenaru a vetsina z nich proto, ze jim neco vadi).
V podstatě máte pravdu, ale on je docela zásadní rozdíl mezi podezřením, které vychází z pocitu, a podezřením pramenícím z toho, že jsou v článku použity zcela evidentní techniky marketingu. Pokud by to stále ještě nebylo jasné, já nekritizuji obsah toho článku. Kritizuji způsob, jakým je podaný.
Vážený pane hlupáku intri, označuji Vás takto, jelikož velice hloupě, vyléváte své výlevy a velice hloupě "investujete" svůj čas. Vykřikujete při tom jako malé děcko, jako kdyby Vám někdo udělal bebínko. Televize je plná hloupých reklam, pro jiné možná i zábavně natočených reklam, ale televize má jednu velkou výhodu pro nás ostatní. NEMŮŽETE DO NÍ Vy pane intri ONLINE NA KAMERU psát pod reklamy své hloupé intrikánské výlevy. Dovolte mi pane hloupý intri, nadhodit nové téma na diskusi pro Vás: Vyslovuji tvrzení, reklamního typu, že jistý intri, který píše ve vláknu ... nemusím osvětlovat ... si dělá tímto svou reklamu, co mi na to napíšete? Už se těším, ale mám pro Vás špatnou zprávu a sice, že: "Vaši hloupou odpověď si rozhodně nepřečtu, jelikož jako Vy nemáte v oblibě skryté reklamy, já nemám v oblibě pi-tom-ce". Přeji Vám hodně času, ať máte hodně móóóc času na podobné intri-diskuse." Třeba si na ně i sám stíháte odpovídat. Podle mě, když Vám někdo hned neodepisuje-neodporuje, tak si rychle i sám jiným nickem odpovídáte. Nashle.
Je to těžký. V dnešní době prostě lidi koukají na peníze - protože prostě musí. Účet za 129,- nebo za 89,- Vám (i mě) přijde super, protože jsme si vědomi toho užitku a jsme ochoti to zaplatit. Účet u RB není pro každého optimální, ale to není ani účet u ČS, KB, ČSOB, atd....Žádná banka - ani jiný podnik, nemůže vyhovět všem. Proč nejezdí všichni ve WV, BMW? Asi ne proto, že jsou to špatné značky....když to auto nechci, nebo je moc drahé, koupím jiné. Nelíbí se mi parametry u RB, jdu jinam....