...mám u ní jak osobní, tak podnikatelský účet, ale změnu sazebníku od 1.2.2008 považuji za výsměch. Proto odcházím jinam. Samotného mne to mrzí, když po více jak 10 letech začala být pro mne eBanka drahá, ale platit několik desítek tisíc ročně za účty v bance a nemít za to žádné služby, to je velký přepych. Osobní bankéřka se vždy ozvala jen, s nabídkou půjčky nebo úvěru, nikdy s lepšími nebo levnějšími službami.
Také jsem u eBanky dlouho - na rozdíl od Vás na změně sazebníku od 1.2. dokonce pár korun vydělám. Nicméně eKonto už mám jen z nostalgie a kdyby nebyl zdarma už jsem účet zrušil. Platební styk už jsem dávno přesunul jinam - tam kde se za odchozí platby neplatí.
Já jsem to včera vyřešil definitivně. Po 17 letech u České spořitelny jsem přešel k mBank. Nulové poplatky, solidní úrok na spořícím účtu, platební karta zdarma. To je co denně potřebuji! Nějaké "osobní bankéře", kteří mi v oblasti financí nesahají ani po kotníky, ale jen mi koukají natlačit nějaký předražený produkt nechci.
Máte recht. U ČS mohou setrvat jen ... no, nechci urážet, některých konzervativních lidí, co nevidí, co je u konkurence k mání /a nemusí to být jen mBank/, by se to mohlo dotknout. Nechť si tedy kvalitu a drahotu služeb ČS každý zanalyzuje podle svého vědomí a svědomí.
Jsem klientem České spořitelny a již několikrát jsem od ní chtěl odejít, když ale čtu jak to některé „chytré“ vytáčí, tak škodolibě zůstanu, ta stovka měsíčně mi za tu srandu stojí (dále uvažuji o koupi Škodovky). Dějiny jsou plné těch, kteří se nestarali o sebe a chtěli spasit druhé a jak to dopadlo?
Na Váš příspěvek se dá reagovat jedině "Svatá prostoto" nebo "blahoslaveni chudí duchem"... Tak si to u té spořky užijte a rozmnožte jí 12miliardový zisk, když si myslíte, že to někoho vytáčí :-D.
Mno, jsem klientem Sporitelny uz mnoho desitek let. Mam rad jeji stabilitu a priznam se, obcas tam maji i hezke holky. Ale posledni dobou mi zacinaji vadit ty poplatky. Neni to o tom, ze bych na to nemel, jednu dobu jsem tam protacel i castky s mnoha nulami. Ale je to tom, ze je to zbytecne. Nedavno jsem tam zase zasel a ptam se, zda-li by pro me nemeli nejaky zajimavy uver. Skutecne nejsem tuctovy klient a nekolik tydnu pred timto dotazem jsem tam mel nekolik set tisic. A slecna od prepazky ani nechtela moji karticku. Pouze mi soupla papir s urokovymi sazbami. Uver samozrejme npotrebuju, ale zajimalo me to. Nejsem tedy pro Sporku zajimavy. Ok. Dneska jsem si otevrel konto u mBank. Nerikam, ze jsou kdovico, ale na tech mych par set tisic mi to staci.
Co máte na Spořitelně stabilního? Když slyšíte od známých v tom ústavu zaměstnaných, jak se tam furt všechno vytlouká klín klínem ... Nedal bych jim tam ani svou výplatu na účet ... ČS se sice prezentuje neustále rostoucím ziskem, ale za jakou cenu? Ve světě už takových mamutích, finančně "zdravých" společností už bylo, a nyní čelí obrovským machinačním skandálům. Nevidím důvod, proč si neudělat vlastní úsudek.
Spořitelna je zaměřená dost na socky a jim rádoby vnucuje úvěr nebo KTK nebo kreditní kartu.
Co jsou platné hezké holky, když mnoho neumí? To ať mne radši obsluhuje nějaké starší dáma po přechodu a v zástěře, když bude vědět, jak mám udělat platbu do zahraničí, kterou jsem nikdy nedělal a kterou asi ani ona hezká mladá bouchačka produktů také nedělala.
já jsem si založil mbank minulý týden, a už se těším jak příští týden zajdu do spořky a zruším konto, už se těšímaž jim řeknu že mám 20 tis. měsíčně a oni mně budou přemlouvat a já jim ukážu jen sazebník mbank a řeknu dejte mi stejné sazby tedy 0 max. 5 korun...
No, to jste ten typický konzervativní klient, na kterých Spořitelna vydělává. Já jsem na tom podobně, účet tam mám už z dob studií, později jsem si tam vzala půjčku a tak nyní čekám až jí doplatím, abnych mohla účet definitivně zrušit. Ve Spořitelně jsem se setkala s neskutečným bordelem v dokumentaci k mému účtu, s nepříjemnými pracovnicemi a s šílenými poplatky...na druhou stranu jsem se tam setkala i s perfektními službami, takže moje pocity jsou trochu rozporuplné. Přesto ty negativní převažují. Další banka, jejíž služeb už nehodlám nikdy využít je hypoteční banka - :-), expereti na hypotéky, komunikace s klientem 0, poplatky příšerné, služby na houby. Za hypotékou bych šla rozhodně příště do Raiffeisenbank.
Také mám eKonto ze setrvačnosti, když je zadarmo. Většinu operací jsem přesunul do mBanky a zatím si vůbec nemůžu stěžovat. Jakmile zavedou inkaso, asi dám eKontu sbohem.
Ja byl celkem spokojeny u CSOB, ale za stejne sluzby a stejnou kvalitu sluzeb radeji budu platit 0,- u Mbank. Cekam jen na zavedeni inkasa a CSOB sbohem.
A co se Ti zdražilo? Nechci banku obhajovat, jen se ptám? Já mám totiž pocit, že mě prakticky všechno zlevnilo...Jsem klientem eBanky asi 10 let, dříve jsem platil kolem 150 Kč měsíčně, v únoru to bude 11,60 Kč...
Taky jsem se vstupu RB bál, ale zatím si tedy nemůžu na nic stěžovat (a není to jen o ceně, ale i kvalitě a šíři služeb).
No, treba pro mne osobne asi nezdrazilo nic, a do prichodu mBank jsem s eBankou byl celkem spokojen - byla relativne kvalitni, celkem spolehliva, a s poplatky to (vetsinou) neprehanela.
Jenze kdyz prisla mBank, ktera stejne sluzby (ano, vim ze o kvalite muzeme zatim jeste diskutovat, ale stejny typ sluzeb) nabizi zdarma, nemam duvod u eBanky zustavat. Jediny duvod proc jsem zatim ucet u eBanky nezrusil je chybejici inkaso.
Ano, stranky eBanky pusobi (pro mne) na pohled profesionalnejsim dojmem, nabizi vic sluzeb (ale vetsinu z nich nepotrebuji), a pusobi u nas delsi dobu. Pokud ale za tento rozdil mam platit 150-250 Kc mesicne (coz je prumerny poplatek ktery jsem za poslenich nekolek mesicu eBance platil), to za ty penize radeji zajdu do restaurace na dobry obed, nebo je poslu na nejaky investicni ucet.
No a co se tyce kvality bankeru na pobockach (coz by mohl byt pripadny duvod pro zustavani u eBanky), o te mam bohuzel z vlastni zkusenosti velmi nizke mineni...
Samozřejmě, 200 Kč měsíčně už je rozdíl. Ale to asi průměrněj člověk nemá, nebo si aspoň neumím představit, kolik máš transakcí. Já asi nejsem moc aktivní klient, mám téměř všechno na SIPO (2,90 Kč), jeden trvalák a jedno inkaso (taky po 2,90 Kč) a k tomu 1-2 jednorázový příkazy měsíčně (taky po 2,90 Kč). Ostatní mám v eKontu zadarmo a nedokážu si moc představit, za co bych měl platit 200 Kč měsíčně...Jasně přidávají se k tomu jednorázový vlivy, hlavně výběry z bankomatu v zahraničí, ale co jsem koukal, tak tam v mBank neušetříš, protože tě natáhnou na nevýhodným kurzu...
Ja mam CS a mne to dela bezne cca 180Kc mesicne. Konto, internetove a GSM bankovnictvi, vypis, SIPO, nejake inkaso, na pobocku nechodim, nejake trvale prikazy a dve karty..... proste normalni provoz.... Ono prichozi platba za 5Kc a kdyz prijde: statni podpora bydleni, vejplata, materska, 2-3 prichozi platby od znamych.... tak to udela sve. Zridil jsem si mBank a ted jen cekam na inkaso a SIPO a sup pryc.
Nechci dělat reklamu, po záporných zkušenostech s ČS jsem si přes internetové porovnávače zadal požadavky transakcí a vyplivlo mi to ŽB. Tak jsem k nim přešel po ověření ještě několika detailů a už léta mám u bývalé ŽB (dnes Unikreténi) balíček Komplet (dříve Forte) za 169 CZK měsíčně a ani o korunu víc. Platební styk uvnitř i vně (je jedno zda příchozí či odchozí platby) zcela zdarma a je jedno, zda jich mám měsíčně 5 či 100 nebo 500. K tomu další běžňák zadara, trvaláky - zřízení, změna, zrušení také vše zadara. Dříve byla k účtu jedna embosovaná zahraniční karta v ceně a druhá za polovic, nyní jsou 2 embosované zahraniční karty zadara. V listopadu loňského roku přibyl jeden příkaz na papíře zdarma a 1 vklad na pobočce zdarma. Neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů zdarma, z cizích je to za 8. Na výpise opravdu kromě 169 CZK za měsíc jiné sumy nemám a s účtem jsem spokojený. Navíc mne furt něco nevnucují a když chci něco na pobočce, nemusím si sjednávat schůzku s osobním bankéřem, až on na mne bude mít čas. Na pobočkách nejsou fronty a tak se na mne nikdo zezadu přiteplale nelepí a stále někdo nefuní, jak tomu bývalo v ČS.
Je zajímavé, že snad všechny banky nepřiznávají úbytek klientů, ale naopak jejich příbytek. To se nám tak populace rozrůstá nebo má každý občan přes výhrady k bankovním poplatkům dvě a více kont?
A když slyšíte od zaměstnanců některých bank, jak je furt jebou za úbytky produktů a malý objem nově uzavřených obchodů, a na veřejnosti se pak banka prezentuje růstem zisku, produktů i klientů, tak se mi zdá, že zástupci některých bank nám nemluví pravdu, tak jak to bývalo zvykem před 89.
Myslím si, že máte pravdu. Klientů do jisté míry přibývá také protože mají účty u více bank. Např. já mám jen jeden účet, můj manžel má však na sebe vedeny účty 4 a ani jeden z nich zatím nemůže zrušit. Myslím si však, že banky nelžou, skutečně mají vysoké zisky, jinak by na našem trhu nezůstávaly, časem se to ale upraví, náš trh bude nasycen a zisky už nebudou takovým ternem jako dosud. Počítám, že některá větší banka z trhu odejde a bude to max.do 5 let. Taky se podívejte, jak se banky orientují na východ (Balkán, Ukraina atd.), to jsou území - pole neoraná, "hic sunt leones", tam se teprve namlsají.
Tak třeba o 1.2.2008 se zdražily zahr, platby. Z bývalých 200 kč min. úhrady to vyskořilo na hezkých a kulantních 500. Pakatel, že? Příchozí platby (a že jich mám měsíčně několik desítek) jsou pořád na nehorázných 6,90 (u podnikatelského účtu). Zlevnění u odchozích plateb o 2 Kč je sice hezké, ale jako obchodník mám především příchozí platby, nikoliv odchozí. A že jsem měl osobní bankéřku? Dobrou tak leda na vnucování úvěrů a půjček (což je zajímavé především pro eBanku), ale že by někdy zavolala a řekla, sleduji vaše náklady na provoz účtu u nás a chtěla bych vám nabídnout tu a tu službu, abyste své náklady snížil, to ani omylem.
O podnikatelských účtech se moc nemluví, ale na tom se dá opravdu ušetřit ještě víc. Já dřív platil jen u jedné malé společnosti u ČSOB okolo 1500,- měsíčně, pak za lepší služby u ŽB 500,- a teď za ještě lepší služby u jedné české a zároveň u jedné německé banky platím pár stovek ročně za embosovanou kartu. A to nemluvím o rozdílech v úročení. Suma sumárum je to 1 pěkná dovolená ročně.
To samý jsem měl jako OSVČ účet v RB, operace za měsíc by se daly spočítat na prstech jedné ruky, na poplatcích to stálo cca 200,- měsíčně. Teď při mnohem lepších službách neplatím nic. Pan ředitel by si měl uvědomit, že samochvála smrdí.
LEŽ pana ředitel - aneb jak jsem přešel od eBanky k mBance
Takže pan ředitel Rajfky říká, že nikdo z eBanky neodešel? Tak to pěkně lže. U eBanky jsem měl dlouhá léta několik podnikatelských účtů na OSVČ. Po konzultaci s finančákem a mBankou jsem k mBance přešel na jejich osobní konto. Po nahlédnutí do účetnictví jsem u eBanky u jednoho konkrétního účtu platil měsíčně na poplatcích 475 Kč a úroková sazba byla 0,01 procenta. Tak jsem jim v prosinci dal vale, 2 měsíce pro podnikání používám mBanku a protože na účtu mám pár tisíc na obraty, které zdarma převaluji mezi mKontem a eMaxem, tak na poplatcích za poslední 2 měsíce jsem zaplatil 0 korun a na úrocích získal přesně 275,78 Kč. Tak to máme měsíčně úsporu 750 Kč. Protože nejsem socka a nepoužívám různé kontokorenty a rozsah služeb pro podnikání mi u mBanky plně vyhovuje, tak nemám co řešit. Dříve oblíbená eBanka je pá-pá a já měsíčně ušetřím 9 tisíc Kč na poplatcích a úrocích. A perlička na závěr? Můj osobní bankéř z eBanky mi měsíc po zrušení konta volal, zda nechci nějaký kontokorent ke svému účtu. Když jsem ji vyvedl z omylu a řekl, že u nich už měsíc nejsem, byla paní v šoku. Ale to už se mě netýká. Já jsem s mBankou spokojený, ušetřil jsem a ostatní ať si platí a platí a platí. Alespoň budou mít vyšší náklady a já budu v drobné konkurenční výhodě. Každý svého štěstí strůjce. Toť vše.
Myslím si, že pan ředitel nečte reakce vlastních klientů na netu, jinak by asi ekonto bylo už dávno bez poplatků. Stejně jako ostatní i já jsem klientem eBanky, roční vedení platební karty za poplatek 490,- Kč mi příjde trochu silné kafe. Výběr z bankomatu 9,90 Kč, výdání certifikátu pro internetové bankovnictví 200,- Kč, Odchozí platba, 4,90 Kč, vklad na pobočce 10,- Kč, info o pohybu na účtu 3,90 Kč. No není na co čekat... pá pá eBanko, tvé dny jsou sečteny
Můžu Vás ujistit, že "pan ředitel" čte reakce klientu na internetu pokaždé a velice pozorně :-)) A s ním i hodně našich lidí, kteří se snaží pro naše klienty pořád vymýšlet něco nového. Kromě toho neustále zjišťujeme názory i těch klientů, kteří do internetových diskusí nepřispívají.
K vašemu příspěvku: každý si může posoudit sám kolik kde zaplatí a co za to dostane. Různí lidé mají různé potřeby a každý si vybere. Jelikož nám trvale rostou počty klientů (v únoru jsme udělali rekord všech dob) a máme podle nezávislých průzkumů nejspokojenější klienty v ČR, tak si nestěžuju.
Přeji Vám všechno dobré, ve světě financí i mimo něj! :-))
Konec mesice, vygeneroval se mi ucet a najednou koukam 10 CZK v (_x_). Nahledl jsem do ceniku a co nevidim, dalsi zdrazovani, tentokrate schovane za vygenerovani vypisu. Zajimalo by me, co je na to vygenerovani tak draheho, kdyz je to zautomatizovany system. No pekne nam to tam vedete pane rediteli, pekne....
Teď jde o to, jestli fígl s poplatkem za elektronický výpis nezavedou i ostatní banky, či jej již nemají zaveden. Řada klientů papírový výpis nechce, a tak výpadek v poplatcích musí něčím nahradit.
Banka vám jinak vysvětlí, že elektronický výpis provádí výpočetní technika s programovým vybavením a že HW ani SW není zadarmo, tudíž se klient musí podílet na nákladech. Už jen čekám, kdy vám (nám) budou k výpisu připočítávat 0,5 g toneru, 5 W elektřiny na pohon tiskárny a 1,-- za recyklaci vypotřebovaného toneru.
Pane rediteli, nemate pocit ze divoke diskuze okolo eBanky prameni prave z duvodu spatne komunikace mezi bankou a klienty? Nebyt internetu, tak nevim o vetsine produktu svoji banky. Ta komunikace je opravdu hodne spatna. Proc mam na eKontu "postovni schranku", kdyz se z ni dozvim tak akorat trikrat do roka o zmene sazebniku? A je to urcite jeden z duvodu, proc jsou na foru mBank hodne aktivni prave klienti eBanky.