...mám u ní jak osobní, tak podnikatelský účet, ale změnu sazebníku od 1.2.2008 považuji za výsměch. Proto odcházím jinam. Samotného mne to mrzí, když po více jak 10 letech začala být pro mne eBanka drahá, ale platit několik desítek tisíc ročně za účty v bance a nemít za to žádné služby, to je velký přepych. Osobní bankéřka se vždy ozvala jen, s nabídkou půjčky nebo úvěru, nikdy s lepšími nebo levnějšími službami.
Také jsem u eBanky dlouho - na rozdíl od Vás na změně sazebníku od 1.2. dokonce pár korun vydělám. Nicméně eKonto už mám jen z nostalgie a kdyby nebyl zdarma už jsem účet zrušil. Platební styk už jsem dávno přesunul jinam - tam kde se za odchozí platby neplatí.
Já jsem to včera vyřešil definitivně. Po 17 letech u České spořitelny jsem přešel k mBank. Nulové poplatky, solidní úrok na spořícím účtu, platební karta zdarma. To je co denně potřebuji! Nějaké "osobní bankéře", kteří mi v oblasti financí nesahají ani po kotníky, ale jen mi koukají natlačit nějaký předražený produkt nechci.
Máte recht. U ČS mohou setrvat jen ... no, nechci urážet, některých konzervativních lidí, co nevidí, co je u konkurence k mání /a nemusí to být jen mBank/, by se to mohlo dotknout. Nechť si tedy kvalitu a drahotu služeb ČS každý zanalyzuje podle svého vědomí a svědomí.
Jsem klientem České spořitelny a již několikrát jsem od ní chtěl odejít, když ale čtu jak to některé „chytré“ vytáčí, tak škodolibě zůstanu, ta stovka měsíčně mi za tu srandu stojí (dále uvažuji o koupi Škodovky). Dějiny jsou plné těch, kteří se nestarali o sebe a chtěli spasit druhé a jak to dopadlo?
Na Váš příspěvek se dá reagovat jedině "Svatá prostoto" nebo "blahoslaveni chudí duchem"... Tak si to u té spořky užijte a rozmnožte jí 12miliardový zisk, když si myslíte, že to někoho vytáčí :-D.
Mno, jsem klientem Sporitelny uz mnoho desitek let. Mam rad jeji stabilitu a priznam se, obcas tam maji i hezke holky. Ale posledni dobou mi zacinaji vadit ty poplatky. Neni to o tom, ze bych na to nemel, jednu dobu jsem tam protacel i castky s mnoha nulami. Ale je to tom, ze je to zbytecne. Nedavno jsem tam zase zasel a ptam se, zda-li by pro me nemeli nejaky zajimavy uver. Skutecne nejsem tuctovy klient a nekolik tydnu pred timto dotazem jsem tam mel nekolik set tisic. A slecna od prepazky ani nechtela moji karticku. Pouze mi soupla papir s urokovymi sazbami. Uver samozrejme npotrebuju, ale zajimalo me to. Nejsem tedy pro Sporku zajimavy. Ok. Dneska jsem si otevrel konto u mBank. Nerikam, ze jsou kdovico, ale na tech mych par set tisic mi to staci.
Co máte na Spořitelně stabilního? Když slyšíte od známých v tom ústavu zaměstnaných, jak se tam furt všechno vytlouká klín klínem ... Nedal bych jim tam ani svou výplatu na účet ... ČS se sice prezentuje neustále rostoucím ziskem, ale za jakou cenu? Ve světě už takových mamutích, finančně "zdravých" společností už bylo, a nyní čelí obrovským machinačním skandálům. Nevidím důvod, proč si neudělat vlastní úsudek.
Spořitelna je zaměřená dost na socky a jim rádoby vnucuje úvěr nebo KTK nebo kreditní kartu.
Co jsou platné hezké holky, když mnoho neumí? To ať mne radši obsluhuje nějaké starší dáma po přechodu a v zástěře, když bude vědět, jak mám udělat platbu do zahraničí, kterou jsem nikdy nedělal a kterou asi ani ona hezká mladá bouchačka produktů také nedělala.
já jsem si založil mbank minulý týden, a už se těším jak příští týden zajdu do spořky a zruším konto, už se těšímaž jim řeknu že mám 20 tis. měsíčně a oni mně budou přemlouvat a já jim ukážu jen sazebník mbank a řeknu dejte mi stejné sazby tedy 0 max. 5 korun...
No, to jste ten typický konzervativní klient, na kterých Spořitelna vydělává. Já jsem na tom podobně, účet tam mám už z dob studií, později jsem si tam vzala půjčku a tak nyní čekám až jí doplatím, abnych mohla účet definitivně zrušit. Ve Spořitelně jsem se setkala s neskutečným bordelem v dokumentaci k mému účtu, s nepříjemnými pracovnicemi a s šílenými poplatky...na druhou stranu jsem se tam setkala i s perfektními službami, takže moje pocity jsou trochu rozporuplné. Přesto ty negativní převažují. Další banka, jejíž služeb už nehodlám nikdy využít je hypoteční banka - :-), expereti na hypotéky, komunikace s klientem 0, poplatky příšerné, služby na houby. Za hypotékou bych šla rozhodně příště do Raiffeisenbank.
Také mám eKonto ze setrvačnosti, když je zadarmo. Většinu operací jsem přesunul do mBanky a zatím si vůbec nemůžu stěžovat. Jakmile zavedou inkaso, asi dám eKontu sbohem.
Ja byl celkem spokojeny u CSOB, ale za stejne sluzby a stejnou kvalitu sluzeb radeji budu platit 0,- u Mbank. Cekam jen na zavedeni inkasa a CSOB sbohem.
A co se Ti zdražilo? Nechci banku obhajovat, jen se ptám? Já mám totiž pocit, že mě prakticky všechno zlevnilo...Jsem klientem eBanky asi 10 let, dříve jsem platil kolem 150 Kč měsíčně, v únoru to bude 11,60 Kč...
Taky jsem se vstupu RB bál, ale zatím si tedy nemůžu na nic stěžovat (a není to jen o ceně, ale i kvalitě a šíři služeb).
No, treba pro mne osobne asi nezdrazilo nic, a do prichodu mBank jsem s eBankou byl celkem spokojen - byla relativne kvalitni, celkem spolehliva, a s poplatky to (vetsinou) neprehanela.
Jenze kdyz prisla mBank, ktera stejne sluzby (ano, vim ze o kvalite muzeme zatim jeste diskutovat, ale stejny typ sluzeb) nabizi zdarma, nemam duvod u eBanky zustavat. Jediny duvod proc jsem zatim ucet u eBanky nezrusil je chybejici inkaso.
Ano, stranky eBanky pusobi (pro mne) na pohled profesionalnejsim dojmem, nabizi vic sluzeb (ale vetsinu z nich nepotrebuji), a pusobi u nas delsi dobu. Pokud ale za tento rozdil mam platit 150-250 Kc mesicne (coz je prumerny poplatek ktery jsem za poslenich nekolek mesicu eBance platil), to za ty penize radeji zajdu do restaurace na dobry obed, nebo je poslu na nejaky investicni ucet.
No a co se tyce kvality bankeru na pobockach (coz by mohl byt pripadny duvod pro zustavani u eBanky), o te mam bohuzel z vlastni zkusenosti velmi nizke mineni...
Samozřejmě, 200 Kč měsíčně už je rozdíl. Ale to asi průměrněj člověk nemá, nebo si aspoň neumím představit, kolik máš transakcí. Já asi nejsem moc aktivní klient, mám téměř všechno na SIPO (2,90 Kč), jeden trvalák a jedno inkaso (taky po 2,90 Kč) a k tomu 1-2 jednorázový příkazy měsíčně (taky po 2,90 Kč). Ostatní mám v eKontu zadarmo a nedokážu si moc představit, za co bych měl platit 200 Kč měsíčně...Jasně přidávají se k tomu jednorázový vlivy, hlavně výběry z bankomatu v zahraničí, ale co jsem koukal, tak tam v mBank neušetříš, protože tě natáhnou na nevýhodným kurzu...
Ja mam CS a mne to dela bezne cca 180Kc mesicne. Konto, internetove a GSM bankovnictvi, vypis, SIPO, nejake inkaso, na pobocku nechodim, nejake trvale prikazy a dve karty..... proste normalni provoz.... Ono prichozi platba za 5Kc a kdyz prijde: statni podpora bydleni, vejplata, materska, 2-3 prichozi platby od znamych.... tak to udela sve. Zridil jsem si mBank a ted jen cekam na inkaso a SIPO a sup pryc.
Nechci dělat reklamu, po záporných zkušenostech s ČS jsem si přes internetové porovnávače zadal požadavky transakcí a vyplivlo mi to ŽB. Tak jsem k nim přešel po ověření ještě několika detailů a už léta mám u bývalé ŽB (dnes Unikreténi) balíček Komplet (dříve Forte) za 169 CZK měsíčně a ani o korunu víc. Platební styk uvnitř i vně (je jedno zda příchozí či odchozí platby) zcela zdarma a je jedno, zda jich mám měsíčně 5 či 100 nebo 500. K tomu další běžňák zadara, trvaláky - zřízení, změna, zrušení také vše zadara. Dříve byla k účtu jedna embosovaná zahraniční karta v ceně a druhá za polovic, nyní jsou 2 embosované zahraniční karty zadara. V listopadu loňského roku přibyl jeden příkaz na papíře zdarma a 1 vklad na pobočce zdarma. Neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů zdarma, z cizích je to za 8. Na výpise opravdu kromě 169 CZK za měsíc jiné sumy nemám a s účtem jsem spokojený. Navíc mne furt něco nevnucují a když chci něco na pobočce, nemusím si sjednávat schůzku s osobním bankéřem, až on na mne bude mít čas. Na pobočkách nejsou fronty a tak se na mne nikdo zezadu přiteplale nelepí a stále někdo nefuní, jak tomu bývalo v ČS.
Je zajímavé, že snad všechny banky nepřiznávají úbytek klientů, ale naopak jejich příbytek. To se nám tak populace rozrůstá nebo má každý občan přes výhrady k bankovním poplatkům dvě a více kont?
A když slyšíte od zaměstnanců některých bank, jak je furt jebou za úbytky produktů a malý objem nově uzavřených obchodů, a na veřejnosti se pak banka prezentuje růstem zisku, produktů i klientů, tak se mi zdá, že zástupci některých bank nám nemluví pravdu, tak jak to bývalo zvykem před 89.
Myslím si, že máte pravdu. Klientů do jisté míry přibývá také protože mají účty u více bank. Např. já mám jen jeden účet, můj manžel má však na sebe vedeny účty 4 a ani jeden z nich zatím nemůže zrušit. Myslím si však, že banky nelžou, skutečně mají vysoké zisky, jinak by na našem trhu nezůstávaly, časem se to ale upraví, náš trh bude nasycen a zisky už nebudou takovým ternem jako dosud. Počítám, že některá větší banka z trhu odejde a bude to max.do 5 let. Taky se podívejte, jak se banky orientují na východ (Balkán, Ukraina atd.), to jsou území - pole neoraná, "hic sunt leones", tam se teprve namlsají.
Tak třeba o 1.2.2008 se zdražily zahr, platby. Z bývalých 200 kč min. úhrady to vyskořilo na hezkých a kulantních 500. Pakatel, že? Příchozí platby (a že jich mám měsíčně několik desítek) jsou pořád na nehorázných 6,90 (u podnikatelského účtu). Zlevnění u odchozích plateb o 2 Kč je sice hezké, ale jako obchodník mám především příchozí platby, nikoliv odchozí. A že jsem měl osobní bankéřku? Dobrou tak leda na vnucování úvěrů a půjček (což je zajímavé především pro eBanku), ale že by někdy zavolala a řekla, sleduji vaše náklady na provoz účtu u nás a chtěla bych vám nabídnout tu a tu službu, abyste své náklady snížil, to ani omylem.
O podnikatelských účtech se moc nemluví, ale na tom se dá opravdu ušetřit ještě víc. Já dřív platil jen u jedné malé společnosti u ČSOB okolo 1500,- měsíčně, pak za lepší služby u ŽB 500,- a teď za ještě lepší služby u jedné české a zároveň u jedné německé banky platím pár stovek ročně za embosovanou kartu. A to nemluvím o rozdílech v úročení. Suma sumárum je to 1 pěkná dovolená ročně.
To samý jsem měl jako OSVČ účet v RB, operace za měsíc by se daly spočítat na prstech jedné ruky, na poplatcích to stálo cca 200,- měsíčně. Teď při mnohem lepších službách neplatím nic. Pan ředitel by si měl uvědomit, že samochvála smrdí.
LEŽ pana ředitel - aneb jak jsem přešel od eBanky k mBance
Takže pan ředitel Rajfky říká, že nikdo z eBanky neodešel? Tak to pěkně lže. U eBanky jsem měl dlouhá léta několik podnikatelských účtů na OSVČ. Po konzultaci s finančákem a mBankou jsem k mBance přešel na jejich osobní konto. Po nahlédnutí do účetnictví jsem u eBanky u jednoho konkrétního účtu platil měsíčně na poplatcích 475 Kč a úroková sazba byla 0,01 procenta. Tak jsem jim v prosinci dal vale, 2 měsíce pro podnikání používám mBanku a protože na účtu mám pár tisíc na obraty, které zdarma převaluji mezi mKontem a eMaxem, tak na poplatcích za poslední 2 měsíce jsem zaplatil 0 korun a na úrocích získal přesně 275,78 Kč. Tak to máme měsíčně úsporu 750 Kč. Protože nejsem socka a nepoužívám různé kontokorenty a rozsah služeb pro podnikání mi u mBanky plně vyhovuje, tak nemám co řešit. Dříve oblíbená eBanka je pá-pá a já měsíčně ušetřím 9 tisíc Kč na poplatcích a úrocích. A perlička na závěr? Můj osobní bankéř z eBanky mi měsíc po zrušení konta volal, zda nechci nějaký kontokorent ke svému účtu. Když jsem ji vyvedl z omylu a řekl, že u nich už měsíc nejsem, byla paní v šoku. Ale to už se mě netýká. Já jsem s mBankou spokojený, ušetřil jsem a ostatní ať si platí a platí a platí. Alespoň budou mít vyšší náklady a já budu v drobné konkurenční výhodě. Každý svého štěstí strůjce. Toť vše.
Myslím si, že pan ředitel nečte reakce vlastních klientů na netu, jinak by asi ekonto bylo už dávno bez poplatků. Stejně jako ostatní i já jsem klientem eBanky, roční vedení platební karty za poplatek 490,- Kč mi příjde trochu silné kafe. Výběr z bankomatu 9,90 Kč, výdání certifikátu pro internetové bankovnictví 200,- Kč, Odchozí platba, 4,90 Kč, vklad na pobočce 10,- Kč, info o pohybu na účtu 3,90 Kč. No není na co čekat... pá pá eBanko, tvé dny jsou sečteny
Můžu Vás ujistit, že "pan ředitel" čte reakce klientu na internetu pokaždé a velice pozorně :-)) A s ním i hodně našich lidí, kteří se snaží pro naše klienty pořád vymýšlet něco nového. Kromě toho neustále zjišťujeme názory i těch klientů, kteří do internetových diskusí nepřispívají.
K vašemu příspěvku: každý si může posoudit sám kolik kde zaplatí a co za to dostane. Různí lidé mají různé potřeby a každý si vybere. Jelikož nám trvale rostou počty klientů (v únoru jsme udělali rekord všech dob) a máme podle nezávislých průzkumů nejspokojenější klienty v ČR, tak si nestěžuju.
Přeji Vám všechno dobré, ve světě financí i mimo něj! :-))
Konec mesice, vygeneroval se mi ucet a najednou koukam 10 CZK v (_x_). Nahledl jsem do ceniku a co nevidim, dalsi zdrazovani, tentokrate schovane za vygenerovani vypisu. Zajimalo by me, co je na to vygenerovani tak draheho, kdyz je to zautomatizovany system. No pekne nam to tam vedete pane rediteli, pekne....
Teď jde o to, jestli fígl s poplatkem za elektronický výpis nezavedou i ostatní banky, či jej již nemají zaveden. Řada klientů papírový výpis nechce, a tak výpadek v poplatcích musí něčím nahradit.
Banka vám jinak vysvětlí, že elektronický výpis provádí výpočetní technika s programovým vybavením a že HW ani SW není zadarmo, tudíž se klient musí podílet na nákladech. Už jen čekám, kdy vám (nám) budou k výpisu připočítávat 0,5 g toneru, 5 W elektřiny na pohon tiskárny a 1,-- za recyklaci vypotřebovaného toneru.
Pane rediteli, nemate pocit ze divoke diskuze okolo eBanky prameni prave z duvodu spatne komunikace mezi bankou a klienty? Nebyt internetu, tak nevim o vetsine produktu svoji banky. Ta komunikace je opravdu hodne spatna. Proc mam na eKontu "postovni schranku", kdyz se z ni dozvim tak akorat trikrat do roka o zmene sazebniku? A je to urcite jeden z duvodu, proc jsou na foru mBank hodne aktivni prave klienti eBanky.
Pochopil jsem z článku, že úrokové marže jsou u nás "nízké" a proto bylo nutné jít do vysokých poplatků?
Nevím, rozdíl mezi 1-2% z vkladu a 15-20 % a více z úvěru je ještě málo? V cizině by šli sedět za lichvu!
Úroková blamáž se netýká samozřejmě jen eBanky či Raiffeisenky, ale i většiny ostatních ústavů na našem trhu. To, co si dovolí zahraniční vlastníci u nás, by si tam u nich doma nikdy nedovolili Někdy mi připadá, že naše zdevastovaná ekonomika tahá z krize daleko "zdravější" zahraniční ekonomiky.
Jestli ono to neni tim, ze urokova marze neni jen rozdil uroku ;-) BTW, cista urokova marze se v CR pohybuje mezi 1-2%. Jeste to povazujete za lichvu? ;-)
Jestliže mají naše banky vysoké náklady na svou činnost, tak by se snad měly nad tím zamyslet a ty náklady se snažit snížit /jak se to snaží dělat i ostatní podnikatelské subjekty/ - srazit mzdy lehce nad celostátní průměr, snížit počty neproduktivních manažerů atd..
O drahosti našich bank asi s Vámi nikdo nebude diskutovat, budete jedním z těch, co jsou s nějakou bankou spjati a tudíž obhahujete lichvářství. Většinový názor veřejnosti o předraženosti bankovních služeb v ČR asi taky bude jen "neodborný".
Musím se přidat ke kolegovi. Pokud chcete přispívat do bankovní diskuze, tak se aspoň naučte základní bankovní termíny a základní pravidla, jak vůbec bankovnictví (celosvětově) funguje. Jinak, prosím, zůstaňte pouze u výkřiků. "Banky jsou drahý", "Já jim dávám moje peníze a ještě za to musím platit" apod. Bude to mít větší informační hodnotu než to, co jste právě vypustil...
No, pan reditel si je jisty, ze zadny ze zakazniku eBanky k mBank neodchazi. Rad bych ho z toho omylu vyvedl.
Jsem zakaznikem eBanky, konto u mBank jsem si zalozil uz v minulem roce, trvale a jednorazove prikazy jsem prevedl, a ted cekam jen na posledni vec, kterou potrebuji, a to je inkaso. mBank ho ma zavest v dubnu, a pokud bude v poradku, okamzite davam eBance bye-bye... A v mem okoli nejsem takovy zdaleka jediny...
Pardón, ale srovnávat mBank s eBankou je tak trošku hloupost..mBank je velmi omezená banka, nejen v inkasu.eBance fandím, po přenastavení na eKonto si nemůžu stěžovat. mají to dobře vymyšlené- máš peníze, máš služby zdarma, jsi průměrný klient jdi třeba do .. mBank ;)
A muzete mi rict, v cem je mbank omezena ? Mam uni ucet uz pres mesic, vyplata mi chodi, jednorazove i trvale prikazy taky, platebni karta tez, tak nevim v cem je omezena ???
Inkaso? Sipo? Spotřebitelské úvěry? Podílové fondy nebo prémiové dluhopisy? Bezproblémové zahraniční platby? Kreditní karty? Větší šíře hypoték? Osobní poradenství? Firemní bankovnictví? Jakýkoli investiční produkty, ať už treasury, akcie, komodity, investiční certifikáty nebo cokoli jiného?
Myslím, že takhel bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho...
Behem par mesicu (neco od dubna, neco od cervence) bude z vyse uvedenych sluzeb mBank chybet akorat korporatni bankovnictvi (nebude preci konkurovat Commerz bank) a hotovostni operace. Osobni poradenstvi bude samozrejme vzdy na horsi urovni, ale to typicke klienty mBank asi moc trapit nebude..
Pokracovat bys Karle mohl, coz o to, druhou veci je, ze sam jsem u eBanky pomalu od jejiho zacatku a co jsem z toho tveho vyctu realne vyuzil? Mozna jedno inkaso.
Bezproblemove zahranicni platby? Kartu od mBank jsem dostal za par dnu od zalozeni, dokonce zadarmo a jiz jsem s ni uskutecnil nekolik plateb pres Paypal a naprosto bez problemu. Nebo ktere problemy myslis? Ty, ze s mBank si i cizine vyberu z bankomatu gratis a u (J)eBanky bych se nedoplatil?
Každý klient má jiné potřeby. Kdo chce jen debetní a kreditní operace stačí mu s debetní karta a chce mít spořící účet - vše ovládané přes net pro toho je FIO nebo mbank zlatá. Kdo počítá v desítkách milionů tomu nějaký poplatek pár tisíc ročně nic neříká.
Bezproblémové zahraniční platby? Ani bych neřekl, platba do USA trvala 5 týdnů a klientský servis odpovídal možná tak úrovni České spořitelny... jinak jsem s eBankou velmi spokojen :) srovnávat mBank s eBankou je stejné asi jako srovnávat škodovku s bmw :) ale věřím, že se mBank časem vypracuje a bude to jedno z nej řešení v ČR...
Inkaso - sice mám, ale do budoucna nebude. Co se mi má kdo hrabat na mém účtu a já za to platit? Zavedení trvalého příkazu je pro mne levnější než inkaso. Takže inkaso mám jen proto, že bych bez něj nedostala úvěr u stavební spořitelny.
SIPO - hodlám ho zrušit. Stejně je na něm jen TV a rádio. Rádio neposlouchám, v TV jen něco, ale budiž.
Spotřebitelský úvěr - nemám, a pokud budu chtít, je snad malá nabídka? Počítám, že by mi ho dali všude a s radostí.
Podílový fond, prémiový dluhopis - podílový fond je v současné době na kočku, i spořící konto ING banky má vyšší zhodnocení. Totéž prémiový dluhopis.
Zahraniční platba - kolik běžných lidí řeší zahraniční platby?
Šíře hypoték - pokud už máte jednu, tak je stejně s fixací, pak šířku nepotřebujete. Tu jednu snad seženete. Pokud ji budete chtít přeúvěrovat, budete se o to zajímat i u více bank, takže je to jedno.
Osobní poradenství - snad chcete říct "lákání ke koupi produktů". Kvalitní osobní poradenství jsem ještě nezažila,ale třeba na to nemám dostatečnou bonitu ani nejsem politik :-)).
A tak můžeme pokračovat.
Suma sumárum: mBank je výborná a je dobře, že přišla.
Nemám rád Českou poštu, ale jejich službu, která jmenuje SIPO přesto považuji za výhodnou. Když si totiž projedete seznam partnerských firem, které jsou ochotné akceptovat platby prostřednictvím SIPO, tak zjistíte, že nemusíte zůstat jen u TV a ČRo. A popravdě, když chcete opravdu ušetřit za poplatky z položek na účtu, tak proč nesloučit třeba i několik položek do jediné?
Co míníte pojmem "podílový fond"? Mohu vám vyjmenovat několik fondů dostupných celkem lehce českým drobným investorům, které mají i v současnosti mnohaprocentní výkonnost.
Suma sumárum - mBank má hodně omezení, která ji řadí spíše mezi segmentově specializované banky než mezi banky širokospektrální co do segmentu klientů a portfolia poskytovaných služeb.
No vidite, a ja SIPO za vyhodnou sluzbu naopak nepovazuju, a kdyz chci usetrit, jdu nekam, kde mi (jakmile to budou mit) nebudou strhavat za inkaso nic.
Proc nesloucit polozky do jedne? Treba proto, ze chci mit kontrolu nad tim, kdo si muze kolik penez z meho uctu strhnout - ne jen celkovy limit (ktery bych musel nasadit tak, aby obsahoval soucet vsech maximalnich limitu, coz je rozhodne vic, nez chci), a v pripade problemu chci mit moznost zablokovat platbu jednomu "inkasovateli", aniz bych tim zablokoval platby vsem ostatnim...
Podilove fondy - investuju do nich (ne, nic zvlastniho, proste jen do nekolika malo, ktere jsem si vybral), investuji metodou pravidelnych nakupu, a investuji tak, ze poslu kazdy mesic prikazem penize na uvedene ucty, s uvedenymi variabilnimi symboly, odpovidajicimi udajum vyplyvajicim z me smlouvy s danym fondem. Tohle muzu bez sebemensich potizi delat i z mBanky...
No, vsak jestli jste si stacil vsimnout, drive jsem psal, ze si zatim (z duvodu inkasa, ktere bylo slibovane ne na leden, ale na duben, a je stale) nechavam svuj soucasny ucet u eBanky.
Za vklad hotovosti na ucet nic nezaplatim, protoze ho nepotrebuju (a ani nepotrebuju, aby mi nekdo, kdo mi na ucet vlozi jednu korunu, automaticky nechal strhnout deset korun, jako to delala eBanka), a pokud nahodou neco takoveho jedno za tri roky enbo tak nejak budu potrebovat, vyuziju k tomu bez potizi pobocku jakekoliv banky, a v takovem pripade jsem samozrejme ochoten za to zaplatit.
SIPO nechci. Ne, že by nebylo zajímavé, ale měli jsme na něm např. noviny. Jakákoli změna trvala minimálně dva měsíce a hafo telefonů, hlavně nejdřív zjistit, kdo to obhospodařuje, jak to, že si strhli víc než měli, prostě jak neměli písemnou informaci 6 neděl před změnou, už ji nebylo možno provést. My tam ty noviny navíc ani nedávali. Prostě jsme chtěli změnit tisk a náhodně jsme přišli na to, že od pošty se vydělila jakási firma, tuším Mediatel, a té že pošta všechno předala. Pošta už prý noviny ani nenosí a já rázem hledala jakýsi Mediatel či co to bylo. Pokud platím přes účet, musím taky kontrolovat, ale především mám informace hned a nemusím je pracně vytelefonovávat po kdejakch čertech. Mám kontrolu a vládu nad účtem a vím, co, kdy a komu. Se SIPEM ne. Na mých 8 trvaláků je proto mBank ideál a kontrola on-line, na až 10. následujícího měsíce.
Jsem u EB už od dob Expandie a mám u ní dokonce hned dva účty - a když počítám manželku tak tři.
Také se hrdě hlásím k tomu, že všechny tyto účty tento měsíc zrušíme a přecházíme pod MB. Zatím tomu brání otevřené úvěry, ale už si zařizuji výhodnější refinancování.. EB byla nesmírně zajímavá zpočátku, ale postupně z ní úplně vyprchala dynamika a inovativnost. Její internetové bankovnictví se nijak nevyvíjí už nejméně pět let. A to co nabízí, je beztak způlky nefunkční nebo k ničemu. Tím mám na mysli její "provázání" s ostatními produkty jako je pojištění (pouze kontakt na poradce), investice do PF (nikdy mi ho nedokázali zprovoznit, aby bylo funkční), stavební spoření nebo penzijní přip. PP se mi například již zobrazuje stále ve stejné výši, přestože už dávno (léta) neexistuje, resp. bylo převedeno jinam...
Časem jsem zjistil, že vlastně od účtu stejně nepotřebuju nic víc než aby uměl převádět peníze a abych k nim měl přístup přes bankomat. A na to je EB zatraceně drahá, vůči nulovým poplatkům MB dokonce nekonečněkrát...
A navíc má stupidní reklamy, které ve mě vzbuzují stud, že jsem s nimi ještě spojen. Takže na den, kdy v Rajfce zruším veškeré účty, se mimořádně těším.
Bohužel na Raiffeisence je dobrý jen jedno, a to že jsem odtamtud pryč. Měl jsem tam podnikatelský i soukromý účet, dokonce i hypotéku, ale jejich přístup byl čím dál tím horší, samý podraz, neustálý zvyšování cen a snižování kvality služeb. Platit dneska ty jejich poplatky za takovýhle služby je už více méně směšný, samá lživá reklama typu "až x % úročení", "opět snižujeme úroky hypotočních úvěrů", "zpracování zdarma", apod. Podvod na podvod. Poslední kapkou bylo, když chtěli 800,- za prodloužení elektronický Visy, která byla inzerovaná ja součást balíčku. Nikdy víc
A ted moje osobni zkusenosti s (J)eBankou. Po prihlaseni na ucet vidim naprosto prevratnou zpravu, doslova horkou zpravu o novych urocich s odkazem na tohle:
Zustavam uplne v soku, eBanka a 3,15% p.a.? Ano, ale na terminovanem vkladu na 2 roky a pri zustatku minimalne milion CZK. To se pan reditel asi uplne zblaznil, ne? Takovyto produkt at si narve do zadnice (a klidne naštorc).
Pokud neberou mBank jako konkurenci, tak si povime za pul roku az rok, jestli to pro ne v realu je/neni konkurence. Nejenom ja jsem migroval a ucet u (J)eBanky si nechavam "dobehnout". Splnim si vzdycky svuj kreditni obrat a prasulky pekne zpatky do teplicka na eMax. A co mam informace ze sveho okoli, nejsem sam, kdo to takto dela.
jj, mám v plánu totéž. eKonto používám jako průtokový účet (a to jenom díky snížení poplatků za příkaz), spoření mám teď na ING Konto. Na eKontu mě štvou např. poplatky za změnu trvalého příkazu, chtít za změnu v internetovém formuláři 30 Kč je síla.
Tak můj osobní názor.Než si eB narve do zadku pro Vás tak nevýhodné úroky, tak se chyťe za nos, protože eB nabízí Spořící účet s úročením až 3,5%.Což si troufnu říct je nejzajímavější Spořící účet na trhu.Navíc jsem ráda, že mám nově svého Osobního poradce, protože při návštěvě pobočky se vyhnu takovým individuím, jako jste zřejmě Vy.Opravdu mne Váš příspěvěk naštval, protože "český člověk" očekává od banky vše zdarma, při kreditu cca 20t./měs? (hádám).To pardon,ale já být bankou,tak se na něj vyprdnu.Při příjmu 40t. se o mne eB stará a já si nemůžu stěžovat.Ne každá banka je vhodná pro všechny.Takže si užijte "jednoduchý" eMax, hodí se k Vám.
Právě ten způsob úročení "až" dělá každoročně pár tisíc, takže to může jen budït zdání výhodnosti, ale to je právě ono: na takovýhle lidi, který si to neuměj spočítat, RB cílí. To starání RB sestávalo v tom, že mě občas otravovali "výhodnou půjčkou už od 15 %" nebo poslali kreditku, u který byly taky podmínky k prdu, takže jsem ji zahodil. Při komunikaci ohledně operací s hypotékou odpovídali na dopis více než po měsíci, a to ještě po telefonické urgenci, a to nebylo jednou. (40t. jsem měl jako základ před 10 lety, takže v tom to asi taky nebude).
Docela by me zajimalo, v cem je podle Vas Sporici ucet lepsi eMax. Urok 3,5% tam mam od prvni vlozene koruny a ne az od milionu a pristup k penezum tam mam taky lepsi. Sice na eMaxu jeste neni (od Dubna) funkcni bilancni system (inteligentni sporeni) ale zas k nemu mam platebni kartu s hodne vysokym limitem na vyber. Takze pokud bych chtel mit rezervu treba 50k na vyber z bankomatu, musim je mit na eKontu se smesnym urokem. To ze se mi po vyberu druhy den ze Sporiciho uctu sami doplni je hezke, ale porad prichazim o dost penez na urocich. Na eMaxu se mi penize hezky uroci 3,5% a kdyz je potrebuju vybrat, vezmu druhou kartu k eMaxu a jdu podojit bankomat. Na mKontu mi staci mit penize jen na planovane prevody. Namitku, ze si pred vyberem kartou eBanky muzu penize prevest ze Sporiciho uctu na eKonto neberu, je to velice nepohodlne a diky inteligentnimu sporeni nejde udelat moc dopredu. A jeste poznamka k urokum. Mit urok 3,5% u castky vetsi nez je zakone pojisteni vkladu taky nepovazuju za nejstastnejsi. Pro lidi co si rozdeli penize mezi nekolik bank ztraci uroky nad mega svoje kouzlo..
P.S. Ucet v eBance rozhodne rusit nehodlam, nicmene jsem cast aktivit presunul k mBank. Vyuzivam to lepsi z obou bank ;-)
Jsem na tom stejne, ono zak. pojisteni do vyse 25.000 EUR uz ona damicka nezohlednuje. Stejne bych chtel videt jeji zustatek, protoze pri platu 40 tisic (coz je asi v jejim pripade jedina vec a tudiz i zaroven kreditni obrat) tam pri bezne spotrebe moc neusetri. A to uz potom nejsme "az" u 3,5%, ale u 0,85-1% p.a.
Přesedni si na své stoličce v bance a neoblbuj nás těmito zavádějícími informacemi. Nebo napiš za jakých podmínek dostaneš těch 3,5 %. A nebo ještě lépe jdi do politiky, tam takové částečné a zkreslené informace frčí a oni jsou na sebe hrdí, jak ten zbytek populace zase jednou doběhli ( ale zákon neporušili....
Mila Zdenko, hadate? To jste cikanka nebo proc hadate? Tezko muzete cokoliv vedet o me financni situaci a uz si troufate soudit. Zjevne jste zamestnancem nebo jinym spriznencem banky, coz jasne dokazuje ono slovicko "az" pred 3,5%. Ano 3,5% ano, ale prave "az" od milionu. U eMax je stejnych 3,5% "az" od jednoho halere.
Napiste mi jeste rozdil ve "starani se banky" v pripade 20 nebo 40 tisic mesicne, dost by me to zajimalo.
Je mi jasne, ze o tebe se banka postara, kdyz uz si ta zamestnankyne. Nebo ne? Navic nevim co by si o tobe mysleli, kdyz by jsi mela ucet u konkurence. Tim by jsi se asi nechlubila a nebo jo? Ze delas v bance a sama mas ucet nekde, kde je to vyhodnejsi. Vime vsichni dobre, ze ses na to hrda a oni jsou prave radi, ze nekoho takoveho maji, aby jim platil.
Hm, souhlasim s Tebou, pan namysleny "reditel" by se mel probrat. Presne kvuli tomuto pristupu jsem uz davno u mBank a jsem happy a doporucuju ji dal. Ocenil bych, kdyby radoby "pan reditel" uvedl neco v tom smyslu, jako "v mBank vidim potencial a pro nas moznou konkurenci, udelame ale vsechno proto, aby jsme presdvedcili nase zakazniky, ze nemaji duvod odchazet..." proste nazyvat veci pravymi jmeny a ne se jen chvastat a za kazdou cenu rikat to, co zni hezky i kdyz to ve skutecnosti neni pravda... Mbank si me ziskala predevsim svym lidskym pristupem k zakaznikovi a tim, ze sve klienty neokrada...
Proč je tedy v současnosti v RB/EB projekt zaměřený na retenci resp. se záměrem jak zabránit odlivu klientů do mBank???? Vím to od kolegy,který tam dělá!
Tak tohle bude asi problém více bank. Dost nervózně zareagovaly i ING, Fio, Bawag,... A není se co divit, takováhle konkurence dokáže být nepříjemná pro jakoukoli banku, protože ani jedna nemůže s klidním svědomým tvrdit, že její nabídka je lepší.
K přechodu z Kompletkonta na eKonto nejsou klienti určitě nuceni, protože to RB vůbec neumí. Takže blbec (klient), který byl klientem v RB platí několikrát více, než ten, který byl v EB.
Takže jsem taky přešel k mBance - prý jsem "přišel o dlouhou kladnou historii" u RB. Možná příšel, nicméně jediným jejím "přínosem" byly ty větší poplatky.
Je to stejne jako si jit koupit pivo do Lidlu s etiketou "Pivo", nebo Pilsner U. Oboji uspokoji vasi potrebu. Ten rozdil je, ze kazdy ocekava jiny standard. A ze to tak s IB mBank a EB/RB je, vime vsichni. Ted jde o to zda jsme ochotni za vyssi standard neco malo zaplatit.
Myslím, že to vaše přirovnání je nepřesné. Je to jako koupit si Pilsner U v Lidlu, nebo v exkluzivním lahůdkářství. Dostanu stejný výrobek(službu) v horším/lepším prostředí a v Lidlu si k tomu pivu nekoupím pravé belgické pralinky. Pokud je nejím, tak je mi to jedno a tu plzeň dostanu levněji.
ano - ta posledni veta presne vystihuje ten rozdil: nekomu staci zkontrolovat stav uctu, odeslat platbu atd. Jiny se nespokoji s user id a heslem pro vstup na ucet, preferuje sifrovane SMS, obcas vyuzije GSM banking a ma rad jistotu v podobe zamknuti platebni karty.
mBank fandim, sam jsem jejich klientem, ale to jeste neznamena ze jim okamzite sverim vsechny me penize. Ta cca dvacka za eKonto v mem pripade mi prijde celkem solidni cena (vzhledem k situaci v CR) za minimalizaci rizik.
Snad neverite tomu, ze kdyz pujde banka do kopru, tak dostanete vklad do druheho dne, at je tam pojisteni ze zakona jakekoliv. Pokud veskere investice nemaji okamzitou likviditu, do te doby budu zit za co? A kdyz uz jsme u toho - minimalizace rizik nemusi nutne znamenat je pad banky. Co treba bug v karetnim centru financni istituce? Poskozeni samotne karty? Co kdyz v te dobe budu na dovolene, to si ji skutecne uziji... Ale jinak mate pravdu, nejsem pravnik a netroufnu si rozhodne rict ze znam zakon. Zato mam ale selsky rozum.
Co se tyce zamknuti platebni karty, co kdyz neni embosovana? Taky imprinter? Ja rikam - porad lepsi nez dratem do oka. Dle stejneho usudku bych si nemel zamykat ani auto, stejne ho chmataci dokazou vzit tak jako tak...
ja jsem take nikde nenapsal, ze to neplati o komkoliv jinem. Proto se prave nechci spolehat pouze na jeden ustav. A jako se vsim - pokud muzu problemum alespon castecne predejit, tak to udelam.
Takže pan ředitel Rajfky říká, že nikdo z eBanky neodešel? Tak to pěkně lže. U eBanky jsem měl dlouhá léta několik podnikatelských účtů na OSVČ. Po konzultaci s finančákem a mBankou jsem k mBance přešel na jejich osobní konto. Po nahlédnutí do účetnictví jsem u eBanky u jednoho konkrétního účtu platil měsíčně na poplatcích 475 Kč a úroková sazba byla 0,01 procenta. Tak jsem jim v prosinci dal vale, 2 měsíce pro podnikání používám mBanku a protože na účtu mám pár tisíc na obraty, které zdarma převaluji mezi mKontem a eMaxem, tak na poplatcích za poslední 2 měsíce jsem zaplatil 0 korun a na úrocích získal přesně 275,78 Kč. Tak to máme měsíčně úsporu 750 Kč. Protože nejsem socka a nepoužívám různé kontokorenty a rozsah služeb pro podnikání mi u mBanky plně vyhovuje, tak nemám co řešit. Dříve oblíbená eBanka je pá-pá a já měsíčně ušetřím 9 tisíc Kč na poplatcích a úrocích. A perlička na závěr? Můj osobní bankéř z eBanky mi měsíc po zrušení konta volal, zda nechci nějaký kontokorent ke svému účtu. Když jsem ji vyvedl z omylu a řekl, že u nich už měsíc nejsem, byla paní v šoku. Ale to už se mě netýká. Já jsem s mBankou spokojený, ušetřil jsem a ostatní ať si platí a platí a platí. Alespoň budou mít vyšší náklady a já budu v drobné konkurenční výhodě. Každý svého štěstí strůjce. Toť vše.
Myslím si, že pan ředitel nečte reakce vlastních klientů na netu, jinak by asi ekonto bylo už dávno bez poplatků. Stejně jako ostatní i já jsem klientem eBanky, roční vedení platební karty za poplatek 490,- Kč mi příjde trochu silné kafe. Výběr z bankomatu 9,90 Kč, výdání certifikátu pro internetové bankovnictví 200,- Kč, Odchozí platba, 4,90 Kč, vklad na pobočce 10,- Kč, info o pohybu na účtu 3,90 Kč. No není na co čekat... pá pá eBanko, tvé dny jsou sečteny
Myslim, ze maji to maji spocitano asi takhle: pokud mas dostatecny prijem, pak jsou polatky za ekonto jine nez uvadis. Pokud jim tam mesicne nesypes tolik, tak zrejme nejsi tolik zajimavy. V konecnem dusledku to treba znamena, ze radeji o par korun nejakeho klienta prijdou, ale za cenu mensich vydaju do dalsiho hardwaru - mene mene vykonostnich optimalizaci...
Ja bych si to dovolil videt naprosto jinak. Jde o to, ze je nutno videt veci komplexne. Kdyz zacinala Expandia, tak kdo k ni sel? Vsichni vim, ze to nebyli bezni lide z ulice. Byli to vetsinou lide mladi a aktivne pracujici s internetem (do kterych se mimochodem take pocitam). A nyni se nas Rajfka snazi opit rohlikem, ze nejake eKonto je super. Jenze si neuvedomuje, ze lide z Expandie/eBanky nejsou tak tupi jako pan Sulc z reklamy a ze si dovedou vyhledat informace. A tyto informace na nas jdou nejenom z dostatku reklamnich plakatu (viz. kampan mBank).
A kdyz uz jednou nekdo presel do Expandie/eBanky, mysli si pan reditel, ze uz nikdy neprejde jinam? To se seredne myli - ja uz presel pred vice nez pul rokem do FIO a nasledne ted pouzivam i mBank a jsem maximalne spokojen. Veskere prikazy, inkasa a i platby na netu (PayPal) funguji, vcetne super uroku na sporeni (kombinace FIO+mBank), nevidim nikde zadny rozdil (krome poplatku). Z meho okoli spousta lidi vyuziva eBanku (ted je spis na miste rici vyuzivala), protoze vetsinou tito lide presli stejne jako ja do FIO/mBank. Penize si mezi sebou muzeme taky posilat okamzite a nic nas to nestoji. A vo vo vo tom to je.
je az s podivem, ze nikdo ze zdejsich diskuteru, kteri maji naprosto presne informace jak takovy bankovni produkt ma vypadat, ze nasazena strategie povede k hromadnemu odlivu klientu, nejde nikdo pana reditele vystridat!!! Jsem si stoprocentne jisty, ze pokud s Vasim planem dosahnete daleko vetsich vynosu, urcite mate dvere k akcionarum otevrene.
Ale mě je úplně jedno, kdo té bance šéfuje a jestli stávající ředitel tam zůstane nebo ne. Pro mne je důležité, že platím měsíčně pořádný balík a služby za to nemám žádné. Pro mne za mne, ať si na tom křesle sedí dál. eBanka už zkrátka není "mou" bankou a tuším tam jak soukromý účet, tak firemní a jdu jinam, kde mi nabídnou za méně více (a to je skoro všude).
Když nastoupila mBank, říkal jsem si, že rozdíl mezi eB a mB bude podobný jako mezi Globusem a Lidlem. V eB sice nemám všechno zadarmo, ale dostanu za to lepší služby a ochotu přizpůsobit se klientovým požadavkům, zatímco mBank je low-cost pro masy. Bohužel to není pravda. Služby eB jsou ubohé.
Za prvé, osobní bankéř. Pokud si klient přečte dostupné materiály na webu banky (což bych i primárně internetové banky čekal), ví toho o dané problematice víc než jeho osobní bankéř. Navíc při fluktuaci zaměstnanců mám za poslední rok už třetí bankéřku. Je to vždy stejné. Ozve se mi člověk, že je můj bankéř, sdělí svoje jméno a kontakt. O pár měsíců pozdějí něco potřebuju, volám na to číslo a dozvím se, že dotyčný tam už nepracuje a dostanu nový kontakt. Navíc místo abych šel do banky, kdy se mi to hodí a u přepážky to s kterýmkoliv zaměstnancem vyřešil, musím se přizpůsobit jednomu konkrétnímu bankéři.
Za druhe, osobní přístup ke klientovi. Můj příjem bohatě převyšuje limit tarifu zdarma, ale termín výplaty se bohužel řídí americkou účetní uzávěrkou, kvůli čemuž dostávám peníze většinou 31. daného měsíce, někdy 1. následujícího měsíce. Když se mi sejdou 2 výplaty v měsíci, nemám další měsíc kreditní obrat a zaplatím 120 Kč + 40 Kč za každý výběr z bankomatu.
Říkal jsem si, o.k., jejich systém není na takovou nestandardní situaci připraven, dohodnu se s bankéřem na individuálním programu odpovídajícím eKontu Premium. Bohužel, takovéhle individuální programy neumí (proč, když to mají třeba všichni mobilní operátoři?). Jak potom se mnou budou individuálně jednat, když budu řešit třeba hypotéku? Nezapadáš do škatulky, táhni do háje. To už ale pak nemusím platit nadstandard a můžu jít do mBank (což je koneckonců důvod, proč jsem dneska na Měšci).
Banky nic nestandardního řešit neumí, zrovna v RB mě nedávno vyfu*kovali - chtěl jsem u nich refinancovat hypotéku, ale zrovna v té době jsem měnil zaměstnavatele. Smůla, nezajímala je moje dlouhá historie u eBanky, ani fakt že pracuju v IT a s prací opravdu potíže nemám... Jsou to kret*ni. Takže já na jakoukoliv loajalitu kašlu, oni nejsou loajální ke mně, tak proč bych měl být loajální já? Hlavně že si říďa věří.