Vlákno názorů k článku Rady (ex)bankéře: Jak na hypotéku od Klientka s hypotékou - V článku mi chybí jedna zásadní informace: zpravidla...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 1. 2007 13:50

    Klientka s hypotékou (neregistrovaný)
    V článku mi chybí jedna zásadní informace: zpravidla je nejlepší, když si hypotéku člověk vezme od "své" banky, kde má běžný účet, úspory apod. Ta má informace o historii účtu, zná jeho finanční chování apod. a tudíž je pro ni takový člověk méně rizikový než když přijde do banky jako tzv. klient z ulice. Méně rizikový klient pak dostane od banky lepší podmníky než člověk, o kterém banka nic neví. Toť má zkušenost. Taky si mylsím, že banka konkrétnímu člověku, který jí sdělí maximum svých osobních údajů a informací, poskytne určitě konkrétnější nabidku než pokud takovou nabídku zpracovává finanční poradce, který bude zřejmě pracovat pouze s oficiálními sazbami a podmínkami, které jsou zpravidla v režimu "již od...".
  • 19. 1. 2007 10:52

    anonymní
    OMYL!
    Banka "svym" klientum neposkytne zadne vyhody. Jen to, ze si neumusi otvirat u nich bezny ucet, protoze ho jiz maji.
  • 19. 1. 2007 23:22

    slušný klient (neregistrovaný)
    protože všechno mrtírium musí člověk projít stejně jako bance do té doby neznámý klient.A to se netýká jen hypoték, ale všech úvěrů. Kde jsou ty ujištování bank, že až se zřídí registr dlužníků a člověk v něm nebude mít špatný záznam, dostane vše snáze. V pr.eli.!!! Pro klienty se v tomto nic k lepšímu nezměnilo.
  • 20. 1. 2007 0:39

    anonymní
    Naopak, změny jsou spíš k horšímu. Známému se stalo, že měnil účet v bance a nějak se mu nepovedlo změnit správně povolení inkasa pro banku, takže se s jednou splátkou opozdil asi o 14 dnů, než na to přišel. Šlo o úvěr několik set tisíc. Výsledkem bylo, že se dostal do registru neplatičů a když nedávno potřeboval hypotéku 2M, tak měl velké problémy, protože řada hypotéčních ústavů na to kouká jako 0 - nejsi v registru, 1 - jsi v registru. Jestli jsi tam proto, že došlo k drobnému zádrhelu popsanému výše nebo proto, že jsi lempl a pravidelně neplatíš, už nerozlišují. Bez ohledu na veřejně deklarované kecy, jak vše posuzují individuálně.
  • 31. 1. 2007 19:13

    Poradce (neregistrovaný)
    Dobrý večer, chtěl bych zejména reagovat na tu část názoru, kde se zmiňujete o úrokových sazbách. Pracuji jako hypoteční makléř (žádné AWD, OVB apod.), svým klientům se snažím poskytnout nejlepší servis (nic jiného byste snad ani nečekali:) ). Jenže když jsem šel včera do Živnostenské banky zeptat se na financování jedné investice (produkt Small bussines), popsal jsem detailně pracovníkovi ŹB záměr mého klienta, a ani po sdělení těchto informací mi nebyl schopen určit sazbu, kterou bude skutečně úvěr úročen. Byla mi sdělena sazba 3,9% s tím, že může být až o 0,9% navýšena. Takže chyba nebude u poradců, ale v systému jednotlivých bank. A banky opravdu svým stávajícím klientům nedávají žádné bonusy. doporučuji knihu Lovci financí. Velice zajímavé čtení věnované filozofii finančních poradců, bankovních ústavů, pojišťoven apod.
  • 31. 1. 2007 19:28

    autor (neregistrovaný)
    Být vámi tak bych se obrátil přímo na sekretariát generálního ředitele, určitě váš odkáží na kompetentího člena vedení a s ním bych to probral.
  • 1. 2. 2007 7:23

    Poradce (neregistrovaný)
    Ano, a kompetentní pracovník Vám řekne, že ŽB přistupuje ke každému klientovi individuálně, takže neháží jeden segment klientů "do stejného pytle", což je pro klienta jen a jen dobře. Individuální přístup je třeba, ale je také třeba poskytnout externím pracovníkům takové informace, aby i on mohl s čistým svědomím poslat svého klienta do ŽB. U této instituce stejně neposkytují příznivé podmínky, jediné velké plus oproti jiným ústavům je právě zmiňovaný Small bussines.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).