Informace, které přináší server Měšec.cz, jsou důvěryhodné a pomáhají čtenářům ušetřit nebo vydělat peníze v jejich soukromém životě.
Vyplývá to ze sociologického průzkumu českých serverů věnujících se osobním financím, který provedla nezávislá agentura zaměřená na marketingové výzkumy STEM/MARK.
Účastníci průzkumu hodnotili weby z hlediska:
- důvěryhodnosti,
- praktičnosti,
- odbornosti,
- vlivu na osobní finance,
- nezávislosti.
Respondenti známkovali jednotlivé servery jako ve škole. Nejnižší známka tedy znamená nejlepší hodnocení.
Dotazováno bylo 1020 respondentů ve věku 15 – 59 let, představujících reprezentativní internetovou populaci ČR (pohlaví, věk, vzdělání, region, velikost obce).
Inspirujete se pro řízení osobních financí
Průzkum se zaměřoval na hodnocení vlivu finančních portálů na osobní finance respondentů. Měšec.cz zde obsadil pomyslnou první příčku se známkou 2,48. Dále následovaly servery Investujeme.cz a Kurzy.cz.
Máme vaši důvěru
Nejlépe si vedl Měšec také při hodnocení důvěryhodnosti, kde získal známku 1,87. Dalším, z hlediska důvěryhodnosti nejlépe hodnoceným serverem, je portál Kurzy.cz. Nejhůře naopak pochodily servery InvestičníWeb.cz a NašePeníze.cz.
Děkujeme vám, naši čtenáři! Vaše důvěra je pro nás zavazující.
Informace na Měšci jsou podle vás praktické
Podle výsledků průzkumu čtenáři finančních serverů považují informace zveřejňované na našem serveru za praktické (ohodnotili je známkou 1,9). S hodnocením do známky 2 se podle čtenářů vešel ještě web Kurzy.cz.
Na Měšec podle vás píší odborníci
Píší články skuteční odborníci, kteří problematice financí rozumí?
Tak zněla další otázka průzkumu a Měšec.cz v ní získal pěknou známku 2,02. Zařadil se tak na druhé místo za portál Kurzy.cz.
Měšec.cz je nezávislý
Příznivě dopadlo také hodnocení nezávislosti serverů, tedy to, zda je čtenáři vnímají jako (ne)ovlivněné finančními institucemi. Získali jsme známku 2,48 a zařadili se tak za server Kurzy.cz.
Nejlépe (a to z pohledu všech hodnocených kritérií) server Měšec vnímali respondenti ve věku od 30 do 44 let, kteří mají vysokoškolské vzdělání a bydlí v Praze či městě nad 100 tisíc obyvatel.
Zadavatelem průzkumu byla společnost Internet Info, tj. vydavatel Měšce, ale do průzkumu vydavatel ani redakce Měšce nijak nezasahovala a nebylo jej možné ovlivnit.
Pro průzkum STEM/MARK použil metodu CAWI, která je založená na dotazování ověřených respondentů v prostředí internetu. Výhradním zdrojem CAWI rozhovorů je Český národní panel. Pro průzkum, který probíhal od srpna do září 2014, byl použitý standardizovaný dotazník.