Všimli jste si, že firmy mající v názvu česká jsou obyčejně německé nebo rakouské? (Samozřejmě až na vyjímky). Spořitelna je moloch. Obávám se, že to je jako, když se budete snažit ze stařičké škodovky 100 udělat poslední model mercedesu. Stvoříte hybrid.... A to je i případ spořitelny. Bohužel stále je ještě příliš mnoho konzervativních klientů, kteří sice nejsou s jejími službami spokojeni, ale při představě změny trvalých příkazů jim naskáčou pupínky, zatnou zuby a jsou u spořitelny dál. Na jejich adresu musím poznamenat, ne v každé bance musíte stát frontu a obtížně měnit nastavení svého účtu, ne do každé banky musíte chodit zakládat účet osobně. Je starou moudroustí, že co je levné, se může setsakra prodražit (ztráta vašeho času, nervů atd. atd.). Zkuste eBanku, třeba prostřednictvím zřízení demo účtu. Použijte klientskou linku 800 124 200 (24 hod.) a požádejte o zřízení demo účtu. Tato služba je zdarma, můžete si vyzkoušet většinu operací, včetně zasílání kódů prostřednictvím sms. Když se vám to bude líbit, není nic jednoduššího, než požádat o založení účtu - lze provést i u vás doma (zdarma). Kdyby vás snad přesvědčil můj příspěvek, pak můžete o založení účtu požádat mailem i mě (střední Čechy, Praha, severní Čechy).
Ale ano, třeba Živnostenská banka má demo taky. Děkuji pěkně, ale platit měsíčně 1% z došlých peněz jako poplatky bance se mně zdá dost silná káva, stejné % se platilo před léty u příspěvků ROH (pro mladší: Revoluční odborové hnutí, kde museli být pracující organizováni, pokud nechtěli riskovat problémy v zaměstnání).
Pro srovnání měsíčně: vedení účtu, 1x došlá platba, 2x příkaz k úradě mimo banku, výpis z účtu poštou: ŽIBA 20,- Kč, jeBanka 108,30 Kč. K tomu srovnatelná platební karta ŽIBA 150,- Kč (1. rok zdarma), jeBanka 240 Kč (vloni 200,- Kč, to je asi ta inflace 1,8%).
Je ovšem jen otázka času, než ŽIBA získá dostatek klientů a vytáhne poplatky na úroveň ostatních bank.
Ackoliv zde muze byt prani otcem myslenky (mam take ZB :-), nemyslim si, ze by ZB zdrazovala pote, co ziska dostatek klientu. Ja mam dojem, ze primarnim cilem ZB jsou firmy a tam jsou ceny dost vysoke. A kdyz uz ma infrastrukturu, tak obdobne sluzby za nizsi (podstatne :-) peniz nabizi i klientum.
Jestliže se autor pozastavuje (právem) nad nepružným molochem, pak by si měl uvědomit, že jeho chlebodárce (provizodárce) eBanka je ovládána Českou pojišťovnou - molochem, který má na své pažbě již jeden zářez za zkrachovalou Pragobanku. Tak bych chtěl varovat všechny, kdo naletí tomu pánovi, co napsal tento hezký přízpěvek, aby tak nějak počítali s tím, že si ČP ke krytí ztrát z dalších povodní může posloužit vklady v eBance.
S uvedeným názorem nelze souhlasit. Za prvé: Česká pojišťovna možná kdysi bývala molochem, nyní si to ale už nemůže dovolit. Za druhé: od dob Pragobanky se změnilo v ČP téměř vše - mj. i vlastník a vedení. ČP se navíc s krachem Pragobanky musela vyrovnat především sama, neexistoval totiž takový penězovod ze státního rozpočtu skýtající desetimiliardové sumy jako u jiných bank, o kterých se hovoří jako o "velkých a stabilních". Málokdo to ví, ale eBanka v minulosti nezískala jako jedna z velmi mála bank od státu resp. ČNB žádné podpory či dotace ...
Za třetí: poslední věta komentovaného názoru týkající se možného využití vkladů eBanky pro krytí ztrát z povodní je hodna tak maximálně pousmání. Peněžní toky banky jsou sledovány ostřížím zrakem ČNB a peněžní toky (hospodaření s rezervami) pojišťovny zase ministerstvem financí. Můžete si být jist, že neexistuje žádná možnost využití prostředků banky pro podporu aktivit pojišťovny. Spíše je to naopak - pojišťovna investuje značné prostředky do rozvoje aktivit eBanky. Samozřejmě s tím cílem, že investice se v budoucnu vrátí prostřednictvím zvýšení hodnoty akcionářského podílu.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace, Česká pojišťovna
Používám Servis24 od ČS a nemám žádné problémy s výše uvedeným. Při změně trvalého příkazu mi nenaskáčou pupínky, zadávání běžných příkazů, výpisy i změny nastavení jdou taky zařídit bez nutnosti návštěvy pobočky.
Když není po ruce Internet, lze to vyřídit i telefonicky.
Tak o čem to sakra mluvíte?!
Jo ták - máte provizi za každou upsanou duši? No tak s pravdou ven - kolik za tohle platí?
Ten příspěvek je ode mne, takže na vysvětlenou: netýká se to vůbec Servisu 24 - jde o to, že mne přepážková pracovnice odmítla obsloužit z důvodu přidělení osobního bankéře. Náhodou to bylo při sjednávání S24 - kdybych chtěl cokoliv jiného, dopadlo by to asi stejně.
Samotný S24 hodnotím taky vcelku kladně - o tom to sakra mluvím...
Já nemluvím o Servisu24, mluvím o těch lidech, co ho nepoužívají a chtějí nebo by chtěli změnu. Musí si odstát frontu než na ně přijde řada a absolvovat zdlouhavou administrativu. Často si nedovedou představit, že to jde jinak. O kvalitách Servisu24 a jeho zajištění jsem se na měšci přesvědčil z reakcí "spokojených klientů". Ale někomu to může vyhovovat.
Skoro mám chuť vám položit otázku co děláte a kolik vám za to platí. Nepřijde vám to trošku impertinentní? Člověk obyčejně dělává práci pro peníze - nebo na tom vidítě něco špatného? Kolik mi za to platí zveřejnit nemohu, ale snad vás uklidní, že se jedná o třímístné číslo a zajišťuji všechno od žádosti o zřízení účtu, přes nastavení účtu, podpis smluv, dodání platebních karet, přip. další administrativu kolem ISIC karet. Opravdu ty peníze nejsou lehce vydělané.