Všimli jste si, že firmy mající v názvu česká jsou obyčejně německé nebo rakouské? (Samozřejmě až na vyjímky). Spořitelna je moloch. Obávám se, že to je jako, když se budete snažit ze stařičké škodovky 100 udělat poslední model mercedesu. Stvoříte hybrid.... A to je i případ spořitelny. Bohužel stále je ještě příliš mnoho konzervativních klientů, kteří sice nejsou s jejími službami spokojeni, ale při představě změny trvalých příkazů jim naskáčou pupínky, zatnou zuby a jsou u spořitelny dál. Na jejich adresu musím poznamenat, ne v každé bance musíte stát frontu a obtížně měnit nastavení svého účtu, ne do každé banky musíte chodit zakládat účet osobně. Je starou moudroustí, že co je levné, se může setsakra prodražit (ztráta vašeho času, nervů atd. atd.). Zkuste eBanku, třeba prostřednictvím zřízení demo účtu. Použijte klientskou linku 800 124 200 (24 hod.) a požádejte o zřízení demo účtu. Tato služba je zdarma, můžete si vyzkoušet většinu operací, včetně zasílání kódů prostřednictvím sms. Když se vám to bude líbit, není nic jednoduššího, než požádat o založení účtu - lze provést i u vás doma (zdarma). Kdyby vás snad přesvědčil můj příspěvek, pak můžete o založení účtu požádat mailem i mě (střední Čechy, Praha, severní Čechy).
Ale ano, třeba Živnostenská banka má demo taky. Děkuji pěkně, ale platit měsíčně 1% z došlých peněz jako poplatky bance se mně zdá dost silná káva, stejné % se platilo před léty u příspěvků ROH (pro mladší: Revoluční odborové hnutí, kde museli být pracující organizováni, pokud nechtěli riskovat problémy v zaměstnání).
Pro srovnání měsíčně: vedení účtu, 1x došlá platba, 2x příkaz k úradě mimo banku, výpis z účtu poštou: ŽIBA 20,- Kč, jeBanka 108,30 Kč. K tomu srovnatelná platební karta ŽIBA 150,- Kč (1. rok zdarma), jeBanka 240 Kč (vloni 200,- Kč, to je asi ta inflace 1,8%).
Je ovšem jen otázka času, než ŽIBA získá dostatek klientů a vytáhne poplatky na úroveň ostatních bank.
Ackoliv zde muze byt prani otcem myslenky (mam take ZB :-), nemyslim si, ze by ZB zdrazovala pote, co ziska dostatek klientu. Ja mam dojem, ze primarnim cilem ZB jsou firmy a tam jsou ceny dost vysoke. A kdyz uz ma infrastrukturu, tak obdobne sluzby za nizsi (podstatne :-) peniz nabizi i klientum.
Jestliže se autor pozastavuje (právem) nad nepružným molochem, pak by si měl uvědomit, že jeho chlebodárce (provizodárce) eBanka je ovládána Českou pojišťovnou - molochem, který má na své pažbě již jeden zářez za zkrachovalou Pragobanku. Tak bych chtěl varovat všechny, kdo naletí tomu pánovi, co napsal tento hezký přízpěvek, aby tak nějak počítali s tím, že si ČP ke krytí ztrát z dalších povodní může posloužit vklady v eBance.
S uvedeným názorem nelze souhlasit. Za prvé: Česká pojišťovna možná kdysi bývala molochem, nyní si to ale už nemůže dovolit. Za druhé: od dob Pragobanky se změnilo v ČP téměř vše - mj. i vlastník a vedení. ČP se navíc s krachem Pragobanky musela vyrovnat především sama, neexistoval totiž takový penězovod ze státního rozpočtu skýtající desetimiliardové sumy jako u jiných bank, o kterých se hovoří jako o "velkých a stabilních". Málokdo to ví, ale eBanka v minulosti nezískala jako jedna z velmi mála bank od státu resp. ČNB žádné podpory či dotace ...
Za třetí: poslední věta komentovaného názoru týkající se možného využití vkladů eBanky pro krytí ztrát z povodní je hodna tak maximálně pousmání. Peněžní toky banky jsou sledovány ostřížím zrakem ČNB a peněžní toky (hospodaření s rezervami) pojišťovny zase ministerstvem financí. Můžete si být jist, že neexistuje žádná možnost využití prostředků banky pro podporu aktivit pojišťovny. Spíše je to naopak - pojišťovna investuje značné prostředky do rozvoje aktivit eBanky. Samozřejmě s tím cílem, že investice se v budoucnu vrátí prostřednictvím zvýšení hodnoty akcionářského podílu.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace, Česká pojišťovna
Používám Servis24 od ČS a nemám žádné problémy s výše uvedeným. Při změně trvalého příkazu mi nenaskáčou pupínky, zadávání běžných příkazů, výpisy i změny nastavení jdou taky zařídit bez nutnosti návštěvy pobočky.
Když není po ruce Internet, lze to vyřídit i telefonicky.
Tak o čem to sakra mluvíte?!
Jo ták - máte provizi za každou upsanou duši? No tak s pravdou ven - kolik za tohle platí?
Ten příspěvek je ode mne, takže na vysvětlenou: netýká se to vůbec Servisu 24 - jde o to, že mne přepážková pracovnice odmítla obsloužit z důvodu přidělení osobního bankéře. Náhodou to bylo při sjednávání S24 - kdybych chtěl cokoliv jiného, dopadlo by to asi stejně.
Samotný S24 hodnotím taky vcelku kladně - o tom to sakra mluvím...
Já nemluvím o Servisu24, mluvím o těch lidech, co ho nepoužívají a chtějí nebo by chtěli změnu. Musí si odstát frontu než na ně přijde řada a absolvovat zdlouhavou administrativu. Často si nedovedou představit, že to jde jinak. O kvalitách Servisu24 a jeho zajištění jsem se na měšci přesvědčil z reakcí "spokojených klientů". Ale někomu to může vyhovovat.
Skoro mám chuť vám položit otázku co děláte a kolik vám za to platí. Nepřijde vám to trošku impertinentní? Člověk obyčejně dělává práci pro peníze - nebo na tom vidítě něco špatného? Kolik mi za to platí zveřejnit nemohu, ale snad vás uklidní, že se jedná o třímístné číslo a zajišťuji všechno od žádosti o zřízení účtu, přes nastavení účtu, podpis smluv, dodání platebních karet, přip. další administrativu kolem ISIC karet. Opravdu ty peníze nejsou lehce vydělané.
Chci připojit trochu jiný názor, než byl tady prezentován. Mám u ČS taky zřízeného osobního bankéře a taky mi byl přidělen bez mého vědomí. Ale je to poskytování služby navíc, která se může kdykoliv odmítnout. Jestli byl autor tohoto článku nespokojen se službou, nemusel ji přijmout. Také se mi už stalo, že jsem nutně potřeboval něco vyřídit a byl jsem nornálně obsloužen u jiné pobočky u přepážky. Hlavní výhodou osobního bankéře je, že už nemusím stát fronty u přepážek. Např. v prosinci se pravidelně opakuje, že se stojí minimálně hodinové fronty, což si každý nemůže dovolit vystát. Takhle prostě zavolám bankéři nebo mu zašlu mail, domluvíme se na schůzce a dopředu oznámim, co budu chtít. Přijdu do banky, obejdu čekající fronty a bankéř je již připraven s patřičnímy dokumenty. To je moje zkušenost s osobním bankéřem.
Prosím neberte můj příspěvek jako reklamní. Byl jsem nějakou dobu v zahraničí a vím, že takový přístup je tam naprosto normální. U nás je to novinka a zatím jsme si na to asi ještě nezvykli.
Neberte to ve zlém, ale Vy jste snad dřív psal reakci než četl článek. Reagujete úplně stejně, jako ta dáma ve spořitelně - taky mne informovala o možnosti osobního bankéře odmítnout a nevyužívat - "když se mi to tedy nelíbí". Nepochopila, že proti institutu osobního bankéře nic nemám (já ho dokonce oceňuji), jen si chci zachovat možnost použít i jiných forem kontaktu - když chci nebo když musím. A to právě mi bylo odmítnuto - za současného vyjmenovávání všech výhod osobního bankéře - přesně stejně, jako to děláte Vy. Pak chtějte, abychom to nebrali jako reklamní příspěvek :-))
Vy si nejdříve rozmyslete co vlastně chcete. Jednou se vám to líbí jednou ne. Vsadím se, že vyřízení služby 24 přes přepážku trvá mnohem déle než přes bankéře. Přiřadili vám bankéře na pobočce, kde máte účet, protože tam asi mají všechny podklady k účtu a nemůžou vědět, že nějaká jiná pobočka je k vám blíže. Souhlasím s tím, že vás úřednice na přepážce neměla odmítnout a chápu, že vás to naštvalo.
A jestli si myslíte, že jsem vyjmenoval všechny výhody osobního bankéře, tak jste tu službu vůbec nepochopil. Mám účet i u jiné banky, kde ta služba není, komunikuji s ní pouze přes mobil a důležité věci musím vyřizovat na přepážce. Koupil jste si "televizi", dostal jste k ní "rádio" zdarma a vám se prostě nelíbí, že není stereo.
Neberte to prosím jako útok na svou osobu, ale Vám se zdá normální stát v bance frontu? Vždyť to je jasná prezentace vztahu banky ke svým klientům - musím zajistit - pokud mám hodně klientů, aby nečekali! Jinak je to arogance a ignorace. To, že osobní bankéř způsobí, že mohu obejít frontu mi přijde vrcholně stupidní........
Promiňte, ale fronty ČS bohužel zdědila.
Pokud to byla dříve jediná banka pro běžné občany tak tam měli účet všichni. Jak se objevily nové banky tak lidé začali zakládat účty u nich. Problémem ČS jsou důchodci, jelikož ti jsou právě skupinou, která jen tak banku nezmění. Jejich národním sportem je vyrazit ráno kdy je plno v autobuse do města na úřady a do bank. A tak se bohužel stává, že vznikají fronty.
Tímto neříkám, že fronty jsou způsobeny pouze důchodci, ale podílejí se na tom hlavní měrou.
Všimli jste si, že zde reagoval ředitel komunikace ČP? Bez vyzvání, jen ze zájmu o věc - až již profesní nebo osobní? A já se vás všech pochybovačů a nosoohrnovačů na ČP ptám - stalo se vám, aby tu někdy reagoval takto vysoce postavený člověk z jiné banky nebo pojišťovny? Já si to alespoň nepamatuju! Možná to něco vypovídá o přístupu ke klientům. Ale třeba se dočkáme i od "Banky pro život" - někdy - v budoucnosti - daleké budoucnosti :-)))) Ale spíš asi ne... Proboha a tohle je můj názor a ne názor eBanky nebo ČP - to jen pro vás, co až si to přečtete, tak začnete slinit, hrabat nohou a ržát přáním mi to nandat.
Jé, lidi, to je tak skvělý, že tady máme All-in-one, který je v jakoukoli denní či noční hodinu, připraven bít se za svého zaměstnavatele, a vysvětlit nám, jak je ta pojišťovna a eBanka skvělá a jako všichni, co používají služeb jiných ústavů jsou blbci. Hned se nám líp žije. A jak je to skvělý, že nám šéf public relations pojišťovny vysvětlil, že žádné penězovody odnikud nikam nejsou, protože máme skvělé dohledy ze všech stran, takže ty vytunelované banky se nám asi jenom zdály.
Ach jo.
Pokud jste dobře četl mé vyjádření, tak jsem jasně uvedl, že "penězovod" samozřejmě existuje, a to investiční. Ostatní Vám mohu garantovat, že neexistují. Nepřál bych Vám zažít kontrolu MF nebo ČNB v praxi. Odkaz na vytunelované banky v minulosti je sice relevantní, nicméně právě ty vytunelované banky způsobily, že státní dozorové orgány jsou mnohem opatrnější a svou činností mnohdy až zbytečně znepříjemňují a omezují podnikání bank či pojišťoven.
Richard Kapsa