Názory k článku Prodej životního pojištění bude přehlednější, chystá se jeho regulace

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 9. 2014 8:33

    (neregistrovaný)

    K článku 3 připomínky:

    I autor článku zaměňuje spoření a investování.

    Pravidla ČAP jsou formalistickým blábolem. Třeba o nevhodnosti multilevelu ve finanční distribuci v nich není ani slovo.

    Když má agent stejně vysokou provizi ze smlouvy na pojištění jako z té rezervotvorné, tak proč potom sjednává druhou možnost? To je otázkou, kterou se nikdy nezabývá žádný z článku o prodejcích finančních produktů.

  • 24. 9. 2014 11:46

    Patrik Chrz

    Když má agent stejně vysokou provizi ze smlouvy na pojištění jako z té rezervotvorné, tak proč potom sjednává druhou možnost? To je otázkou, kterou se nikdy nezabývá žádný z článku o prodejcích finančních produktů.
    Protože klientovi se mnohem snáze prodá spoření na 1000 Kč, kdy na konci se mu naslibují hory doly (jako že bude dávat 1000 Kč měsíčně a za 20 let bude mít milion, fakt jsou toho někteří "poradci" schopni), než pojištění za stejnou částku, kde, když se nic nestane, nic nedostane.
    Zkrátka pojištění s rezervotvornou částkou se dá vždy prodat za vyšší měsíční pojistné, než čisté pojištění na riziko.

    Já bych se vůbec nezlobil, kdyby bylo pojišťovnám zakázáno prodávat rezervotvorné produkty (a naopak bankám pojistné).

  • 24. 9. 2014 18:00

    (neregistrovaný)

    Já to vím, Patriku.

    V tomhle je vlastně skutečné jádro problému. V tom že po hlavní službě pojišťoven je slabá poptávka. Bez nesmyslných daňových odpočtů a jakože spoření je životní pojištění téměř neprodejné.

  • 24. 9. 2014 12:43

    Michal (neregistrovaný)

    Dokud budou pojišťovny nabízet za sjednání životního pojištění nesmyslně vysoké provize (není problém dostat 150% a víc) souběžně se směšně krátkou dobou ručení za tyto provize (nyní jen 24 měsíců), tak se nic nezmění, i kdyby ČAP měla těch opatření dvacet. Nikdo, pojišťovnami počínaje a zprostředkovateli, Ministerstvem financí i ČNB konče nemá lidově řečeno "koule" udělat razantní řez a bez ohledu na dopady přijmout systémové řešení, které ozdraví a pročistí trh včetně těch, co jej pokřivili nejvíc, a to jsou MLM firmy. Takže za mě od ČAP jen další nesmyslné plácnutí do vody a poradci a klientovi o další zbytečné lejstro navíc.

  • 24. 9. 2014 18:10

    (neregistrovaný)

    Provize odpovídají náročnosti získání klienta, který si chce sjednat životní pojištění pro pojištění samotné a taky u něj setrvá déle než dva roky (to je tak doba, po kterou se bojí následků pojistných událostí; pocit ohrožení vyprchá a ihned se objeví pochybnosti o smyslu nejen osobního pojištění). Dalo by se to regulovat třeba snížením provize za investiční složku.

    Tím základním problémem je, že lidi mají pojištění na háku. Nedávno vyšel na Penize.cz článek, kde kdosi z vedení Uniqy přiznal, že v ČR docházejí klienti (to znamená lidi ve věku 30 až 45 let - mají pocit odpovědnosti za rodinu a ještě jsou docela zdraví).

    Jak z toho ven? Tu cestu pojišťovny vymyslely v podobě prolobování daňových úlev a rádoby spoření/investování přes žp.

  • 24. 9. 2014 19:47

    Michal (neregistrovaný)

    Souhlasím, životní pojištění se nekupuje, životní pojištění se prodává (lidé pro to mají výstižný termín "vnucování"). Mimo jiné i proto má obor tak špatnou pověst, ale to je věc všeobecně známá. Poptávka klesá a klesá, už i samotné pojišťovny veřejně přiznávají, že mají poslední dva roky klesající čísla u běžně placeného životního pojištění a vypadá to, že tento trend bude pokračovat i v příštích letech. Do toho připočtěme čím dál více vypovídaných smluv klienty, přebouchávaných smluv poradci a vysokou fluktuaci náctiletých "finančních" poradců z MLM firem, kdy s jejich odchodem odcházejí (padají) uzavřené smlouvy. Ve stávající podobě je tento obor za zenitem, chce to razantní změnu, systémovou, bolestnou, ale jak jsem psal v předchozím příspěvku, k tomuto kroku nemá nikdo odvahu, vždyť jde o takové miliardy na pojistném !!! Peníze nesmrdí a složenky se neptají, takže asi tak. osobně si tipuji, že ani připravovaná novela 38 nic nezmění a pojede se dál.

  • 25. 9. 2014 7:08

    Pavel (neregistrovaný)

    Není divu, když se pojišťovny chovají, jak se chovají. Před časem jsem četl článek, podle kterého více než polovina životních pojistek není nikdy vyplacena, protože obmyšlená osoba se nepřihlásí (většinou ani neví, že bylo v její prospěch uzavřeno pojištění) a pojišťovna nemá povinnost ji vyhledat. Vymlouvají se, že ji nedokážou identifikovat, přitom já na pojistné smlouvě mám všechny údaje nutné k identifikaci obmyšlené osoby, včetně RČ. (Ostatně, když ji nedokážou identifikovat, jak jí pak můžou pojistku vyplatit?)

  • 25. 9. 2014 10:02

    Pavel (neregistrovaný)
    25. 9. 2014 14:50 redakčně smazáno, důvod: ***SPAM***
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).