Vlákno názorů k článku Proč tak stoupá cena benzínu? Vyplatí se LPG? od Q - Obsah biosložky v pohonných hmotách je dán nějakým zákonem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2010 12:00

    Q (neregistrovaný)

    Obsah biosložky v pohonných hmotách je dán nějakým zákonem a postupně se podíl biosložek zvyšuje, s tím nic nenaděláme. Motorista si většinou nemá možnost vybrat s bio a bez bia (omezený počet výdejních stojanů a nádrží), většina nákupů se děje u stejné rafinerky, která dodává pro celou ČR a je jedno, jestli tankujete u Shell, Benziny, či nějakého neznačkového maloprodejce. Něco málo se sice dováží ze zahraničních rafinérií, ale to spíš v případě odstávky tuzemských rafinérií nebo v blízkosti, a tím i levnějšího dovozu ze zahraničních rafinerií. Stojany jsou jen označeny, že splňují ČSN nebo jinou normu, ale nikde u stojanu nemáte chemické složení benzínu či nafty jako třeba v SM u párků, kdy zjistíte, že ani nemusí být z masa, chemie, separát a soja vystačí. Je to ale docela dobrý marketingový tah, jak ze zákazníků dostat větší peníz za „lepší, aditivovanější, výkonější a zároveň úspornější“ prémiové pohonné hmoty. V potravinách je bio velice módní a v rámci statistik jdou prodeje výrobků s označením bio a samozřejmě i vyšší cenou nahoru, u pohonných hmot je tomu zase naopak – zde jsou zákazníci ochotni připlácet za „nebio“. Vzpomínám si, jak kdysi dělali test prémiových paliv u nás a v cizině a zjistili, že je podstatný rozdíl u stejných značek u nás a v cizině. V cizině samozřejmě byl benzín kvalitnější a dražší, u nás pouze dražší.

  • 31. 5. 2010 13:00

    AAA (neregistrovaný)

    No, pokud te to potesi, bioslozka se micha i v zahranici, to je jedna vec,
    druha vec je ze musis ten podil bioslozky V PRUMERU za rok splnit, takze dovozem ze zahranici si taky nepomuzes.

  • 1. 6. 2010 8:30

    Q (neregistrovaný)

    Ale jo, může se míchat i v zahraničí. Možná příspěvek vyzněl jinak, chtěl jsem poukázat na to, že někteří motoristé vyzdvihují pohonné hmoty koupené u významných zahraničních řetězců případně prémiová paliva s tím, že jsou z dovozu a jsou lepší (nižší spotřeba, vyšší výkon, menší opotřebení motoru a já nevím, co ještě za superlativa jsou si schopni někteří „odborníci“ vymyslet) než běžné PHM. S tím, že prakticky všichni naši pumpaři jezdí do stejných, našich rafinérií. Akorát že někdo litr benzínu prodá na 29,90 a někdo jiný ten samý benzín za 33,90 (neuvažuji s náklady na přepravu, i když jsem se kolikrát setkal s tím, že v Kralupech byl benzín daleko dražší než 100 km od rafinérky). Výjimkou jsou ony dovozy v případě výpadku našich rafinérií, případně v blízkosti hranic nebo u prémiových paliv. A jak jsem psal, u nás se prémiová paliva vyznačují vyšší cenou, nikoliv ještě vyšší kvalitou, na rozdíl od ciziny.

  • 1. 6. 2010 10:06

    guest (neregistrovaný)

    Jak se říká nejlepší důkaz je vlastní zkušenost. Píšu si spotřebu paliva celou dobu co auto vlastním. Když se podívám zpětně a najdu si hodnoty pod 7 litrů a pak se podívám co jsem to tankoval – hle Shell V-Power, pro srovnání třeba u spotřeby 7,8 se nachází benzínka u Tesca s levným benzínem. Teď tankuju Vervu 100 od Benziny a spotřeba 6,6 a to jezdím ještě na zimních gumách.

  • 1. 6. 2010 10:50

    Q (neregistrovaný)

    Ano, nejlepší jsou zkušenosti – já něco napíšu jen když nějaké mám. Někteří podléhají efektu placeba nejen u léčiv. Někdo se cítí daleko lépe po požitých drahých bio-výrobcích, někdo když pravidelně navštěvuje fitko a někdo po natankování „lepšího“ dražšího benzínu u značkové společnosti. Tankuji kdekoliv, spotřeba se liší v malých odchylkách, spíš záleží na stylu, rychlosti jízdy, provozních podmínkách. Někdy převažují couračky nebo město, jindy dálkovka, někdy kombinace obého. A rozdělávat motor, abych se přesvědčil, že je míň zanesen karbonem, zatím  – 115 tisíc km – /doufám/ nehodlám. Známí si koupili jetou oktávku, servis přesně podle knížky, k TankOnu nejezdili, Tesco tu nemáme, netankoval tam ani předchozí majitel /se kterým se znali – jednalo se o v prvopočátku výhodnou koupi ze známosti/, že tam mají prý sračky, najednou jim to začalo žrát olej, dnes mají motor vysypaný a nevědí, co s tím, protože oprava je skoro prý tak drahá jako nový auto.

  • 1. 6. 2010 12:08

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Kecy… Já si spotřebu taky píšu od doby, kdy auta mám, a žádný rozdíl ve spotřebě nevidím, zkoušel jsem jednou 3 měsíce jezdit jen na V-Power, ale byly to vyhozené peníze, spotřeba stejná jako u TankONO. Sice se mně zdálo, že to o trochu lépe táhne, ale spíš bych to připisoval placebo efektu.

  • 1. 6. 2010 22:58

    guest (neregistrovaný)

    Tak máte zase jinou zkušenost, jiné auto, jiný motor… já se nepřu. Každopádně to co jsem napsal nejsou kecy ale skutečnost.

  • 8. 11. 2010 18:40

    baxter (neregistrovaný)

    taky jsem to zkousel a muzu to potvrdit ze shell se nechyta na vervu 100 . na natural 95 to bylo 7-7,5 litru na sto a u vervy 6 a neco malo a ted to mam s vodou a naturalem 95 za 5,5 :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).