Obecně, když si někdo koupí auto, pak ho ke kupování benzínu nutí potřeba jezdit. Jistě, druhá možnost je auto prodat, benzín nekupovat a jezdit vlakem. Tím se ale problém přesouvá na nového majitele toho auta.
Jinak benzín bez biosložky zase nemají na každé benzínce a jeďte pro něj třeba 50 km daleko… Druhá věc je jak dlouho takový benzín na trhu vydrží.
Všechny benzínové motory s přímým vstřikováním i většina karburátorových aut ze západní Evropy, USA, Japonska a Jižní Korey vyrobených po roce 1973 zvládnou bez problémů (a poškození motoru) až E10 (10 % lihu v benzínu), u starších aut to není jasně dané, většinou to zvládnou. Navíc E10 mívá o 2 až 3 stupně vyšší oktanové číslo, takže naopak spíše motoru prospívá (pokud vím, tak všechny 99+ oktanové benzíny u nás jsou E10). Nesmí se však nechat dlouho „odstát“, potom se může projevit korozivní účinek lihu. Většinou je tohle uvedeno i v dokumentaci příslušného automobilu.
Jinak několik měsíců se nemá nechávat stát auto s plnou nádrží ani „čistého“ benzínu, palivo může zgumovatět, což (pokud to udělá ve vstřicích) je potom schopné ucpat vstřiky. Proto se má do nádrže přidat stabilizátor (pomůže i proti problémům s lihem), nechat běžet cca deset minut, aby se stabilizátor dostal do vstřiků a potom přibližně jednou za měsíc nastartovat a nechat deset minut běžet, aby se do vstřiků dostal čerstvý benzín