Vlákno názorů k článku Proč nezaplatíte kartou v oblíbeném obchodě? od Eric - Neexistuje jediný racionální důvod pro přednostní používání platebních...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 6. 2002 3:27

    Eric (neregistrovaný)

    Neexistuje jediný racionální důvod pro přednostní používání platebních (a jiných) karet. Celé je to záležitost poměrně jednoduchého marketingového triku. Karty prostě NEMAJÍ v porovnání s hotovostí ŽÁDNÉ převažující výhody. Karta je jen jiný druh platby se srovnatelnými riziky a výhodami jako hotovost.

  • 10. 6. 2002 9:23

    Pavel (neregistrovaný)

    Vyjmenoval bych vám nejméně deset důvodů, proč je placení kartou pohodlnější/výhodnější, ale s vámi to asi nemá cenu - to jste vy, ten slamníkář, který odmítá nejen karty, ale celé bankovnictví, že?

  • 11. 6. 2002 4:59

    Georgre (neregistrovaný)

    Vyjmenoval bych Vam nejmene 10 duvodu proc je lepsi platit cash, ale s lidma , jez nedokazi odlisit bankovni propagandu od reality to asi nema cenu....

  • 11. 6. 2002 8:53

    jola (neregistrovaný)

    Milý Georgre, můžete tedy prosím uvést ty důvody, proč je dle Vašeho mínění lepší platit hotově než kartou? Já sama jsem přišla jen na jediný důvod - člověk tolik neutratí - na co nemám hotovost v peněžence, to si zkrátka nekoupím; jinak ale vše hovoří PRO kartu, alespoň to je můj názor .Děkuji.

  • 11. 6. 2002 14:43

    Pan Karel (neregistrovaný)

    Az se ti objevi par zahadnych vyberu na vypise z bankomatu u kterych jsi v zivote nebyla a zaboha to u banky nevyreklamujes, mozna se pak zamyslis. A pis si, ze to prijde.

  • 11. 6. 2002 8:46

    Eric (neregistrovaný)

    Skutečně jsem onen slamníkář, který má banky a jiné zlodějské instituce za bandu okrádačů národa. Pokud chcete polemizovat, proč ne. Vyjmenujte mi tedy těch deset důvodů pro karty. Buďte si jist, že vám je rozdrtím v prach. K tomu přidám ještě nějaké to plus pro hotovost. Neděláte náhodou v bance?

  • 11. 6. 2002 10:31

    Pavel (neregistrovaný)

    Takže tady jsou ty důvody. Vycházím z toho, že mám bankovní účet a na něj mi přicházejí příjmy. To je ekonomická realita nejen u nás, ale všude v civilizovaném světě (kde pravda se banky chovají poněkud korektněji než u nás ke svým klientům), takže pokud už nyní nesouhlasíte, asi nemá cenu mi vyvracet argumenty.

    1. Nemusím se starat o získávání a doplňování hotovosti, nejsem omezen aktuální částkou v peněžence

    2. Nenosím hotovost, riziko ze ztráty/krádeže je minimální - karty zablokuji, u peněženky to nejde (a od 2003 bude odpovědnost klienta nulová, pokud se bude chovat dle podmínek)

    3. Platba v obchodě je zdarma, jakýkoli způsob pořízení hotovosti je zpoplatněný (Karta jako taková samozřejmě něco stojí ale srovnejte si cca 150 Kč ročně za obyč. mezin. kartu s náklady na hotovost)

    4. Částka je zaúčtována se zpožděním, takže se úřoči (byť bídně) ještě nekolik dnů až týdnů po transakci.

    5. Kdeditní karta je nejpraktičtější způsob získání spotřebitelského úvěru (úročí se jen skutečně čerpaná částka). U hotovostního úvěru to nelze, leda že by byl získán na nákup toho konkrétného zboží, což je složité. Nechtěl bych tady ale rozebírat, zda je nutné a proč si lidé půjčují

    6. Je to pohodlné, není nutné počítat hotovost, přepočítávat, kolik mi pokladní vrátila - zdroj chyb

    7. Riziko, že mi v obchodě vrátí poškozenou nebo padělanou bankovku, kterou mi pak nebudou chtít vzít jinde, je nulové

    8. Nehrozí, že nebudou mít navrácení nebo vám vrátí tunu drobných nebo malých bankovek (Zkuste zaplatit po ránu něco menšího 5 000 Kč bankovkou)

    9. Identifikace obchodníka - obchodníka lze vždycky dohledat (neboť měl smlouvu s bankou) v případě, že "zmizel" ze světa

    10. V cizině NAVÍC:
    a) Nemusím směňovat hotovost (což je drahé, ať je to provedené v bance nebo směnárně)
    b) Po návratu mi nezbyde žádná cizí měna (doma nepoužitelná, zpět na koruny bych
    ji mohl směnit leda za další poplatek, u mincí bych to raději ani neukoušel)
    c) Nejvýhodnější kurz (deviza prodej nebo střed)
    d) Při platbě vyšších částek v hotovosti se na vás v některých zemích dívají jako na podvodníka (USA, F)
    e) Karta je jediný způsob, jak vypůjčit automobil nebo si zarezervovat hotel bez platby předem, koupit něco na internetu...
    f) Cestovní pojištění v ceně karty

  • 11. 6. 2002 14:17

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    Pod to vsechno bych se podepsal, akorat bych se rad zeptal na bod 4 - jak eBanka, tak Zivnobanka mi ty penize ihned po zaplaceni kartou bloknou - jste si jist, ze je pouze bloknou pro vyber, ale uroky ze zustaktu u nich stale nabihaji?
    Jinak jste se dopustil male manipulace, v bode 3 uvadite rocni naklady na kartu 150Kc (coz odpovida elektronicke Visa Electron nebo Maestro), zatimco v bode 10f pocitate s pojistenim, ktere je u karet, co stoji nejmene 750/rok (EC/MC u eBanky).

    Pro mne osobne jsou velmi dulezte body (krome te ciziny v bode 10., tam vsechny bez diskuze) 1-3, kdyby nic jineho, kvuli jedinemu z nich se ta karta vyplati.

  • 11. 6. 2002 14:31

    roman (neregistrovaný)

    Nevím, jak u Živnobanky, ale počítám, že to bude stejné, jako u eBanky - peníze jsou blokovány, ale jsou zároveň úročeny. Pravda, úrok u eBanky (tuším) 0,25 % nebo nic, to vyjde skoro za jedno :-)

  • 11. 6. 2002 14:43

    Pan Karel (neregistrovaný)

    Vezmu kus za Erika:

    1. Uz jste dostal kartu k necemu jinemu nez terminovanemu vkladu ? Ja ne. A vsechny prachy nenechavam valet na beznem uctu.

    2. Karty zablokujete az s prodlevou, nekdy muze byt pozde. Stoji to prachy.

    3. Pokud si nechate vyplacet vyplatu v hotovosti (ze zakona), zpuso porizeni hotovosti je taky bezplatny.

    4. Kolik mate uroku z castky bezneho nakupu ? 0,005 Kc ? Opravdu vyyyhodne !

    5. Nejak nemam rad spotrebitelske uvery. Radsi si pockam.

    6. Pri pocitani hotovosti znate okamzite zustatek. Kdyz platite kartou, vite prd, jestli vam nahodou nekdo neudelal duplikat karty a --- s nim vesele 3 dny plati.

    7. To se stava opravdu hodne casto. Daleko casteji vam kartu vubec nevezmou, pripadne se zasekne terminal a vy budete rudnout u pokladny.

    8. Zalezi na tom kde platite a za co. Na noviny a automat na listky si opravdu nechavam drobne.

    9. Nechapu souvislost s hotovosti.

    10. Uz jste nekdy platil na arabskem trhu kartou ? Nebo pri jizde autobusem v Turecku ? Nehlede na to, ze kartu nemuzete rozdelit z bezpecnostnich duvodu na vice dilu a uschovat na ruzna mista odevu .....



    8.

  • 11. 6. 2002 14:53

    Pan Karel (neregistrovaný)

    Jeste neco pridam:

    Uz se Vam objevilo na karte par zahadnych vyberu z druheho konce republiky ? Me ano, nevyreklamovatelne u banky, u soudu nezalovatelne, trestni stihani nemozne. A myslim, ze toho bude jenom pribyvat. Viz:

    http://www.cl.cam.ac.uk/~rnc1/descrack/

    http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/wcf.html

  • 12. 6. 2002 12:37

    Pavel (neregistrovaný)

    Nečetl jsem to do detailu, ale většina info na těch stránkách mně připadá out-of-date. PIN třeba není odvozováno od čísla karty. V každém případě do dvou let tu budou čipovky a tím pádem zabezpečení na mnohem vyšší úrovni.

  • 12. 6. 2002 13:12

    Pan Karel (neregistrovaný)

    A podle ceho je tedy odvozovano ? Drive tomu tak bylo, a je otazkou, kolik relikvii z minulosti je dodnes v obehu.

  • 12. 6. 2002 14:07

    Pavel (neregistrovaný)

    Není odvozováno vůbec. U magnetických karet se PIN ověřuje výhradně online.

  • 11. 6. 2002 15:44

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    ad 1) To omezení nemusí být až tak od věci. Navíc vždycky jde vybrat např. z bankomatu. Nebo si založit poštovní vkladní knížku a vybrat si na kterékoliv poště v ČR - navíc bez jakéhokoliv poplatku (u částky do 10.000; u vyšší je to 10 Kč - tedy jestli to nezměnili)
    ad 2 + 7) Ještě se mi nestalo, že by mi v obchodě vrátili neplatnou bankovku a neznám nikoho komu by se to stalo. Neříkám že je to nemožné, ale mnohem pravděpodobnější je že si někdo "vycucne" vaší kartu (ať ztracenou nebo zkopírovanou).
    Zatímco v obchodě mi hrozí maximálně škoda 1000 Kč, u té obyčejné Visa electron to může za jeden den být i 20 000 Kč.
    U té krádeže navíc pokud mě někdo přepadne a donutí k vyzrazení PIN tak další tisíce za přímý výběr z bankomatu.
    ad 3) To že ta platba je zdarma je relativní. Jak jsme se zde dočetli, spoustu obchodů dává při platbě v hotovosti slevu, ty levnější obchody karty často neberou. Takže chci-li zaplatit kartou často musím:
    a) zapomenout na slevu
    b) jít do jiného (obvykle dražšího) obchodu
    Jsou i vyjímky, např. obchody se značkovým zbožím, které mají často pevně stanovenou (pěkně mastnou) cenu pro celý stát a kde je marže tak vysoká, že bez problémů berou karty. Dále hotely, restaurace a jiné provozy kde je vysoká marže.
    ad 4) běžné účty jsou často úročeny 0,5 %, takže o nějakém úročení se nedá ani mluvit
    ad 5) Jedna z mála nezpochybnitelných výhod. Hlavně u extrémně krátkodobých - "od výplaty k výplatě". Jenže na druhou stranu za kreditní karty se platí mnohem větší poplatky - asi stovku za měsíc. Navíc u nich bývají téměř prohibitivní poplatky za výběr z bankomatu, takže vedle nich musí mít člověk ještě normální kartu. Výsledek by se musel přesně spočítat, ale odhaduji, že pro běžného člověka bude záporný.
    ad 6) Ano, je to pohodlné. Přesně podle pořekadla:"Za lenost se platí".
    ad 9) Pokud obchodník zmizel ze světa tím, že zkrachoval, tak mi to bude stejně na nic.
    ad 10) Ta cizina to je pravda. Jak už jsem psal - obchody pro turisty prostě musí přijímat karty. Jenže i v cizině platí, že hovotost má prostě větší váhu.
    Můžu si koupit Colu v hotelu, kde za ní zaplatím kartou, nebo za mnohem nižší cenu někde v malém obchůdku, kde za ní zaplatím v hotovosti.
    ad 10 c) Záleží na bance. Deviza prodej v jedné, může být vyšší než valuta prodej v jiné (viz www.fin.cz - nejlepší kurzy)
    ad 10 e) i při objednání přes Internet jde použít bankovní převod - právě mám v úmyslu koupit si v zahraničí dovolenou (vyjde to asi o 40 % levněji než přes ČEDOK)
    ad 10 f) Na jak dlouhou dovolenou jezdíš? Já jedu na 3 týdny, tak jsem o tom začal uvažovat. A pořád je to dražší. Navíc pojištění k platebním kartám bývá často tak osekané, že je dost často na ... .

  • 14. 6. 2002 12:22

    Lubor Kolar (neregistrovaný)

    Ac jsem puvodni body nepsal, vetsinou s nimi souhlasim a dovolim si ragovat na nektere ze uvedene:
    Ad 2+7) Mne se take nestalo, abych dostal falesnou (aspon jsem to nepoznal :-), ale rozhodne je to pro kartu plus (i kdyz dejme tomu velmi male). Nebo je to dle vas nevyhoda? A puvodni otazka (pokud si dobre pamatuji) znela vyhody platebni karty proti penezum
    Ad 3) Obchodnici maji zakazano davat slevu pri platbe v hotovosti. Pokud to nekde delaji, pak podvadeji a odvolavat se na to jako na bezne neni fer.
    Ad 4) Stejny argument jako u 2+7. Je to sice naprosto minimalni vyhoda, ale JE to vyhoda.
    Ad 9) No, to je argument snad jen proto, aby se neco "ad 9" mohlo objevit. Neznam nikoho, komu by se to stalo (ani mne se to jeste nestalo). Netvrdim, ze se to stat nemuze, ale stejne tak kdyz koupite neco v normalnim krame a obchodnik zkrachuje, taky prijdete o vsechny mozne nahrady skody/reklamace apod.
    Ad 10) Opet, ta karta zkratka JE vyhoda. Nikdo nezaruci, ze vsude budou kreditky brat, ale hotovost s sebou muzete mit taky spolu s kartou. Kdyz jsem byl v Irsku nebo ve Spanelsku, platil jsem prakticky vyhradne kartou (v samoobsluze, restauraci, jizdenky apod.). Samozrejme pokud bych jel do Zimbabwe, tak si hotovost vezmu. Ale to, co jsem platil kartou, mi usetrilo spoustu starosti a penez prave diky tomu, ze se pouzil vyhodny kurz a nemusel jsem nikde shanet smenarnu.
    Ad 10c) Po navratu z Irska i Spanelska (tam jsem totiz kreditku pouzival poprve a jinde jsem zatim nebyl) jsem se dival a VZDY mi byl nauctovan vyhodnejsi kurz, nez bych dostal v bance nebo smenarne. Asi kdybych mel nejakou hodne silenou banku, tak by se to mozna stat mohlo
    Ad 10e) Vy jste to porad nepochopil. Uvedomte si, ze bez karty mate moznost pouzite ten bankovni prevod taky, karta vas nijak neomezuje. S kartou mate navic X moznosti.

  • 14. 6. 2002 21:41

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Tak dobře
    ad 3) To že dávání slevy na platbu v hotovosti je v rozporu se smlouvami s bankou je sice jedna věc, ale praxe je prostě taková, že sleva na platbu v hotovosti je běžná.
    A když ne, tak v dosahu bude jiný obchod s podobným zbožím, který karty nebere a který bude levnější.
    A ještě jedna výhoda a řekl bych mnohem důležitější. Některé obchody umožňují vrácení zboží (např. do týdne) bez udání důvodu - ale jenom bylo-li zaplaceno v hotovosti.
    ad 10) Můžete napsat u jaké banky máte účet? A hlavně jakým kurzem ty platby počítala?
    Jestli devizy prodej, nebo devizy střed?
    Protože jestli to byly devizy prodej, tak např. podle www.fin.cz žádá banka není levnější než exchange (valuty prodej).
    Potom jsem nepochopil tu větu S kartou mate navic X moznosti. Které možnosti navíc jste měl na mysli? Tedy kde můžu zaplatit kartou a hotovostí ne?
    Mě napadá jen půjčení automobilu, který mi někde bez karty opravdu nepůjčí.

  • 15. 6. 2002 10:33

    Pavel (neregistrovaný)

    S těmi kurzy se mýlíte, podívejte se na kurzy na webech bank. Při prodeji je vždy valutový kurz horší než devizový. Tím byste popřel principy konstrukce kurzů. Další věcí je, že banka/směnárna vám při prodeji valut často naúčtuje další poplatky (procento a/nebo fixní poplatek) v závislosti jestli valuty nakupujete proti složené hotovosti nebo z vašeho účtu. Takže další mínus pro hotovost.

  • 15. 6. 2002 22:44

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Při prodeji je vždy valutový kurz horší než devizový. Tím byste popřel principy konstrukce kurzů.

    No já tu konstrukci nepopírám. Popírají jí samy banky. Vezmu konkrétní případ včerejšího (pátečního) kurzu.

    Valuty prodej Exchange při vytištění poukázky z Internetu CZK/EUR 30,7.Bez popl!
    Devizy prodej Banky, seřazeno od nejlevnější po nejdražší:
    Raiffeisenbank; 30.703
    eChange.cz; 30.730
    Živnostenská banka; 30.755
    Interbanka; 30.841
    ČSOB; 30.892
    Komerční banka; 30.921
    Česká spořitelna; 30.922
    eBanka; 30.922
    Union banka; 30.927
    HVB Bank; 30.933
    GE Capital Bank; 31.018
    Navíc u těch bank nevím, jak je to s poplatky, ale i kdyby žádné nebyly, tak jsou pořád dražší.
    Mohl bych vzít i dnešní kurzy, ale tam není takový výběr:
    Valuty prodej Exchange 30,6
    Devizy prodej Banky
    Živnostenská banka; 30.755
    HVB Bank; 30.973
    GE Capital Bank; 31.018

  • 2. 7. 2002 15:05

    pankreas (neregistrovaný)

    Smeny s kartou jsou devizy stred, ne prodej. Zapomnel jste take na ty poplatky.

  • 15. 6. 2002 10:50

    Pavel (neregistrovaný)

    S kartou máte skutečně víc možností, jak už jsem zmiňoval:

    - Platby na dálku - internet atd. (Zkuste zaplatit na Amazonu jinak než kartou)
    - Rezervace hotelu v cizině (navštivte weby velkých hotelových sítí střední třídy jako je www.accor.com, www.bestwestern.com a napište, jestli jste hotel bez karty zarezervoval)
    - Garance nejen v autopůjčovně, ale i v hotelech bez platby předem. Jestli vás baví platit v hotelu předem (a každou konzumaci zvlášť), tak prosím...

    A ještě tady byla zmíněna platba převodem do ciziny. Kolik stovek až tisíc korun vás to stálo na poplatcích?

  • 15. 6. 2002 22:46

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Zatím jsem to ještě neplatil, ale bude to stát 0,8 - 1 %. Kartou to bohužel nejde.
    No proti 30.000 Kč ušetřenými oproti Čedoku je to za hubičku.

  • 14. 6. 2002 16:16

    Art (neregistrovaný)

    No je videt, ze autor je krupan. Argumenty typu, ze z karty Visa electron mi muze nekdo vyrabovat 20.000 (to jako ze se nauci muj podpis a ja si nevzpomenu kartuu zablokovat ?) nebo vynutit PIN mucenim to je jako agitovat pro to abych nemel zarizeny byt, protoze vchodove dvere nejdou 100%ne zabezpecit. Kdyz nakupujes na dedine v Jednote, stravujes se v bufetu na nadrazi a jezdis na dovolenou pod stan s konzervama, v JZD ti davaji plat hotove tak samozrejme kartu nepotrebujes a neporizuj si ji. Nevyvracej to vsak lidem, kteri ziji jinak nez ty a jeste k tomu snuzkou blbosti.

  • 14. 6. 2002 20:33

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    1. To že mi může kartu Visa electron někdo "vyluxovat" mám přímo od pracovnice banky. Když jsem si zřizoval účet (ten jsem si pořizoval proto, že potřebuji převést peníze do zahraničí, kde jsem si vybral dovolenou, protože od německé cestovky vyjde podstatně levněji než od Čedoku; 1188 EUR místo 68 000 Kč) a k němu byla zdarma právě karta Visa electron. Teprve na můj přímý dotaz mi přiznala, že obchodník nemá povinnost ověřovat totožnost ani požadovat PIN. Banka má navíc v podmínkách, že neručí (mimo jiné) za škody způsobené napodobením podpisu. Takže stačí, aby mi tu kartu vytáhl v tamvaji nebo metru nějaký kapsář a než to stačím zjistit tak na ní nakoupil v nejbližším supermarketu nebo ještě "lépe" u nějakého obchodníka-spolupachatele.
    2. Ne nejsem z vesnice. Bydlím v Praze, nakupuji v supermarketech (nejčastěji v Kauflandu - kde karty neberou) a nedělám v JZD, ale v pojišťovně.

  • 15. 6. 2002 10:38

    Tank (neregistrovaný)

    Ten Kaufland je ale hrůza - špína, nepořádek, (ne)kultura prodeje, malý sortiment...ráj pro bezdomovce...

  • 15. 6. 2002 22:26

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Nevím jak který. Já používám ten na Praze 4, ulice myslím U Plynárny, nebo tak nějak.
    Rozhodně tam není špína nebo nepořádek. Nevím co myslíš tou (ne)kulturou prodeje.
    Malý sortiment tam je, to je pravda, je to prostě daň za nižší ceny, ale je to určitě lepší než Plus, nebo Penny market. Navíc já mám možná štěstí, ale většinu toho co kupuji tam zrovna mají.
    S těma bezdomovcema - ano scházeli se před obchodem, ale jednou jsem viděl, jak je odtamtuď vyháněli a myslím, že už je tam klid.

  • 15. 6. 2002 10:35

    Eric (neregistrovaný)

    Pojďme na to. Bankovní účet ani zdaleka mít nemusím, ale chci se zabývat vašimi argumenty.
    ad 1/ Vždy jste omezen, ať už výší platu nebo výší povoleného debetu. Ze slamníku si mohu hotovost doplňovat podle potřeb a bez rizika, že mi v hypermarketu kartu někdo šlohne a vybílí do výše limitu. K tomu mi ovšem obvykle šlohne i hotovost, kterou mám u sebe, protože mi jistě nechcete tvrdit, že žádnou nenosíte. Blokace karty je mimořádně příjemná historka, která předčí obvyklou nasranost při zrátě hotovosti.

    ad 2/ Hotovost nosíte, kdyby to dvacet korun bylo, nekecejte. Slamník nemá poplatky, slamník lze doplňovat nezpoplatněnou hotovostí přímo od zaměstnavatele. Karta se platí, blokace stojí obvykle balík, riziko nesete obvykle dalších 24 hodin. Ztráta karty=ztráta do výše limitu. Riziko ztráty nebo padělání karty je obrovské.

    ad 3/ Platba někomu cizímu za to, že mohu používat své zdaněné těžce vydělané peníze a to bez možnosti ovlivnit výši poplatků je nemorální a zavrženíhodná, i kdyby to bylo pouze vámi uváděných 150 korun.

    ad 4/ Jistě, pak máte bordel v účtech, netušíte, že čerpáte z (ne)povoleného mínusu a platíte neskutečně zlodějský úrok.

    ad 5/ Ujišťuji vás, že dluhy jsou také nemorální a dělají ze svobodných lidí onuce, což je samozřejmě z pozice mocenské žádoucí. Dluhy přivedly do hlubokého neštěstí daleko více lidí než prostí zloději.

    ad 6/ Ale můžete se splést i takto zrovna jako pokladní, co to povídáte... stačí se přehlédnout.

    ad 7/ Slyšel jste o tom, že v Asii se platí veliké peníze za databáze čísel platných karet? A víte proč? Karty se padělají - lépe a snadněji než bankovky.

    ad 8/ Na vlakáči nebo v autobuse vám na kartu kašlou. Zmrzlinář chce taky hotovost, i na západě. Malé bankovky (např. dolary) jsou velmi žádoucí všude ve světě, tak proč se jim bránit????

    ad 9/ A to jako proč???? Pokud chtěl zmizet, tak vám ani jeho smlouva s bankou nepomůže, ostatně se k ní ani nedostanete

    ad 10/ Za platbu kartou v cizině platíte, za výběr z bankomatu v cizině platíte (hodně), ani v cizině se bez hotovosti neobejdete. Ostatně v době Eura je tento váš argument úsměvný.
    Drobné si kontroluji a kupuji si za ně pití před odjezdem, nebo je hodím charitě, mám pak dobrý pocit. Zkuste občas charitě hodit něco kreditkou. Tedy částu v řádu "feniků". To jde blbě co?
    V jiných zemích a jejich rozhodně více, vám rádi dají slevu za platbu hotovostí (i 10%), čemuž se nedivím při vyděračských podmínkách karetních společností potažmo bank.
    Platit kartou v mnoha zemích a je jich mnohem více je cesta k vybílení účtu. Ostatně se vám to může stát i ve vámi zmiňovaných "civilizovaných zemích".
    Pojištění je obvykle spojeno s mnoha úmyslně nepřehlednými pojistnými podmínkami. U karet "vyšší" třídy za které platíte jak mourovatý se vyplatí spíše hotovost a komerční běžné pojištění.
    Tolik stručně.

  • 2. 7. 2002 15:06

    pankreas (neregistrovaný)

    > Za platbu kartou v cizině platíte

    stejne malo (tj. nic, jen zuctovani polozky) jako pri platbe tuzemske.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).