Bankovní účet považuji za „malé zlo dnešní doby“, bez kterého dnes prakticky nelze existovat: „Zkuste dnes nutit zaměstnavatele aby vám výplatu dával v hotovosti“. Proto se tímto stavem vůbec netrápím a snažím se naopak využít všech výhod které účet v bance přináší.
Jediná kritéria, jakožto uživatele osobního nepodnikatelského účtu, která mám jsou:
- Musí to být spolehlivé. Jsem skromný a nechci využívat všech možných dostupných služeb které banka nabízí, ale když už nějakou službu používám a potřebuji ji musí fungovat spolehlivě.
- Kontrola účtu a příkazy bance mě nesmí otravovat a připravovat o čas.
- Banka si ze mně nesmí dělat konzumenta nevyžádané reklamy. Sem tam mi něco může nabídnout, ale opatrně. Nabídky zhoršující mé postavení, jako zákazníka mne opravdu nenadchnou. Čistě telefonické nabídky neakceptuji, potřebuji čas na rozmyšlení a proto preferuji písemnou formu s telefoním číslem na poradce.
- Celkové náklady spojené s účet, které jsem schopen akceptovat, jsou 1000–1200 Kč/rok. Záleží na poskytnutých službách.
Pokud tato jednoduchá pravidla, nebo jen některé z nich, banka přestane splňovat poohlédnu se jinde.
S informacemi problémy bezesporu jsou. Banky si za ně ale mohou sami. Snaží se záměrně vytvářet složité a nepřehledné prostředí a služby.
Bankovní účet považuji za „malé zlo dnešní doby“, bez kterého dnes prakticky nelze existovat: „Zkuste dnes nutit zaměstnavatele aby vám výplatu dával v hotovosti“
Ještě jsou tu vkladní knížky, na ty lze posílat peníze bezhotovostně (tedy ze strany zaměstnavatele půjde o klasický bankovní účet) a vybírat na přepážce. Zpravidla jsou služby spojené s vkladními knížkami zdarma. Nejzajímavější pro tento účel budou nejspíš vkladní knížky České spořitelny (široká pobočková síť) a Poštovní spořitelny (možnost vybírat na každé poště).
Jinak bezplatných účtů už na na našem trhu docela dost, pokud se člověk spokojí se základními službami.
http://www.mesec.cz/…vnejsi-ucet/
Tento server navštěvuji pravidelně, takže většina zde uvedených informací pro mne není nová. Ale ne všechny informace na Měšci jsou nazírány ze správného úhlu pohledu.
Osobně se mohu vyjádřit pouze k eKontu Raiffeisen Bank, o které jsem se již zajímal. Služby „zadarmo“ nejsou vždy to nejlepší. Kdybych se měl neustále kontrolovat, zda plním všechny podmínky, které jsou s vedením účtu zdarma spojeny, asi by mě z toho brzo trefil šlak (o finnční&časové náročnosti nemluvě). Navíc pokud je nesplníte, stane se účet rázem jedním z nejdražších na trhu.
Také, v době finanční krize obzvlášť, není takovýto účet vhodný pro nikoho, kdo žije z „ruky do úst“. Je to něco podobného jako smlouva s telefonním operátorem. Za specifických podmínek, které nejsou u řady Čechů a Moravanů zase až tak výjimečné, se o vás může začít zajímat i exekutor. Měnit, či rušit, účet pokaždé když se dostanete do osobní finanční krize, jak jistě uznáte, není také nic extra.
1. Ano mám každý měsíc jinak vysokou výplatu. Rozdíl je v tisíci korunách.
2. Podmínka eKonta je splnitelná i pro méně bonitní klienty, teoreticky pro každého. Nikdo vám nebrání, v době kdy by váš vklad nebyl dostatečný, učinit výběr hotovosti a tu (nebo jen část) znovu na účet vložit. Dělá to tak docela dost lidí a poradci banky to přímo doporučují jako postup, jak lze vždy splnit podmínky spojené s vedením účtu „zdarma“.
Ve chvili kdy existuji ucty, ke kterym dostanete kartu zadarmo a vedeny jsou taky zcela zadarmo. A dokonce Vam umozni i vyber hotovosti zcela zadarmo (alespon jednou mesicne), tak mate moznost fungovat postaru. Akorat si pro penize neprijdete na uctarnu ale k nejblizsimu bankomatu. Vyberete cely obnos naraz a fungujete po starem „dobrem“ zpusobu. A tudiz to tvrzeni: „malé zlo dnešní doby“ uz neplati.