To je od Hello bank spíše cesta, jak vyrobit dalšího klienta, kterému dluhy přerostou přes hlavu, když mu odstřihnout příjem dohodnutých peněz bez varování. Spousta lidí kreditky má, aby si vykryli termínově příjmy a náklady, kdy závazky platí pravidelně dřív, než pravidelný příjem. Takže lehce může prošvihnout termíny plateb a obdržet penále, které mu v jeho finanční situaci opravdu nepomůže.
Pouzivat kreditku protoze nemam aktualne penize je cesta do pekla. Kreditka je vyhodna na to abych nemusel pouzivat svou debetku, a v pripade reklamaci plateb je to o dost jednodussi! Kreditku by mel pouzivat pouze clovek financne gramotny majici vedle penize na jeji okamzite doplace a je jedno kdy by to byl pred/po vyplate...
No, právě že ani zdaleka nemáme samé finančně gramotné klienty. A řekl bych, že něco v platební historii držitele té kreditní karty bylo špatně, když mu ji zablokovali, aby si zajistili, že není potenciální nedobitný dlužník. Ono stačí třeba to, že splátky kreditky od něho chodily čas od času po lhůtě splatnosti.
A nenapadlo Vás, že někdo používá kreditní karty i z jiných důvodů, než jen aby "žil na dluh"? Zrovna kreditka od Hello bank umí také vracet 1 % z každé transakce. Byly doby, kdy některé kreditní karty vracely ještě víc. Část lidí, kteří používají kreditní karty, má dostatečné úspory, ale stejně tyhle typy karet používají - a jen jako platební nástroj, ne jako úvěrový produkt. Stačí splatit v bezúročném období...
No, nebyl bych tak příkrý... o tom pánovi vy ani já nic nevíme, natož o jeho finanční historii. Jen se na rozdíl od Vás domnívám, že pokud by banka měla oprávněný důvod k zablokování jeho kreditních karet, pak by jistě tuto věc nemedializoval a nepsal si na fóru HB s operátorkou "Terkou" a dožadoval se vysvětlení. Navíc mu na zákaznické lince lhali, resp. podali nepřesné a zavádějící informace. Osobně mám jistou negativní zkušenost právě s HelloBank. V době zavádění GDPR do praxe mi rovněž zablokovali mě i manželce kreditní karty, včetně přístupu k účtům, kde jsme měli své vlastní prostředky, tedy nějaké úspory (cca 600 tis. Kč)... Důvodem bylo společné telefonní číslo s manželkou, ze kterého jsme celá léta autorizovali veškeré platby. K blokaci tehdy došlo bez jakéhokoli upozornění předem z hodiny na hodinu... Je to prostě trochu zvláštní banka, která se ke svým klientům stále ještě chová jako úvěrová společnost, název banka na tom nic nezmění. Když se tohle stalo mé rodině, ač máme úspory uložené i u jiných bankovních domů, nemohu říci, že by mě to jak píšete, nemělo "rozhodit"... Prostě a krátce, každý máme nějaké své finanční plány a banka by neměla klientovi komplikovat už tak dost složitý život. Existuje nějaká smlouva o úvěru, smlouva o spořícím účtu a tu musí respektovat obě strany, nejen klient... Já například několika kreditek již celé roky využívám bezúročně jen a pouze pro odměnu % z nákupu... a své úspory mám mnohdy i časově vázané, takže takový výpadek platebních možností by mne také nepotěšil...
Asi máte pravdu, s kreditními kartami zacházím podobně, jako popisujete vy. A s HelloBank nemám naprosto žádnou zkušenost, takže vám holt musím dát za pravdu. Jen jsem soudil podle sebe, protože se mi nikdy nestalo, že by mi banka zablokovala kartu a ani ze svého okolí nevím o takovém případu, pokud tedy neberu v potaz lidi, kterým byla zablokována evidentně kvůli jejich platební morálce a nerespektování či porušování smlouvy.
No, řekl bych, že vůbec nechápete princip kreditní karty. Ono né nadarmo se říká, že kreditní karta je dobrý sluha, ale zlý pán. Ač mám dostatek finančních prostředků a teoreticky bych mohl "používat jen své peníze" prostřednictvím debetní karty, kterou k běžnému účtu mám, tak mám i kartu kreditní. A tuto používám jako kartu hlavní k běžným nákupům. Z každého nákupu mi banka převede určité procento na můj penzijní účet (ale bonusy u různých kreditních karet mohou být různé). Nejsou to stovky či tisíce, ale za dobu, co kartu od jedné banky používáme, tak já jsem za nic připsal k penzijnímu účtu cca 13.000,- Kč, manželka kolem 10.000,- Kč. A to jen za to, že kartu používáme! Navíc celý měsíc neplatím ze svého, takže peníze na běžném účtu mohu použít na něco jiného, než jsou běžné nákupy, event. mohou ležet na účtu, kde je alespoň nějaký úrok.. Následně v bezúročném období kartu uhradíme. Skutečně si myslíte, že takoví uživatelé kreditní karty jsou nedůvěryhodní a vy byste jim úvěr na "běžné žití" nedal? Tedy pokud byste měl možnost o tom rozhodovat, že? Jen podotýkám, že debetní kartu používám prakticky jen při nákupu benzínu, protože jejím použitím získávám slevu na litr paliva, a případě při nákupu něčeho většího, co se nevejde do limitu kreditní karty.