Nalétáno mám docela hodně a zkušenost mě vede k tomu, že na papíře se parametry kabinových zavazadel tolik neliší, velmi zásadní rozdíl je ale v uplatnění. Popravdě u klasických aerolinek se vesměs na rozměry a hmotnost nikdo ani nekouká (pokud nemáte nějaký vyložený extrém), takže sice mají třeba udáno 10kg, ale v pohodě mě pustili s 13kg fotobatohem atd. Jenže nízkonákladovky to nejen sledují, ale v řadě případů hraničí postup až s cílenou snahou vyrazit za každou cenu nějaký poplatek navíc. Viz v článku zmíněné příklady s patrně o trochu menší "mírkou" nebo neuznání rozměru kvůli mírně přesahujícím kolečkům - tohle je realita, taky jsem něco takového viděl v reálu.
Můj osobní názor je, že lowcost společnosti už zacházejí příliš daleko a různé poplatky navyšují ceny docela výrazně a cena se leckdy velmi nepříjemně blíží "klasice". Jsem docela zvědavý na vývoj do budoucna, může to být docela zajímavé...
Dodržování předpisů, s kterými tě dopředu seznámili není buzerace. Že to někde zaměstnanci letiště flákaj, není signál pro porušování pravidel. Buď si vem zavazadlo, které vyhovuje, nebo riskuj ale až tě vyhmátnou, tak nebreč že jsou všichni zlí. I nízkonákladovky maj náklady, leteckou dopravu v poslední době např. zdanili v německu, ve španělsku zvedli letištní poplatky a chtěli to i zpětně po těch, co kupovali letenky dopředu v době, kdy platilo něco jinýho. Nikdo tě s nima lítat nenutí.
Ehm, ono je jaksi všeobecně bráno za normální, že si firmy zákazníky předcházejí. V letectví k tomu holt vždy patřilo i to, že se nikdo nestará o drobná překročení limitů atd. Přirozeně že při snaze naložit 2x tolik zavadel by poplatky uplatnil každý vždy a je to správné, ale nikdo neřešil drobnosti.
Problém u nízkonákladovek je v tom, že to v řadě případů nejen řeší, ale dokonce se místy neštítí ani až neseriózních postupů, kdy je snaha o uplatnění poplatku i při hraničních situacích (zmíněný případ, kdy se dokonce zavazadlo do "měrky" vejde, ale s mírným zatlačením) atd.
No a druhá nesolidnost je naprosto nesmyslná výše poplatků bez ohledu na velikost odchylky...
příště až dostanete pokutu za rychlou jízdu autem, argumentujte policii stejně, že než přišli měřit, projelo tisíc aut a taky porušilo rychlost a logicky vám proto pokutu dát nesměj, páč je to moc peněz a vůbec. schválně, jestli to vyjde :)
jestli se vám pravidla nelíběj, necestujte s nima, jedině tak je vytrestáte, nedostanou vaše peníze.
pravda je taková, že když mají lidi pocit, že si platí za službu, vnímají to bez odporu - ale když mají (za stejnou cenu) pocit, že se je někdo snaží okrást, vnímají to jako křivdu.
taky jsem platil (náhodou zrovna s ryanairem) asi 260 euro za asi 3kg nadváhy - na zpáteční cestě jsem prostě vyhodil pár věcí co stojí výrazně méně než 100 eur za kilo, vymačkal půl šamponu do záchodu, všechny těžké adaptéry a nabíječky jsem si vzal do kapes od saka, . . . . do váhy jsem se vešel ale připadal jsem si jako kretén. při své postavě platím za letenku stejnou cenu jako můj kolega, přestože je mně o 50kg méně - a pak mně někdo buzeruje za tříkilový noutbuk, že je za něj potřeba zaplatit navíc.
buzeraci s přečnívajícíma kolečkama či rukojetí, a s požadavkem že do testeru se zavazadlo musí vejít "volně", jsem v irsku viděl taky - ano ti lidi vědomně porušili pravidla, přesto jim to připadalo nemravné. nabíječka v batohu vadí za tu je potřeba připlatit, ale že mám na sobě sako co váží dvanáct kilo to je ok.
přepravce totiž budil dojem, že se na každou cenu snaží zpoplatnit cokoliv, co by zpoplatnit šlo - asi jako naše osa, která chce vybírat poplatky za paměťové karty do fotoaparátů a za zpívání dětí u táboráku. asi má pravdu, ale je to nevábné chování.
Mačkal jste půl šampónu do umyvadla? Potom ale mluvíte o odbavovaném zavazadle. Tam platíte nadváhu proto, že se zavazadly se částečně manipuluje ručně a příliš mnoho příliš těžkých zavazadel by znamenalo příliš velké náklady na umlčení těch zaměstnanců, co s tím manipulují.
O hmotnost co veze letadlo, vůbec nejde. Takže je bezpředmětné se rozčilovat, že kolega má součet vlastní váhy a váhy kufru mnohem větší než je obdobný součet váš.
Pak píšete o notebooku a tady zase předpokládám, že ten by nikdo soudný do odbavovaného zavazadla nedal. Takže tady asi píšete o kabinovém zavazadle. Tady jde oficiálně o to, že ty skříňky nad hlavami pasažérů mají nějakou maximální nosnost a mají nějaký objem. Takže logicky musí být nějaké limity na hmotnost i velikost příručního zavazadla.
Proč ty limity aerolinky nevynucují trvale a s malými pokutami, ale jenom namátkově s velkými pokutami - toť otázka.
1. váš příměr je nepřesný v tom, že ti zaměstnanci aerolinek na bráně (jak je česky gate na letišti?) jsou vždy a vždy vidí, že lidé nesou více zavazadel, než mají a zavazadel nadrozměrných. Zatímco policie na té silnici není vždy. Pokud by policie vždy stála u silnice a koukala, jak mnoho lidí výrazně rychleji, než je limit a v 99,9 % případů nic nedělali, tak teprve potom by to odpovídalo buzeraci na letištích.
2. Vůbec netvrdím, že nikdo nesmí dostat pokutu/přirážku za moc velký kufr, protože se to obvykle nekontroluje. Čtěte pozorněji příspěvky, na které reagujete. Jenom tvrdím, že chování aerolinek v této situaci je buzerace, že přesně to co dělají se nazývá buzerace. To je vše.
Pokud by detailně měřili a vážili každého, tak to letadlo odletí s hodinovým zpožděním, nebo taky za půl dne, protože nebude místo ve vzdušném prostoru (zažil jsem) to byste zase prskali...když letím z pidi letiště, kde za 1/2 dne odletí 1 letadlo a 160 lidí, přeměřej a převážej komplet každého. Nevím, kolik máte s nízkonákladovkama nalítáno osobně, já 90 letů za 3 roky takže už nějaké minimální zkušenosti jak to chodí mám.
Kdyby musel každý strčit příruční kufr do kontrolní konstrukce, tak žádné zpoždění nevznikne. Některé konstrukce mají dole i váhu, takže vážení by šlo i v jednom kuse. Pokud to někde tak nemají, tak by extra vážily jenom ta zavazadla, co vypadají, že jsou těžká. A zpoždění při nástupu cestujících by bylo minimální, čili zpoždění při odletu (z důvodu kontroly) čistá nula.
Pochopitelně by to mohli vynechat, kdyby se nastupovalo už do zpožděného letadla, ale to jsou jemné provozní detaily, které tu řešit fakt nemusíme.
Tak já létám většinou s plnotučnýma aerolinkama a v Evropě létám většinou z velkých letišť a v těchto případech to nekontrolují téměř nikdy.
Nicméně ani když jsem letěl s nízkonákladovkou z malého letiště, tak jsem osobně měření a vážení příručního zavazadla nezažil. Jenom jsem viděl, že si vybrali sem tam někoho. Možná se v tomhle liší jednotlivé nízkonákladovky, jestli měří a váží spíše namátkově, nebo spíše pravidelně. V tom je rozdíl, jestli to je, nebo není buzerace.
ne, liší se to podle letiště, servis nízkonákladovkám dělaj zaměstnanci letiště, pokud jsou patřičně motivovaní, tak se snažej "ulovit" co nejvíc lidí co nesplňujou. Pokud ovšem je takových na začátku fronty hodně a zdržujou proces tak, že by zpozdili letadlo, na zbytek rezignujou a pustěj všechno. Ovšem zažil jsem i opačné postupy, kdy začátek pustili, pak zjistili že jsou v limitu a vychutnali si ty na konci, co se neměli za koho schovat.
...Dodržování předpisů, s kterými tě dopředu seznámili není buzerace....
tak jo, uděláme s tebou pokus - až tě na 30 km bude 14x kontrolovat policejní hlídka a budou zkoumat jestli máš nůžtičky v lekárně, trojúhelník, budeš chcát do kelímku a hledat homologační štítek k potahu na sedadla ....
tak myslím, že už po 3. kontrole zjistíš, jakou jsi napsal blbost.
věř, že ale všechno bude v pořádku a určitě to nebude buzerace.