"Náš batoh má alespoň 15 kilo a nesplňuje žádné z požadované parametry. Nevejde se do testeru a má větší hmotnost, než chtějí. To už nikoho nezajímá. Je to provokace," uvedl poškozený.
Z textu plyne, že ten pán porušil smluvní podmínky, které se mu nemusejí líbit, ale byly dopředu známé a pán s nimi při koupi letenky explicitně souhlasil. Tak jak může být poškozený?
Letěli jsme s Wizzairem už víc než 10x, téměř vždy pouze s kabinovými zavazadlly. Já mám batoh na výšku a šířku o něco menší než požadované rozměry, na tloušťku podstatně větší (cca 28 místo požadovaných 20cm) a nikdy ho po mě nechtěli dávat do testeru. Přítelkyně má s přesnými rozměry, akorát kolečka z testeru o cca 3cm přesahují - ta ho tam párkrát dávat musela, ale nikdy jen s kolečky nebyl problém. Na zaplacení poplatku si zpravidla vybrali 1-2 lidi s opravdu extrémním překročením rozměrů/hmotnosti a pouze jednou se stalo, že poplatky chtěli po několika (odhadem cca 10 lidech), když jich šlo několik za sebou, co měli nevyhovující rozměry-ale to byly extrémy, opravdu velký kufr, třeba 70x50x30 cm odhadem, takže se nelze divit, že s tímhle jim "přejde trpělivost".
Mám palubní zavazadlo, které je dokonce lehčí než 1 kg. Výrobce udává 680 g, nepřevažoval jsem. Z měkkého textilu, ale není to kufr, má podobu jednoduchého batohu šitého do hranata, s předním oddílem s několika dělenými kapsami (netbook/tablet, lékárnička atp.) a velkým neděleným oddílem, vše uzavřeno masivními zipy, s jednoduchými popruhy na záda. Na výlet do přírody bych se s ním nevypravil, ale pro chození po letišti, nebo v městské dopravě (jezdím s ním i na nákupy po Praze), úplně stačí. Nechci dělat reklamu, proto neodkazuji.
Nalétáno mám docela hodně a zkušenost mě vede k tomu, že na papíře se parametry kabinových zavazadel tolik neliší, velmi zásadní rozdíl je ale v uplatnění. Popravdě u klasických aerolinek se vesměs na rozměry a hmotnost nikdo ani nekouká (pokud nemáte nějaký vyložený extrém), takže sice mají třeba udáno 10kg, ale v pohodě mě pustili s 13kg fotobatohem atd. Jenže nízkonákladovky to nejen sledují, ale v řadě případů hraničí postup až s cílenou snahou vyrazit za každou cenu nějaký poplatek navíc. Viz v článku zmíněné příklady s patrně o trochu menší "mírkou" nebo neuznání rozměru kvůli mírně přesahujícím kolečkům - tohle je realita, taky jsem něco takového viděl v reálu.
Můj osobní názor je, že lowcost společnosti už zacházejí příliš daleko a různé poplatky navyšují ceny docela výrazně a cena se leckdy velmi nepříjemně blíží "klasice". Jsem docela zvědavý na vývoj do budoucna, může to být docela zajímavé...
Dodržování předpisů, s kterými tě dopředu seznámili není buzerace. Že to někde zaměstnanci letiště flákaj, není signál pro porušování pravidel. Buď si vem zavazadlo, které vyhovuje, nebo riskuj ale až tě vyhmátnou, tak nebreč že jsou všichni zlí. I nízkonákladovky maj náklady, leteckou dopravu v poslední době např. zdanili v německu, ve španělsku zvedli letištní poplatky a chtěli to i zpětně po těch, co kupovali letenky dopředu v době, kdy platilo něco jinýho. Nikdo tě s nima lítat nenutí.
Ehm, ono je jaksi všeobecně bráno za normální, že si firmy zákazníky předcházejí. V letectví k tomu holt vždy patřilo i to, že se nikdo nestará o drobná překročení limitů atd. Přirozeně že při snaze naložit 2x tolik zavadel by poplatky uplatnil každý vždy a je to správné, ale nikdo neřešil drobnosti.
Problém u nízkonákladovek je v tom, že to v řadě případů nejen řeší, ale dokonce se místy neštítí ani až neseriózních postupů, kdy je snaha o uplatnění poplatku i při hraničních situacích (zmíněný případ, kdy se dokonce zavazadlo do "měrky" vejde, ale s mírným zatlačením) atd.
No a druhá nesolidnost je naprosto nesmyslná výše poplatků bez ohledu na velikost odchylky...
příště až dostanete pokutu za rychlou jízdu autem, argumentujte policii stejně, že než přišli měřit, projelo tisíc aut a taky porušilo rychlost a logicky vám proto pokutu dát nesměj, páč je to moc peněz a vůbec. schválně, jestli to vyjde :)
jestli se vám pravidla nelíběj, necestujte s nima, jedině tak je vytrestáte, nedostanou vaše peníze.
pravda je taková, že když mají lidi pocit, že si platí za službu, vnímají to bez odporu - ale když mají (za stejnou cenu) pocit, že se je někdo snaží okrást, vnímají to jako křivdu.
taky jsem platil (náhodou zrovna s ryanairem) asi 260 euro za asi 3kg nadváhy - na zpáteční cestě jsem prostě vyhodil pár věcí co stojí výrazně méně než 100 eur za kilo, vymačkal půl šamponu do záchodu, všechny těžké adaptéry a nabíječky jsem si vzal do kapes od saka, . . . . do váhy jsem se vešel ale připadal jsem si jako kretén. při své postavě platím za letenku stejnou cenu jako můj kolega, přestože je mně o 50kg méně - a pak mně někdo buzeruje za tříkilový noutbuk, že je za něj potřeba zaplatit navíc.
buzeraci s přečnívajícíma kolečkama či rukojetí, a s požadavkem že do testeru se zavazadlo musí vejít "volně", jsem v irsku viděl taky - ano ti lidi vědomně porušili pravidla, přesto jim to připadalo nemravné. nabíječka v batohu vadí za tu je potřeba připlatit, ale že mám na sobě sako co váží dvanáct kilo to je ok.
přepravce totiž budil dojem, že se na každou cenu snaží zpoplatnit cokoliv, co by zpoplatnit šlo - asi jako naše osa, která chce vybírat poplatky za paměťové karty do fotoaparátů a za zpívání dětí u táboráku. asi má pravdu, ale je to nevábné chování.
Mačkal jste půl šampónu do umyvadla? Potom ale mluvíte o odbavovaném zavazadle. Tam platíte nadváhu proto, že se zavazadly se částečně manipuluje ručně a příliš mnoho příliš těžkých zavazadel by znamenalo příliš velké náklady na umlčení těch zaměstnanců, co s tím manipulují.
O hmotnost co veze letadlo, vůbec nejde. Takže je bezpředmětné se rozčilovat, že kolega má součet vlastní váhy a váhy kufru mnohem větší než je obdobný součet váš.
Pak píšete o notebooku a tady zase předpokládám, že ten by nikdo soudný do odbavovaného zavazadla nedal. Takže tady asi píšete o kabinovém zavazadle. Tady jde oficiálně o to, že ty skříňky nad hlavami pasažérů mají nějakou maximální nosnost a mají nějaký objem. Takže logicky musí být nějaké limity na hmotnost i velikost příručního zavazadla.
Proč ty limity aerolinky nevynucují trvale a s malými pokutami, ale jenom namátkově s velkými pokutami - toť otázka.
1. váš příměr je nepřesný v tom, že ti zaměstnanci aerolinek na bráně (jak je česky gate na letišti?) jsou vždy a vždy vidí, že lidé nesou více zavazadel, než mají a zavazadel nadrozměrných. Zatímco policie na té silnici není vždy. Pokud by policie vždy stála u silnice a koukala, jak mnoho lidí výrazně rychleji, než je limit a v 99,9 % případů nic nedělali, tak teprve potom by to odpovídalo buzeraci na letištích.
2. Vůbec netvrdím, že nikdo nesmí dostat pokutu/přirážku za moc velký kufr, protože se to obvykle nekontroluje. Čtěte pozorněji příspěvky, na které reagujete. Jenom tvrdím, že chování aerolinek v této situaci je buzerace, že přesně to co dělají se nazývá buzerace. To je vše.
Pokud by detailně měřili a vážili každého, tak to letadlo odletí s hodinovým zpožděním, nebo taky za půl dne, protože nebude místo ve vzdušném prostoru (zažil jsem) to byste zase prskali...když letím z pidi letiště, kde za 1/2 dne odletí 1 letadlo a 160 lidí, přeměřej a převážej komplet každého. Nevím, kolik máte s nízkonákladovkama nalítáno osobně, já 90 letů za 3 roky takže už nějaké minimální zkušenosti jak to chodí mám.
Kdyby musel každý strčit příruční kufr do kontrolní konstrukce, tak žádné zpoždění nevznikne. Některé konstrukce mají dole i váhu, takže vážení by šlo i v jednom kuse. Pokud to někde tak nemají, tak by extra vážily jenom ta zavazadla, co vypadají, že jsou těžká. A zpoždění při nástupu cestujících by bylo minimální, čili zpoždění při odletu (z důvodu kontroly) čistá nula.
Pochopitelně by to mohli vynechat, kdyby se nastupovalo už do zpožděného letadla, ale to jsou jemné provozní detaily, které tu řešit fakt nemusíme.
Tak já létám většinou s plnotučnýma aerolinkama a v Evropě létám většinou z velkých letišť a v těchto případech to nekontrolují téměř nikdy.
Nicméně ani když jsem letěl s nízkonákladovkou z malého letiště, tak jsem osobně měření a vážení příručního zavazadla nezažil. Jenom jsem viděl, že si vybrali sem tam někoho. Možná se v tomhle liší jednotlivé nízkonákladovky, jestli měří a váží spíše namátkově, nebo spíše pravidelně. V tom je rozdíl, jestli to je, nebo není buzerace.
ne, liší se to podle letiště, servis nízkonákladovkám dělaj zaměstnanci letiště, pokud jsou patřičně motivovaní, tak se snažej "ulovit" co nejvíc lidí co nesplňujou. Pokud ovšem je takových na začátku fronty hodně a zdržujou proces tak, že by zpozdili letadlo, na zbytek rezignujou a pustěj všechno. Ovšem zažil jsem i opačné postupy, kdy začátek pustili, pak zjistili že jsou v limitu a vychutnali si ty na konci, co se neměli za koho schovat.
...Dodržování předpisů, s kterými tě dopředu seznámili není buzerace....
tak jo, uděláme s tebou pokus - až tě na 30 km bude 14x kontrolovat policejní hlídka a budou zkoumat jestli máš nůžtičky v lekárně, trojúhelník, budeš chcát do kelímku a hledat homologační štítek k potahu na sedadla ....
tak myslím, že už po 3. kontrole zjistíš, jakou jsi napsal blbost.
věř, že ale všechno bude v pořádku a určitě to nebude buzerace.
Vazeni, my na tom byli mnohem hure se SmartWings. Kupovali jsme letenku pred zmenou vahovych limitu (30.04.) a nikdo nas na zmenu neupozornil, ani informace na jejich web strankach nebyla. Aboslutne nic na webu nepsali, zlodeji. Odletali jsme cca 05.05. a zaplatili nadvahu. Chteli jsme si stezovat a chlapek za sklenenou prepazkou nam odebral palubni listky za ucelem sepsani stiznosti/reklamace. Az si doklady vzal, tak se nam zacal vysmivat s tim, ze ted nemame palubni listky a neodletime. Smal se nam do oci a vysmival se nam. Protahoval to a do letadla se uz nastupovalo a my nemeli doklady. Volali jsme Policii ČR na linku 158 a ta stale neprijizdela, pak nam nejaky policista volal, zda vubec maji prijet a zda si to nevyresime s TravelService (SmartWings) sami :-). Nakonec jsme odleteli, ale dodnes to resi policie. SmartWings dale podvadi klienty, ze na webu pise, ze muzete ze zahranici volat na na uvadene telefonni cislo, ale ve skutecnosti jsou blokovani vsichni cesti operatori a tak se v zahranici na uvedeny kontakt nedovolate vubec a zaplatite si za poslechnuti hlasky na zaznamniku. Je to podvod na podvod, okradani klientu, kterych si TravelServis (SmartWings) vubec nevazi.Cloveka, ktery nam lstive odebral palubni listky za ucelem sepsani reklamace nadvahy se SmartWings zastaval. Budeme se SmartWings soudit o zadostiucineni, nebot v zivote jsme nezazili tak otresne chovani pracovnika za sklenenou prepazkou TravelServis (SmartWings). Tuto spolecnost se budeme snazit bojkotovat a vsechny varujeme pred otresnym klientskym pristupem a chovanim. Uz nevi, na cem by vydelavali a na cem by setrili. Odiraji lidi a jeste se chovaji neslusne.
Smarti provozujou i linkovou přepravu letadlam TS nebo svejma, takže dotyčnej si mohl koupit normální letenku na běžnou linku. Pověst téhle firmy mezi vyznavači low cost letecké přepravy není dobrá a kdo může, tak s nima nelítá. já s nima letěl několikrát když ještě byly SkyEurope, naštěstí jsem nikdy problém neměl, ale těch příhod podobných jako tahle jsem slyšel/četl už docela dost.
Látkový kufor je pre tieto situácie nevýhodnejší práve z dôvodu jeho flexibility. Pretože sa často stáva, že keď látkový kufor "narvete", tak sa Vám začne vydúvať, zväčší sa a máte problém.
Ja cestujem výhradne s pevnými kuframi a nie je problém. Ak ho aj náhodou preplním, tak pevný materiál drží tvar a skôr sa potlačia veci, ako vyduje kufrík. A tak mám istotu, že sa vždy do tej "kliekty" kufor zmestí.
Když balím zavazadla do letadla, tak používám selský rozum. Spousta věcí se dá levně zakoupit na místě, kam letím. Do kabiny si beru jen malá balení všeho, co opravdu potřebuji během letu a na letišti a pak samozřejmě elektroniku. Oblečení a boty skoro nic neváží a pokud je to těžší, tak si to beru na sebe. Do kabiny používám šusťákovou sportovní tašku, která sama o sobě téměř nic neváží. Nepřecpávám jí, takže není problém.
Jo, je to zlý, ale je třeba se tady pořádně informovat. Na druhou stranu se začínají vyrábět palubní zavazadla, která se těmto rozměrům přizpůsobují (já mám třeba tohle http://www.veturo.cz/american-tourister-atlanta-cabin-fit-spinner-55cm-na-4-koleckach/d-71563/ a pohoda), přičemž nepředpokládám, že by se rozměry měly ještě zmenšovat, určitě ne příliš.
Ahojte, nechci spamovat ale našel jsem super tabulku povolených hmotností zavazadel na: http://www.kufry-zavazadla.eu/Povolene-hmotnosti-a-velikosti-zavazadel/ snad to admini nesmažou a poslouží to věci.
Nevíte, jestli proběhne nějaká změna, pokud poletím s mým klasickým kabinovým zavazadlem? (přesně tohle https://www.nejkufry.cz/pilotni-kufr-dandn-2879-01/ ) aby mne na letišti nepostihly nějaké potíže.