Jirka: A zapomněl jste dodat, že Vám taky někdy zablokují peníze / zadržují platby. Vlastně ne někdy, v mém případě pokaždé, když mi dorazí na účet platba 10.000+ CZK, s odblokováním se nikam nespěchá, přestože někdy jde i o 7mi místnou cifru. Tohle se zase nestane nikde jinde, než v Air Bank, takže bych to s tou chválou nepřeháněl
Ještě dodatek, pokud jde o částku v milionech Kč, tak asi banka musí, podle platných předpisů prověřit tok peněz a to je v pořádku. Předpokládám také, že člověk manipulující s velkými penězi je soudný a umí si tok peněz plánovat a má ve svých akcích zahrnuto i riziko zpoždění převodu, pokud ne, tak je to břídil.
A jinak přece není problém změnit banku, v jiné bance ovšem budete na převod čekat do druhého dne, někdy i déle.
Jirka: Nemám špatně nastaveno nic, záměrně jsem si v internetovém bankovnictví nastavil všechny limity dostatečně vysoko (na milionové platby), přesto u mě dochází k zadržování každé příchozí platby za 10.000+ CZK.
Samozřejmě, že banka nemusí prověřovat nic (žádná jiná banka - Česká Spořitelna, FIO, J&T, Evropsko-Ruská Banka nemusi, ale Air Bank musí?), je to akorát populistické gesto, jak platbu pozdržet a neplatit z peněz úroky (jedná se o stovky CZK / 1 den). To riziko pozdržení platby zahrnuté ve svém chování mít může, přesto to však neznamená, že toto jednání bude záměrně vyhledávat, když ho k tomu opravdu nic nenutí. Já už mám všechny větší peníze z Air Bank pryč a nikde jinde se mi takové prasárny nestávají. Každopádně se tímto svým jednáním Air Bank nikde nechlubí a je to tak trošku přesně proti jejich filozofii z reklam. Tak by bylo fajn, aby to vyšlo na světlo světa.
Nejste vy konzument zpravodajstvi TV NOVA a čtenář BLESKu? to by totiž odpovídalo.
Povinnost banky "prověřit" transakci, tady je, afaik nad ekvivalent 15.000 EUR. Pochopitelně se to nědělá ručně, ale automaticky, posuzuje se "běžná aktivita" a hledají se transakce, které se nějak vymykají. U těch, které počítač nedokáže "identifikovat" zpravidla následuje dotaz na klienta.
Postup, kdy se zablokuje převod mezi vlastními účty, nevznese se dotaz na klienta lze považovat za nanejvýš idiotský. V 99% případů u normálních bank toto fnguje v pozadí, aniž je tím klien jakkoli obtěžován.
Jenže mně byla blokována transakce i mezi mnou a mým bratrem na převodovou částku asi 15.000 CZK !!!!!! Tak kde je ten limit 15.000 EURO ? Nebo 1.000 EURO ? Tady se bavíme asi o 600 EURO mezi dvěma osobami, kde by i převod v rámci milionů nemohl vzbudit naprosto žádné pochybnosti o nějakém praní špinavých peněz atd. Tomu se každý soudný člověk musí jenom usmát. Prostě byl na mém účtě globálně nastaven limit, který každou transakci za 10.000+ CZK považuje za podezřelou. Fakt, že tato platba mezi mnou a mým bratrem byla pozdržena déle, než 24 hodin mluví jen o faktu, že došlo k blokaci peněz a déle, než 24 hodin se tím naprosto nikdo v té bance nezabýval, jinak by musela být okamžitě odklepnuta jako schválená !!!!! Prostě se Air Bank jenom přiživuje na úrocích z těch zadržovaných peněz. Už jsem je dal k finančnímu arbitrovi, tak uvidíme, jak to dopadne. A jinak k tomu prověřování transakcí nad limit 15.000 EURO, to je taky směšné, protože NIKDY, opakuji NIKDY (kromě Air Bank) v žádné bance mi nikdo žádnou transakci neprověřoval a těch 7mi místných plateb bylo opravdu hodně.
limit by měl být 350 000 Kč během 1 dne: http://www.money.cz/ucetni-a-danovy-servis/omezeni-plateb-v-hotovosti/